kummeista

??????

Tyhmä kysymys,uskoisin...Mutta kysympä silti.

Voiko kummeja siunata tehtäväänsä ristiäisten ulkopuolella? Siis ristiäisten jälkeen,kun itse ristiäisiin kyseinen kummi ei ole esteen vuoksi päässyt...

2

889

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Onnistuu ilman kummien läsnäoloa.
      En tiedä, miksi poissaoleva kummi pitäisi vielä erikseen siunata tehtäväänsä, kyllähän ristiäisissä luetaan rukous, jossa pyydetään siunausta myös kummeille - olivat he paikalla tai eivät.
      Itse en ollut paikalla kummilapseni ristiäisissä eikä mitään siunausta järjestetty erikseen. Olen myös ollut monissa ristiäisissä, missä ei ollut kaikki kummit paikalla.
      Vaikka ajatus kummin siunaamisesta tehtäväänsä onkin mielestäni kaunis, en näe syytä miksi pitäisi erikseen järjestää kumminsiunaustilaisuus. Ihan kiva vaikka mainita tälle kummille että hänenkin puolestaan on rukoiltu ristiäisissä.

• Kirkon alalle opiskeleva

Ristiäisissä kummeja ei varsinaisesti siunata tehtävään vaan heidän puolestaan rukoillaan, kuten perheen vanhempien ja muidenkin sukulaisten puolesta, jotta he auttaisivat lapsen kristillisessä kasvatuksessa ja olisivat perheen tukena arjessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      25
      1171
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      56
      1140
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      519
      858
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      844
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      755
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      679
    7. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      633
    8. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      626
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      182
      619
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      53
      603
    Aihe