en oppinut lukemaan

tyttönen-87-

Kävin itse steiner-koulua neljä vuotta eikä opettajat opettaneet minua lukemaan. olin neljännellä kun minut siirrettiin toiseenkouluun kun en vieläkään osannut lukea kunnolla. äitini huolestui jo toisella luokalla ollessani että miksi en vieläkään osaa lukea.. opettajat lupasivat apua lukemiseeni mutta turhaa... apua en saanut ja koulun vaihto oli tarpeen. kun omat lapset menevät kouluun en missään tapauksessa laita niitä steiner-kouluun.

3

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-steiner

Luokallamme oli poika, joka ei oppinut lukemaan, eikä ollut mikään ihme, sillä opetus oli niin kehnoa. Hän oppi viidennellä luokalla lukemaan parissa viikossa, kun pojan isä palkkasi tälle yksityisopettajan. Koulussamme oli lukuisia lukutaidottomia oppilaita vielä jopa viidennellä luokalla. Itse opin lukemaan, sillä vanhempani opettivat. Näin kävi myös monen muun kohdalla. Henkimaailman runojen ja tömistysten sijaan steinerkoulussakin tulisi mielestäni keskittyä oleelliseen.

• kehnoa opetusta!

Oman lapseni siirsin neljännellä peruskouluun kun ei ollut oppinut lukemaan kunnolla. Peruskoulussa sai vuoden osa-aikaista erityisopetusta ja oppi vuoden sisällä lukemaan ja laskemaan kunnolla, tai ns. normaalitasolla. En suosittele steiner-koulua, petyimme pahemman kerran. Muutenkin lapseni oli "helppo" lapsi steiner-opelle, tuli kaikkien kanssa toimeen, oli hiljainen ja kiltti. Tämmöinen lapsi unohtui täysin siinä ryhmässä missä oli adhd-lapsia, käytöshäiriöisiä ja työrauha ja koulukuri oli ihan hukassa.

• Steinerlaisten äiti

kommentti sinulle :)

Ei varmaan jaksa opetella lukemaan, ku noi aikasi herää tietokoneelle istumaan!

(Huomasi kellonajan, jolloin olit viestisi kirjoitellut)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3415
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      131
      2425
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      24
      1927
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      7
      1520
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      72
      1505
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      54
      1310
    7. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      63
      1164
    8. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      66
      1142
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      52
      1110
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      61
      1011
    Aihe