Kypäräpakko pois mopoilta

näin on

Kypäräpakko on suurin este mopojen lisääntymiselle, itse en siksi osta skootteria, koska on pakko käyttää kypärää. Kypärä hankaloittaa esim. kaupassa käyntiä, ei ole joka vehkeessä paikkaa minne sen työntää, ja naurattaa vielä sen nopeuskin, ja pitää ajella potta päässä. Kypäräpakko pois, ja mopoillekin saisi vauhtia myynnin lisäyksestä, kaikkihan omasta päästään vastaa, miksi pakottaa suojaamaan sitä?

15

3111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puupää

Jos olet sitä mieltä, että kypärä on mopolla
      tarpeeton niin tee testi: lyö itseäsi vasaralla
      päähän ensin ilman kypärää ja sitten kypärää käyt-
      täen. Huomannet eron, jos et, niin et todellakaan
      tarvitse kypärää.
      Jokaisen pää on tieety oma. Pään hoidon joutuvat
      kuitenkin kaikki yhdessä verojen muodossa maksa-
      maan. Joidenkin kohdalla se on tuhlausta

• joo o

mulla on kyllä kokemuksi kypärän käytöstä...
      ei ollu metässä ku 20 vauhtii ja kaaduin niin ilman kypärää ois keppi lävistäny mun pikku pikku aivot

• kostaja

Kypäräpakko on suurin este mopojen lisääntymiselle, itse en siksi osta skootteria, koska on pakko käyttää kypärää.....voi helvetti että oot vajaa okei mopo ei mee lujaa mut sitä voi virittää ja kypärän voi ottaa mukaan kauppaan tai laittaa vaijeri lukolla kiinnni mopoon.....ite kaaduin 70km/h mopolla ja pahasti olis käyny jos ei ois ollu kypärää!!tai voit ostaa polkupyörän tai kävellä mut muut joutuu maksamaan sun sairaala kulut ku pääs lyöt!!!!!!!!!!!!!!!!!

• näin on

Miksi pakotetaan kaikkeen, en tajuu sellaista. Ostin muuten skootterin, ja uuden, mutta en pistä kypärää vieläkään päähäni, se on periaatteeni. Sitten laitan kun se ei ole pakollista. Samaa mieltä on poikanikin.

• pv50

mäki kaaduin seittemänkypän vauhdis mut ilman kypärää!!!!!ja kytät oli viel peräs eikä tullu ees sakkoo!...mikä on suuri ihme!

• Logiikkaa
        näin on kirjoitti:

Miksi pakotetaan kaikkeen, en tajuu sellaista. Ostin muuten skootterin, ja uuden, mutta en pistä kypärää vieläkään päähäni, se on periaatteeni. Sitten laitan kun se ei ole pakollista. Samaa mieltä on poikanikin.

Et kätä kypärää koska se on pakollinen, saman
        kaavan mukaan et myöskään käytä turvavyötä etkä
        hands-free-systeemiä. Nopusrajoitusten rikkominen
        on rangaistava teko, siis ei kun kaahaamaan.
        Olet pahimman sortin liikenneanarkisti. Mahdatko
        edes ajaa oikealla puolella tietä. Minä lainkuu-
        liainen kansalainen joudun sitten osaltani siivoa-
        maan jälkiäsi vaikka se tuntuu turhauttavalta
        tuollaisen tekstin jälkeen. Olen ambulanssikuski!

• speedfighter
        pv50 kirjoitti:

mäki kaaduin seittemänkypän vauhdis mut ilman kypärää!!!!!ja kytät oli viel peräs eikä tullu ees sakkoo!...mikä on suuri ihme!

...että olet vielä hengissä. Pääset uudelleen
        vaarantamaan toisten tielläliikkujien hengen.

• niin

tietty kaikilla on oma päänsä mutta mää oon ainakin sillä kannalla että kypärän käyttö on hyvä asia!! jos sitä ei olis niin liikenne kuolemia tulis paljon enemmän ja kyllä skootterissa on yleensä tila kypärälle

• -Kati-

Joo, ja sit nuorien liikennekuolemat lisääntyy 50 prosenttia. Ja se ois sitten hyvä vai? Kypäräpakko on erittäin hyödyllinen! Mun skootterissa ei kypärä mahdu boksiin,mut mä lukitsen sen ihan tavallisella lukolla mopediin kiinni. Ei se vaikeeta oo, jos ei siitä semmosta tee. Se osottaa kypsyyttä, että laittaa tommosen "potan" (hmm, useimmat kypärät on kyllä tosi anti-pottia) päähänsä ja suojaa itteään. Mä ainakin!

• Kannattaa käyttää

Oon katelu mun monia kaheleita kavereita ja niin vaan 20 km/h vauhdissa ois yks voinu halvaantua ilman kypärää... Ei oo vaikeeta laittaa sitä pottaa päähän, vai ootko joku teini joka uhma iässä tekee kaikki niinkun ei tarvi?

• Tulevaisuuden_tietäjä

Hei lapsukaiset! Olen tulevaisuudesta!

• HajaPusaTurku

Mää ajoin Busalla 300km/h rekan alle. Henki lähti mut kaali oli paketis. Vittuuks sillä kypärällä muutakaan on tekoo?

• Vieläkin_potalla

Silloin kun minä tulin mopoiluikään, kypäräpakko oli tullut vasta n. vuosi sitten. Vanhemmat ukot ajelivat pappamopoillaan vielä metsurinkypärä päässä ja vähän kuka mitenkin. Kypärän pitäminen oli noloa, mutta ei olis vanhemmat päästäneet mopiolemaan ilman pottaa. Ei kypärästä koskaan hyötyä ollut. Mopuilu-uran aikana ei mitään sattunut. Sama se on nytkin isomman skootterin kanssa. Potta on päässä koska muuten virkavallan musta käsi heilahtaa ja sitä pääsee maijan penkille selvittelemään tulotietojaan. Rauhallinen ja harkitseva kuski tarvitsee potan vain koska laki niin määrää, mutta siinä sitä onkin syytä riittämiin.

• Jutustelija1

Itse kyllä käyttäisin kypärää vaikkei pakko olisikaan.

• Vermeet6vEteenpäin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe