Millainen potta?

Elfarran

ois semmonen hyvä?

Onkohan niitä vielä semmosia kuin mulla oli pienenä, joka oli semmonen melko korkea, niinkuin oikea istuin? Ja iso korkea selkänoja. Hyvä ettei sentäs käsinojia ollu :) Kyllä siinä kelpas istua, kuin kuninkaan valtaistuimellä ikään.

Minkälaisia/merkkisiä pottia teillä on käytössä?
Onko joku koettu erityisen huonoksi?

Näin semmoisen potan, jossa sekä edessä, että takana oli ihan samanlaiset tököt (voi hyvänen aika mitä suomen kieltä). Kai semmonen painaa selkää :/

9

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jihuuu

Siinä sulle se valtaistuin :D

• kokemusta omaava

Se on ihan oikeasti hyvä potta, eikä maksa enempää kuin Baby Björn potatkaan. Sillä on ollut hyvä harjoitella jo siitä asti, kun oppi istumaan. Se on tarpeeksi pieni pienelle pepulle. Ja hyvä motivaation opettaja.

Siinä on tietysti myös se vaara, että keksii heitellä sinne leluja, kun siitä tulee fanfaarit.

Mutta meillä toiminut tähän asti todella hyvin. Mukana tuli vielä tarroja, että saa vielä lisäkannustusta pottaharjoitteluun.

• Jihuuu

Näin ihan prismassa sellaisen kuninkaan valtaistuin potan :D Itse ostin sellaisen, hmm, merkkiä nyt tiedä mutta joku peruspotta jossa on selän kohdalla matala "tökö" ( xD ) ..siksikin tuollaisen, että siinä on ollut kätevä itse kyköttää takana ja kannatella vauvaa. Nyt hän voi jo istua siinä, mutta ei tietenkään pysy istuma-asennossa ilman kannattelua.

Tuosta pissailusta ilman vaippaa (kirjotit tuohon toiseen ketjuun) niin vauvat tosiaan liruttelee mielellään silloin kun on "reitti avoinna", me ollaan nyt kuukauden verran pottailtu ja yleensä ne vaipattomat tuokiot vietetäänkin pottareissun jälkeen, niin ei turhaan alustat kastu.. yleensä on pelkkä harso varmuussuojana sitten.

• Elfarran

omaa laiskuuttanihan se on, että ei jaksa alkaa vielä tuohon vaipattomuuteen. Kun se tieten pitäis tehdä sitten määrätietoisesti ja säännöllisesti. Asia kyllä kiinnostaa. Kyllä siinä sais jätevuorta pienennettyä (kertikset yöllä) ja pesukonetta säästettyä (kestot) jos edes vähän aikaisemmin saisi opeteltua kuivaksi.

Baitövei, me ollaan kolmena iltana yritetty vaavi nukuttaa suoraan sänkyyn. Mannerheimin lastensuojeluliiton unikoululehtisessä, jonka saatiin neuvolasta, oli paljon noista nukahtamis- ja nukkumisjutuista. Käytin kyllä omaa harkintakykyä, olihan se välillä sangen tiukkaa tekstiä. Just että lapsi nukutetaan omaan sänkyyn, mieluiten omaan huoneeseen yms. Mutta se nyt oli semmonen näkökulma.

Mutta oli siellä ihan hyviä esimerkkejä päivärytmeistä (syönnit ja unet). Tällä viikolla aloin itsekin antamaan säännöllisesti suunnilleen samoihin aikoihin ruokaa niin jospa sekin vähän rytmittäis. No rintaa saa vielä kyllä silloin kun haluaa.

Oikeestaan innostuin tuohon omaan sänkyyn nukuttamiseen siitä kun vihdoinkin tietyissä tilanteissa tutti kelpaa! Eli just tuossa nukuttamis- ja yöllä heräämistilanteissa tutti usein kelpaa ja auttaa! Ei aina tartte olla tuttipullo ja maitoa. Sanotaanko, että yllätyin kun siitä ei olekaan tullut välitöntä huutoa kun on vauvan hereillä laskenut sänkyyn. Unilelu tai -rätti ei vaan tunnu merkitsevän tytölle mitään, vaikka niitäkin aina viereen pistän.

• Jihuuu
        Elfarran kirjoitti:

omaa laiskuuttanihan se on, että ei jaksa alkaa vielä tuohon vaipattomuuteen. Kun se tieten pitäis tehdä sitten määrätietoisesti ja säännöllisesti. Asia kyllä kiinnostaa. Kyllä siinä sais jätevuorta pienennettyä (kertikset yöllä) ja pesukonetta säästettyä (kestot) jos edes vähän aikaisemmin saisi opeteltua kuivaksi.

Baitövei, me ollaan kolmena iltana yritetty vaavi nukuttaa suoraan sänkyyn. Mannerheimin lastensuojeluliiton unikoululehtisessä, jonka saatiin neuvolasta, oli paljon noista nukahtamis- ja nukkumisjutuista. Käytin kyllä omaa harkintakykyä, olihan se välillä sangen tiukkaa tekstiä. Just että lapsi nukutetaan omaan sänkyyn, mieluiten omaan huoneeseen yms. Mutta se nyt oli semmonen näkökulma.

Mutta oli siellä ihan hyviä esimerkkejä päivärytmeistä (syönnit ja unet). Tällä viikolla aloin itsekin antamaan säännöllisesti suunnilleen samoihin aikoihin ruokaa niin jospa sekin vähän rytmittäis. No rintaa saa vielä kyllä silloin kun haluaa.

Oikeestaan innostuin tuohon omaan sänkyyn nukuttamiseen siitä kun vihdoinkin tietyissä tilanteissa tutti kelpaa! Eli just tuossa nukuttamis- ja yöllä heräämistilanteissa tutti usein kelpaa ja auttaa! Ei aina tartte olla tuttipullo ja maitoa. Sanotaanko, että yllätyin kun siitä ei olekaan tullut välitöntä huutoa kun on vauvan hereillä laskenut sänkyyn. Unilelu tai -rätti ei vaan tunnu merkitsevän tytölle mitään, vaikka niitäkin aina viereen pistän.

Vaikutat kuitenkin ihan ajattelevalta ihmiseltä, niin saattaisit yllättyä positiivisesti jos kokeilisitkin jo pottailua. Eikä sitä tosiaan tartte heti edes alkaa täysillä vääntämään, vaan ihan kokeiluna.. itse kirjottelinkin sillon miten aloitin eli ekat päivät tuli seurailtua, mihin tahtiin tyttö pissaa.. ja meillä on tosiaan öisin ihan pelkkä harso pöksyissä, kun tyttö yleensä aamupissaa vasta kun avaa silmänsä jolloin tiedän, että on herännyt ja mennään potalle. Tosin nyt on helpompi tulkita heräämistä muutenkin, kun tyttö on tämän viikon tätä aamua lukuunottamatta herännyt joka aamu puoli yhdeksän aikaan, rytmi alkaa tulla itsestään :)

Jos se vaipattomuus tuntuu vaivalloiselta, niin itsekin ajattelen tulevaisuuteen asiaa - onhan se vaivattomampaa, jos lapsi on kuiva jo vuoden ikäisenä, sen sijaan kuin että mennään vielä lähemmäs 2-vuoden ikää vaipoilla ja sitten alkaa se pottarumba - voi ollakin hankalampaa ison lapsen kanssa.. Eli vaikka joutuu nyt ehkä hitusen enemmän hommaan panostamaan, niin se on sitten tulevaisuudesta erittäin paljon pois jos vaikkapa säästyy yksi kokonainen vuosi ilman vaippoja! :)

• Marlo

Meidän poitsu nyt 10-kuinen ja on muutaman kerran pissannut pottaan kun on heti päikkäreiltä herättyä laitettu poika siihen istumaan. Ja potta on siis baby björn -merkkinen, korkea selkänoja. Hintaa oli cittarissa 28 euroo...

• Marlo

Ja tossa potassa on se hyvä, että siitä saa irti sen osan mihin tarpeet tehdään, niin sen saa helpommin huuhdeltuu ku et pitäs koko potta tyrkätä hanan alle.

• monikäyttöinen

Kallein, mutta kyllähän lapsi siinä pitkään istuu. Ostettiin, josko potalle opettelu mukavassa istuimessa olisi helpompaa ja 9-kuinen oppikin 2-päivässä. Myöhemmin mummolaan ostettiin 3 euron potta, kun matkaa on toiselle puolelle Suomea ja harvoin käydään. Ihan yhtä hyvin luisti asiat siihenkin, tosin ikää ja istumakokemustakin oli jo rutkasti lisää.

Babybjörnin olen kyl todennut hyväksi siinä mielessä, että kun lapsi ei itse vielä seiso, niin siihen on hyvä istuttaa, kun pesee tukkaa shampoolla. Pottaosa kun on irroitettava, niin tuolista tulee sellainen reiällinen suihkutuoli, jollaisia vanhainkodeissa käyttävät... Pysyy lapsi pystyssä ja saa kätevästi suihkuteltua shampoot pois ilman että tarvii itse kastua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6724
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4542
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3446
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3037
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1610
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1399
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe