korttiluokasta?

Morjens kaikki kuljetusalan konkarit. Olen kovasti kiinnostunut vaihtamaan nykyisen työni kuljetusalan hommiin, ainakin työpaikkoja näyttäisi noilla kuljetusliikkeillä olevan vapaana, ongelmana on se että minulla on tällä hetkellä bc kortti ja sillähän ei täysperävaunullista saa ajaa, niin kysyisinkin että paljonkohan tuo korttiluokan nosto tulee maksamaan ja onko mahdollista esimerkiksi suorittaa tarvittava korttiluokka jollain kuljetusliikkeellä oppisopimuksena ja siten olisi valmis työhön? Miten tuo käytännössä menee? sapettaa kun ei tullut armeijassa ajettua kun olisi ollut mahdollisuus kun omistin c kortin jo armeijaan mennessä. Nyt siitä olis hyötyä, mutta kun ei silloin aatellut.

7

2076

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensin ajamaan

Jakareihin on paikkoja auki pilvin pimein...

• arv1

yllä jo sanottiin, etsiydy taloon jossa on sekä jakoautoja että yhdistelmiä. Jakoautossa opit (ehkä, itsestäsi kiinni) asiakkaiden tapaamisen eli juuri sen syvimmän olemuksen alasta. Sillä heitä vartenhan kumipyörät kulkee. Kolme kuukautta yli 12 tonnisella ajoa, jonka jälkeen voit suorittaa E-kortin. Mikäli pykälät eivät ole muuttuneet. Muuttumaan tulee joka tapauksessa. Oppisopimus on myös hyvä tapa työllistyä ja oppia talon tavoille, esim Transpointin oma oppisopimus. Valmistumisen jälkeen tarjoavat työpaikan. Kalustosta ja talosta toki voidaan olla montaa eri mieltä..

• helposti

Eli pykälät ei oo vielä muuttuneet,helpoin tie on tosiaan tuo,eli johonkin taloon ajaan jakaria(isoa sellaista)se yli 3 kk ja sit voi tutkinnon suorittaa.(Todistus pomolta työkokemuksesta)

https://www.ajovarma.fi/fin/

Passikuvat maksaa n. kympin,ajokorttihakemus poliisiasemalle maksoi jotain 40 ekee ja sit tutkintoihin n, 70 ekee,eli ei oo kallista.

Teoriakoe 10 kysymystä a,b,c, ruksaa.
      Inssi n. tunnin ajo jossa ensin se peruutuskoe "kulman taakse" ja kärryn irroitus sekä kiinnitys,ja muista ne pyöräkiilat kun irrotat kärryn...
      Inssi auton pitää olla sit isokorinen,eli mikään sora-auto ei käy.

• soramoguli

kyllä sorakasetilla kortin voi ajaa perävaunussa pitää olla laidat jonka läpi ei näe se on kriteeri esim. tukkikärri tai lavetti ei käy!!! Nim. kokemusta on!!!

• helposti
        soramoguli kirjoitti:

kyllä sorakasetilla kortin voi ajaa perävaunussa pitää olla laidat jonka läpi ei näe se on kriteeri esim. tukkikärri tai lavetti ei käy!!! Nim. kokemusta on!!!

No joo,joteskin niinhän se menee,et korin pitää olla koppia leveämpi ja korkeampi sekä umpinainen..

• vokaali!

Minulla on 1972 saatu A BE CE -kortti. Sille E-kirjaimelle ei ole minulla ollut tähän päivään mennessä tarvetta ja tuskin tuleekaan. Saisit halvalla.

C-kategorian ajoneuvoa tuli ajettua viimeksi viime kesänä, joten se kirjain ei ihan turha ole.

• sulla muuta tekemistä ole ku kirjottaa tollasta paskaa täällä! Mene muualle täältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      39
      1168
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      83
      889
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      717
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      710
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      214
      586
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      523
    7. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      499
    8. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      176
      488
    9. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      473
    10. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      58
      464
    Aihe