Järkyttävää vapaaehtoisuutta

Vesa

Olin -90 -luvulla SPR:n ensiapuryhmässä. Eräs yli viisikymppinen kirvesmies ei osannut sanoa ei, kun häntä kyseltiin päivystämään. Kerrankin olimme raveissa ja seurasin hänen turhautunutta oloaan. Hän kysyikin vahingossa ääneen, että kuinkahan täällä jaksaisi olla katselijana?

8

3338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sulle

tapauksesta traumat jäänyt, kun vieläkin mietityttää.

• Vesa

muuta.

• Voi kauheeta
        Vesa kirjoitti:

muuta.

Miesparka.

• Vesa

...jatkui siten, että joitain päiviä myöhemmin kerroin paikalla olleelle ryhmänjohtajalle, ettei k.o. henkilö halua päivystää raveissa. Edelleen myöhemmin oli ryhmän kokoontuminen. Ensiapuopettaja totesi tuolloin, että jollakin on paha olla ja ettei tarvita kuppikuntia. Toisin sanoen, joku haluaa raivata ihmisiä tieltään. Vuosien varrella kirjeissäni olen mm. spekuloinut mainitun kommentin yhteyttä minuun. Sitä ei ole myönnetty, eikä liioin kiellettykään.

• ???????????

Vieläkin siellä raviradalla päivystämässä.

Oot melko järkyttävä tyyppi, jos et mee edes välillä tuuraamaan sitä.

• jokumyös

..niinpä..raivata tiettyjä ihmisiä pois tieltään..luulenpa kokemuksen ansiosta voivani olla hieman samaa
        mieltä..jotain sellaista siinä on mukana. jospa elämässä toiset ihmiset vaan ovat kyllin fiksuja manipuloimaan toisia monin eri tavoin. tapahtuu melko usein juuri ryhmissä...teet sitten vapaaehtoisena jotain ja jos kyseessä ovat mahdollisesti vierasmaalaiset he nauraen ilmestyvät paikalle ja pokkana jotkut varastavat
        sitten vielä kaupan hyllyltä..kun heitä kai kohdellaankin hyväntahtoisesti..ehkä se ei vieläkään riitä..
        karseaa valtapeliä..

• hiton kauan

täällä joutuu vielä päivystämään?
      Miksei kukaan tee mitään, tää on
      järkyttävää.

• en tajunnut

Minusta aivan luonnollista väsymistä. Ei kaikkia ravit kiinnosta. Silti voi hyvää hyvyyttään lupautua. Harmi, että sanoi sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe