Höyryhengityksestä...

????????????

Voiskos joku kertoa kuinka se perinteinen höyryhengitys kattillalla tehdään???
Kiitos!

8

954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylppäriin mars

Ei kattiloita, vateja, ei lautasia. Ei saa vetää kiehuvaa vettä naaman alle, vaarana jo sekin että saa vedet päälleen.

Höyryhengitys suoritetaan oikeaoppisesti kylppärissä eli suihku niin kuumalle kuin suinkin ja ovi kiinni, huonesta tulee höyryhuone kuin turkkilainen hamam. Sit vaan vaavin kans sinne hengitteleen, eikä sit liian lähelle sitä kuumaa vettä!

• alk.per.

Niin me ollaan tehtykin että ollaan kylppärissä höyrytelty,mutta tuntuis jotenkin tehokkaamalta se kattila juttu. Juu,mä tiedän kaikki riskit mut voisko joku silti kertoa kuinka se tehdään.
        Kiitos =)

• pinnasängystä
        alk.per. kirjoitti:

Niin me ollaan tehtykin että ollaan kylppärissä höyrytelty,mutta tuntuis jotenkin tehokkaamalta se kattila juttu. Juu,mä tiedän kaikki riskit mut voisko joku silti kertoa kuinka se tehdään.
        Kiitos =)

Viritä lakana pinnarin päälle ja sit kiehuvaa vettä kattilassa silleen pinnojen ulkopuolelle, kuitenki silleen että höyry ei pääse muualle kun lakanan sisälle, eikä tietty vauveli yllä kattilaan.

• lainkaan

Höyryhengitystä ei saa nykytiedon mukaan tehdä lainkaan. Näin meille muutama kk sitten neuvolassa kerrottiin. Ja neuvolamme vaikuttaa olevan hyvin perillä asioista, olen sen huomannut kun olen itse lukenut uusimpia tutkimuksia eri asioista.

• suositteli

höyryhengitystä vielä viime maanantaina ja uskon lääkäriä enemmän kuin mitään neuvolan terveydenhoitajaa. Ja nimenomaan suihkulla tehtynä.

Samoin www.sairaslapsi.fi suosittelee höyryhengitystä flunssaselle lapselle jo senkin vuoksi, että paitsi oloa helpottamaan, myös nenän auki pitämisellä on sen mukaan pystytään estämään tai ainakin hillitsemään korvatulehdusten syntyä.

• täällä
        suositteli kirjoitti:

höyryhengitystä vielä viime maanantaina ja uskon lääkäriä enemmän kuin mitään neuvolan terveydenhoitajaa. Ja nimenomaan suihkulla tehtynä.

Samoin www.sairaslapsi.fi suosittelee höyryhengitystä flunssaselle lapselle jo senkin vuoksi, että paitsi oloa helpottamaan, myös nenän auki pitämisellä on sen mukaan pystytään estämään tai ainakin hillitsemään korvatulehdusten syntyä.

Jaa, tämän tietolähteen mukaan höyryhengitys turvottaa hengitysteitä, jolloin vauvan on vielä vaikeampi hengittää kuin ilman höyryhengitystä.täll

• siellä höyryssä
        täällä kirjoitti:

Jaa, tämän tietolähteen mukaan höyryhengitys turvottaa hengitysteitä, jolloin vauvan on vielä vaikeampi hengittää kuin ilman höyryhengitystä.täll

että on helpompi hengittää kosteaa kuin kuivaa ilmaa. Ja ainakin meidän pojalla flunssan aiheuttama rohina loppuu välittömästi ja nukkuu yönsä levollisemmin kuin ilman höyryhengityksiä. Hyväksi havaittu ja jatkossakin käytetty.

• riittää..

Meillä on tosin suihkukaappi. Siis ihan oikeesti kaappi, et siinä on kattokin päällä. Mut pitkä lämmin suihkukin auttaa ja rentouttaa. Meillä ainakin nukutaan hyvin pitkän lämpimän suihkun jälkeen.

Ja jos sattuu omistamaan ilmankostuttimen niin kannattaa laittaa se päälle lapsen huoneeseen. Sekin helpottaa. Ja jos ei omista ilmankostutinta niin patterin päälle vesiastioita. Edellyttää, ettei lapset tai eläimet käy niitä kaatamassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe