Millä pääsisi variksista eroon. Kaupungista on kaatopaikka lopetettu ja ilmeisesti sieltä on pesiytynyt lauma variksia meidän kulmille.
Haulikkoa en viitsi käyttää kun asumme kaupunkialueella.
Variksista eroon
9
6540
Vastaukset
- Vanha varis
Kyllä ne itsestään lähtee kun paikat siistiytyy.
- no
Jospa joku ampuisi tai saisi tapettua yhden sinne jonnekin oksalle roikkumaan ,niin kyllä muut häipyisivät.Tykkäisivät,että eivät ole tervetulleita.
- Tämä
eli tälläinen keino on ainakin varma
- Sussu
Meidän pihalla ja taustalla olevassa metsän laidassa oli monia vuosia variksia.
Aloin kyllästyä siihen rääkkymiseen ja koirani haukkumiseen, kun varikset sitä kiusasivat.
Keksin keinon kun ei ollut asetta, että olisi voinut ampua jonkun. Taputin käsiä voimakkaasti, taivutin hieman kämmentä, että sain kumean äänen kuin ampuisi ja huusin minkä jaksoin, varikset pois!
Tätä tein aina kun näin ne pihassa tai kuulin niiden rääkäisyjä, kyttäsin pari vuotta. Etenkin näin keväällä olen tarkkana kun tekkevät poikasia, etteivät palaa pihaani tai katolle istuskelemaan. Kokonaan en ole saanut niitä häädettyä, ovat vain majoittuneet syvemmälle metsään. Nykyään kun joskus lentävät pihani läpi, menevät hiljaa, kun ennen kovan rääkynän kanssa.
Joskus kyttäävät kasvimaatani, mutta kun kuulevat ääneni katoavat heti.
Muille naapureille on ollut myös haittaa ja he ihmettelevät, miksi varikset kiertävät tonttini.
Onneks naapurit eivät asu ihan liki niin ei variksen äänet kuulu niin voimakkaana. Tiedän että niistä voi olla tosi riesa, joten kokeileppas tätä, rupee variksen kyttääjäksi. Ne on samat varikset jotka vuosikaupalla ovat samassa paikassa. Katos, ei ne varikset mitään tyhmiä lintuja ole.- Sabiens
Vitut kyttäämisestä kuule hae vaikka kaupasta markettiilmapistooli ja tiputa ne sillä jos ei oma tunto siintä kärsi.Itselle tosin tulee paha mieli siitä jos ampumani lintu pääsee kituvana karkuun tai aiheuttaa piinaavan ajojahdin kun pomppii tuskissaan nokkosryteikköön turvaan.Joskus kun ammuin rätkyä huonosti kohdistetulla kiikarilla,niin kyllä se huono osuma sai aikaiseksi sellaista tuskankiljausta,mikä todella häiritsi minua ja sai omantunnon kolkuttamaan.Ihmisiillä kun tuntuu olevan veriissä tappamisen halu tai tarve
alistaa heikompia luonnonkappaleita!Ihminen on mielesäni aikamoinen peto!Ja välillä se peto herää itsessänikin,vaikka kuin hyvä ihminen haluaisin olla.
- Tietäjätekijä
tietoa löytynee pikapuolin hiihtoliiton sivuilta.
Koskee tosin vain yhtä yksilöä, tai sitten ei! - Dirty Harry
Mulla on saksalainen tarkkuus-ip, kukaan ei säily hengissä 20 mtr:n sis, kituva ja huutava varis on kyllä paras pelote, joten ei kannata heti käydä lopettamassa, jos ei ole pakko esim naapurien takia.
- Ano Muumi
Lintujen ampuminen ilmaaseella on kyllä rikollista toimintaa... Varo ettet saa syytettä rikokseen yllyttämisestä! Tästähän on jo ennekkotapauksia keskustelupalstoilta.
- Tuppo
Asun afrikassa, ja mua on alkanut ottaa päähän eräs mölisevä leijonalauma. Miten sen saisi häädettyä? Ne vaan ryyppää ja rettelöi yöt ja vetelehtii päivät. Aina kun hiljaa kävelen ohi, alkaa puberteettimainen "pään aukominen" ja uhoaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241