Energian katoaminen

Krlll

Onko kukaan muu tuntenut itseään viimeaikoina, viime vuosina tavallista uupuneemmaksi ja väsyneemmäksi (humikset mukaanluettuna)? Ja onko kellään teoriaa siihen että mistä tällainen voisi johtua. Ei ole vitamiineista, ei unen määrästä eikä liikunnan puutteesta johtuvaa.

24

2430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alcor

      Olen itsekin miettinyt tätä uupumusta..
      Jotenkin tuntuu, että se liittyy tähän maapallon energioiden nousemiseen.
      Eli siis fyysisen kehon jäädessä laahaamaan alempien energioiden tasolle, se uupuu helpommin.

    • minulla vetämätön

      olo sitten vuosiin vaikka lepään ja yritän kerätä energiaa jotenkin uuvun vain ja enkä saa mitään aikaiseksi. Ollut jo nyli vuoden näin. Hm..onko kellään keinoja energiatason nostamiseen?

      • löytyy

        Enemmin ulkoilua ja oikeaa sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa ja vähän vähemmin nettiä.


      • täytynee tehdä
        löytyy kirjoitti:

        Enemmin ulkoilua ja oikeaa sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa ja vähän vähemmin nettiä.

        niin niin eiköhän masennukset lähde..ja upea ilmakin siellä :)
        Terkuin nettinörttelö


      • Krlll
        löytyy kirjoitti:

        Enemmin ulkoilua ja oikeaa sosiaalista kanssakäymistä ihmisten kanssa ja vähän vähemmin nettiä.

        "...bodausta ja pyöräilyä, meditoin ja paastosin ja uin, ja rakastuin...." -ismo alanko
        ei auta. psykiatrikaan ei auta. en ole nettinörtti. käyn töissä ja olen sosiaalinen. uupumus on läsnä.


      • todellinen ongalma
        Krlll kirjoitti:

        "...bodausta ja pyöräilyä, meditoin ja paastosin ja uin, ja rakastuin...." -ismo alanko
        ei auta. psykiatrikaan ei auta. en ole nettinörtti. käyn töissä ja olen sosiaalinen. uupumus on läsnä.

        harrastIN bodausta ja pyöräilyä, meditoin ja paastosin ja uin, ja rakastuin...."
        Et siis harrasta enää???
        Jos uupumusongelmasi on todellinen joka vaikuttaa päivittäiseen elämääsi, eikä mitään "rajatietoenergiahömppää!" , niin ota ihmeessä yhteyttä terveydenhuoltoon. Vika voi olla hyvinkin helposti hoidettavissa. Näin umpimaallikkona voisin arvailla, että sulla saattaisi olla jonkin elimistölle tärkeän vitamiinin tai muun hivenaineen imeytymisongelma. Turha tällaisetn asioiden kanssa on yksin tapella, kun meillä on verovaroistamme rahoitettu asiantuntijaorganisaatio.
        Jos kuitenkin on kymysys jostain rajatietoenergioista, siitä organisaatiosta ei taida olla apua.

        Toisaalta elämähän on rasittavaa ja väsyttävää.

        "Eikö ihmisen elämä maan päällä ole sotapalvelusta; eivätkö hänen päivänsä niinkuin palkkalaisen päivät. Hän on orjan kaltainen, joka halajaa varjoon ja niinkuin päiväpalkkalainen, joka odottaa palkkaansa"
        Kuningas Salomo, Paksu Musta Kirja, Sananlaskut.

        konstimies.


      • Krlll
        todellinen ongalma kirjoitti:

        harrastIN bodausta ja pyöräilyä, meditoin ja paastosin ja uin, ja rakastuin...."
        Et siis harrasta enää???
        Jos uupumusongelmasi on todellinen joka vaikuttaa päivittäiseen elämääsi, eikä mitään "rajatietoenergiahömppää!" , niin ota ihmeessä yhteyttä terveydenhuoltoon. Vika voi olla hyvinkin helposti hoidettavissa. Näin umpimaallikkona voisin arvailla, että sulla saattaisi olla jonkin elimistölle tärkeän vitamiinin tai muun hivenaineen imeytymisongelma. Turha tällaisetn asioiden kanssa on yksin tapella, kun meillä on verovaroistamme rahoitettu asiantuntijaorganisaatio.
        Jos kuitenkin on kymysys jostain rajatietoenergioista, siitä organisaatiosta ei taida olla apua.

        Toisaalta elämähän on rasittavaa ja väsyttävää.

        "Eikö ihmisen elämä maan päällä ole sotapalvelusta; eivätkö hänen päivänsä niinkuin palkkalaisen päivät. Hän on orjan kaltainen, joka halajaa varjoon ja niinkuin päiväpalkkalainen, joka odottaa palkkaansa"
        Kuningas Salomo, Paksu Musta Kirja, Sananlaskut.

        konstimies.

        tuhansia euroja laittanut yksityislääkäreihin. verikokeita maailmanloppuun asti ja tähystyksiä joka reiästä. ei auta lääkäri ei.


    • WideBelief

      ...paitsi että energia ei katoa, vaan muuttaa muotoaan tai ominaisuuksiaan.

      Jos kokee että omalla kohdallaan on "kaikki" vaihtoehdot fyysisellä ja psyykkisellä puolella poissuljettu uupumisen osalta, niin mielenkiintoisia ajatuksia ao. linkissä.

      http://lightworker.com/beacons/2006/2006_12-DisciplesoftheLight.php

      Huvittavaa sinällään että joko tässä "pitää" "duunia" tehdä jo unissaankin :-D

      Työuupumus, josta paljon on syystäkin alettu kirjoittamaan, on kyllä kovasti pirullinen tauti joka hiipii salakavalasti ja työelämän muutosnopeudesta johtuen monet "ammattiauttajat" eivät ole enää nykyään aivan ajantasalla.

      Itsensä tuntemalla se varmuus löytyy, kuten myös opettelemisen paljous :-)

      • Krlll

        Minulla kävi tällainenkin ajatus mielessä. Hassuinta on se että en ole moisesta ikinä ennen lukenut. =), kiitos vinkistä.


    • pohdiskelija

      Intuitiivisesti tarkastellen CRT- näyttöpäätteen ääressä työskenteleminen syö ihmisen energiavaroja. Näytön vaihtaminen littunäytöksi saattaa auttaa joitakuita. Samanlainen energiasyöppö on vanhanaikainen CRT-televisio, mutta vähemmässä määrin. "Valurautaihminen" ei huomaa väiden laitteiden syöpöttelyä, mutta herkkä saattaa huomata.

      Nämä asiat tulisi saada myös kuntoon:

      1. vitamiinit
      2. hivenaineet
      3. rasvahappotasapaino (etyyliesteröityä Epaa 500-1000mg päivässä, on farmaseuttinen tislattu etyyliesteröity omega 3-öljy. Perusomegat ei riitä monilla ihmisillä)
      - omega 6 ja 9 rasvahappoja ruoassa on riittävästi ja usein liikaakin.
      - tässä auttaa myös vähintään 150 g päivässä täysin raa-an rasvaisen kalan syönti (vain lähinnä japanilaiset ja muut Tyynemeren kansat syövät riittävästi rasvaista kalaa)
      4. antioksidantti karnosiinia tulee saada riittävästi lihasta. Jos sitä ei syö, niin 125 mg päivässä karnosiinia tulisi saada päivässä hyvin imeytyvässä tablettimuodossa. Puhtaat kasvissyöjät väsyvät ja saattavat sairastua nopeammin kuin hiukan lihaa syövät!
      5. suolen toiminta tulee olla kunnossa, varmista että saat n. 50 g päivässä erilaisia kuituja.
      6. maitohappobakteerikanta suolistossa tulisi olla kunnossa

      Minkä tahansa edellämainitun aineen vajaus aiheuttaa väsymystä ja pitkällä tähtäimellä jopa masennusta. Kun muistaa myös hengittää syvään palleasta lähtevällä hengityksellä, niin tuntuu olo energisemmältä ja rauhallisemmalta.

      • CRT:stä

        Katodisädeputkiko tuo CRT ? Elikkä telkun tai vanhan skoopin tai spektrinanalysaattorin kuvaputki.
        Onko sulla oikeeta tietoa, mihin ilmiöön energiansyöminen perustuu? Mulla on koneessa vanha kuvaputkinäyttö ja tiedän ainakin teoriassa, kuinka se toimii. Solubiologiasta mulla ei ole kuin pinnallista tietoa. Pitäisköhän mun mielestäsi vaihtaa koneen näyttö uudempaan teknologiaan? Maksaa vaan niin perhanasti. Ja kun vanhakin vielä pelittää.


      • pohdiskelija
        CRT:stä kirjoitti:

        Katodisädeputkiko tuo CRT ? Elikkä telkun tai vanhan skoopin tai spektrinanalysaattorin kuvaputki.
        Onko sulla oikeeta tietoa, mihin ilmiöön energiansyöminen perustuu? Mulla on koneessa vanha kuvaputkinäyttö ja tiedän ainakin teoriassa, kuinka se toimii. Solubiologiasta mulla ei ole kuin pinnallista tietoa. Pitäisköhän mun mielestäsi vaihtaa koneen näyttö uudempaan teknologiaan? Maksaa vaan niin perhanasti. Ja kun vanhakin vielä pelittää.

        Pätevää tieteellistä tutkimustietoa ei minulla CRT- eli katodisädeputken energiavaikutuksista ole. Tämä on intuitiivisella tavalla saatua kanavoitua infoa, minkä voin vahvistaa omalle kohdalleni. Toki olen tottunut katodisädeputken käyttäjä, joten en enää suuressa määrin väsy sen välittömässä läheisyydessä. Tottumuskysymys kai tämäkin.

        Eräitä mieleen tulevia mahdollisia selitysmalleja:

        1. putken läheisyydessä esiintyy keinotekoisesti aikaansaatua staattista sähköä, mikä hyvinkin saattaa väsyttää. Staattista sähköä on pyritty minimoimaan uudenaikaisimmissa CRT-näytöissä, mutta sitä edelleenkin esiintyy.
        2. käsitykseni mukaan elektronit osuessaan CRT-putken lasipinnassa olevaan materiaaliin muuntuvat positroneiksi (positiivisesti varatuiksi alkeishiukkaisiksi). Ulos lentää siis positiivisesti varattuja hiukkasia. Positronisuihku saattaa olla se väsyttävä tekijä. Solubiologiassa elektronit ovat "energiaa". Voisi ajatella elektronien antihiukkasten positronien toimivan "antienergiana". Mitä lähempänä positronisuihkua on, niin sitä väsyttävämpää se on.
        (tätä voisi tutkia enemmän ellei siitä ole jo tehty tutkimuksia lääketieteellisen fysiikan laboratoriossa)
        3. Yleensäkin eräät ihmiset reagoivat sähkömagneettisiin kenttiin voimakkaasti esim. aivan suurjännitevoimajohtojen alla (tutkittu tieto). Asuminen aivan suurjännitejohdon alla tai n. 50m läheisyydessä siitä lisää syöpien esiintymisen riskiä. Tietokoneen näytön aikaansaama sähkömagneettinen kenttä on sitä vastoin hyvin heikko, mutta voi olla, että herkimmät reagoivat (kuten minä).


      • WideBelief

        Magneettinen kenttä joka nykyisistä ns. "suojatuistakin" CRT putkista vaikuttaa min. 0.5m vaikuttaa sähköisesti varattuihin osiin ihmiskehoa. Käytännössä siis lähes joka osaan.

        CRT putkien vaikutusta on tutkittu paljonkin, mutta aikaväli jolla asioita tutkitaan kunkin kohteen kohdalla on yhtä lyhyt kuin koko CRT:n historia.

        Sama toki koskee esim. mobiiliverkkoja.

        Jos tekniikan kehittymisen humaani kontrolli olisi samaa luokkaa kuin esim. lääketeollisuudessa vaihtaisimme mielipiteitä varmaan jugurttipurkki-lanka viritelmien kautta :)

        Henkilökohtainen valinta tulee eteen myös tässä CRT ja 400MHz - 4THz alueen kanssa pelatessa. Saa uskoa mitä setä/täti tiede sanoo tai saa tuntea mitä tuntee. Vailnta on toki vapaa ja jokainen tismalleen "oikeassa" omalla kohdallaan.


    • Noita-Nainen.

      Se on sita, etta koko maapallon vaesto valmistautuu "uusiin energioihin". Kyseessa on koko maapallon kattava "puhdistautuminen". Vanhoissa energioissa "rypeminen" ja niista puhdistautuminen aiheuttaa vasymysta.

      Lopputulos tulee kuitenkin olemaan hyva.

    • ajatus vain

      Oletko muuten vähentänyt liikuntasi määrää?

      • Krlll

        en harrasta enään liikuntaa =) "ei ole aikaa."


    • AVortac

      Hmm, tämä viestiketju antaa hyvän tilaisuuden esittää hivenen havaintojani ja pohdintojani siitä miten energia on tältä planeetalta siirtymässä tai muuttumassa.

      Olen jo pitkään ihmetellyt ja jopa järkyttynyt havainnoistani koskien maapallon energiamuutoksia.

      Tätä on hyvin hyvin vaikeata selittää, joten ehkäpä koetan havainnollistaa asiaa esimerkkien avulla.

      Vielä 80-luvulla energiaa tuntui säkenöivän runsain mitoin joka paikassa. Sittemmin aloin huomaamaan, että 90-luvulla se tuntui hiipuvan ja sen värähtely vaikutti 'alenevan' tasoltaan tai taajuudeltaan (tms), ja sitten 2000-luvulla tuntuu että ollaan jo menossa kohti pohjalukemia (jossakin suhteessa).

      Käytännössä tämän olen huomannut esimerkiksi vertaamalla 80-luvun elokuvia ja musiikkia (ja kirjoja, lehtiä, demoja, pelejä, kuvia, .. käytännössä siis kaikkea mahdollista 'viihdettä', 'taidetta' ja 'luovuuden tuotoksia' tms.) 2000-luvulla tai 90-luvulla tehtyihin.

      Lisäksi se on nähdäkseni ilmennyt värien katoamisessa ja haalentumisessa. Siis jos katselee ja tarkastelee vaikkapa ihmisten vaatteiden ja autojen väritystä, niin vielä 80-luvulla olivat iloiset ja kirkkaat värit varsin yleisiä. Nykyään musta, harmaa ja korkeintaan punainen ovat yleisimpiä värejä näissä asioissa, sekä sitten joidenkin muiden värien varsin haaleat tai tummat sävytykset. Mutta kirkkaita värejä onkin jo huisin vaikeata löytää verrattuna 80-lukuun.

      Ennen mustiin pukeutuvaa ihmistä pidettiin omituisena ja jotenkin synkkänä tms.. Nykyään mustat vaatteet ovat normi, ja värikkäästi pukeutuvia katsotaan karsaasti.

      Kun kaikkia näitä ulkoisia ilmiöitä tarkastelee, lienee selvää, että -jotakin- on muuttunut. En tosin ole täysin varma siitä että mitä, mutta yleisestikin ottaen vaikuttaa että 'ilmapiiri' on muuttunut synkemmäksi, kylmemmäksi, kiireisemmäksi ja sulkeutuneemmaksi. Iloa on selvästikin paljon vähemmän ilmassa.

      80-luvulla elokuvissa ja musiikissa (ym.) oli hyvinkin paljon jonkinlaista pirteyttä, innostusta ja viattomuutta havaittavissa. Nykyään tämä kaikki on kadonnut ja tilalle on tullut ulkoinen kikkailu, efektipelleily ja kaikenlainen 'laskelmointi' luomisen sijasta.

      En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä koetan tässä selittää, sanoiksi tämän havainnon pukeminen on minulle hyvin vaikeata.

      Eikä tietenkään kaikki 80-luvun teoksetkaan ole mitään suuria mestariteoksia tai helmiä, roskaa nyt on tietenkin aina osattu luoda.

      Mutta jopa jossain surkeissa 80-luvun teoksissakin voi ainakin joissain havaita ikäänkuin tietynlaista 'säkenöintiä', joka tyystin puuttuu nykyajan teoksista.

      Koetan kai tässä sanoa, että vaikuttaisi siltä, että vielä 80-luvulla hyvin yleisesti esiintyneet asiat - ilo, innostus, viattomuus, herkkyys, kauneus, värikkyys, kirkkaus ja teoksen selkäpiitä kutkuttava energia on muuttunut nykyaikana synkkyydeksi, pimeydeksi, masentuneisuudeksi, ahdistukseksi, värittömyydeksi, haaleudeksi ja tekniseksi kikkailuksi.

      Onko joku huomannut jotain samansuuntaista?

      Omien havaintojeni mukaan vielä 90-luvun alussa oli hivenen tätä 'energiaa' jäljellä, mutta se vaikutti hiipuvan nopeasti ja joskus 90-luvun puolivälin jälkeen varsinainen laskeutuminen pimeyteen (monessakin mielessä) alkoi.

      Kovin tarkasti en osaa asiaa selittää tai arvioida, mutta kyllä tässä selvästikin jotain muutosta alhaisempiin viboihin on tapahtunut ja tapahtumassa.

      Vielä yksi kenties vähäpätöinen seikka, jonka avulla asiaa voi tarkastella (sellaisetkin, jotka eivät omakohtaisesti 'tunne' energiaa tuotoksissa), on se mielenkiintoinen vivahde, että hyvin, hyvin monissa (ei tietenkään kaikissa) elokuvissa, jotka on tehty 80-luvulla - on varsin erinomainen ja mieleenjäävä musiikki ja innostavia kappaleita.

      Kun taas nykyajan elokuvissa musiikit tuntuvat hyvin helposti ja nopeasti unohtuvilta ja merkityksettömiltä. Sekä varsin melodiattomilta mielestäni.

      Kommentit ja havainnot aiheesta voisivat olla mielenkiintoisia, sillä en ole löytänyt kovin monta ihmistä, joka olisi ymmärtänyt täysin tätä ilmiötä jota koetan pukea sanoiksi. Minulle täysin itsestäänselvä järkyttävä havainto tuntuu monelle olevan täysin käsittämätön asia, johon heillä ei ole mitään kosketusta.

      - Vortac

      • Krlll

        Erittäin mielenkiintoinen ja tuore näkökulma! Herättää uusia ajatuksia. Kiitoksia =)


      • vaikka

        olenkin suhteellisen nuori olen myös huomannut tämän suuntaisia seikkoja.

        Näen useasti muutoksen jo paljon ennen muita.

        Millä tavalla esimerkiksi nykyajan tv ohjelmat jotka ovat täynnä magiaa, yliluonnolisia tapahtumia yms Vaikuttaa nyky nuorisoon. Rikastuuko nykynuorison maailma katsomusta vai minne se heitä vie. Kun näitä asioita mitä esitetään kumminkin on olemassa ja lapset herkistyvät niille uskoakseni paljon aikaisemmin kuin esim minä. Tuoko se rakkautta vai tuhoa.hmm Puhunko jo ihan höpönlöpöjä, voi olla ;)
        Maailma on jotenkin muuttumassa hitaasti mutta varmasti.


      • Ganda

        Tuota mistä puhut taidetaan kutsua "nostalgiaksi"?

        Ennen oli kaikki paremmin.

        Itse olen "hippiajan lapsi" ja olen sitä mieltä, että 1970- ja 1980-luvut olivat hienoa aikaa, jolloin kaikenlaiset uudet innovaatiot valtasivat maailman. Tietokoneet, videot ja useat erilaiset uudet musiikkityylitkin syntyivät kaikki nimenomaan 1960-, 1970- ja 1980-luvuilla.

        1990- ja 2000-luvulla taas on tehty pelkkää edellisten vuosikymmenten kopiontia ja ulkoisesti näyttävää, mutta sisällöllisesti usein köyhää materiaalia eli juuri sitä mainitsemaasi "kikkailua".

        Pitää myös muistaa, että talouskin veti 1960-1980-luvuilla ja kasvoi vuosi vuodelta tasaisesti. Ihmisillekin riitti töitä, kunnes koitti 1990-luku ja kaikki romahti. Tosin esim. sosiaaliturvan taso oli vielä 1990-luvulla selvästi nykyistä parempi.

        Minustakin tuntuu, että lapsuudessani ruoho oli vihreämpää ja valo kirkkaampaa. Aamun kastekin oli raikas!

        Voi tosin olla, että asioihin turtuu ja vain siksi asiat vielä lapsuudessa, jolloin ne olivat meille uusia ja ihmeellisiä, tuntuivat olleen paremmin?

        Jotain "viattomuutta" oli vielä jäljellä ja se tuntuu kadonneen lähes täysin. Tilalle on tullut kova arvomaailma ja "pikakulttuuri". Kaikki pitää saada TÄSSÄ ja HETI!

        Toisaalta tuo mainitsesmasi "värikkyys" meni 1980-luvulla vähän jo överiksikin. Naurattaa katsoa nyt vaikkapa jotain tuon ajan jumppavideota. ;-)

        Uskoisin, että me 1960- ja vielä 1970-luvun puolella syntyneet olimme tavallamme "etuoikeutettuja". Meidän lapsuuden ja nuoruuden aikana tuli niin monenlaista uutta ja ihmeellistä keksintöä maailmaan. Ja ehkä meihin tuolloin meni jotain uutta ja ainutlaatuista. Ehkä joku meistä on jopa uusi tuleva "maailmanopettaja" tai miksei heitä voi olla yhtä hyvin useampiakin?

        Meillehän annettiin 1970- ja 1980- luvuilla kaikki mutta se otettiin 1990-luvulla meiltä pois!

        Meille annettiin kuitenkin tässä kaikessa valtava mahdollisuus kasvaa henkisellä tasolla aivan uudenlaisiin mittoihin!

        Nykyinen "pimeys" onkin nyt vain otettava "haasteena" vastaan! Meidät "koulutettiin" "taistelemaan" sitä vastaan! ;-)

        Vielä on suuri ikäluokka vallassa mutta meidän aikamme on tuloillaan jo 10-20 vuoden päässä. Ehkä "uusi aikakausi" alkaakin täältä netistä? Nettikirjoittelua ei vielä oikein osata arvostaa, mutta ehkäpä muutaman vuoden kuluttua suurimmat persoonallisuudet tullaan tuntemaan aluksi nimenomaan heidän "nettiviisautensa" kautta?!?!?


    • Iso Jorma

      Jätä lihat sun muut iljetykset/kuollet eläimet pois ruokavaliosta niin varmasti virkistyt niin henkisesti kuin myös psyykkisestikin

      • Krlll

        kuukausi kasviskuurilla ja olin niin uupunut että töistäkään ei meinannut tulla mitään.


    • mmmmmmmmmmmauri

      sä vanhenet.

    • huuman

      kuuluvat oireisiin, joita tulee, kun maapallon enrgioita on kohotettu jo useamman kerran. Ihmisten fysiikka kestää eri tavalla näitä nostoja. Ne vaikuttaa ihmisten henkiseen kehitykseen ja yhteyteen muun universumin kanssa.
      Mitä enemmän on vanhoja paskoja käsittelemättä, sitä enemmän on oireita. Psyykkinen työstäminen,tunnetilojen purkaminen, ravinto ja liikunta helpottavat oloa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      92
      2063
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe