Voiskos joku kertoa kuinka se perinteinen höyryhengitys kattillalla tehdään???
Kiitos!
Höyryhengityksestä...
8
944
Vastaukset
- Kylppäriin mars
Ei kattiloita, vateja, ei lautasia. Ei saa vetää kiehuvaa vettä naaman alle, vaarana jo sekin että saa vedet päälleen.
Höyryhengitys suoritetaan oikeaoppisesti kylppärissä eli suihku niin kuumalle kuin suinkin ja ovi kiinni, huonesta tulee höyryhuone kuin turkkilainen hamam. Sit vaan vaavin kans sinne hengitteleen, eikä sit liian lähelle sitä kuumaa vettä!- alk.per.
Niin me ollaan tehtykin että ollaan kylppärissä höyrytelty,mutta tuntuis jotenkin tehokkaamalta se kattila juttu. Juu,mä tiedän kaikki riskit mut voisko joku silti kertoa kuinka se tehdään.
Kiitos =) - pinnasängystä
alk.per. kirjoitti:
Niin me ollaan tehtykin että ollaan kylppärissä höyrytelty,mutta tuntuis jotenkin tehokkaamalta se kattila juttu. Juu,mä tiedän kaikki riskit mut voisko joku silti kertoa kuinka se tehdään.
Kiitos =)Viritä lakana pinnarin päälle ja sit kiehuvaa vettä kattilassa silleen pinnojen ulkopuolelle, kuitenki silleen että höyry ei pääse muualle kun lakanan sisälle, eikä tietty vauveli yllä kattilaan.
- lainkaan
Höyryhengitystä ei saa nykytiedon mukaan tehdä lainkaan. Näin meille muutama kk sitten neuvolassa kerrottiin. Ja neuvolamme vaikuttaa olevan hyvin perillä asioista, olen sen huomannut kun olen itse lukenut uusimpia tutkimuksia eri asioista.
- suositteli
höyryhengitystä vielä viime maanantaina ja uskon lääkäriä enemmän kuin mitään neuvolan terveydenhoitajaa. Ja nimenomaan suihkulla tehtynä.
Samoin www.sairaslapsi.fi suosittelee höyryhengitystä flunssaselle lapselle jo senkin vuoksi, että paitsi oloa helpottamaan, myös nenän auki pitämisellä on sen mukaan pystytään estämään tai ainakin hillitsemään korvatulehdusten syntyä. - täällä
suositteli kirjoitti:
höyryhengitystä vielä viime maanantaina ja uskon lääkäriä enemmän kuin mitään neuvolan terveydenhoitajaa. Ja nimenomaan suihkulla tehtynä.
Samoin www.sairaslapsi.fi suosittelee höyryhengitystä flunssaselle lapselle jo senkin vuoksi, että paitsi oloa helpottamaan, myös nenän auki pitämisellä on sen mukaan pystytään estämään tai ainakin hillitsemään korvatulehdusten syntyä.Jaa, tämän tietolähteen mukaan höyryhengitys turvottaa hengitysteitä, jolloin vauvan on vielä vaikeampi hengittää kuin ilman höyryhengitystä.täll
- siellä höyryssä
täällä kirjoitti:
Jaa, tämän tietolähteen mukaan höyryhengitys turvottaa hengitysteitä, jolloin vauvan on vielä vaikeampi hengittää kuin ilman höyryhengitystä.täll
että on helpompi hengittää kosteaa kuin kuivaa ilmaa. Ja ainakin meidän pojalla flunssan aiheuttama rohina loppuu välittömästi ja nukkuu yönsä levollisemmin kuin ilman höyryhengityksiä. Hyväksi havaittu ja jatkossakin käytetty.
- riittää..
Meillä on tosin suihkukaappi. Siis ihan oikeesti kaappi, et siinä on kattokin päällä. Mut pitkä lämmin suihkukin auttaa ja rentouttaa. Meillä ainakin nukutaan hyvin pitkän lämpimän suihkun jälkeen.
Ja jos sattuu omistamaan ilmankostuttimen niin kannattaa laittaa se päälle lapsen huoneeseen. Sekin helpottaa. Ja jos ei omista ilmankostutinta niin patterin päälle vesiastioita. Edellyttää, ettei lapset tai eläimet käy niitä kaatamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733