tukiperheenä

toimimimisesta...

Hei!
Mietiskelin tässä, että mitkäköhän mahdollisuudet olisi päästä tukiperheeksi, kun "vanhempina" toimisi naispari. Olemme molemmat sosiaalialan koulutuksen käyneitä ja lasten parissa töissä. Miten vanhemmat suhtautuisivat jos tukiperheenä toimisikin kahden naisen talous? Ja miten sosiaalityöntekijät tähän asiaan suhtautuisivat?
Onko kenelläkään kokemuksia/tietoa?

18

1554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesparikin

sellaisen tiedän ja hyviä ovatkin.

• teille lapsiani

Itse en antaisi teille lapsiani. Mutta jos jotkut vanhemmat teidät hyväksyy, se on mielestäni ok.

• Helinä-keiju3

melkoisella varmuudella, ja olisitte heille jopa toivottu tukiperhe, luullakseni. Kuitenkin heteroperheissä varmaan karsastettaisiin. Osaatteko tukea vaikkapa heteroperheen murkku-ikäistä poikalasta mielestänne.

• kyllä

Tukiperheistä on niin iso pula, että varmasti saatte ja tuo soisaalialan koulutus on iso plussa. Kannattaa ottaa yhteyttä paikkakuntanne sosiaalityöntekijään.

• lapsiansa,lesboperheet
        kyllä kirjoitti:

Tukiperheistä on niin iso pula, että varmasti saatte ja tuo soisaalialan koulutus on iso plussa. Kannattaa ottaa yhteyttä paikkakuntanne sosiaalityöntekijään.

voisivat antaa.

• antaisin kyllä
        lapsiansa,lesboperheet kirjoitti:

voisivat antaa.

Minä ainakin antaisin tyttömme, jos se vain olisi mahdollista. Hyvää suvaitsevaisuukasvatusta lapselle. Ja lesboushan on aika yleistä ja normaaliakin.

• ei esteenä
        lapsiansa,lesboperheet kirjoitti:

voisivat antaa.

kahden naisen ja vielä sosiaalialan ammattilaisten talous.
        Olen heteroperheinen.

• lapsia löytyvän..
        ei esteenä kirjoitti:

kahden naisen ja vielä sosiaalialan ammattilaisten talous.
        Olen heteroperheinen.

ei olisi ainakaan seksuaalisen hyväksikäytön riskiä, kun "munallinen" puuttuisi perheestä? Ottakaa rohkeasti yhteyttä ja etsikää lapsi, mutta vain tukiperheenä. Eikö niin?
        Kenenkään omaa ei saa muutoin riistää!

• hyväksikäyttäjistä
        lapsia löytyvän.. kirjoitti:

ei olisi ainakaan seksuaalisen hyväksikäytön riskiä, kun "munallinen" puuttuisi perheestä? Ottakaa rohkeasti yhteyttä ja etsikää lapsi, mutta vain tukiperheenä. Eikö niin?
        Kenenkään omaa ei saa muutoin riistää!

Kyllä lasten hyväksikäyttäjä voi olla nainenkin, joten ei siinä mielessä naispari ole sen turvallisempi.

• ex-sijainen

Rohkeasti vaan ottamaan yhteyttä. Kaikenlaisia perheitä tarvitaan. Bioperheissäkin on sekä suvaitsevia, että ei-suvaitsevia perheitä, toiveita on monia ja niitä kuunnellaan. Joku bioperhe saattaa toivoa uskovaista sijaisperhettä lapselleen, joku toinen taas aivan toisenlaista, monilla ei ole muuta toivetta, kuin että perhe hoitaisi lapsen hyvin ja antaisi biojen pitää yhteyttä lapseen riittävästi. Jos suhteenne on kunnossa ja elämä vakiintunut ei tuki-/sijaisperheenä toimimiselle ole mitään esteitä!

• on ainakin

ollut ainakin melkein "ryntäystä", kun se pilillinen puuttuu. Varsinkin tyttöjen osalta. Olemme molemmat sairaanhoitajia, ja ei ole ollut ongelmaa edes täällä susirajan takana.
        "Perheeseemme" kuuluu omat 2 tyttöä. Olemme mielummin ottaneet tyttöjä, että on seuraa molemmin puolin, ja kun ratsastus on harrastuksemme, niin se kiinnostaa tyttöjä useammin. Ei meillä poikiakaan mitään vastaan ole mitään, mutta näin vain on mennyt.

• alkuper.
        on ainakin kirjoitti:

ollut ainakin melkein "ryntäystä", kun se pilillinen puuttuu. Varsinkin tyttöjen osalta. Olemme molemmat sairaanhoitajia, ja ei ole ollut ongelmaa edes täällä susirajan takana.
        "Perheeseemme" kuuluu omat 2 tyttöä. Olemme mielummin ottaneet tyttöjä, että on seuraa molemmin puolin, ja kun ratsastus on harrastuksemme, niin se kiinnostaa tyttöjä useammin. Ei meillä poikiakaan mitään vastaan ole mitään, mutta näin vain on mennyt.

Oletteko tukiperheenä mll:n vai sosiaalitoimen kautta? Olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia, sillä tukiperheenä toimiminen on ollut meillä jo pitkäaikainen haave..=)

• että...
        alkuper. kirjoitti:

Oletteko tukiperheenä mll:n vai sosiaalitoimen kautta? Olisi mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia, sillä tukiperheenä toimiminen on ollut meillä jo pitkäaikainen haave..=)

tulette rohkeasti esille ja haluatte auttaa lapsia, jotka tarvitsevat juuri naisen "hellää" kättä ja syliä.
        Uskon myös, että teillä on motiivit kohdallaan työssänne. Ette varmaan halua rikkoa kenenkään lapsen ja hänen omien vanhempiensa välejä?
        Nuo mies/nainen-sijarit ovat niin helposti omimassa lasta ja polkemassa omaa vanhempaa jalkoihinsa.
        Lapselle on kuitenkin tärkeää pitää yhteyttä omiin vanhempiin ja olla tietoinen esim. tukiperheessä olo aika ja sen jatkuvuus.

Onnea työllenne! (ps. Amalia-nimimerkki ei kuulu näihin epäkypsiin omistajiin, joten ethän loukkaannu?)

• alkuper
        että... kirjoitti:

tulette rohkeasti esille ja haluatte auttaa lapsia, jotka tarvitsevat juuri naisen "hellää" kättä ja syliä.
        Uskon myös, että teillä on motiivit kohdallaan työssänne. Ette varmaan halua rikkoa kenenkään lapsen ja hänen omien vanhempiensa välejä?
        Nuo mies/nainen-sijarit ovat niin helposti omimassa lasta ja polkemassa omaa vanhempaa jalkoihinsa.
        Lapselle on kuitenkin tärkeää pitää yhteyttä omiin vanhempiin ja olla tietoinen esim. tukiperheessä olo aika ja sen jatkuvuus.

Onnea työllenne! (ps. Amalia-nimimerkki ei kuulu näihin epäkypsiin omistajiin, joten ethän loukkaannu?)

Kiitokset kaikille vastauksista, rohkaistuin ja laitoinkin viestiä menemään Mannerheimin lastensuojeluliittoon. Ottivat yhteyttä ja laittavat hakemuspaperit tulemaan. Nyt ollaan yksi askel lähempänä. Työssämme kohtaamme paljon lapsia, joiden perheet tarvitsisivat tukea. Lapset ovat lähellä sydäntämme, joten ajattelimme, että miksi emme jatkaisi "työtämme" kotona, omalla vapaa-ajalla, jos näin pystyisimme jotakin perhettä auttamaan ja tukemaan. Ja uskon kyllä, että lapseen kiintyy, mutta niinhän siihen kuuluukin kiintyä, jotta aito rakkaus ja välittäminen välittyy. Omien lasten aika on kuitenkin joskus, mutta tästä on hyvä aloittaa, jos voimme jollekin perheelle ja lapselle apua ja iloa ja voimaa elämään antaa.
        Toivon jaksamista ja aurinkoisia talvipäiviä muillekin tukiperheenä toimiville=)
        Teette erittäin tärkeää työtä.
        Kertoilenpa vaikka myöhemmin miten asiat etenevät.

• vielä sanoa
        alkuper kirjoitti:

Kiitokset kaikille vastauksista, rohkaistuin ja laitoinkin viestiä menemään Mannerheimin lastensuojeluliittoon. Ottivat yhteyttä ja laittavat hakemuspaperit tulemaan. Nyt ollaan yksi askel lähempänä. Työssämme kohtaamme paljon lapsia, joiden perheet tarvitsisivat tukea. Lapset ovat lähellä sydäntämme, joten ajattelimme, että miksi emme jatkaisi "työtämme" kotona, omalla vapaa-ajalla, jos näin pystyisimme jotakin perhettä auttamaan ja tukemaan. Ja uskon kyllä, että lapseen kiintyy, mutta niinhän siihen kuuluukin kiintyä, jotta aito rakkaus ja välittäminen välittyy. Omien lasten aika on kuitenkin joskus, mutta tästä on hyvä aloittaa, jos voimme jollekin perheelle ja lapselle apua ja iloa ja voimaa elämään antaa.
        Toivon jaksamista ja aurinkoisia talvipäiviä muillekin tukiperheenä toimiville=)
        Teette erittäin tärkeää työtä.
        Kertoilenpa vaikka myöhemmin miten asiat etenevät.

Saatte mun kaikki kuusi lastani. En mä niitä heteroperheeseekään laittaisi vanhempien keskinäistä seksielämää oppimaan, vaan oman jaksamiseni tukemiseksi. Jos tukiperheen aikuisilla on lämpimät toisiaan kunnioittavat välit, se olisikin meidän, rajun eron kokeneille lapsillemme uusi, kokemisen arvoinen asia perhe-elämässä.

• tukiperheeseen
        vielä sanoa kirjoitti:

Saatte mun kaikki kuusi lastani. En mä niitä heteroperheeseekään laittaisi vanhempien keskinäistä seksielämää oppimaan, vaan oman jaksamiseni tukemiseksi. Jos tukiperheen aikuisilla on lämpimät toisiaan kunnioittavat välit, se olisikin meidän, rajun eron kokeneille lapsillemme uusi, kokemisen arvoinen asia perhe-elämässä.

pois lastenkodista jonne sossu pakotti meidät laittamaan lapsemme heitteille ja rupesi repimään avioliittoamme ja pakotti erilleen. emme tosin ole eronneet vaikka painostus on kova,. laspen kuitenkin voisitte pelastaa sossuilta?

• mutta tietysti
        tukiperheeseen kirjoitti:

pois lastenkodista jonne sossu pakotti meidät laittamaan lapsemme heitteille ja rupesi repimään avioliittoamme ja pakotti erilleen. emme tosin ole eronneet vaikka painostus on kova,. laspen kuitenkin voisitte pelastaa sossuilta?

vain normaaleille ihmisille en kieroutuneille ja perversseille nais tai miespareille. tietenkään

• juttu minun mielestä
        mutta tietysti kirjoitti:

vain normaaleille ihmisille en kieroutuneille ja perversseille nais tai miespareille. tietenkään

Voimia teille tukiperheprojektiin.

Antakaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo "kieroutuneet" tekstit.

Meidän 3 lasta saisitte heti, mutta meillä on jo tukiperhe. Ihan hyvä sellainen. Ja luulen, että tulisitte ihan hyvin toimeen meidän 6-v pojankin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe