ei taida kuulua tänne.mutta kysyä saa:)pysäköintikortista.millä perustein myännetään?mistä haetaan?
toinen utelias kysymys?
menin verosivuilta omille sivuille hakeakseni verokorttia.yllätyin kun olin siellä 100%invalidi merkinnällä.en ole hakenut ns.inva tms.lääkärinlausunnoissa ja eläke varmassa olen kuntoutustuella nyt kohta 3 vuotta täynnä.enkä saa siis esim.juna tai muita alennuksia(eläke tarkoitan)kyselin niin ei saa kuntoutustuella.mistähän veroviraston tiedoissa olen 100%invaliidi kun verotuksesta kyse?
inva kortti autoon?
10
2492
Vastaukset
- Oma kokemus
Hei,
poliisi.fi :n sivuilta tietoa tarkasti.
Mutta, omasta kokemuksesta voin kertoa, että
on ensin saatava lääkärintodistus, jossa hän määrittelee haittaluokan. Se on oltava vähintään haittaluokka 11 tai enemmän. Mikäli lääkäri voi kirjoittaa lisätietoa, että henkilöllä ongelmia liikkumisen suhteen, se voisi hiukan parantaa asiaa. Mutta pysyvä haittaluokka pitäisi riittää.
Kun on lääkärintodistus, marssi valokuvausliikkeeseen ja 2 passivalokuvaa.
Sen jälkeen poliisilaitokselle täyttämään inva-korttihakemusta. Jos saat inva-kortin, ano poliisilaitoksella myös vapautusta vuosittaisesta ajoneuvoverosta. - vastausta
Sait jo tietoa inva-kortista.
Verottajan mielestä olet aina 100%:n invalidi, jos olet kuntoutustuella tai työkyvyttömyyseläkkeellä. Siitä ne laskee jonkin pienen hyvityksen verotukseesi. - alennuksen
jos on kuntoutustuella, siis ma.työkyv.eläkkeellä.
Haet itsellesi kuvallisen kortin, sillä selvä.
Itse olen nimenomaan kunt.tuella, en toistaiseksi eläkeellä ja omaan kyseisen kortin....- Nimetön
sen vrltä?kela ja varma ei myännä korttia vaikka kolme vuotta kuntoutustuella.samaten ei vapautusta esim:terveyskeskusmaksuista!
- maksoi muistaakseni
Nimetön kirjoitti:
sen vrltä?kela ja varma ei myännä korttia vaikka kolme vuotta kuntoutustuella.samaten ei vapautusta esim:terveyskeskusmaksuista!
10-20 euroa, en muista ihan tarkalleen, kuvallinen kortti.
Ei tietenkään mikään Varma myönnä mitään korttia koska olet kuntoutustuella, et toistaiseksi eläkkeellä.
Miksi pitäisi saada vapautusta tk-maksuista jotka ovat muutoinkin minimaalisen pienet?? - Melkein kuntoutustuella
maksoi muistaakseni kirjoitti:
10-20 euroa, en muista ihan tarkalleen, kuvallinen kortti.
Ei tietenkään mikään Varma myönnä mitään korttia koska olet kuntoutustuella, et toistaiseksi eläkkeellä.
Miksi pitäisi saada vapautusta tk-maksuista jotka ovat muutoinkin minimaalisen pienet??Heips, olen siirtymässä kuntoutustuelle, kohta 300 pv täynnä saikkua. Olen miettinyt myös, miten tämä kuntoutustuki-päätös vaikuttaa elämäään. Saisiko teatteri-alennuksia, uimahallialennuksia jne.
Onko kokemuksia ? - monesta asiasta
Melkein kuntoutustuella kirjoitti:
Heips, olen siirtymässä kuntoutustuelle, kohta 300 pv täynnä saikkua. Olen miettinyt myös, miten tämä kuntoutustuki-päätös vaikuttaa elämäään. Saisiko teatteri-alennuksia, uimahallialennuksia jne.
Onko kokemuksia ?Ainakin se vaikuttaa rahasummaan, minkä saat.
Mikäli olet jäänyt työelämästä saikulle, niin kuntoustuki on sama kuin nyt maksettava eläkkeesi ja voi olla paljonkin pienempi kuin sairauspäiväraha.
Kuntoustuella ei saa eläkeläisalennuksia (lukuunottamatta tuota VR:n korttia, joka on minulle aivan uusi tieto), nimittäin se on sama kuin määräaikainen työkyvyttömyyseläke ja myönnetään useimmiten puoleksi vuodeksi ja ei yhtiöt/Kela mitään kortteja lähettele tuolle aikaa. - Mä vaan
Melkein kuntoutustuella kirjoitti:
Heips, olen siirtymässä kuntoutustuelle, kohta 300 pv täynnä saikkua. Olen miettinyt myös, miten tämä kuntoutustuki-päätös vaikuttaa elämäään. Saisiko teatteri-alennuksia, uimahallialennuksia jne.
Onko kokemuksia ?Heippa,
työmatkalla tapahtunut liikenneonnettomuus on sairasloman syy. Kuntoutustutkimuskartoitukset tehty, sairasloma jatkuu ainakin kesään-08 saakka kuntoutuslääkäreiden E-lausunnolla.
Kartoituksen tulokset eivät ole valmistuneet, siksi pieni kylmähiki pinnalla, miten mahtaa vakuutuslaitos suhtautua?? Täällähän näitä "hyviä" esimierkkejä on, vaikkei pystyisi kävelemään, on terve ja kykenee töihin, eikä varsinkaan onnettomuudessa ole tapahtunut mitään, mikä aiheuttaisi työkyvyttömyyden ja jos on, niin ei ole syy-seurasta liikenneonnettomuudesta :)
Toivottavati kuntoutus liikenneonnettomuuden takia ole noin hankalaa, kyseessä sii lääkinnällinen ja arjessakiinni-pysymiskuntoutus, ei vielä ammattiin/työkokeiluun kuntoutus. - Edellinen
monesta asiasta kirjoitti:
Ainakin se vaikuttaa rahasummaan, minkä saat.
Mikäli olet jäänyt työelämästä saikulle, niin kuntoustuki on sama kuin nyt maksettava eläkkeesi ja voi olla paljonkin pienempi kuin sairauspäiväraha.
Kuntoustuella ei saa eläkeläisalennuksia (lukuunottamatta tuota VR:n korttia, joka on minulle aivan uusi tieto), nimittäin se on sama kuin määräaikainen työkyvyttömyyseläke ja myönnetään useimmiten puoleksi vuodeksi ja ei yhtiöt/Kela mitään kortteja lähettele tuolle aikaa.Siis piti kysymäni, että varmaan sama juttu, vaikka kyseessä pitkä lääkinnällinen kuntoutus, Kelan kortteja tai vastaavia ei varmaan saa?
- Kuntoutustuki toistaiseksi
Edellinen kirjoitti:
Siis piti kysymäni, että varmaan sama juttu, vaikka kyseessä pitkä lääkinnällinen kuntoutus, Kelan kortteja tai vastaavia ei varmaan saa?
Vr ja Matkahuolto ym myöntävät eläkeläisalennuksia sellaiselle eläkeläiselle, jolla on TOISTAISEKSI MYÖNNETTY KUNTOUTUSTUKI ent. pysyvä työkyvyttömyyseläke. Tällainen henkilö saa eläkepäätöksen yhteydessä eläyhtiöltään työeläkekortin, jota esittämällä ko alennukset saa.
Sellainen henkilö, jolla on päätös MÄÄRÄAIKAINEN
KUNTOUTUSTUKI, eli tietylle ajalle myönnetty (esim.1.1.-30.6.2007) ei pysyvä eikä lopullinen työkyvyttömyyseläke, hän ei saa näitä eläkeläisalennuksia.
Siis näissä on huomattava ero:
Määräaikainen kuntoutustuki on aina uudelleen haettava jollei ole parantunut.
Toistaiseksi voimassa oleva kuntoutustuki jatkuu ilman hakemuksia....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859