Tällekin "lahkolle" piti oma

keskustelupalstansa.

saada. Sitten kun se saatiin niin palsta on tyhjä, ketään ei kiinnosta.

20

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      Kuinka moni on ehtinyt lukea Ihmekurssin. Minulla se on puolessa välissä enkä ymmärrä paljon mitään siitä.

      • acim la i nen

        ..sen moneenkin kertaan läpi, mutten ole vieläkään tehnyt kaikkia harjoituksia järjestelmällisesti.

        "enkä ymmärrä paljon mitään siitä."
        Kerropa lisää niistä vaikeuksista joita sinulla kurssin ymmärtämisessä on. Ehkä voimme auttaa toinen toistamme?


      • Aritta
        acim la i nen kirjoitti:

        ..sen moneenkin kertaan läpi, mutten ole vieläkään tehnyt kaikkia harjoituksia järjestelmällisesti.

        "enkä ymmärrä paljon mitään siitä."
        Kerropa lisää niistä vaikeuksista joita sinulla kurssin ymmärtämisessä on. Ehkä voimme auttaa toinen toistamme?

        Siis olen päässyt puoleen väliin oppikirjassa ja harjoituksia en ole edes aloittanut kun luin eräästä toisesta kirjasta että ensin pitää lukea oppikirja. Vaikeudet ovat ne että en ole oikeastaan ymmärtänyt yhtään mitään. :-) Jos kirja olisi romaani ja joku kysyisi mitä se käsittelee niin en kyllä tietäisi.
        No, ehkä kuitenkin jotain. Esim että maailma on illuusio jonka me olemme luoneet. Meidän pitää opetella kuuntelemaan Pyhää Henkeä mieluimmin kuin egoa. Mutta kaiken tämän olen jo oppinut aikaisemmin.


      • acim lai nen
        Aritta kirjoitti:

        Siis olen päässyt puoleen väliin oppikirjassa ja harjoituksia en ole edes aloittanut kun luin eräästä toisesta kirjasta että ensin pitää lukea oppikirja. Vaikeudet ovat ne että en ole oikeastaan ymmärtänyt yhtään mitään. :-) Jos kirja olisi romaani ja joku kysyisi mitä se käsittelee niin en kyllä tietäisi.
        No, ehkä kuitenkin jotain. Esim että maailma on illuusio jonka me olemme luoneet. Meidän pitää opetella kuuntelemaan Pyhää Henkeä mieluimmin kuin egoa. Mutta kaiken tämän olen jo oppinut aikaisemmin.

        ..tuo sääntö että ensin pitäisi lukea oppikirja? Missä kirjassa niin sanotaan?
        Harjoitusten avulla oppii kuuntelemaan Pyhää Henkeä egon sijasta. Teoriasta tulee silloin käytäntöä. Ehkä olet oppinut kaiken aikaisemmin kuten sanot, mutta vain teoriassa?


      • Aritta
        acim lai nen kirjoitti:

        ..tuo sääntö että ensin pitäisi lukea oppikirja? Missä kirjassa niin sanotaan?
        Harjoitusten avulla oppii kuuntelemaan Pyhää Henkeä egon sijasta. Teoriasta tulee silloin käytäntöä. Ehkä olet oppinut kaiken aikaisemmin kuten sanot, mutta vain teoriassa?

        Minulla on vain kirjan ruotsinkielinen nimi, en tiedä onko sitä suomennettu. "Bortom universum", kirjoittanut Gary R. Renard.


      • ioklainen
        Aritta kirjoitti:

        Minulla on vain kirjan ruotsinkielinen nimi, en tiedä onko sitä suomennettu. "Bortom universum", kirjoittanut Gary R. Renard.

        Tuota ei ole suomennettu. Olisi kyllä kiva lukea suomeksi sitä.


      • ioklainen
        acim lai nen kirjoitti:

        ..tuo sääntö että ensin pitäisi lukea oppikirja? Missä kirjassa niin sanotaan?
        Harjoitusten avulla oppii kuuntelemaan Pyhää Henkeä egon sijasta. Teoriasta tulee silloin käytäntöä. Ehkä olet oppinut kaiken aikaisemmin kuten sanot, mutta vain teoriassa?

        Kirjan alussa lukijaa ohjeistetaan lukemaan ensin teoriaosuus, joka on pohjana käytännönharjoituksille. Tuskin se on kuitenkaan mikään kiveen kirjoitettu sääntö. Jokainen voi lukea mistä vaan. :)


      • ioklainen

        En ole vielä ehtinyt lukea kirjaa kokonaisuudessaan. Samaa tekstiä pitää ajoittain "märehtiä", kun ei heti ymmärrä.


      • Aritta
        ioklainen kirjoitti:

        Tuota ei ole suomennettu. Olisi kyllä kiva lukea suomeksi sitä.

        Suosittelen.


      • acim l ai nen
        Aritta kirjoitti:

        Suosittelen.

        MIKSI suosittelet Renardin kirjaa?
        Jotenkin erikoinen kirja?


      • Aritta
        acim l ai nen kirjoitti:

        MIKSI suosittelet Renardin kirjaa?
        Jotenkin erikoinen kirja?

        Kirja käsittelee ACIM:ia. Renard saa vieraakseen kaksi tyyppiä "toiselta puolelta" ja he selittävät kurssia hänelle. Siitä oppii ymmärtämään kurssia aika paljon.


      • acim la i nen
        Aritta kirjoitti:

        Kirja käsittelee ACIM:ia. Renard saa vieraakseen kaksi tyyppiä "toiselta puolelta" ja he selittävät kurssia hänelle. Siitä oppii ymmärtämään kurssia aika paljon.

        .."tyypit" selittivät? Eikö Kurssi itse riitä selittämään itseään?
        Jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia? Anna esimerkkejä.


      • ioklainen
        acim la i nen kirjoitti:

        .."tyypit" selittivät? Eikö Kurssi itse riitä selittämään itseään?
        Jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia? Anna esimerkkejä.

        Joidenkin mielestä Renardin kirjassa on kyse tästä:

        "...Renard borrowed concepts from author Kenneth Wapnick and presented them as his own original material." (Answers.com)

        Kritiikkiä:
        http://www.circleofa.org/articles/Entities.php
        http://www.circleofa.org/articles/DuOriginalThought.php

        Renardin vastine:
        http://www.garyrenard.com/Response.htm

        Egot leikkii?!


      • Aritta
        acim la i nen kirjoitti:

        .."tyypit" selittivät? Eikö Kurssi itse riitä selittämään itseään?
        Jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia? Anna esimerkkejä.

        No, se mitä muistan siitä niin siinä selitettiin kuinka kaikki on illuusiota. Meidän on löydettävä todellinen elämä esim seuraamalla Pyhää Henkeä. Ja kuinka opimme kuuntelemaan Pyhän Hengen neuvoja jotka tulevat sisältämme.
        Nämä jutut jäivät eniten mieleen. Ehkä siksi kun olen ennenkin lukenut samat jutut jostain muualta. :)


      • Aritta
        ioklainen kirjoitti:

        Joidenkin mielestä Renardin kirjassa on kyse tästä:

        "...Renard borrowed concepts from author Kenneth Wapnick and presented them as his own original material." (Answers.com)

        Kritiikkiä:
        http://www.circleofa.org/articles/Entities.php
        http://www.circleofa.org/articles/DuOriginalThought.php

        Renardin vastine:
        http://www.garyrenard.com/Response.htm

        Egot leikkii?!

        Siinä kerrottiin kuinka ihmisten olisi hyvä lukea ACIM ja juuri Renard alkoi vasta nyt lukea sitä itse ja opiskella.


      • acim la i nen
        ioklainen kirjoitti:

        Joidenkin mielestä Renardin kirjassa on kyse tästä:

        "...Renard borrowed concepts from author Kenneth Wapnick and presented them as his own original material." (Answers.com)

        Kritiikkiä:
        http://www.circleofa.org/articles/Entities.php
        http://www.circleofa.org/articles/DuOriginalThought.php

        Renardin vastine:
        http://www.garyrenard.com/Response.htm

        Egot leikkii?!

        "Egot leikkii" :)

        Vilkaisin noita linkkejä nopeasti vain ja huomasin ilokseni että Renard kuitenkin ymmärsi alistaa koko riitahomman Sovitukselle. Hyvä niin. Tämä sanomani saattaa kyllä vaikuttaa ulkopuolisista (=ei-iokoppilaista) tekopyhältä.

        En lukenut vielä kaikkia linkkejä läpi mutta minua huvitti kun naisille annettiin neuvoksi varoa "yksisilmäistä käärmettä". Taitaa olla melkoisen huumoripitoinen kirja. :D


      • acim la i nen
        acim la i nen kirjoitti:

        "Egot leikkii" :)

        Vilkaisin noita linkkejä nopeasti vain ja huomasin ilokseni että Renard kuitenkin ymmärsi alistaa koko riitahomman Sovitukselle. Hyvä niin. Tämä sanomani saattaa kyllä vaikuttaa ulkopuolisista (=ei-iokoppilaista) tekopyhältä.

        En lukenut vielä kaikkia linkkejä läpi mutta minua huvitti kun naisille annettiin neuvoksi varoa "yksisilmäistä käärmettä". Taitaa olla melkoisen huumoripitoinen kirja. :D

        En tiedä monenko mielestä Renardin kielenkäyttö on hauskaa mutta se on vähän karkeaa varsinkin kun ajatellaan että hänen vieraansa olivat ylösnousseita mestareita:
        Esimerkkejä:
        Kun puheena oli Garyn haluttomuus esiintyä julkisesti hän sanoi mieluummin työntävänsä lasimurskaa takapuoleensa.
        Kun Pursah oli esitellyt itsensä Garylle ja kertonut olleensa opetuslapsi Tuomas, Gary kysyy miespuoliselta vieraaltaan: Ja entäpä sinä? Älä vain sano että olit Neitsyt Maria.


    • ioklainen

      Ihmettelen myös kirjan vähäistä suosiota. No kirja ei paljon kerro egoa miellyttävistä asioista kuten yliluonnollisista ilmiöistä, enkeleistä, ufoista, jälleensyntymisistä ja sielujen kehittymisasteista.

      • acim la i nen

        ..puhuu myös ufoista, jälleeesyntymisistä, hmm.. mitä ne nyt ovat ne ilmiöt viljapelloilla? No kuitenkin niistä pyöreistä jutuista. Mutta siinä ei uskota kehittymisASTEISIIN. Nuo yllä mainitut ilmiöt ovat kuitenkin harhansisäisiä asioita, mikä IOK-oppilaiden tulee siis muistaa.


    • acim la i nen

      Kiinnostaisiko sinua keskustella palstan aiheesta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe