Heippa.

M135

Heippa.

En tajua sitä, että minkähän takia täytyy ehdokkaan ottaa velkaa omaan vaalikampanjaansa, kun on pyrkimässä ”kansanedustajaksi”.

Siellä keksitään rahalla ”hienoja” iskulauseita ja tarjotaan kansalle pullaa ja kahvia. Se on suoraa kusetusta.

Tyhmää kansaa viedään. ”Edustajat” ottavat vielä velkaa omiin lahjomiskesteihinsä.

Mikä hemmetin järki siinä on?

Se on velka. Velkataakka. Ja kenelleppäs tuo velkataakka sitten tuleekaan? Miten kansanedustaja maksaa tuon velan, niin omasta palkasta.

Ja mistäs kansanedustaja saa palkan? – Eikö valtiolta? Valtiolta, joka saa tulonsa meidän kaikkien työtaakasta. Eli me maksamme heidän velkansa. Se munkki ja pulla, mikä sokeutti meidän pään, niin me sen myöhemmin katkerasti, mutta pakolla, me sen maksamme. Paskat se ”kansanedustaja” sitä pullaa on maksanut, SAATIKKA TEHNYT!. Me poloiset parat maksamme sen paskapullan, ja me poloiset parat olemme itse sen munkin tehneet. Syömme omaa pullaamme, mutta luulemme, että ”edustajaehdokas” meitä syöttää ja kestitsee.

Ei ole mitään järkeä äänestää niitä kansanedustajia, jotka ovat ottaneet velkaa omiin kamppanjoihinsa. Nuo herrat ja pällit ja pöllit ja pöllöt ja rouvat eivät osaa ajatella kansalaisten tapaan kansan parasta. He käytöksellään ovat jo valmiiksi osoittaneet, että jo heidän pelkkä päätöksensä ryhtyä ”kansanedustajaksi” tuleekin kansalaisille kalliiksi. Systeeminsä on täysin dorka.

Tulee helvetin kalliiksi tuollainen ”systeemi”, kun ei hitto ole ainuttakaan päätöstä tehty, mutta heti on kansalaisilla enemmän velkaa maksettavanaan, jos tuollaiset saavat sitten ääniä kalliilla kamppanjoillaan.

Kertoisivat totuuden niissä kalliissa kampanjoissaan ”Äänestä minua, velkataakkasi kasvaa välittömästi, vaikka en ole tehnyt vielä ainuttakaan päätöstä!”.

- Eli jos kansanedustaja-ehdokkaat, ketkä velalla kampanjoivat, puhuisivat totuutta, niin ei kukaan heitä äänestäisi.

-- Pyh. Olemme niin tyhmiä, että kuitenkin monelle heistä äänemme annamme. Olemme niin tyhmiä, olemme niin tyhmiä … Äänestämme heitä, vaikka sanoisivatkin tuon oman ahneuden totuuden …

--- Ja on aivan varmaa, että nuo äänestämämme ”kansanedustajat” tekevät aivan taatusti sellaisia päätöksiä myöhemmin, että aivan taatusti saavat oman (huom. ”oman”) velkataakkansa maksettua. Tämä näkyy jo siinä, kun ovat omilla päätöksillään koko ajan nostaneet omaa palkkaansa ylöspäin. Kyllä tämä maa ja kansa alkaa olla niin tanan tyhmä.

Mutta ruohonjuuritaso. Se taso on se taso, mikä tekee suorat päätökset, ja tekee itse myös suoran toiminnan, eli työn.

Mutta se on vääryys, että jos tämän ruohonjuuritason toiminta estetään ”kansanedustajien” toimesta. Tai että ruohonjuuritason työtaakkaa lisätään, kuten juuri nyt koko ajan ovat tekemässä …

8

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M135

Kirjoitin;

"paskapullan"

- Pulla oli vielä hyvä, kun se sen tekijältä läksi, eli tavalliselta pulliaiselta. Tavallinen pulliainen näki vaivan, ja teki sen suurella tuskalla ja vaivalla. Kantoi taakan tuon upean pullan tekemisestä.

Mutta siinä vaiheessa, kun nämä ökyehdokkaat koskettivat sitä mahtavaa pullaa, ja alkoivat niillä lahjomaan ihmisiä, niin pullasta tuli paskapullaa. Mädäntynyttä siansontaa.

Jota me hymyillen syömme.

Olemme niin tyhmiä.

• ..puolestasi.

• M135

Vanhat ajat, kun "vanhat kärttyisät miehet" olivat ehdolla, niin nämä herrat (toki "herroja" hekin) pitivät ääntään itse niin, ettei moisia kansanlahjomiskestejä pidetty.

Silloin mentiin asialla (usein myös "asialla") eteenpäin (usein myös "eteenpäin"). (joskus/usein käytettiin kyllä myös vääriä keinoja/keinottelua)

Nykypäivänä, jos mies yrittäisi rehellisellä (no rehellisellä ja "rehellisellä") pelillä päättäjäksi ("päättäjäksi"), niin mies leimattaisiin hulluksi.

Ennen siis ajoi enemmän aate eteenpäin. Nykyään vaate.

Ennen piti olla omaa ääntä ja näyttöä.
      Nykyään pitää olla hieno ja korea vaate, ja paljon kahvituskestejä ja soppapatoja, joiden taakse voi mennä nykyehdokkaat lymyilemään.

• M135

Ei ole kunnon näyttöä vanhasta hyvästä ajasta, koska luokkajako on ollut aina miestenkin kesken voimassa.

Monesti "vanhat ja kärttyiset miehet" lankesivat siihen, että eivät suostuneet pysymään ruohonjuuritasolla tavallisten työmiesten keskuudessa.

Kun siis vertailemme eri aikakausia, on huomioitava luokkajako, mikä on ollut, ja on vielä edelleenkin miesten kesken. Ikävä kyllä.

Erikoista sinänsä.

Muuten feministit kritisoivat koko miessukupuolta ja toteavat että miehet ovat aina olleet vallassa.

Mutta tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Miesten kesken on ollut aina luokkajaot, ja nimenomaan tuo on aiheuttanut paljon harmia.

Aihe on mielenkiintoinen ja tärkeä, palaan siihen myöhemmin.

• LiimanHaistaja

Miten se velalla kamppanjoinut tulee sinulle kalliimmaksi? Onko tapahtunut muttoksia joista en ole kuullut? Onko nykyään niin ettei lahjoituksilla kampanjoineille maksetakkaan enää palkkaa tai kenties velalla kamppanjoineille maksetaan enemmän palkkaa?

Kyllä he ihan itse velkansa maksavat siitä palkasta jonka saavat ja velkojen määrä ei sitä liksaa muuta mihinkään. Mitä väliä sillä on sinulle mihin he palkkansa käyttävät? Tuleeko parempi mieli jos se raha menee vaikka asuntovelan maksamiseen vai onko kansanedustajilla edes oikeutta hankkia asuntoa kun kuitenkin kyseessä ovat sinun rahasi?

Ilmeisesti on nyt siis niin että mielestäsi ei tulisi äänestää ehdokasta joka on omia rahojaan panostanut hommaan vaan ainoastaan ehdokkaita jotka ovat rahoittaneet kamppanjansa laittamatta penniäkään itse likoon?

• M135

"Miten se velalla kamppanjoinut tulee sinulle kalliimmaksi?"

- Viisaana kansalaisenako minä äänestän velallisen hoitamaan velattoman asioita? - Eikö ole päivänselvä asia, että tuo velallinen on tasan tarkasti minun pussilla hyvin pian, etenkin kun saa siitä vielä päättääkin, koska hänellä on päätösvalta.

• LiimanHaistaja
        M135 kirjoitti:

"Miten se velalla kamppanjoinut tulee sinulle kalliimmaksi?"

- Viisaana kansalaisenako minä äänestän velallisen hoitamaan velattoman asioita? - Eikö ole päivänselvä asia, että tuo velallinen on tasan tarkasti minun pussilla hyvin pian, etenkin kun saa siitä vielä päättääkin, koska hänellä on päätösvalta.

Minä näen asian siten että velallinen on ottanut henkilökohtaisen riskin ja panostanut asiaan ottamalla velkaa ilman mitään takeita että sillä kansaa pääsisi edustamaan kun taas toinen vaihtoehto olisi lypsää rahat muilta ja ihan vaan lonkalta kokeilla jos sattuisi pääsemään kun ei kuitenkaan ole mitään menetettävää.

Itse äänestän mieluummin henkilöä joka on tehnyt uhrauksia saadakseen mahdollisuuden päästä vaikuttamaan ja en usko että kyseisellä henkilöllä on tarvetta tai mahdollisuutta rokottaa minun tiliäni maksaakseen velkansa pois.

Ei ole todellakaan päivänselvää että velallinen olisi sinun pussillasi niitä rahoja karhuamassa koska hommasta maksetaan kuitenkin kohtuullista palkkaa jolla lainat hoituu varsin vaivattomasti.

Miksi pitäisi olettaa että kyseessä olisi omaa etua tavoitteleva ja ahne yksilö varsinkin kun kyseinen henkilö on juuri pistänyt omaa rahaa likoon tavoitellakseen haluamaansa edustajan paikkaa?

• M135
        LiimanHaistaja kirjoitti:

Minä näen asian siten että velallinen on ottanut henkilökohtaisen riskin ja panostanut asiaan ottamalla velkaa ilman mitään takeita että sillä kansaa pääsisi edustamaan kun taas toinen vaihtoehto olisi lypsää rahat muilta ja ihan vaan lonkalta kokeilla jos sattuisi pääsemään kun ei kuitenkaan ole mitään menetettävää.

Itse äänestän mieluummin henkilöä joka on tehnyt uhrauksia saadakseen mahdollisuuden päästä vaikuttamaan ja en usko että kyseisellä henkilöllä on tarvetta tai mahdollisuutta rokottaa minun tiliäni maksaakseen velkansa pois.

Ei ole todellakaan päivänselvää että velallinen olisi sinun pussillasi niitä rahoja karhuamassa koska hommasta maksetaan kuitenkin kohtuullista palkkaa jolla lainat hoituu varsin vaivattomasti.

Miksi pitäisi olettaa että kyseessä olisi omaa etua tavoitteleva ja ahne yksilö varsinkin kun kyseinen henkilö on juuri pistänyt omaa rahaa likoon tavoitellakseen haluamaansa edustajan paikkaa?

Okei.

Äänestä ketä huvittaa. Mitäpäs minä siitä.

Mutta yhdessäkö sen, ketä nyt sitten äänestätkään, niin yhdessäkö kannatte vastuun?

- Kandee kahtoo, ketä äänestää. Ettei sua viedä kuten pässiä narussa ...

... Ettet kohta ole sinä, joka toisten velkaa maksat, ja ne ketkä paljon lupasivat hyvinvointia ym. ym. nauttivat sinun työs hedelmistä. Eivätkä itse tee mitään ...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3299
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2638
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1514
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1498
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1445
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1150
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe