Peili

Rellutar

Hävitin peilin
joka vääristi kaiken
jossa olin monta
rikkoontunein kasvoin.

Se paljasti totuuden
tuskan
jokaisen päivän
jokaisen yön
valahtaen säröstä säröön.

Vaikka heitin sen pois
jäi tuska

peilien peili !

12

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -runoilijatar-

      Runosi oli hyvä,selkeä ja sanoma selvä.
      Ei liirumlaarum,ei mitään turhaa..
      Ei myöskään liian pitkä :)

      toivottelen hyvää runoiltaa sinnepäin :)

      • - Rellu -

        kun minä en juurikaan illalla enää ole koneella.

        En yleensä osaa sanoa sanottavaani lyhyesti,
        sorrun useinmiten liian pitkiin runoihin.
        Tämä oli siis siinä mielessä poikkeus, ja niinhän
        sitä sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön.

        Suurin osa runoistani syntyy joko aikaisin
        aamulla, tai hyvin myöhäisinä illan tunteina.
        Tämä oli siinäkin suhteessa poikkeus, syntyi
        melko nopeasti, erästä runokirjaa lukiessani
        iltapäivällä, jossa oli aiheeseen liittyviä ru-
        noja. Ajattelin kokeilla itse saanko
        aiheesta jotain aikaiseksi, ja tämä syntyi.

        Kiitoksia sinulle ja mukavaa pyhäpäivää.


    • TöllinLiisa

      Iltaa Rellutar.

      Tuskaista ,huokaan.
      Särkyneitä peilejä ,
      olemme kaikki.

      Sen kun nähdä saa ,
      valo paljastaa.

      Pyyhitään kyynelet ,
      siruista koottuina,
      on sittenki käyttöä.

      Lauantai-iltaa ,lämmin ajatus sinne.Liisa

      • - Rellu -

        huomenta.

        Tässä runossani ei onneksi oikeasti ollut tuskaa,
        kokeilin vain siipiäni hieman erilaisella
        runolla, kuten runoilijattarelle sanoin - sain
        aiheen erään runoilijan runoista.

        Olet niin uskomattoman empaattinen.
        Herkisti kovin sanasi, kun olet aina niin herkkä
        sanaisen arkkusi availussa.

        Lämmin kiitos, eikä aihetta kyyneliin.

        Pirteää sunnuntaita.


    • ;:;::;::

      Peilit eivät harkitse,
      heijastavat kuvaa,
      kasvojen ajatuksia.

      Voi heittää pois,
      silti kaivata peiliä kirkkaimmillaan.
      Kenellä on aikaa syventyä tahroihin!

      • - Rellu -

        peilit ovat oiva runojen aihe, vaikken olekkaan
        muistaakseni koskaan niistä aiemmin runoillut.

        Ne ovat kylmiä, paljastavia ja julmia - tunkevat
        silmillään, pinnallaan ihmisen tuskan päin
        kasvoja tai vaihtoehtoisesti kuvastavat
        lempeyttä. Kummallinen on ihmismieli, peili
        tuijottaa silmästä silmään ja ihmisen
        mielikuvitus tekee tepposia.

        Kiitoksia palautteesta.


    • Aamulla herätessä.
      Näin tyynyssä jäljet.
      Kyyneleet sokaiseet uneni.

      Olin luonasi taas.
      Vietin hetket niin ihanat.

      Päivän aurinkoisen.
      Kuljin unelmoiden.
      Kesääkö jo kaipailen?

      En kaiketi vielä.

      Kun talvi saanut kylläkeen.
      Lumen vie ja kevääseen.
      Päivän pitentyvän.
      Unelmat kuljettaa.

      Iltaa kohden väsyttää.
      Ollut on päivä tää.
      Niin ihana ja kaunis.

      Väsyttää.
      Uupunut olen.
      Kun päättömänä kuljen.
      Kasvottomana.

      Väsyttää.
      Tuskin ajatus lentää.
      Nukahdan.
      Jos kohta en siirry suosiolla.

      Hyvää yötä ja huomenta
      Kulta rakas.

      • - Rellu -

        uupunut yön valvoja.

        Sinulle on sattunut nyt vahinko väsyneenä, voi
        sinua siskokulta :)

        Olkoon päiväsi parempi ja kyyneleetön.


      • - Rellu - kirjoitti:

        uupunut yön valvoja.

        Sinulle on sattunut nyt vahinko väsyneenä, voi
        sinua siskokulta :)

        Olkoon päiväsi parempi ja kyyneleetön.

        En viitsinyt korjata.
        Kun ajatus kiersi muualle.
        Kun sinun peiliäsi vain ajattelin.
        Anna anteeksi, nauraa.


      • - Rellu -
        Margitta kirjoitti:

        En viitsinyt korjata.
        Kun ajatus kiersi muualle.
        Kun sinun peiliäsi vain ajattelin.
        Anna anteeksi, nauraa.

        toki, toki saat anteeksi - eihän tässä nyt mitään
        mualimoita kaaveltu :)

        Ja tekevälle sattuu, tekemättömälle ei sitten yh-
        tikäs mitään.

        Nyt lenkille, heiiiii


    • tunteita heijastaa,
      tuskaa tuottaa,
      surua sydämeen,

      toiveen uudesta onnesta,
      sirpaleetko luo,
      harhaa,

      vain suru sydämeen jää.

      Hm, mitä lisäisin tai pois ottaisin...en mitään.

      60:)

      • Rellu_

        niin, peili heijastaa ihmisen sisimpiä tuntoja
        kumma kyllä, murheen murheesta - ilon ilosta.
        Varmaan sitä toivettakin, kun ja jos suru kalvaa
        sydäntä.

        Lämmin kiitos kun poikkesit, on aina ilo saada
        sinulta palautetta.

        Rakkauden lempeitä hetkiä teille onnelliset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe