Remun keikka Parolannummella 1988

einarsrepse

Muistaako joku Panssariprikaatin alokaskonsettia kesällä 1988. Oliko se Remun soolokeikka vai esiintyikö sielä Hurriganes. Asia kiinostaa lähinnä siksi että olisi ollut mahdollisuus mennä sinne mutta olin silloin vielä sen verran nuori eli n. 10v ettei Remut tai Hurriganesit paljon kiinnostanut. Nykyään olen Ganesin musiikin ystävä ja kiinnostasi tietää että missasinko Hurriganesin keikan?

32

4300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varuskunta

Vuodesta -88 en tiedä mutta kesän -95 alokaskonsertissa Remu oli esiintymässä Remu Plays Hurriganes kokoonpanossa jossa soitti 2 rumpalia 3 kitaristia ja basisti. Itse keikasta en muista minkälainen oli mutta keikan jälkeen Remu suuntasi kohti vanhaa toimiupseerikerhoa jonka ovella joku herra tyrkkäsi ison kirjekuoren Remun käteen. Keikkapalkkio pimeenä vai olikohan sittenkin kuoressa jotain muita papereita?

Alokaskonserteista vielä sen verran että joskus 90-luvun alussa Kikka oli noussut juuri pinnalle ja oli keikalla Parolannummella. Itse keikka meni ihan hyvin mutta tähti itse oli kuulemma palveluttanut itseään sotilaskodin henkilökunnalla kuin joku suurempikin maailmantähti. Popeda jäi myös mieleen 1992. Menestyslevy Svobodan kansi oli kuvattu prikaatissa T-72:n päällä ja Popeda tuli vastalahjaksi ilmaiselle keikalle. Yhtyeellä oli lavan kummallakin puolella kuorma-autolavallinen kajareita ja keikka oli näin ollen kuultavissa yli 10 km:n päässä.

• piilopirttiä?

Vuotta en muista, mutta soittiko Hurriganes Piilopirtillä joskus ammoisina aikona? Piilopirttihän oli siellä Panssarimuseon lähellä...

• TorstiMåndag
        piilopirttiä? kirjoitti:

Vuotta en muista, mutta soittiko Hurriganes Piilopirtillä joskus ammoisina aikona? Piilopirttihän oli siellä Panssarimuseon lähellä...

Ei olisi mikään ihme, vaikka Hurriganeskin olisisiellä nähty. Olen kuullut että Piilopirtti oli 60- ja 70-luvulla aika legendaarinen paikka jossa esiintyi kaikki maan kärkiartistit ja yhtyeet ja tupa oli aina täynnä. Vexi Salmi muisteli jossain haastattelussa että 400 lippua olisi saanut paikkaan myydä niin sisällä oli parhaimmillaan väkeä yli kaksinkertainen määrä.

• hurriganesi
        TorstiMåndag kirjoitti:

Ei olisi mikään ihme, vaikka Hurriganeskin olisisiellä nähty. Olen kuullut että Piilopirtti oli 60- ja 70-luvulla aika legendaarinen paikka jossa esiintyi kaikki maan kärkiartistit ja yhtyeet ja tupa oli aina täynnä. Vexi Salmi muisteli jossain haastattelussa että 400 lippua olisi saanut paikkaan myydä niin sisällä oli parhaimmillaan väkeä yli kaksinkertainen määrä.

kai se piilopirtti on ollu voimissaan myöhemminki (-80 luvulla) kun mäkin muistaisin käyneeni siellä ja oon -75 syntyny... tai sitten on muiden kertomukset otettu hyvin omiks muistoiks!! =)

• Rokkimies
        hurriganesi kirjoitti:

kai se piilopirtti on ollu voimissaan myöhemminki (-80 luvulla) kun mäkin muistaisin käyneeni siellä ja oon -75 syntyny... tai sitten on muiden kertomukset otettu hyvin omiks muistoiks!! =)

Kyllä Hurriganesit siellä esiintyi yhtenä lämpöisenä kesäiltana. Tupa oli täysi ja meno mahtavaa. Useita ganesin keikkoja tuli nähtyä, useimmat niistä Hämeenkaaressa.
        Pirtillä esiintyi kaikki Suomen kovimmat starat aikoinaan mm. Kirka, Danny, Irwin, Seppo-Juhanin savottayhtye ym.
        Rähinääkin oli mm. Parola vs. Iittala.
        " se oli sitä surutonta nuoruusaikaa...."

• TorstiMåndag
        Rokkimies kirjoitti:

Kyllä Hurriganesit siellä esiintyi yhtenä lämpöisenä kesäiltana. Tupa oli täysi ja meno mahtavaa. Useita ganesin keikkoja tuli nähtyä, useimmat niistä Hämeenkaaressa.
        Pirtillä esiintyi kaikki Suomen kovimmat starat aikoinaan mm. Kirka, Danny, Irwin, Seppo-Juhanin savottayhtye ym.
        Rähinääkin oli mm. Parola vs. Iittala.
        " se oli sitä surutonta nuoruusaikaa...."

80-luvun puolivälissä tule telkkarista Leo Lastumäen juontama tanssiohjelma sieltä. Esiintyjistä ei mitään muistikuvaa. Toiminta oli ilmeisesti jo siinä vaiheessa hiipumaan päin, kuten myös monessa muussa vastaavassa paikassa.

• Piilopirtti
        piilopirttiä? kirjoitti:

En ole kuullutkaan että Parolassa ollut tosiaanki joskus mesta jossa on käynyt bändejä esiintymässä. Olen tosin syntynyt vasta 80-luvun lopulla. Missä se tarkalleen sijaitsi. Eikö toiminta kannattanut vai miksi piilopirtti lopetti.

• tuo
        Piilopirtti kirjoitti:

En ole kuullutkaan että Parolassa ollut tosiaanki joskus mesta jossa on käynyt bändejä esiintymässä. Olen tosin syntynyt vasta 80-luvun lopulla. Missä se tarkalleen sijaitsi. Eikö toiminta kannattanut vai miksi piilopirtti lopetti.

oli kun mennään parolasta päin, niin ennen panssarimuseon junaa kääntyy tie oikealle, siellä jossain... en ihan tarkkaan muista minäkään, vaikka olen syntynyt -75....

• Ganes-mies
        Piilopirtti kirjoitti:

Piilopirtti sijaitsee edelleen panssarimuseon alueella. Nykyään tämä mutterin muotoinen tanssilava on museon käytössä.
        Oli sielä vaan kovia bändejä esiintymässä aikanaan. Sit siellä oli mm. roller-discoja, joissa nelipyörä rullaluistimilla luisteltiin ympäri salia.

• onko oikeesti?
        Ganes-mies kirjoitti:

Piilopirtti sijaitsee edelleen panssarimuseon alueella. Nykyään tämä mutterin muotoinen tanssilava on museon käytössä.
        Oli sielä vaan kovia bändejä esiintymässä aikanaan. Sit siellä oli mm. roller-discoja, joissa nelipyörä rullaluistimilla luisteltiin ympäri salia.

Onko se oikeesti ollu siinä ihan samalla paikallakin kuin nyt???

• 2/90 pspr

Kikka kävi tosiaan 90 syksyllä parolannummella.
        Tanssitytöt näyttivät paremmilta kuin itse Kikka.
        Mistähän saisi sitä mandariinifantaa, jota silloin oli myynnissä?

• sijainti
        Piilopirtti kirjoitti:

Panssarimuseon kotisivuilla Piilopirtti esiintyy muutamassa kuvassa. Molemmissa linkeissä näkyy parhaiten viidennessä kuvassa ylhäältä. Historia osiossa mainitaan että lava lopetti 1984. http://www.panssarimuseo.fi/historia.html
        http://www.panssarimuseo.fi/nakymia.html

• Ganes-mies
        onko oikeesti? kirjoitti:

Onko se oikeesti ollu siinä ihan samalla paikallakin kuin nyt???

Kyllä piilopirtti on ihan samoilla perustuksillaan edelleen. Siihen viereen on noussut panssarimuseon halli-kahvila rakennus.
        Ennen kahvila oli piilopirtin yhteydessä.

• Piilopirtillä?
        piilopirttiä? kirjoitti:

Eikös se Beach Boys esiintynyt joskus piilopirtillä, vai oliko se lentokentällä juhannusjuhlissa

• Juusoilari
        Piilopirtillä? kirjoitti:

Eikös se Beach Boys esiintynyt joskus piilopirtillä, vai oliko se lentokentällä juhannusjuhlissa

Ei tuo Beach Boys siellä Piilopirtillä olisi mahtunut esiintymään, mutta esiintyi noin kilometrin päässä Parolan juhannusjuhlilla Lehijärven rantamaisemissa ja vuosi taisi olla 1969.

• kesäkuu '77
        piilopirttiä? kirjoitti:

Hurriganes fanisivujen keikkalistalla, Pe 10.06 1977, Piilopirtti, Parola

http://www.saunalahti.fi/espe64/keikat77.htm

• sitä

mieltä että se oli Hurriganesin keikka. =)Aurinkoinen kesäilta ja tunnelma "katossa"
      *nimimerkillä läsnäollut*

• paluukiertue

Ei tainnut 1988 paluukiertue olla mikään menestystarina. Järvinen taisi lähteä lätkimään kesken kiertueen.

• 1/88

Eiks alokas konsertit pidetty siinä vanhassa sotkussa -ainakin 1/88 saapumiserälle. Sitä vaan en varmaks jaksa muistaa mikä bändi silloin oli -Kolmas Nainen ??

• 1/96

Talven saapumiserien alokaskonsertit olivat sotkussa ja kesän saapumiserillä ne olivat "Hikilaakson laululavalla".

• paikalla ollut

1/88 mopokonsertin esiintyjä oli todellakin Kolmas Nainen!ja vanhassa sotkussa..

• Tuorempaa hapatusta

1/88 Saapumiserä on astunut palvelukseen helmikuussa ja jos kesäkeleillä on ollut alokkaille, niin saapumiserää 2/88 kesäkuulta, mutta kait niihin on saanut konstatkin osallistua?
        Meitin aikaan ei tuollaisia poppeja järjestetty.

• sus oli äijä

mikäs saapumiserä on ollut meitin aikaan?Wächterin aikaan..

• Oli siis

3 kpl per vuosi...

• 87-90

Wächter oli prikaatin komentajana 1987-1990, että mitö saapumiserää tarkoitat?

• I/88

Onneks ei siis vielä dementia vaivaa -ei ainakaan sotku keikkoihin ollut konstilla asiaa - ja kesäkeikan aikaan olin jo vekaralla

• 23

Tuona vuonna oli tosiaan Hurriganes liikkeellä. Jossain festareilla sen näinkin, aika paljon virvokkeita olivat nauttineet ja hieman rumpukapulat kaatuilivat ja kappaleita ei heti tunnistanut. Sitä en tosin muista oliko näkemälläni keikalla kitaristina Järvinen vaiko Ilkka Kallio (tai joku muu). Urheilujuhlan tuntu oli bändiä odotellessa.

Samalla keikalla taisi olla Kirka in rock. Ei mitään muistikuvaa tapahtuman nimestä taikka siitä missä se pidettiin. Jossain Padasjoella taikka sensemmoisessa paikassa kuitenkin.

• Intiaanirock

• Paikalla olin

2/88 kesäkuun saapumiserän mopokonsertissa esiintyi Ilona.

• Anonyymi

2/88 oli Popeda.

• Anonyymi

Keesällä 1988 oli Ahvenistolla Mötörhead,ja Hurriganes,Remu ei ollut silloin rummuissa,kitaroissa Albert Järvinen,ja Häkkinen.
      Ei liittynyt mitenkään armeijaan,Vaikka parolassa silloin intissä olinkin,ja myöskin lomilla ja tuolla keikalla.

• Anonyymi

Hurriganes teki vielä yhden ns. comeback-keikan joskus 80-luvun lopulla. Tarkkaa aikaa en muista mutta oli joskus vuosien 87-89 välillä.
      Remu ei olisi enää halunnut ja siksi heitti ihan vittuillaakseen jonkun älyttömän summan keikkapalkkioksi ajatellen, että kukaan ei ole niin hullu, että maksaisi moisia summia varsinkaan max. 1 tunnin soittelusta.
      No, joku oli tarpeeksi hullu maksaakseen ja niinpä keikka soitettiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6394
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3200
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe