Sähkärit vaaraksi huviveneille

jatkuvasti

Joka kerta kun olen pyytänyt sähkömiehen veneeseeni kaveri on vetänyt uudet piuhat. Ennestäänkin niitä on käyttämättöminä vaikka minkä verran edellisten omistajien jäljiltä.

Vaikka olen kuinka yrittänyt sanoa että hyödynnetään niitä entisiä joutilaita piuhoja niin ei muuta kuin uuden piuhan vetoon. Voi sitä ähinää ja ähellystä ja hintahan on suolainen kun pitää tehdä illalla salassa vaki työnantajalta (jolle on tullut luvattua ettei kilpaile työnantajansa kanssa) ja ylityöhän on kallista, kun eukkokin soittaa vähän väliä että alahan tulla jo. Ja sitten sulakkeet palaa ja on muuta häikkää. Voivoi tuota sähkömiesten tasoa Suomessa!

7

1206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun tämä yksi kusipää jaksaa katkeroitunutta tilitystään jakaa ilmeisesti aina kun pääsee jostakin lautasta lomille ???

• on tämä sellainen

lastentarha tämä palsta että taidan kadota taas vähäx aikaa...Josko olisi jotain järkeviä aiheita ja KESKUSTELUJA kun tulen uudestaan zekkaamaan ajan x kuluttua. On aika moni aihe koluttu täällä ja tuntuu että menee vähän väkisin vääntämiseksi tällä hetkellä...

Lastentarhalla en muuten tarkoita että täällä olisi vain merikoulun junnut tarinoimassa. Kyllä niitä typeriä juttuja tulee näköjään ihan ikään,sukupuoleen ja seilausvuosiin katsomatta.

Se on moro! :)

• taidakkaan

olla lautta tai yleensä alus mistä tuo kaveri vapaakävelylle pääsee.

• Huviveneilyä vastaan minulla ei sinänsä ole mitään. Se minua närästää että kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa, eikä mitään oikein haluta valvoa kunnolla. Alin yhteinen nimittäjä on se että rahat riittää veneeseen, sillä pääsee jo vesille. Sanoohan jo järkikin että lopputulos ei ole häävi.

• Olen sähkömies

Ja vielä sähkömiehen poika.Nimellinen koulutus on insinööri ja minulla on vene.
      Ei ole riemulla rajaa kun yrittää selvittää oman uudehkon veneen piuhotushistoriaa.Veneisiin on muuten yleensä asennettu jo uutuuttaan varajohtoja.Ongelma onkin siinä,ettei vetoja ole merkitty,tai jos ne on otettu käyttöön,ei ole muistettu laittaa piirustuksiin.
      Oman turvallisuuden takia on syytä selvittää veneen tärkeimmät johtosarjat,sijainnit ja kunto.
      Erota moottorin sähköt erilleen ja hupisähköt erilleen.Moottorin starttiakuista ei tule ottaa virtaa hupigrammariin jne..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      209
      14135
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      55
      5607
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      68
      4895
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      283
      3887
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      114
      3606
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      133
      3586
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      85
      2130
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      17
      1477
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1261
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      300
      1185
    Aihe