Olin -90 -luvulla SPR:n ensiapuryhmässä. Eräs yli viisikymppinen kirvesmies ei osannut sanoa ei, kun häntä kyseltiin päivystämään. Kerrankin olimme raveissa ja seurasin hänen turhautunutta oloaan. Hän kysyikin vahingossa ääneen, että kuinkahan täällä jaksaisi olla katselijana?
Järkyttävää vapaaehtoisuutta
8
3360
Vastaukset
- on sulle
tapauksesta traumat jäänyt, kun vieläkin mietityttää.
- Vesa
muuta.
- Voi kauheeta
Vesa kirjoitti:
muuta.
Miesparka.
- Vesa
...jatkui siten, että joitain päiviä myöhemmin kerroin paikalla olleelle ryhmänjohtajalle, ettei k.o. henkilö halua päivystää raveissa. Edelleen myöhemmin oli ryhmän kokoontuminen. Ensiapuopettaja totesi tuolloin, että jollakin on paha olla ja ettei tarvita kuppikuntia. Toisin sanoen, joku haluaa raivata ihmisiä tieltään. Vuosien varrella kirjeissäni olen mm. spekuloinut mainitun kommentin yhteyttä minuun. Sitä ei ole myönnetty, eikä liioin kiellettykään.
- ???????????
Vieläkin siellä raviradalla päivystämässä.
Oot melko järkyttävä tyyppi, jos et mee edes välillä tuuraamaan sitä. - jokumyös
..niinpä..raivata tiettyjä ihmisiä pois tieltään..luulenpa kokemuksen ansiosta voivani olla hieman samaa
mieltä..jotain sellaista siinä on mukana. jospa elämässä toiset ihmiset vaan ovat kyllin fiksuja manipuloimaan toisia monin eri tavoin. tapahtuu melko usein juuri ryhmissä...teet sitten vapaaehtoisena jotain ja jos kyseessä ovat mahdollisesti vierasmaalaiset he nauraen ilmestyvät paikalle ja pokkana jotkut varastavat
sitten vielä kaupan hyllyltä..kun heitä kai kohdellaankin hyväntahtoisesti..ehkä se ei vieläkään riitä..
karseaa valtapeliä..
- hiton kauan
täällä joutuu vielä päivystämään?
Miksei kukaan tee mitään, tää on
järkyttävää. - en tajunnut
Minusta aivan luonnollista väsymistä. Ei kaikkia ravit kiinnosta. Silti voi hyvää hyvyyttään lupautua. Harmi, että sanoi sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755