Paha katsoa

ravintolassa

Kävin ravintolassa, jossa oli mies, itämaisen näköinen nainen ja niiden kuusi-seitsemänvuotias tyttö. Harvoin olen nähnyt mitään niin outoa, mies hyysäsi ja hääräsi ja pyöri ja hyöri siinä ympärillä aivan kuin olis ollut joku paniikki. Nainen vain istui kuin patsas viimeisen päälle laitettuna ja vähän näykki ruokaansa hiljaa. Lapsi vain makasi apaattisena loosin penkillä. Sitten lähtivät vessaan ja mies kantoi lapsen sinne. Kantoi siis, lapsi ei alkanut itse kävellä tai ei saanut. Kantoi myös takaisin. Nainen ja lapsi ei puhuneet koko aikana mitään. Mies yritti tosissaan tehdä kaikkensa.

Lapsi ei tehnyt oma-aloitteisesti mitään, eikä nainenkaan. Mies jopa kantoi lapsen leikkipaikalle, jossa lapsi hetken katseli tekemättä mitään. Sitten mies kantoi lapsen takaisin. Olis se osannut kävelläkin. Sen jälkeen nainen ja mies pukivat lapsen alusta saakka. Ja ei ollut enää mikään pikkulapsi.

He lähtivät ja kas, lapsi ei kävellyt kuin pari askelta, kun taas kannettiin, ja aivan terve lapsi oli.

Kävi sääliksi tosiaan jokainen niistä. Hirvittää lapsen tulevaisuus, ei edes vessaan itse voinut kävellä tuonikäinen ja mitään ei sanonut, eikä edes annettu itse pukea. Silti oli aivan normaali lapsi, mutta kasvatus tehty niin, ettei saa näkyä eikä kuulua, eikä mitään tehdä eikä olla. Ei ollut ihme, ettei lelutkaan kiinnostaneet. Nainen vain istui nättinä hiljaa puhumatta tai tekemättä mitään. Mies hyysäsi ja hääräsi kaikkensa ja se oli ahdistavan näköistä, kun kumpikaan ei edes reagoinut mitään normaalia, eikä ääntäkään päästänyt. Ja mies tosissaan YRITTI.

Jotenkin vain kävi sääliksi mieskin.

22

1076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (nainen)

Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Eikö miehen saisi hyysätä perhettään? Mistä sinä sen tiedät miten kyseinen perhe käyttäytyy kotonaan. Saattaa olla, että he halusivat rauhallisen ravintola-illan ja mitä lapsen kantamiseen ja pukemiseen tulee ravintolassa niin minusta toimivat ihan oikein. Ei niiden kakaroiden tarvitse kirmata vapaana illanviettopaikassa. Aiheuttavat häiriötä kun haahuilevat missä sattuu.

• (nainen)

Tuli vielä mieleen, että miksi piti mainita naisen itämaisuudesta. Vaikuttaako se muka jotenkin asiaan? Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä koko tilanteelle oliko nainen Eurooppalainen vai itämainen.

• vaan päivällä
        (nainen) kirjoitti:

Tuli vielä mieleen, että miksi piti mainita naisen itämaisuudesta. Vaikuttaako se muka jotenkin asiaan? Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä koko tilanteelle oliko nainen Eurooppalainen vai itämainen.

Se oli päivällä, ei illalla. Olisin voinut jättää mainitsemattakin itämaisuuden. Vieressä vaan tavallinen suomalainen perhe oli kyllä sellainen kontrasti tuolle, ettei monesti näe. Mukava oli nähdä, että mies yritti tosissaan, mutta niin turhaa se näytti olevan. Ajattelin vain mikä koulukiusatun hemmotellun lapsen tulevaisuus sillä lapsella odottaa. Täällä on länsimainen yhteiskunta, ei täällä pärjää, jos ei osaa. Ei kukaan lapsi koskaan tule pärjäämään jos joka paikkaan kannetaan ja pidetään isonakin kuin pikkuvauvaa ja naiset istuu vaan hiljaa, ei puhu eikä syö, eikä tee mitään. Nainen ei tehnyt lapsenkaan kanssa mitään, lapsi vaan apaattisena makasi loossissa. Ja nainen ei tehnyt elettäkään mihinkään suuntaan.

Jostakin syystä en ole eläissäni nähnyt missään niin höösäävää mutta hermostunutta miestä joka kuitenkin yritti tehdä siitä tilanteesta jotakin. Ja minä olen nähnyt paljon miehiä, joilla on useitakin lapsia, mutten ikinä sellaista.

Täytyy ilmeisesti vaan opetella sellaisen "perheonnen" käsitys uudestaan. En ole tottunut näkemään miestä noin kummallisessa tilanteessa. Kävi vaan mielessä, että jos nainen olis ollut suomalainen diiva ja lapsikin suomalainen isoksi hoidettava, niin mies olis vähän aikaa katsellut sitä touhua ja lähtenyt kävelemään aivan täysin varmasti.

Mutta tää kansainvälisyyshän muuttaa miehiäkin, vai muuttaako?

• nainennnn
        vaan päivällä kirjoitti:

Se oli päivällä, ei illalla. Olisin voinut jättää mainitsemattakin itämaisuuden. Vieressä vaan tavallinen suomalainen perhe oli kyllä sellainen kontrasti tuolle, ettei monesti näe. Mukava oli nähdä, että mies yritti tosissaan, mutta niin turhaa se näytti olevan. Ajattelin vain mikä koulukiusatun hemmotellun lapsen tulevaisuus sillä lapsella odottaa. Täällä on länsimainen yhteiskunta, ei täällä pärjää, jos ei osaa. Ei kukaan lapsi koskaan tule pärjäämään jos joka paikkaan kannetaan ja pidetään isonakin kuin pikkuvauvaa ja naiset istuu vaan hiljaa, ei puhu eikä syö, eikä tee mitään. Nainen ei tehnyt lapsenkaan kanssa mitään, lapsi vaan apaattisena makasi loossissa. Ja nainen ei tehnyt elettäkään mihinkään suuntaan.

Jostakin syystä en ole eläissäni nähnyt missään niin höösäävää mutta hermostunutta miestä joka kuitenkin yritti tehdä siitä tilanteesta jotakin. Ja minä olen nähnyt paljon miehiä, joilla on useitakin lapsia, mutten ikinä sellaista.

Täytyy ilmeisesti vaan opetella sellaisen "perheonnen" käsitys uudestaan. En ole tottunut näkemään miestä noin kummallisessa tilanteessa. Kävi vaan mielessä, että jos nainen olis ollut suomalainen diiva ja lapsikin suomalainen isoksi hoidettava, niin mies olis vähän aikaa katsellut sitä touhua ja lähtenyt kävelemään aivan täysin varmasti.

Mutta tää kansainvälisyyshän muuttaa miehiäkin, vai muuttaako?

No ensinnäkin, Suomessa on ihan tarpeesti huonosti kasvatetuja kakaroita, jotka saavat juoksennella ravintolassa ja missä tahansa ja kiljua kurkkusuorana. Monessa muussa kulttuurissa lapset ksvatetaan käyttäytymään. Toisaalta, miten voit tietää mikä on totuus tuon ko. lapsen kphdalla, voi olla että hönellä on esim. joku sairaus, tai ehkä oli vain väsynyt!!!!

• ei alkuperäinen
        nainennnn kirjoitti:

No ensinnäkin, Suomessa on ihan tarpeesti huonosti kasvatetuja kakaroita, jotka saavat juoksennella ravintolassa ja missä tahansa ja kiljua kurkkusuorana. Monessa muussa kulttuurissa lapset ksvatetaan käyttäytymään. Toisaalta, miten voit tietää mikä on totuus tuon ko. lapsen kphdalla, voi olla että hönellä on esim. joku sairaus, tai ehkä oli vain väsynyt!!!!

siis nyt en ymmärrä....??? siis pitäskö lapset kasvattaa silleen että seittämänvuotias kannetaan joka paikkaan? oiskohan hiukan lellitty lapsi kun pitää kantaa???????? meillä ei tule kuuloonkaan että 3 ja 5 vuotiaita lapsiani kanneltaisiin sylissä, osaavat kyllä kävellä itsekin....paitsi poikkeus on jos ovat todella väsyneitä, niin saatan kantaakin...mutta tuskimpa se perhe olis lähteny ravintolaan jos lapsi todella väsynyt.
        Pysy sinä kuule kotonas jos oot sitä mieltä et lapsi ei saa olla lapsi ja leikkiä normaalisti...se ei kuule ole mitään huonoa kasvatusta jos annetaan lasten leikkiä normaalisti...enkä nyt tarkota että pitäisi saada juoksennalla ympäriinsä missä sattuu ja kiljua kurkku suorana.

• ihmettelijä...
        ei alkuperäinen kirjoitti:

siis nyt en ymmärrä....??? siis pitäskö lapset kasvattaa silleen että seittämänvuotias kannetaan joka paikkaan? oiskohan hiukan lellitty lapsi kun pitää kantaa???????? meillä ei tule kuuloonkaan että 3 ja 5 vuotiaita lapsiani kanneltaisiin sylissä, osaavat kyllä kävellä itsekin....paitsi poikkeus on jos ovat todella väsyneitä, niin saatan kantaakin...mutta tuskimpa se perhe olis lähteny ravintolaan jos lapsi todella väsynyt.
        Pysy sinä kuule kotonas jos oot sitä mieltä et lapsi ei saa olla lapsi ja leikkiä normaalisti...se ei kuule ole mitään huonoa kasvatusta jos annetaan lasten leikkiä normaalisti...enkä nyt tarkota että pitäisi saada juoksennalla ympäriinsä missä sattuu ja kiljua kurkku suorana.

Taas yksi "vapaankasvatuksen" kannattaja kun pitää ottaa asia noin henkilökohtaisesti? Suomessa on maailman huonokäytöksisimmät kakarat piste. Luuletko että muissa maissa lapset saavat käyttäytyä yhtä näsäviisaasti ja puhua kovaan ääneen vieraista ihmisistä. lapset saavat olla lapsia, mutta missään muualla maailmassa en ole nähnyt yhtä röyhkeitä pentuja kuin Suomessa. Esim. muualla Euroopassa lapset osaavat puhua kun heitä puhutellaan, eikä vieraista ihmisistä puhuta kovaan ääneen. Muualla ei pennut riehu esim. pankeissa ja ravintoloissa ym yleisillä paikoilla. Ravintota ym. julkinen paikka EI OLE lasten leikkipaikka. Ruualla ei leikitä eikä julkissa paikoissa kuten pankeissa tulisi riehua ja juosta taikka kiljua!!!

Toki 7 vuotias lapsi osaa kävellä, mutta me emme tiedä, oliko ko lapsi esim. sairas tai minkä ikäinen hön oli. Saattoipa olla vaikka väsynyt. Ehkä pari oli turisteina Suomessa, pakkohan heidänkin on jossakin syodä, vaikka lapsi olisikin väsynyt. ME EMME TIEDÄ!!!

• syvältä
        ihmettelijä... kirjoitti:

Taas yksi "vapaankasvatuksen" kannattaja kun pitää ottaa asia noin henkilökohtaisesti? Suomessa on maailman huonokäytöksisimmät kakarat piste. Luuletko että muissa maissa lapset saavat käyttäytyä yhtä näsäviisaasti ja puhua kovaan ääneen vieraista ihmisistä. lapset saavat olla lapsia, mutta missään muualla maailmassa en ole nähnyt yhtä röyhkeitä pentuja kuin Suomessa. Esim. muualla Euroopassa lapset osaavat puhua kun heitä puhutellaan, eikä vieraista ihmisistä puhuta kovaan ääneen. Muualla ei pennut riehu esim. pankeissa ja ravintoloissa ym yleisillä paikoilla. Ravintota ym. julkinen paikka EI OLE lasten leikkipaikka. Ruualla ei leikitä eikä julkissa paikoissa kuten pankeissa tulisi riehua ja juosta taikka kiljua!!!

Toki 7 vuotias lapsi osaa kävellä, mutta me emme tiedä, oliko ko lapsi esim. sairas tai minkä ikäinen hön oli. Saattoipa olla vaikka väsynyt. Ehkä pari oli turisteina Suomessa, pakkohan heidänkin on jossakin syodä, vaikka lapsi olisikin väsynyt. ME EMME TIEDÄ!!!

perseestä. Se, että sinä olet ollut varmaan historian huonokäytöksisin lapsi ei tee muista suomalaisista lapsista samanlaisia.

• tekee väärin
        ihmettelijä... kirjoitti:

Paikka oli rosso, perheravintola päivällä ja siellä tosiaankin on lapsetkin tervetulleita. Niille on oma leikkipaikka ja omat annokset ym. Ja todellakin lapset saavat siellä leikkiä ja ovat tervetulleita, tarjoilijat oikein erikseen huomioivat lapsetkin siellä.
        Koita ymmärtää muuta kuin omaa mustavalkoista ajatteluasi.
        Suomessa ei ole lapsissa vikaa vaan aikuisissa, jotka niitä kasvattaa, mistähän noin huonokäytöksinen ja tiukkapipoinen aikuinenkaan muuten kasvaisi.

Jos kuusi seitsemänvuotiasta puetaan ja kanniskellaan joka paikkaan, vaikka itse pitäisi osata, niin ei ole lapsen vika, mitä aikuiset sille tekee. Jokatapauksessa esim kouluun mennessä pitää olla tietyt perustaidot hallinnassa, kuten pukeminen ja käveleminen itse, puhuakin pitää osata.

• jaahah
        tekee väärin kirjoitti:

Paikka oli rosso, perheravintola päivällä ja siellä tosiaankin on lapsetkin tervetulleita. Niille on oma leikkipaikka ja omat annokset ym. Ja todellakin lapset saavat siellä leikkiä ja ovat tervetulleita, tarjoilijat oikein erikseen huomioivat lapsetkin siellä.
        Koita ymmärtää muuta kuin omaa mustavalkoista ajatteluasi.
        Suomessa ei ole lapsissa vikaa vaan aikuisissa, jotka niitä kasvattaa, mistähän noin huonokäytöksinen ja tiukkapipoinen aikuinenkaan muuten kasvaisi.

Jos kuusi seitsemänvuotiasta puetaan ja kanniskellaan joka paikkaan, vaikka itse pitäisi osata, niin ei ole lapsen vika, mitä aikuiset sille tekee. Jokatapauksessa esim kouluun mennessä pitää olla tietyt perustaidot hallinnassa, kuten pukeminen ja käveleminen itse, puhuakin pitää osata.

Kyllä täällä on imbesillejä... kuka täällä on väittänytkään että huono käytös olisi lasten vika??? voi jessus...

• hone-y

sanot lasta terveeksi ja normaaliksi vaikka

- et voi tietää terveydestä
      - lapsi ei käyttäytynyt tavalla, jota nopeasti ajateltuna pitäisi tyypillisenä tuon ikäiselle

Lapsi saattaa olla sairas ja/tai kehityksestä jäljessä. Ei sitä voi tietää hetken sivusta katsomisella. Toinen kysymys on, että mikä perheen tilanteessa on seurausta ja mikä taas syytä. Sitäkään ei voi tietää. Eikä voi tietää mikä perheen tilanne kokonaisuudessa on.

Mutta miksi mies yritti niin kovasti, jos tarkoitus on kasvattaa tyttö olemaan hiljaa ja mitään tekemättömäksi?

Aina voi arvailla. Jos jotain oikeasti on vialla, niin päiväkoti/koulu/sosiaali/terveys -järjestelmä on varmaankin jo toimimassa tilanteen hyväksi. Siis jos niiltä ei ole viety kaikkia määrärahoja ja (päteviä) työntekijöitä.

• sivustakatsoja.

kyllä se osasi kävellä ja seisoa ja oli täysin normaalin näköinen, mut apaattinen ja mitääntekemätön. Se pisti silmään että nainen ei tehnyt elettäkään, ei sanonut mitään, vähän näykki ruokaansa. Sen verran teki, että puki sitten lopuksi lapselle vaatteita päälle, joka vaan hiljaa seisoi ja katsoi, tavallisesti alkaa jo kolmivuotiaat itse normaalisti viimeistään edes harjoittelemaan pukemista..

Mä vaan mietin sitä miestä ja sen elämää siinä perheessä ja sitä lasta ja sen tulevaisuutta.

En tietysti voi tietää muuta, mutta ajattelin, ettei onnistuis suomalaiselta naiselta istua viimeisen päälle laitettuna kuin koristeena siinä vaan ilman paljon mitään elonmerkkiä.

• jepsjeps
        sivustakatsoja. kirjoitti:

kyllä se osasi kävellä ja seisoa ja oli täysin normaalin näköinen, mut apaattinen ja mitääntekemätön. Se pisti silmään että nainen ei tehnyt elettäkään, ei sanonut mitään, vähän näykki ruokaansa. Sen verran teki, että puki sitten lopuksi lapselle vaatteita päälle, joka vaan hiljaa seisoi ja katsoi, tavallisesti alkaa jo kolmivuotiaat itse normaalisti viimeistään edes harjoittelemaan pukemista..

Mä vaan mietin sitä miestä ja sen elämää siinä perheessä ja sitä lasta ja sen tulevaisuutta.

En tietysti voi tietää muuta, mutta ajattelin, ettei onnistuis suomalaiselta naiselta istua viimeisen päälle laitettuna kuin koristeena siinä vaan ilman paljon mitään elonmerkkiä.

"En tietysti voi tietää muuta, mutta ajattelin, ettei onnistuis suomalaiselta naiselta istua viimeisen päälle laitettuna kuin koristeena siinä vaan ilman paljon mitään elonmerkkiä."

- No et sitten paljoa ole nähnyt.

• sivustakatsoja. kirjoitti:

"...ettei onnistuis suomalaiselta naiselta istua viimeisen päälle laitettuna kuin koristeena siinä vaan ilman paljon mitään elonmerkkiä."

- Tuli kummallisia mielleyhtymiä, yleistyksiä ja stereotypioita tuosta lauseesta, mutta jätän omaksi ilokseni, jottei täällä väki aivan pillastuisi. =D

• kuitenkin jokin

sairaus? esim. joku dysfasia tai vastaava?
        se että ei ole terve ei välttämättä näy ulkonäössä...joten et voi tietää varmaksi onko sairaus. Mut tuo oli kyllä totta että ei tuollanen tulis suomalaiselle naiselle kuuloonkaan että istutaan viimesen päälle laitettuna tekemättä mitään...mutta toisaalta ei voi tietää sitäkään oliko se nainen sen lapsen äiti vai oliko pelkästään sen miehen lapsi....

• Padamppa

koskaan kuullut vaikkapa Autismista? Oletko pätevä määrittelemään "terveen"?

Minkätakia aina pitää tuomita ihmiset tietämättä muuta kun mitä 5minuutissa päälle näkyy?

• Mielestäni siinä, että mies huolehti lapsesta ei ole mitään ihmeellistä. Meilläkin tilanteesta/tapauksesta riippuen minä, vaimo tai kumpikin hoitaa lapset.

Esim. jos järjestän vaikka vaimon syntypäiväksi ravintolaillallisen niin totta kai minä pidän huolen myös siitä, että vaimon ei tarvitse silloin hoitaa lasta vaikka ne mukana olisivatkin.

Lapsen poikkeavan käyttäytymisen syytä taas ulkopuolisen on mahdoton tietää, joten sitä on turha lähteä spekuloimaan.

Naisen itämaisuudella tuskin mitään tekemistä tässä asiassa.

• -N47-

tuli mieleen, että jospa perhettä tai heidän läheisiään on vaikkapa kohdannut suru tai muu vastaava, ehkä ainoa joka jaksaa toimia tilanteessa on tässä tapauksessa mies.

Arvailua, tarpeetonta kylläkin, koska perheen elämästä ei voi tietää mitään...

• sama

mieleen. Niillä saattoi olla perheriitakin meneillään. Musta toi itämisuuden mainostaminen tossa antoi kuvan vain siitä että alkuperäisellä kirjoittajalla on ennakkoluuloja ja tapa yleistää.

• ..........
        sama kirjoitti:

mieleen. Niillä saattoi olla perheriitakin meneillään. Musta toi itämisuuden mainostaminen tossa antoi kuvan vain siitä että alkuperäisellä kirjoittajalla on ennakkoluuloja ja tapa yleistää.

Alkuperäisen kirjoituksesta taas näkee mitä joku voi itse luulla vaikka totuus voi olla ihan muuta.siis et sä tiedä siitä perheestä mitään.
        Kai söit siellä ravintolassa myös? vai mulkoilitko ja analysoitko koko illan perheen käytöstä?

Vaikutat kuin joltakin juorukellolta.

• ap kirjoittaja
        .......... kirjoitti:

Alkuperäisen kirjoituksesta taas näkee mitä joku voi itse luulla vaikka totuus voi olla ihan muuta.siis et sä tiedä siitä perheestä mitään.
        Kai söit siellä ravintolassa myös? vai mulkoilitko ja analysoitko koko illan perheen käytöstä?

Söin kyllä siellä ja oli iltapäivä, eikä mikään ilta. Ja ton pisti toisetkin merkille, tarjoiiljatkin koitti vähän viihdyttää sitä lasta juttelemalla. Kieltämättä pistää silmään nämä suomalainen mies-itämainen nainen, kun niitä niin kovasti kehutaan. Ja suomalaisen miehen käytös, en ole suomalaisen naisen kanssa koskaan nähnyt sellaista höösäämistä, mutta onkos se ihme, jos toinen istuu kuin halvaantuneena paikoillaan. Harvoin näkee myös näin isoa lasta kohdeltavan noin pikkuvauvana. Tietysti se kiinnostaa, että mikä näissä naisissa sitten on niin erikoista ja ihmeellistä, että suomalaisesta miehestä tulee tuollainen. Suomalaiselta naiselta mies ei katselisi kauaa tuollaista käytöstä ja lapsen kohtelua.
        Vielä ei selvinnyt, aion jatkaa kyllä tutkimuksiani.
        Ja aivan sama miltä vaikutan. Minua kiinnostaa se, miltä nämä ihmeelliset itätytöt vaikuttaa, kun niitä niin kauhean kovasti kehutaan.

• niinpäs
        .......... kirjoitti:

heh!!! Miten helvetissä joku jaksaa vahtia muita silmäkovana...Me emme todellakaan tiedä tästä perheestä MITÄÄN, joten sitä on ihan turha analysoida... voi jezzzusus

• arvaus:

Jospa mies tilasi postimyyntivaimon Thaimaasta, koska halusi itselleen kauniin, laihan ja tottelevaisen vaimon. Nainen sitten saapui Itämailta rahakkaamman elämän toivossa.

Kaikki meni juuri niin kuin mies toivoi, hetken aikaa. Mutta sitten syntyi lapsi ja elämästä tuli Itämaiselle vaimolle hankalampaa. Häntä rupesi ärsyttämään koko soppa; eihän hän koskaan ollut miestään rakastanut ja nyt alkoi riittää passaaminenkin.

Nainen muuttui apaattiseksi ja teki lakon. Tytär seurasi esimerkkiä ja perhe-elämä muuttui painajaismaisen apaattiseksi kaikkien mielestä. Mies ei voinut hyväksyä sitä tosiasiaa, ettei elämä Itämaisen naisen kanssa ollutkaan yhtään sen parempaa kuin suomalaisen feministinaisen vaan päinvastoin paljon pahempaa, eikä hän pystynyt myöntämään itsellekään tappiotaan.

Siispä mies alkoi yrittää pitää perhettä pystyssä, aktivoida sitä, tehdä kaikkensa jotta apaattinen vaimo ja tytär rakastaisivat häntä. Mutta turhaan. Mies on paniikissa, mutta ei voi muuta kuin yrittää ja kantaa koko perhettä; perhettä jonka toimivuudesta hän yksin yrittää nyt vastata, koska vaimoa ja lasta ei kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3299
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2638
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1514
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1498
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1445
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1150
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe