kaaleet

mies........

ettehän tekis kaajeista ja puolikkaasta mustalaista

64

4808

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies........

      ku vieäl tarkemmin rupee aattelee, niin tuohon on ihan sairasta kun kaajeista tehään mustalaista, puolikas on kaajeita ja sille ette voi kukaan yhtään mitään, vaikka kuin ois tavat...
      enkä ymmärä sellastakaan miten kaajeita muka pitäs lähtee häpeemään, vaikka kuinka ois lapsia kellä on mustalaisia toinen vanhin...
      jos jotaki kaajeita hävetään, ni sama häpee kaikkia muita 6 miljoonaa ihmistä suomessa.
      ja puolikkaat häpee omia vanhempia vaikka ois kaajeita, mut ei kumminkaan muita kaajeita jota eivät tunne....
      jos kaajeita lähtee häpemään, niin sitä pitää sitte kaikkia hävetä, eikä vaan yhtä eikä kahta...
      ihan samanlailako mustalaisiakin pitää hävetä jokaista..
      koittakaa jo ymmärtää, puolikasta ei saa tehtyä mustalaiseksi, suomalainen on suomalainen ja mustalainen mustalainen...
      ettehän voi somalistakaan tehä ruotsalaista

      • Fanny

        Turhaa täällä on yrittää määritellä kuka on mitäkin. Se kun riippuu niin ihmisestä itestään. Puolimustalainen voi joskus olla enemmän mustalainen kuin täyskaalo. Koettu on! Kajeet taas on kaajeita ja siitä ollaan yhtä mieltä.


      • mieltä

        tosta voitaan olla samaa mieltä "suomalainen on suomalainen ja mustalainen mustalainen... "


      • mieltä

        Älkää joka asiaan hyvät ihmiset aina vetäkö Jumalaa. Eihan sillä oo Jumalan kanssa mitää tekemistä pitääkö kaaleet puolikkaita kaaleina vai ei. Jumalan eessähän ollaa kaikki samanarvoisia mutta ei se muuta niitä tosi asioita mitä kaalo aattelee puolikkaista.


      • todistit juuri
        mieltä kirjoitti:

        Älkää joka asiaan hyvät ihmiset aina vetäkö Jumalaa. Eihan sillä oo Jumalan kanssa mitää tekemistä pitääkö kaaleet puolikkaita kaaleina vai ei. Jumalan eessähän ollaa kaikki samanarvoisia mutta ei se muuta niitä tosi asioita mitä kaalo aattelee puolikkaista.

        onhan teitä rahnujakin vielä olemassa. tiijäkkö mitä puolikas ajattelee rahnusista...
        Kaalo MILÄ ON RÄHMÄT SILMILLÄ, ei näe muuta kun omat haisevat retkusa.


      • Manouche

        määrittelykysymys. Jos jonkun omanarvon tuntoa nostaa se, että ajattelee romaaniutta tiukasti geneettisenä asiana, jossa pienikin verimäärä muuta kuin kaaloverta tekee kaajeen, niin minulle se on ok. Olen tyytyväinen kun joku pystyy sillä tavoin nostamaan itsetuntoaan ja itsensä arvostamista.

        Jokaiselle on tärkeää se, mitä ajattelee itsestään tai mitä kaikkein läheisimmät ajattelevat. Jos on itsensä ja läheistensä rakastama, niin ei ota lujille vaikka ei sitten joidenkin mukaan kuulukaan johonkin ryhmään.


      • Mankkaan Mirkku
        Manouche kirjoitti:

        määrittelykysymys. Jos jonkun omanarvon tuntoa nostaa se, että ajattelee romaaniutta tiukasti geneettisenä asiana, jossa pienikin verimäärä muuta kuin kaaloverta tekee kaajeen, niin minulle se on ok. Olen tyytyväinen kun joku pystyy sillä tavoin nostamaan itsetuntoaan ja itsensä arvostamista.

        Jokaiselle on tärkeää se, mitä ajattelee itsestään tai mitä kaikkein läheisimmät ajattelevat. Jos on itsensä ja läheistensä rakastama, niin ei ota lujille vaikka ei sitten joidenkin mukaan kuulukaan johonkin ryhmään.

        Kuule, mielestäni asia ei ole ihan niin kuin ilmaisit. Joidenkin kaaleitten tapa luokitella omia, kuten jo aiemmin sanoin, rodullisin perustein on rasismia. En hyväksy sitä, että ns. puolikkaat automaattisesti luokitellaan kaajeiksi, koska, kuten Fanny viestissään ilmaisi, puolikas voi joskus olla identiteetiltään suuremmassa määrin kaalo kuin ns. hortto kaalo. Ymmärsin kuitenkin viestistäsi rivien välistä, että tällaisten "kaalorasistien" mielipiteet on syytä jättää omaan arvoonsa, ja siitä olen ihan samaa mieltä. Tällaiset rotufundamentalistit ovat katoava luonnovara.

        t. Mirkku


      • timanttimies
        Fanny kirjoitti:

        Turhaa täällä on yrittää määritellä kuka on mitäkin. Se kun riippuu niin ihmisestä itestään. Puolimustalainen voi joskus olla enemmän mustalainen kuin täyskaalo. Koettu on! Kajeet taas on kaajeita ja siitä ollaan yhtä mieltä.

        mikäs mä oon sun mielestäs,sopiskoha mulle varttihullun paperit,nonii sitä kai vaa oon itseni,hyvää kevätaurinkoo


      • Manouche
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Kuule, mielestäni asia ei ole ihan niin kuin ilmaisit. Joidenkin kaaleitten tapa luokitella omia, kuten jo aiemmin sanoin, rodullisin perustein on rasismia. En hyväksy sitä, että ns. puolikkaat automaattisesti luokitellaan kaajeiksi, koska, kuten Fanny viestissään ilmaisi, puolikas voi joskus olla identiteetiltään suuremmassa määrin kaalo kuin ns. hortto kaalo. Ymmärsin kuitenkin viestistäsi rivien välistä, että tällaisten "kaalorasistien" mielipiteet on syytä jättää omaan arvoonsa, ja siitä olen ihan samaa mieltä. Tällaiset rotufundamentalistit ovat katoava luonnovara.

        t. Mirkku

        ja hienovaraisesti korjasit otsikon kirjoitusvirheenikin ;) Rasismi ei ole oikein missään yhteydessä.

        Mutta jossain määrin on kiva huomata, että jotkut kykenevät omanarvontunnettaan nostamaan sillä, että näkevät jonkun syyn vuoksi itsensä erityisen erinomaisena. Olet kuitenkin oikeassa, että tämä ei oikeuta aliarvioimaan muita.


      • Pohjantähden alla
        Manouche kirjoitti:

        määrittelykysymys. Jos jonkun omanarvon tuntoa nostaa se, että ajattelee romaaniutta tiukasti geneettisenä asiana, jossa pienikin verimäärä muuta kuin kaaloverta tekee kaajeen, niin minulle se on ok. Olen tyytyväinen kun joku pystyy sillä tavoin nostamaan itsetuntoaan ja itsensä arvostamista.

        Jokaiselle on tärkeää se, mitä ajattelee itsestään tai mitä kaikkein läheisimmät ajattelevat. Jos on itsensä ja läheistensä rakastama, niin ei ota lujille vaikka ei sitten joidenkin mukaan kuulukaan johonkin ryhmään.

        määrittelykysymys. Jotkut ihmiset sattuvat ajattelemaan valkolaisuutta tiukasti geneettisenä asiana, jossa pienikin verimäärä muuta kuin valkolaisverta tekee muun kuin valkolaisen (esim. pisara kaaleen verta tekee kaaleen ja vaikkapa tippa saamelaisverta tekee saamelaisen). Kuka lopettaa tämän rajanvedon?

        Puolikkaat ja muut sekaveriset eivät useiden puhdasveristen puheista päätellen taida kuulua kenenkään joukkoihin. No se taitaa kyllä valitettavasti olla heidän oma häviönsä jos eivät halua pitää sekaverisiä minään.

        Minä olen osaksi romani, osaksi saamelainen ja ylpeä siitä.


      • eppu75

        no entäs sit kun isä on romaani ja tyttö on puoli romaani.ja tyttö asuu isän luona vaikka valkolais äiti ei sitä haluais,koska ei luota kaaleitten kasvatukseen???ja äiti haluais lapsen sijoittaa johonkin sijais perheeseen,koska ei tule toimeen ex ukkonsa kanssa eikä anopin ja appiúkon kanssa????lapsen isä ei pidä mitään yhteyttä muhun ja eikä sen kaupungin sosiaali viran omaiset,mut nyt pistin oman alueen sossun hoitaa asiaa ja kyselee et miten tytöllä menee???ja en uskalla laittaa mitään syntymä ja´joulu lahjija postitse koska en tiedä et saako tyttö niitä????et näin!!!!


      • Haakon

        on rodultaan puolikas. Kaalon tavat joko oppii tai sitten oppii kaajeen tavat tai sitten oppii molempia. Rodulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä että mitä oppii vaan sillä kuka opettaa.

        Kerro mulle että mikä on susta sellaista mustalaisuutta jotai ei voi muka oppia vaan tulee mukamas sieltä verestä??
        Kerro ihmeessä?


      • Mies Pohjosesta
        Pohjantähden alla kirjoitti:

        määrittelykysymys. Jotkut ihmiset sattuvat ajattelemaan valkolaisuutta tiukasti geneettisenä asiana, jossa pienikin verimäärä muuta kuin valkolaisverta tekee muun kuin valkolaisen (esim. pisara kaaleen verta tekee kaaleen ja vaikkapa tippa saamelaisverta tekee saamelaisen). Kuka lopettaa tämän rajanvedon?

        Puolikkaat ja muut sekaveriset eivät useiden puhdasveristen puheista päätellen taida kuulua kenenkään joukkoihin. No se taitaa kyllä valitettavasti olla heidän oma häviönsä jos eivät halua pitää sekaverisiä minään.

        Minä olen osaksi romani, osaksi saamelainen ja ylpeä siitä.

        Aika jännä sekotus oot varmaan kaunis kun oot kaunista sekotusta. Tumma ja tulinen ympäriinsä.


      • ajattelemista

        mutta onhan se häpeeminen ihan erityistä


        se että,
        mitä sanoit sen ajatuksen myötä tulee
        ''
        puolikas on kaajeita ja sille ette voi kukaan yhtään mitään, vaikka kuin ois tavat...
        enkä ymmärä sellastakaan miten kaajeita muka pitäs lähtee häpeemään,( vaikka kuinka ois lapsia kellä on) mustalaisia toinen vanhin... ''





        eikö olisikin hupaisaa TODELLISUUDESSA JOS
        hössöttävät ja pilaavat, ja menevät kuinka vain
        JOUKOSSA, vähän tulee sellainen olo että tahtoisitteko niin että teillä on oma KLOVNI vai mikä se sellainen on jolla aina on jokin pelle-ily

        tosiasiassa, !aina! kaikissa tilanteissa!!pitäkää tavat !!arvossa!!


      • hyvä
        Manouche kirjoitti:

        määrittelykysymys. Jos jonkun omanarvon tuntoa nostaa se, että ajattelee romaaniutta tiukasti geneettisenä asiana, jossa pienikin verimäärä muuta kuin kaaloverta tekee kaajeen, niin minulle se on ok. Olen tyytyväinen kun joku pystyy sillä tavoin nostamaan itsetuntoaan ja itsensä arvostamista.

        Jokaiselle on tärkeää se, mitä ajattelee itsestään tai mitä kaikkein läheisimmät ajattelevat. Jos on itsensä ja läheistensä rakastama, niin ei ota lujille vaikka ei sitten joidenkin mukaan kuulukaan johonkin ryhmään.

        hmmmmn ihana asia.


      • sinulleki kesää
        timanttimies kirjoitti:

        mikäs mä oon sun mielestäs,sopiskoha mulle varttihullun paperit,nonii sitä kai vaa oon itseni,hyvää kevätaurinkoo

        kuuma kesä kuulemma tulossa 2007

        niin kevättä sinnekin, sekaan!



        mulle varmaan sitten käy tätä: oonpa niin hullu ettei edes anneta paperiakaan(reseptiä)


        ensi helmikuu 08 on sitten 21 yönä kuun pimennys jälleen..... tiesitkö
        olen kuu hullu ja siksi valvoin.


        fanikki


      • muistoja muistellen

        pikkuisen palatan ajassa takasi


        muistan oikein vanhan miehen,pieni ja kiukkuinen mustalainen


        miten mahtaa olla . olisikohan se muutenkin suvussaan riitainen ja adhd ja lapset joutuneet mierontielle taikka ALLUHAN SEN VOIS TIETÄÄ ?=

        veikkonen kun ajattelen sittenkin näin, että
        vikansa kullakin

        ehkä tämä mustalainen oli oikeastaan oiekutettu rähjäämään milloin oli kylillä (ja koti säästyi?)
        mutta kuka tapaansa muuttaa, periaatteessa huonia käytöstä on kriminalisoitu kautta aikain että lapset on sijoitettuina,,,

        miten hyvää asiaa saa kun aina kiinnnostaa vain kaíkki paha, siitä leimaantuu kaikki
        muut
        se on ikävää jos ette kaaleet huomaa tapaa missä menee vikaan,
        ei ole kaajeemoinen jos on oppinut hyväksymään ja iloinen elämästä

        mutta maailman muuttumista vastustaa tavallaan aina vanhempi sukupolvi pitääkin saada olla oikeessa, vaikka sitten väärässä niin miten vain


        jankutellaan:
        kaikki on turjhaa ja valkolaiset ei ymmärrä kuitenkaan, ehkä jotkut professorit yliopistossa huomaa vähän jo ,

        että sehän on ihan tasokasta ja mukavasti tärkeää että on
        varma itteensä ja sitä rataa omiensa kanssa kiinni lujasti yhteyksissä.
        elämä on sitä tätä nyt tässä just ja sitten niin


      • Anonyymi
        Fanny kirjoitti:

        Turhaa täällä on yrittää määritellä kuka on mitäkin. Se kun riippuu niin ihmisestä itestään. Puolimustalainen voi joskus olla enemmän mustalainen kuin täyskaalo. Koettu on! Kajeet taas on kaajeita ja siitä ollaan yhtä mieltä.

        Täysin samaa mieltä


      • Anonyymi
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Kuule, mielestäni asia ei ole ihan niin kuin ilmaisit. Joidenkin kaaleitten tapa luokitella omia, kuten jo aiemmin sanoin, rodullisin perustein on rasismia. En hyväksy sitä, että ns. puolikkaat automaattisesti luokitellaan kaajeiksi, koska, kuten Fanny viestissään ilmaisi, puolikas voi joskus olla identiteetiltään suuremmassa määrin kaalo kuin ns. hortto kaalo. Ymmärsin kuitenkin viestistäsi rivien välistä, että tällaisten "kaalorasistien" mielipiteet on syytä jättää omaan arvoonsa, ja siitä olen ihan samaa mieltä. Tällaiset rotufundamentalistit ovat katoava luonnovara.

        t. Mirkku

        Useenmiten juuri ne jotka eniten kaajeita moittii on niitä jotka on kaajeiten petikavereita. Normi kaalo antaa ihmisarvon kaikille. Mutta ei riijaa kaajeita toivottovasti kukaan eio ottannut nokkiinsa yleensä se on vaan niin että totuus koskee. Hyvää Joulunalusaikaa kaikille yst Siiri


      • Anonyymi
        Fanny kirjoitti:

        Turhaa täällä on yrittää määritellä kuka on mitäkin. Se kun riippuu niin ihmisestä itestään. Puolimustalainen voi joskus olla enemmän mustalainen kuin täyskaalo. Koettu on! Kajeet taas on kaajeita ja siitä ollaan yhtä mieltä.

        Sekarotunen on hyvä näytteleen


      • Anonyymi
        Fanny kirjoitti:

        Turhaa täällä on yrittää määritellä kuka on mitäkin. Se kun riippuu niin ihmisestä itestään. Puolimustalainen voi joskus olla enemmän mustalainen kuin täyskaalo. Koettu on! Kajeet taas on kaajeita ja siitä ollaan yhtä mieltä.

        PUOLIKAS ON PUOLIKAS VAIKKA VOISSA PAISTAS. SAMA SE ON SEKAROTUSTEN KOIRIENKII KANSSA, ENSISILMÄYKSELLÄ HEITÄ VOI LUULLA AIDOIKSI MUTTA LOPULTA SELVIÄÄ ETTÄ ON SEKAROTUNEN SEKAROTUSELLA ON SEKAROTUSEN METKUT OLI KYSEESSÄ KOIRA TAI IHMINEN. KYLLÄ NE SEKAROTUSET AINA JOSSAIN VAIHEESSA TAPANSAN NÄYTTÄÄ


      • Anonyymi

        Mä olen täs samaa mieltä. Kaalo, molemat vanhemat kaaleita. Toinen vanhin kaajeita niin puoli. Patteri kaalo, kun kaajeille laitetaan isomekko, kaaleen tyyliset kappaleet ja pussi vaateet. Niin ne puolikaat haluais mut ne yleensä kunnioita omaa vanhinta toimivat kun kaajeet. Kaajeita ei häpee vieras


      • Anonyymi
        Mies Pohjosesta kirjoitti:

        Aika jännä sekotus oot varmaan kaunis kun oot kaunista sekotusta. Tumma ja tulinen ympäriinsä.

        Sekarotunen koira ja sekarotunen ihminen on maailman ällöttävin otus


      • Anonyymi

        Mut niihän nämä SekaR on enenpi kaalo kun oikia kaalo. Pyydetään et kaalon rakli pitäis häpee kaajo kun se on jonku SekaR isä. Itse kuitenkin ei osata kunnioittaa omaa isää koska niile se kuuluu, eikä vieraalta vaadita et jullia jumaloidaan. Mut SekaR kulkee kaksilla aivoilla ja kumpikin huutaa tyhjyytä ja ei tiedä istuuko pöydällä tai tuolilla kun ei ne näe eroa. Pieni maailma kun kaalo teetää kaajeen kans lapset ja vielä naishenkilö, luulis et oksenuttaa. Sitten puolustelaan et tää on erilainen, sika on sika joulu pöydäs ja sikalas ei mitään eroa ja kissaa ja koiraa ei sekoteta yhteen.


      • Anonyymi
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Kuule, mielestäni asia ei ole ihan niin kuin ilmaisit. Joidenkin kaaleitten tapa luokitella omia, kuten jo aiemmin sanoin, rodullisin perustein on rasismia. En hyväksy sitä, että ns. puolikkaat automaattisesti luokitellaan kaajeiksi, koska, kuten Fanny viestissään ilmaisi, puolikas voi joskus olla identiteetiltään suuremmassa määrin kaalo kuin ns. hortto kaalo. Ymmärsin kuitenkin viestistäsi rivien välistä, että tällaisten "kaalorasistien" mielipiteet on syytä jättää omaan arvoonsa, ja siitä olen ihan samaa mieltä. Tällaiset rotufundamentalistit ovat katoava luonnovara.

        t. Mirkku

        SekaR ei ole kaalo, vielä vähemän jos isä on suomi poika. Kuka sen määrittelee että ne on kaaleita kun äiti tai isä on valikoinut jullin, vahinko on eri jos saa lapsen suomalaisen kans.


      • Anonyymi
        Haakon kirjoitti:

        on rodultaan puolikas. Kaalon tavat joko oppii tai sitten oppii kaajeen tavat tai sitten oppii molempia. Rodulla ei ole sen kanssa mitään tekemistä että mitä oppii vaan sillä kuka opettaa.

        Kerro mulle että mikä on susta sellaista mustalaisuutta jotai ei voi muka oppia vaan tulee mukamas sieltä verestä??
        Kerro ihmeessä?

        Kerro sä mulle kuinka kaalo etsii juurensa vaik lapsena lyöty kaajeisiin, ainakin elävä kaalo, SekaR et tiedä mutten usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useenmiten juuri ne jotka eniten kaajeita moittii on niitä jotka on kaajeiten petikavereita. Normi kaalo antaa ihmisarvon kaikille. Mutta ei riijaa kaajeita toivottovasti kukaan eio ottannut nokkiinsa yleensä se on vaan niin että totuus koskee. Hyvää Joulunalusaikaa kaikille yst Siiri

        Kyllä ihminen ihmisenä on kuka vain, Nälkä, jano sammutetaan, katto annetaan päälle. Sitä tarvii. Mut et niiten kans jaetaan elämää ja lapset sitten vielä siihen kun SekaR ei tiedä kumpi on. Näitä SekaR tulee sääli kun niilä on identiteeti ongelma. Kuinka ne voi saada kaalon kasvatuksen jos isä tai äiti on kaajeita ottanut. Normi kaalo ei mieltänsä kaajeisiin laita, ei se edes ajattele et se vois elää kaajeitten ja rakastua. Se on tunne joka ei pitäisi ikinää syttyä..Mut joku tekee kaajeista vielä mustalaisen ja keksii tarinan. Sit laitetaan kaaleenvaateet tai pussivaateet ja kaaleen kappaleet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PUOLIKAS ON PUOLIKAS VAIKKA VOISSA PAISTAS. SAMA SE ON SEKAROTUSTEN KOIRIENKII KANSSA, ENSISILMÄYKSELLÄ HEITÄ VOI LUULLA AIDOIKSI MUTTA LOPULTA SELVIÄÄ ETTÄ ON SEKAROTUNEN SEKAROTUSELLA ON SEKAROTUSEN METKUT OLI KYSEESSÄ KOIRA TAI IHMINEN. KYLLÄ NE SEKAROTUSET AINA JOSSAIN VAIHEESSA TAPANSAN NÄYTTÄÄ

        Aivan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekarotunen koira ja sekarotunen ihminen on maailman ällöttävin otus

        Aivan, koirankin vielä sietää


      • Anonyymi
        ajattelemista kirjoitti:

        mutta onhan se häpeeminen ihan erityistä


        se että,
        mitä sanoit sen ajatuksen myötä tulee
        ''
        puolikas on kaajeita ja sille ette voi kukaan yhtään mitään, vaikka kuin ois tavat...
        enkä ymmärä sellastakaan miten kaajeita muka pitäs lähtee häpeemään,( vaikka kuinka ois lapsia kellä on) mustalaisia toinen vanhin... ''





        eikö olisikin hupaisaa TODELLISUUDESSA JOS
        hössöttävät ja pilaavat, ja menevät kuinka vain
        JOUKOSSA, vähän tulee sellainen olo että tahtoisitteko niin että teillä on oma KLOVNI vai mikä se sellainen on jolla aina on jokin pelle-ily

        tosiasiassa, !aina! kaikissa tilanteissa!!pitäkää tavat !!arvossa!!

        Puolikas ei ole sen enenpää kaajeita, kuin kaaleitakaan. Vaan hän on puolikas eli sekarotuinen, usein näillä sekarotuisilla on pätemisen -tarve esitetään niin kaaloa, niin kaaloa että ensinäkemältä voi erehtyä. Mutta hetken päästä kyllä huomaa että on sekarotuinen, sama se on sekarotuisten koirienkin kanssa ensisilmäyksellä näyttävät puhdasrotuisilta, mutta hetkenpäästä huomaa että onkin sekarotuinen. Ja kyllä sekarotusilla ihmisillä on kaikki kuteet ja loimet ei voi muuta sanoo. Mutta syy ei ole heidän vaan niiden jotka kaajeita riijaa. Terveisin Siiri


      • Anonyymi

        Vielä såiraanpaa on kun kaaleen akat alakaa rakliksi ja nakkaavat mekon nurkkaan


    • Nimetön

      tietää että mitä kuvittelet kaikkien ihmisten olevan Jumalan edessä? Eriarvoisiako...? Ihmisen yksi suurimmista tyhmyyksistä on asettaa toinen toista paremmaksi.

      • Anonyymi

        Ihmisenä me kaikki ollaan samanarvoisia, mutta puolikas on puolikas. Ja miksi luulet että Jumala loi eri kansallisuudet. Olkaa kaikki ystävällisiä toinen toisillenne, mutta älkää riijatko, kaajeita


    • nainen**

      eiköhän se ole jumala joka on yksin oikeutettu ja kyvykäs arvioimaan sitä mitä me kukin olemme. ja oli ihminen kaajeita, puolikas johonkin suuntaan tai kaaleita kokonaan niin siitä huolimatta ollaan saman arvosia jumalan edessä kaikki. jeesus ei katso ollaanko me kaaleita vai kaajeita tai kumpaa mahdollisesti enemmän, kaikki ollaan siittä riippumatta jumalan lapsia.

      • puoli kaalo

        miksi puolikkaalle pakotetaan kaaleen hameet päälle ja sanotaan ettei voi kulkea pikku vaatteissa ku on jo sillä ja sillä ikää ja silti puolikasta pidetää suomalaisena????


      • nainen**
        puoli kaalo kirjoitti:

        miksi puolikkaalle pakotetaan kaaleen hameet päälle ja sanotaan ettei voi kulkea pikku vaatteissa ku on jo sillä ja sillä ikää ja silti puolikasta pidetää suomalaisena????

        että jokanen valitsis ite pukeutumisensa, kulki sitten isot hameet päällä, pikkuvaatteissa tai pöksyt jalassa. ei vaatteet edelleenkään tee kenenestään mustalaista...


      • nainen** kirjoitti:

        että jokanen valitsis ite pukeutumisensa, kulki sitten isot hameet päällä, pikkuvaatteissa tai pöksyt jalassa. ei vaatteet edelleenkään tee kenenestään mustalaista...

        ite oon sitä mieltä että hame on naisen asuste ei housut jne mutta tietty jokainen tekee omat päätöksensä enkä sitä sanois että tää suomen kaaleitten kansallishame pitä olla ainut vaihto ehto hameissa kyllä niitä on kauniita muunlaisiakin monisssa maissa kaalenaisilla on monista hienoista eri väreistä koostuma hameet jne ne on kyllä mielestäni todella /hienot/kauniit myös..


      • eppu75
        puoli kaalo kirjoitti:

        miksi puolikkaalle pakotetaan kaaleen hameet päälle ja sanotaan ettei voi kulkea pikku vaatteissa ku on jo sillä ja sillä ikää ja silti puolikasta pidetää suomalaisena????

        mä en anna mun likan laittaa romaanien hametta päälle vaikka on puoli romaani!!!mut onneks siihen on aikaa vielä kun on se aika!!!


      • eppu75 kirjoitti:

        mä en anna mun likan laittaa romaanien hametta päälle vaikka on puoli romaani!!!mut onneks siihen on aikaa vielä kun on se aika!!!

        se ole sen oma päätös..


      • ERKKU_75
        tsigaan kirjoitti:

        se ole sen oma päätös..

        siitä mä taistelen henkeen ja vereen asti ettei tyttö laita hmetta ja röijyjä päälle.olkoon kuinka puoli romaani!!!ja taistelen vielä et saan tyttöni itselleni vielä ennen kuin täyttää 12v!!!ja se on vissi juttu se!!!kerran juttelin yhen romaani naisen kanssa,niin se sanoi et taiastele tyttös puolesta ja kovasti!hän sanoi et hän tulisi hulluksi jos häneltä vietäisiin tyttö erossa,ja niin minäkin TAISTELEN KUIN RAIVOHÄRKÄ TYTÖN PUOLESTA!!!MÄ TIEDÄN MINKALAISIA NE MUN EX UKKO JA ANOPPI JA APPI UKKO OVAT JA MUUT SUKULAISET!!!JA VIELÄ KEHTASIVAT VIEDÄ MUN TAVARAT ROSKIIN ASUNNOSTA JOSSA OLI VAIN MUN HENKILÖ KOHTAISIA TAVAROITA JA JOITAIN ASTIOITA JOTKA EI MAHTUNUT HENK.AUTON KYYTIIN,KUN MENEN HAKEE TAVAROITA PAKETTI AUTOLLA YLI 250KM PÄÄHÄN NIIN TAVAROITA EI OLE MISSÄÄN!!!KYLLÄ SILLOIN SAPPENI KIEHAHTI SILLOIN AIKA PAHASTI JA NIIN MYÖS KAVERIN JA KUSKIKIN ÓLI VIHAINEN MUN PUOLESTA KUN TURHAAN AJETAAN HAKEE TAVAROITANI,SIT MENEN POLIISIN LUO ASIOIMAAN NIIN JONKUN AJAN PÄÄSTÄ TULEE MUN EX APPI UKKO SINNE JA ´HAUKKUU LUPNIKSI JA MUUTA LOUKKAAVA NIMITTELYÄ!!!!JA SAAN TAKAISIN PUOLI RIKKINÄISET VIDEOT JA STEREOT!!EI PALJON NAURATTANUT!!!EX UKKO OLI OTTANUT OMAT KAMAT AIKOJA SITTEN SIELTÄ ASUNNOSTA,NIIN EI SILLÄ OLISI OLLUT OIKEUTTA MENNÄ SINNE ASUNTOON ENÄÄN HAKEE MITÄÄN TAVARAA!!!!!


      • mä vaan
        ERKKU_75 kirjoitti:

        siitä mä taistelen henkeen ja vereen asti ettei tyttö laita hmetta ja röijyjä päälle.olkoon kuinka puoli romaani!!!ja taistelen vielä et saan tyttöni itselleni vielä ennen kuin täyttää 12v!!!ja se on vissi juttu se!!!kerran juttelin yhen romaani naisen kanssa,niin se sanoi et taiastele tyttös puolesta ja kovasti!hän sanoi et hän tulisi hulluksi jos häneltä vietäisiin tyttö erossa,ja niin minäkin TAISTELEN KUIN RAIVOHÄRKÄ TYTÖN PUOLESTA!!!MÄ TIEDÄN MINKALAISIA NE MUN EX UKKO JA ANOPPI JA APPI UKKO OVAT JA MUUT SUKULAISET!!!JA VIELÄ KEHTASIVAT VIEDÄ MUN TAVARAT ROSKIIN ASUNNOSTA JOSSA OLI VAIN MUN HENKILÖ KOHTAISIA TAVAROITA JA JOITAIN ASTIOITA JOTKA EI MAHTUNUT HENK.AUTON KYYTIIN,KUN MENEN HAKEE TAVAROITA PAKETTI AUTOLLA YLI 250KM PÄÄHÄN NIIN TAVAROITA EI OLE MISSÄÄN!!!KYLLÄ SILLOIN SAPPENI KIEHAHTI SILLOIN AIKA PAHASTI JA NIIN MYÖS KAVERIN JA KUSKIKIN ÓLI VIHAINEN MUN PUOLESTA KUN TURHAAN AJETAAN HAKEE TAVAROITANI,SIT MENEN POLIISIN LUO ASIOIMAAN NIIN JONKUN AJAN PÄÄSTÄ TULEE MUN EX APPI UKKO SINNE JA ´HAUKKUU LUPNIKSI JA MUUTA LOUKKAAVA NIMITTELYÄ!!!!JA SAAN TAKAISIN PUOLI RIKKINÄISET VIDEOT JA STEREOT!!EI PALJON NAURATTANUT!!!EX UKKO OLI OTTANUT OMAT KAMAT AIKOJA SITTEN SIELTÄ ASUNNOSTA,NIIN EI SILLÄ OLISI OLLUT OIKEUTTA MENNÄ SINNE ASUNTOON ENÄÄN HAKEE MITÄÄN TAVARAA!!!!!

        Jos on kymmenen miestä yhdessä nuotiolla istumassa... ihan varmasti yksi heistä käyttäytyy kuin Hitler.. leirinjohtaja.

        Sä käyttäydyt kuin Hitler vaikkei mitään syytä siihen ole


      • ERKKU_75 kirjoitti:

        siitä mä taistelen henkeen ja vereen asti ettei tyttö laita hmetta ja röijyjä päälle.olkoon kuinka puoli romaani!!!ja taistelen vielä et saan tyttöni itselleni vielä ennen kuin täyttää 12v!!!ja se on vissi juttu se!!!kerran juttelin yhen romaani naisen kanssa,niin se sanoi et taiastele tyttös puolesta ja kovasti!hän sanoi et hän tulisi hulluksi jos häneltä vietäisiin tyttö erossa,ja niin minäkin TAISTELEN KUIN RAIVOHÄRKÄ TYTÖN PUOLESTA!!!MÄ TIEDÄN MINKALAISIA NE MUN EX UKKO JA ANOPPI JA APPI UKKO OVAT JA MUUT SUKULAISET!!!JA VIELÄ KEHTASIVAT VIEDÄ MUN TAVARAT ROSKIIN ASUNNOSTA JOSSA OLI VAIN MUN HENKILÖ KOHTAISIA TAVAROITA JA JOITAIN ASTIOITA JOTKA EI MAHTUNUT HENK.AUTON KYYTIIN,KUN MENEN HAKEE TAVAROITA PAKETTI AUTOLLA YLI 250KM PÄÄHÄN NIIN TAVAROITA EI OLE MISSÄÄN!!!KYLLÄ SILLOIN SAPPENI KIEHAHTI SILLOIN AIKA PAHASTI JA NIIN MYÖS KAVERIN JA KUSKIKIN ÓLI VIHAINEN MUN PUOLESTA KUN TURHAAN AJETAAN HAKEE TAVAROITANI,SIT MENEN POLIISIN LUO ASIOIMAAN NIIN JONKUN AJAN PÄÄSTÄ TULEE MUN EX APPI UKKO SINNE JA ´HAUKKUU LUPNIKSI JA MUUTA LOUKKAAVA NIMITTELYÄ!!!!JA SAAN TAKAISIN PUOLI RIKKINÄISET VIDEOT JA STEREOT!!EI PALJON NAURATTANUT!!!EX UKKO OLI OTTANUT OMAT KAMAT AIKOJA SITTEN SIELTÄ ASUNNOSTA,NIIN EI SILLÄ OLISI OLLUT OIKEUTTA MENNÄ SINNE ASUNTOON ENÄÄN HAKEE MITÄÄN TAVARAA!!!!!

        mä kyllä suosittelen miettii asioita rauhassa ja toimia tytön parhaaks,kannattais ottaa selvää tytön mielipiteistäkin nimitäin jos väkisin viet hänet isältä ei hyvä
        vaikka ihmiset ei olisi enää yhessä ei se tarkota että pitää sotia silti "henkeen ja vereen" vaa voi hoitaa asioita niiku aikuiset yleesä puhumalla jne
        noi jutu mitä kerroit ex miehes tekevän on kyllä lapsellista..
        mut en halua sekaantua henk.kohtasii asioihin sen enempää joten pärjäilkää


      • ERKKU_75
        tsigaan kirjoitti:

        mä kyllä suosittelen miettii asioita rauhassa ja toimia tytön parhaaks,kannattais ottaa selvää tytön mielipiteistäkin nimitäin jos väkisin viet hänet isältä ei hyvä
        vaikka ihmiset ei olisi enää yhessä ei se tarkota että pitää sotia silti "henkeen ja vereen" vaa voi hoitaa asioita niiku aikuiset yleesä puhumalla jne
        noi jutu mitä kerroit ex miehes tekevän on kyllä lapsellista..
        mut en halua sekaantua henk.kohtasii asioihin sen enempää joten pärjäilkää

        kävin tuolla cafe romano chatissa ja sain tietää että ex ukolla on venäläinen morsian ja on viikon venäjän puolella sen naisen luona,niin onko se oikeaa elämää pienelle tytölle???jonka pitäisi olla koulussa silloin kun on 7v tyttö??ja ei kuulema asu edes sillä paikka kunnalla missä luulin niitten asuvan ja mulle äidille ei ole tullut minkälaista tietoa siitä asiasta. onko se oikein??eikä ole ainut kuulema sillä paikka kunnalla.kuulema sen velipuolikin oli ottanut venäläisen naisen vaikka luulin et niillä menee hyvin,kun saivat kaksoset ja tämä nainen on yhtä valkolainen kuin minäkin.toivottavsti se sai pitää lapsensa itsellään eikä antanut periksi asiassa.Kyllä minulla on oikeus tietää et missä mun tyttö liikkuu ja missä päin.vai onko joku muuta mieltä asiasta.ja sanottiin et pitäisi ottaa yhteyttä oman alueen soskuun pian jos aion saada tyttöni itselleni ja taistella siitä,ja se sanoi vielä mies puolinen jonka tunnen joten kuten niiltä ajoilta kun asuin paikka kunnalla.ja enkä usko et se valehtelee tossa asiassa pätkääkään!!!et näin!


      • Mankkaan Mirkku
        tsigaan kirjoitti:

        ite oon sitä mieltä että hame on naisen asuste ei housut jne mutta tietty jokainen tekee omat päätöksensä enkä sitä sanois että tää suomen kaaleitten kansallishame pitä olla ainut vaihto ehto hameissa kyllä niitä on kauniita muunlaisiakin monisssa maissa kaalenaisilla on monista hienoista eri väreistä koostuma hameet jne ne on kyllä mielestäni todella /hienot/kauniit myös..

        Luin viestisi hameista vasta nyt, kyllä, olen samaa mieltä, että muiden maiden kaaleilla on hienoja hameita, ne on pitkiä ja siis säädyllisiä, mutta voivat olla keveistä kankaista ja monenvärisiä..esim. Venäjän mustalaisilla on upeat hameet, niitä voi olla monta mutta ovat keviät. Meillähän monella vanhemmalla on ongelmia hameitten kanssa: tulee kaikenlaisia vaivoja, eikä voi kävellä kunnolla kun painaa niin paljon..mistä tämä sääntö, että pitää olla niin rankat hameet?
        t. Mirkku


      • Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Luin viestisi hameista vasta nyt, kyllä, olen samaa mieltä, että muiden maiden kaaleilla on hienoja hameita, ne on pitkiä ja siis säädyllisiä, mutta voivat olla keveistä kankaista ja monenvärisiä..esim. Venäjän mustalaisilla on upeat hameet, niitä voi olla monta mutta ovat keviät. Meillähän monella vanhemmalla on ongelmia hameitten kanssa: tulee kaikenlaisia vaivoja, eikä voi kävellä kunnolla kun painaa niin paljon..mistä tämä sääntö, että pitää olla niin rankat hameet?
        t. Mirkku

        kyllä mä toivoisin että tuota suomen hame mallia voitas muuttaa kevyempään malliin koska tosissaan siitä on joillekin haitaksi terveyteen asti ja eikä vaatteet meijä mustalaisuutta muuta,tottakai säädyyliset vaatteet pitää olla mutta semmoset että ne on mukavat pitää päällä..
        toivottavasti te naiset nousette "kapinaan" tästä asiasta vielä joku päivä


      • puolimustalainen
        puoli kaalo kirjoitti:

        miksi puolikkaalle pakotetaan kaaleen hameet päälle ja sanotaan ettei voi kulkea pikku vaatteissa ku on jo sillä ja sillä ikää ja silti puolikasta pidetää suomalaisena????

        "miksi puolikkaalle pakotetaan kaaleen hameet päälle ja sanotaan ettei voi kulkea pikku vaatteissa ku on jo sillä ja sillä ikää ja silti puolikasta pidetää suomalaisena???? "

        - Mä oon ihte puoli mustalaisia. Mutta mä en edes pijä ihteäni kaajeina, enkä vois kuvitellakkaa ihtiäni kaajeeks. minä pijän ihte omasta tahosta hameita päällä, mua ei ole pakotettu että pitää pitää hameita, eikä todellakaan mua pijetä kaajeina. mulla on täys mustalais ystäviä eikä ne pijä mua puoli mustalaisena, iha saman laisena ku ihte olevat.


      • Anonyymi
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Luin viestisi hameista vasta nyt, kyllä, olen samaa mieltä, että muiden maiden kaaleilla on hienoja hameita, ne on pitkiä ja siis säädyllisiä, mutta voivat olla keveistä kankaista ja monenvärisiä..esim. Venäjän mustalaisilla on upeat hameet, niitä voi olla monta mutta ovat keviät. Meillähän monella vanhemmalla on ongelmia hameitten kanssa: tulee kaikenlaisia vaivoja, eikä voi kävellä kunnolla kun painaa niin paljon..mistä tämä sääntö, että pitää olla niin rankat hameet?
        t. Mirkku

        Ei ole kun suomen kaalo joka on kaalo..Te mitä sanotte on hienot mekot ulkomaan kaaleilla, niin läpi näkyy ja muutenkin sikoja


      • Anonyymi
        puolimustalainen kirjoitti:

        "miksi puolikkaalle pakotetaan kaaleen hameet päälle ja sanotaan ettei voi kulkea pikku vaatteissa ku on jo sillä ja sillä ikää ja silti puolikasta pidetää suomalaisena???? "

        - Mä oon ihte puoli mustalaisia. Mutta mä en edes pijä ihteäni kaajeina, enkä vois kuvitellakkaa ihtiäni kaajeeks. minä pijän ihte omasta tahosta hameita päällä, mua ei ole pakotettu että pitää pitää hameita, eikä todellakaan mua pijetä kaajeina. mulla on täys mustalais ystäviä eikä ne pijä mua puoli mustalaisena, iha saman laisena ku ihte olevat.

        Piti sun ystävät sua kaaleena heli ei, verenperimällesi et voi mitään. Jos olet valkolaisen ja mustalaisen lapsi niin olet puolikas halusit tai et. Yritä nyt vaan hyväksyä tosiasiat ei sekarotusesta koirastakaan saa täysysrotuista. Vaikka ne esisilmäyksellä saattavat täysirotuiselta näyttääkkin, mutta hetken katseltuasi huomaat että sekarotuinenhan se onkin.


      • Anonyymi

        Kattokaa näitä kaajeenhenkisijä kaaleenmiehiä joilla on kaajit, ja ne laittaa pitkät mekot niille navettapiijan näkösille kaajiloilla ja sitte niijen sekarotuset lapset leikkii niin mustalaista. Sanon minä että on se rahnuva touhuva.


      • Anonyymi
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Luin viestisi hameista vasta nyt, kyllä, olen samaa mieltä, että muiden maiden kaaleilla on hienoja hameita, ne on pitkiä ja siis säädyllisiä, mutta voivat olla keveistä kankaista ja monenvärisiä..esim. Venäjän mustalaisilla on upeat hameet, niitä voi olla monta mutta ovat keviät. Meillähän monella vanhemmalla on ongelmia hameitten kanssa: tulee kaikenlaisia vaivoja, eikä voi kävellä kunnolla kun painaa niin paljon..mistä tämä sääntö, että pitää olla niin rankat hameet?
        t. Mirkku

        Naiset itse keksinyt. Samettimekkon mut mitä jos mies tekis sametista suoratvaateet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattokaa näitä kaajeenhenkisijä kaaleenmiehiä joilla on kaajit, ja ne laittaa pitkät mekot niille navettapiijan näkösille kaajiloilla ja sitte niijen sekarotuset lapset leikkii niin mustalaista. Sanon minä että on se rahnuva touhuva.

        Aivan, ne yrittää virheensä. Niin kun yksi nuori nainen seurusteli sekarotusen kans ja sivusta kyttäs samalla kahta muuta. Oikialta kaalolta oli vaatimas asioita ja esitti pyhää uskovaista ja oikiaa kaalo. Mut puhu sitä mitä tiesi että kaalon mies tykkää ja luulee et hän on kaalo ja tosihengelinen. Ulkomaalaisen kans seurusteli kotoa päin ja piti sitä juoksu poikana, silti kelpas ja laitto kaaleen kampeet niin kun kukaan ei näkisi. Tämä oli viel niin sanotuna ulkomaan kaaleita ja nimittelee kaajeiksi ja pitää kaajeina ja silti kelpas


    • nii tulee

      aito kaalo t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

    • Mankkaan Mirkku

      Voi hyvä ystävä, jos ns. puolikas tuntee kuuluvansa kaaleisiin, niin eikö se ole vain hyvä asia?? Eihän puolikkuus ole hänen syytään. Jos kaaleet alkaa luokitella toisiaan rodullisin perustein, niin siitähän kaajeet vasta riemunsa repivät. Ei niitä hortoja enää niin paljon ole, vaan puolikkaat ja vartit on kyllä kohta enemmistönä. Että pikkuisen avarakatseisuutta tähän asiaan! Puolikas on kaale, jos hän niin itse tuntee. Kuka on se, joka sanoo, ettei näin ole? Jos taas hän valitsee kaajeen elämän, se on hänen oikeutensa.
      Tätä mieltä on itsekin puolikas
      eli Mirkku

      • timanttimies

        ootko virkannu verhoja vai mite on kevättalvi menny,tääl härmäs on ollu aikas helppoo,ko on ollu vähälumista ja aikas lämpöstä


      • Mankkaan Mirkku
        timanttimies kirjoitti:

        ootko virkannu verhoja vai mite on kevättalvi menny,tääl härmäs on ollu aikas helppoo,ko on ollu vähälumista ja aikas lämpöstä

        Kuule, keväästä ei ole tietoakaan, räntää sataa ja loska kelluu kaduilla. Verhoja en ole virkannut, tykkään enemmän suunnitella ja kutoa villapaitoja, mutta virkkaus sujuu kyllä kunhan vain ehtisi kaiken mitä haluaisi. Talvi sujuu saamenkielen opiskelun merkeissä, siinä vasta vaikea kieli, tai onko itse tyhmä kun ei tunnu menevän päähän. Saamelaiset on tosihyvää jengiä!
        Eivät luokittele toisiaan kuten kaaleet.
        Terkuin
        Mirkku


      • timanttimies,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        Kuule, keväästä ei ole tietoakaan, räntää sataa ja loska kelluu kaduilla. Verhoja en ole virkannut, tykkään enemmän suunnitella ja kutoa villapaitoja, mutta virkkaus sujuu kyllä kunhan vain ehtisi kaiken mitä haluaisi. Talvi sujuu saamenkielen opiskelun merkeissä, siinä vasta vaikea kieli, tai onko itse tyhmä kun ei tunnu menevän päähän. Saamelaiset on tosihyvää jengiä!
        Eivät luokittele toisiaan kuten kaaleet.
        Terkuin
        Mirkku

        rahaa kokeeksi lattialle,sitä ne tapaa tehä kokeeksi,et ottaako,joo kovia ne lappalaiset on kans ottaan viinaa,kännis vaa veneeseen,muistan vaa yhen lapinreissun 1978,ite en ottanut joo kävin lemmenjoen kultalas vähä vaskaamas,katos vaa meni nicci pois,noo sama häiskä kumminki täälä härmästä t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


    • Aikamies

      ... ja heitetään koko sana pois. Eikö voida vaa ajatella että kyseessä on ihminen, jonka toinen vanhin on kaaleita ja toinen kaajeita. Tää ois aika yksinkertaista tälleen. Ja jos tään keskustelun aloittajan (nimim. "mies....")suku on aina ollu puhdas ja kaajeista vapaa niin erikoinen suku kylläkin sitten, koska olen melko vakuuttunut että hänenkin porukassa on kaajeita käynyt niinku meiän kaikkien. Eli se siitä.
      Ja miks oikeesti jos toinen vanhin on kaajeita ja toinen kaaleita niin millä logiikalla tai laskukaavalla siitä voi tulla kokonaan kaajeita? eli jos vaikka laitetaan lasiin vodkaa ja tuoremehua niin kyylä se on vodka tuoremehulla ihan selkeesti eikä lasillinen raakaa vodkaa tai puhdasta tuoremehua. Maistakaa lasista jos ette usko;)
      Terv. Aikamies

      • timanttimies

        kaksvarttisista


      • näin se on

        just
        hyvä.


        jos mustalaisella on vielä peräti pelko siitä että ei ole tarpeeksi musta onpa
        paha olla


        mutta kyllä se mustalainen on mustalaine vaikka (letut) voissa paistais
        maku o n s e m i k ä merkkaa.
        voiko sitten mustalainen olla minlkälainen tahansa,
        se on sitä
        missä määrin se on tätä rajottamista että
        että siitä tasosta sitten
        pitää
        toiset
        huolen. se on jo tätä arvokkuutta keskustelua josta toinen suivaantuu ja toinen kärsii koko ikänsä ja ystävä ei halaistua ajatusta uhraa


        heipä
        toivotan hyvää halua edistyä
        netti höpsöt


      • *kaalenmiehen akka*

        Olipas todellakin hyvin kirjoitettu. En tiedä oletko kaaleita vai kaajeita vai molempia, mutta osuit täydellisesti asian ytimeen. Voisiko tuota enää sen selvemmin sanoa...mutta uskoisin että harvat täällä sitä kuitenkaan ymmärtävät. Mukavaa kevättä sulle kuitenkin "Aikamies" ja Jumalan siunausta.


    • Anonyymi

      Tekee ne kaajeista kaaleita vaikka selvästi näkee että on patteri. Selitellään et mut sen vaarin oli kaalo kummastakin puolen

    • Anonyymi

      Puolikas on puolikas vaikka voissa paistais

    • Anonyymi

      Mitäs ne on ne NÄÄTÄ-KAALEET ?

    • Anonyymi

      Eikö ihan mustalaiselämää elävään perheeseen hyväksytä jos ei ole täys mustalainen? Tiedän useammankin jossa perheessä on lapset puolikkaita ja heidän lapset varttimustalaisia, toki ne valkolaiset isät ei kai ole kuvioissa vaan mustalaisäiti kasvattaa. Eikö sitä pientä sinisilmäistä blondia lasta tulla hyväksymään sukuun vaikka saa mustalaiskasvatuksen? Missä iässä se potkitaan pois?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe