Äly hoi, älä jätä

Äly hoi, älä jätä

Tämä keskustelupalsta osoitti eilen ainakin seuraavat asiat:

Ensinnäkin, tietyt ihmiset eivät pysty keskustelemaan jostain syystä tällä mielikuvituspalstalla teoreettisesti asioista. Perusargumentti tuntui olevan se, että asiasta on turha keskustella, koska ei voi tietää mitä tosielämässä tapahtuisi. Niin juuri! Väitän, että hyvin moni henkilö, joka näkisi salkussa miljoonia euroja, olisi valmis poikkeamaan omista periaatteistaan. Lukekaa edellinen huolella, ennen kuin vastaatte "minä en ainakaan antaisi persettä mistään hinnasta", sillä tästä ei enää keskustella, vaan kyvystä käydä ajatusleikkiä. Jostain syystä tätä kykyä löytyy, kun vastataan mielikuvitusgalluppeihin mielikuvitusasioista.

Toiseksi, ihmisillä tuntuu olevan äärettömän vaikea keskittyä kysyttyyn asiaan. Eilisessä perse- ja periaatekeskustelussa käytettiin mitä erilaisempia aiheeseen kuulumattomia esimerkkejä. Esimerkiksi periaate-keskustelussa ei puhuttu KAIKKIEN periaatteiden myymisestä, vaan niistä periaatteista, joista pidetään ehkä liiankin tiukasti kiinni, miettimättä sitä onko siinä järkeä.

Kolmanneksi, epäilen myös ihmisten kykyä vastata täällä rehellisesti. Ottaen huomioon, tosiseikan että tietyt henkilöt ovat rekisteröineet nimimerkkinsä ja käyvät täällä melko usein keskustelemassa. Tällaiset keskustelijat ovat antaneet itsestään mielikuvan, josta halutaan pitää kiinni hinnalla millä hyvänsä.

26

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä äly?

Olethan kuullut sanonnan"sitä saa mitä tilaa".

• äimän käki

Onneksi on sentään kaltaisiasi älykköjä valaisemassa meidän muiden imbesillien harmaata arkea.

Anna älyn aurinkosi valaista meitä loistokkuudellaan oi ajatusten tonava ja karpaatien nero.

Kiitos sinulle, että kerroit meille muille tyhmille miten helvetin tyhmiä ollaan.

Salli meidän kumartaa sinulle oi jumalolento, hoosianna vaan sulle

Heil Sinä!

• Äly hoi...

Esitin vain huomioita keskustelun erityispiirteistä, en siitä kuinka erinomainen olen. kommenttisi on hyvä esimerkki keskittymisvaikeudesta.

• "Kolmanneksi, epäilen myös ihmisten kykyä vastata täällä rehellisesti."

- Paljon sinä sait perseestäsi? Miksi asia sinua kiinnostaa? Tarkistaaksesi saitko kohtuullisen korvauksen?

• Äly hoi...

Miten tää voi olla näin vaikeaa? Minua ei missään vaiheessa ole kiinnostanut perseestä keskusteleminen sinänsä, vaan ne naurattavat periaatteet, joista pidetään kiinni kaikin keinoin.

Huomasitko, kun pyysin aloituksessa että ei keskusteltaisi enää perseistä?

• Äly hoi... kirjoitti:

Miten tää voi olla näin vaikeaa? Minua ei missään vaiheessa ole kiinnostanut perseestä keskusteleminen sinänsä, vaan ne naurattavat periaatteet, joista pidetään kiinni kaikin keinoin.

Huomasitko, kun pyysin aloituksessa että ei keskusteltaisi enää perseistä?

"Miten tää voi olla näin vaikeaa?"

- Jatka samaan malliin vaan siitä se lähtee vähitellen sujumaan.

"Huomasitko, kun pyysin aloituksessa että ei keskusteltaisi enää perseistä?"

- Ehkä niin, mutta en viitsinyt lukea aloitustasi, kun siinä tuskin olisi ollut mitään mielenkiintoista.

• f.n.k

Mikä? Vai kaikki? Tai ei mikään?

Viimeinen kappale oli kyllä varsin hauska.Saapihan sitä epäillä,mutta vastauksia odotellessa voi käydä aika pitkäksi:))))

Mukavaa päivää(ja ihan rehellisesti toivotan).

• Äly hoi...

että kun ihmiset eivät jostain syystä ymmärrä lukemaansa. Vastataan kysymyksiin, joita ei esitetty, ja käytetään esimerkkejä, jotka eivät liity aiheeseen millään tavalla.

• Wastaaja
        Äly hoi... kirjoitti:

että kun ihmiset eivät jostain syystä ymmärrä lukemaansa. Vastataan kysymyksiin, joita ei esitetty, ja käytetään esimerkkejä, jotka eivät liity aiheeseen millään tavalla.

En tiedä mistään perse -& periaatekeskusteluista, mutta...

Totta ehkä tuo, että kovinkin korostuneesti näissä keskusteluissa joskus näkyy tuo "KAIKKI" pointti. Sellaista esim. näkee täällä jonkin verran, että kun yksi kertoo jostakin tekemästään yleisesti ns. "sosiaalisesti tuomittavasta" teosta, toinen henkilö daa.. päättelee tästä, että _kaikki_ ja _muunkinlaiset_ ko. henkilön teot ja toimet ovat samanlaisia. Luetusta on mahdollista tehdä ihan ihme päätelmiä, toki lukijasta riippuen. En mä kuitenkaan niinkään lukijoiden keskittymiskyvyttömyydestä puhuis, vaikka toki joillakin vois olla revanssin paikka sen Aapiskukon kanssa.

Pitää kuitenkin muistaa, että tää on viihdefoorumi ja ihmiset kirjoittelevat täällä kukin omilla intresseillään. Jotain perse-keskustelua ei..köh..jo nimensäkään puolesta voi ottaa kovin vakavasti.;D

Vähän kyllä ihmettelen, että miksi ihmiset provosoituivat sun aloituksestasi ap noinkin paljon. Mun mielestäni kritiikin esittäminen on ihan ok., koska ei kaikki voi olla naminamia.;D Ainahan voi lukea jos jaksaa tai olla lukematta jos ei jaksa (itse useimmiten en jaksa). Reilu peli.:)

Kritiikin ja asiattoman solvaamisen ero on siinä, että käykö kiinni yksittäisiin henkilöihin, vai kykeneekö pysymään objektiivisella eli tässä tapauksessa ns. yleisellä tasolla. Sä kun et aloittaja tuossa solvannut ketään yksittäistä kirjoittajaa, eikä sun aiheesi ollut muutoinkaan mitenkään tulenarka, sun sanomasi ei kauheasti pitäisi kenenkään verenpainetta kohottaa.

Tosin pieni sivuhuom., että luin nyt sen n. viisi viestiä keskustelusta. Tiedä, millaiseksi kehkeytyi myöhemmin. Jos jaksan, luen myöhemmin loput.:)

• jassoo jassoo

Ai koska en anna persettä mistään hinnasta, niin minulla ei ole mielikuvitusta? Ei sitten.

"Kolmanneksi, epäilen myös ihmisten kykyä vastata täällä rehellisesti."

Voihan se olla. Mutta toisaalta juuri täällä netissä ainakin luulisi olevan helpompaa olla rehellinen kuin IRL. En ymmärrä ihmisiä jotka edes anonymiteetin turvin eivät uskalla olla rehellisiä...

• Sepe.

ajatellut asiaa siltä kannalta, että kaikki ihmiset eivät todellakaan osaa antaa vastausta, ennen kuin on todella tosipaikan edessä, jolloin pitää ratkaista asia todellisuudessa.

Eli hypoteettinen ennalta määritetty ratkaisu tai kanta ei välttämättä olekaan sama, mikä se olisi todellisessa tilanteessa.

Joku sanoo kyllä tai ei, toinen sanoo jaa ehkäpä tai ehkä ei...en mä tiedä.

• Äly hoi...

jos ei osaa vastata. Täällä kuitenkin vastataan ja yleensä vielä päin helvettiä.

• neitokainen tummissa
        Äly hoi... kirjoitti:

jos ei osaa vastata. Täällä kuitenkin vastataan ja yleensä vielä päin helvettiä.

Joo mutta tuolla naisen logiikka palstalla vastataan vielä enemmän päin naisen sukuelintä. Onneksi ei sentään persettä.

• Sepe.
        Äly hoi... kirjoitti:

on oikeus vastata ihan miten haluaa, vaikka se jonkun mielestä olisikin päin helvettiä. Se pitää vain koittaa jokaisen hyväksyä.

• Ape.

"Toiseksi, ihmisillä tuntuu olevan äärettömän vaikea keskittyä kysyttyyn asiaan"

Eikä avaaja onnistunut siinä yhtään paremmin kuin kukaan muukaan. Ne muutamat vastaukset, jotka tulivat esitettyyn kysymykseen jäivät täysin vaille huomiota ja keskustelua, avaajan keskittyessä täysin aiheesta poikkeavaan keskusteluun.

• Äly hoi...

lipsuin myös muutaman kerran aiheesta itsekin. Mutta aloitinko "lipsumisen", on taas eri asia.

• Ape.
        Äly hoi... kirjoitti:

lipsuin myös muutaman kerran aiheesta itsekin. Mutta aloitinko "lipsumisen", on taas eri asia.

sitä keskustelua pitää itse asiassa, ellei avaaja itse toimi niin.

Ei sillä ole väliä, jos joku poikkeaakin aiheesta. Avaajan ei ole kuitenkaan pakko lähteä itse mukaan sivuraiteelle tai jos lähtee, niin silloin on itse mukana ajamassa keskustelua pois aloittamastaan aiheesta.

• scale

Kannattaa miettiä onko tämä ollenkaan sitten sulle oikea palsta, jos noin rönsyily häiritsee.
      Ehkäpä joltakin muulta palstalta löytyy sitten sulle arvoistasi seuraa.
      Keskustelua et oikeen pysty kahlitsemaan.
      Tää on tällaista ota tai jätä.

• lähinnä

- Kolmanneksi, epäilen myös ihmisten kykyä vastata täällä rehellisesti. Ottaen huomioon, tosiseikan että tietyt henkilöt ovat rekisteröineet nimimerkkinsä ja käyvät täällä melko usein keskustelemassa. Tällaiset keskustelijat ovat antaneet itsestään mielikuvan, josta halutaan pitää kiinni hinnalla millä hyvänsä. -

Et sitten kuitenkaan itse kirjoita omalla rekatulla nimimerkilläsi? Miksi? Ja mistäkö päättelen, että sinulla sellainen on? No, sanotaan näin, että "tuli sellainen fiilis". Tämä aivan rehellisesti.

• MMies

" Eilisessä perse- ja periaatekeskustelussa ..."

Ja joku jaksaa valittaa jostain perse-keskustelusta?

• omat tekstisi uudelleen....

Kirjoituksesi on täynnä perustelemattomia olettamuksia ja väitteitä, joihin et hyväksy mitään vastaväitteitä, miten kuvittelet siitä kunnon keskustelua syntyvän?

Jos hoet vain alkuperäistä väitettäsi kuin mantraa, turha odottaa mitään teoreettisempaa keskustelua.

• vielä...................

P.S. Onnittelut loistavasta nimimerkkivalinnasta; tähän mennessä ärsyttävin ja provosoivin nikki...

• iksiraham
    • huh huh...

minä jo säikähdin, että täällä olis eilen käyty jotain keskustelua... Onneksi sitten huomasin viestin päivämäärän. Meinasi jo aivan kylmät väreet tulla...

• hyh.
    • puska-dazu

Kyllä dazun puskistakin tunnistaa:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3299
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2638
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1514
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1498
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1445
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1150
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe