Kuorma-auto yrittäjäksikö?

Puurtaja

Olen harkinnut pitkään ryhtyväni autoilijaksi kun ei muu nyt oikein nappaa.Kertokaa onko mulla leipää pöydällä jos sen teen.Aikomukseni on pyörittää pienellä 2-akselisella ja nosturilla sekalaista vaihtolava ym. ajoa maaseutukylällä (tosin kaupungit lähellä)jossa ei ole muita kuin isoja telihirmuja.Luulis rakennuksilla ja yksityisillä olevan käyttöä,mutta kuinka alkuun päästään.Työkokemus alalta on jo hankittu mutta mitä muuta esim. luvat jne..

7

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-akselimies

      Miksi sinä tänne tuollaisissa asioissa kirjoittelet? Kuka yrityksen ja erehdyksen kovassa koulussa opin saanut alan ammattilainen täällä ryhtyisi sinua neuvomaan, mitä oikotietä pitkin pääset heidän leipäänsä kaventamaan? Korkeintaan voisin kuvitella sinun saavan täällä harhaanjohtavia neuvoja. Kateus vie kalatkin vedestä.

      Eiköhän ne ole ihan eri ihmiset, joiden toimenkuvaan aloittelevien yrittäjien neuvonta kuuluu.

      • jaana

        t.kesseli on ihana

        kertoo niin rohkeasti kaiken selvällä kielellä

        odottelnkin jo omaa otsaketta


      • T.Kesseli
        jaana kirjoitti:

        t.kesseli on ihana

        kertoo niin rohkeasti kaiken selvällä kielellä

        odottelnkin jo omaa otsaketta

        En ole kirjoittanut sitä,ne mitä kirjoitan perässä lukee:T.Kesseli!joten lopeta se vittuilu!


      • Junior-Trucker
        T.Kesseli kirjoitti:

        En ole kirjoittanut sitä,ne mitä kirjoitan perässä lukee:T.Kesseli!joten lopeta se vittuilu!

        Koitapa käyttää vähän asiallisempaa kieltä, niin säilyy mielenrauha kaikilla - myös Jaanalla. Ja saat itsekin pitää oikeuden keskustella edelleen.

        T: Seriffi


    • T.Kesseli

      Sinun pitää aloittaa liikennelupa kurssin käymisellä
      ,otat selvää missä lähin paikka on ja ilmottaudut sinne jne...siitä se lähtee,jostainhan se on aloitettava.Sellainen auto jota olet ajatellut ja siihen varusteet niin kohtuu hintainen ja siihen kaikki mahdolliset varusteet,voit tehdä monenlaisia töitä niin työllistyt kenties kohtalaisen hyvin sen kans ja pienet kulut,d-vero,polttoaine kulut ym....joten sanoisin:ei ollenkaan hullumpi ajatus(tosin itse lopetin juuri!!!)

    • SisuMäättä

      Esim. sanomalehtien jakeluajo kuljettajille (voi olla mutamia omia jakopaikkojakin) niin Posti maksaa tällaisesta lenkistä 35€/h

      Autoksi riittää monilla lenkeillä pikkupaku/tila-auto

      Noh pakettiautonkuljettajan palkka on vähintään 12,69€/h homma tehdään kuitenkin öisin, joten päälle tulee yölisää 20% eli palkka vähintään 15,23€

      Sitten palkan päälle tulee maksaa vielä lomakorvaus, joka on 11,5% palkasta eli kokonaispalkka ilman pekkasia on 17€

      Firmalle tunnin kuskin panos maksaa siis vähintään 21,05€

      Ja lenkillä ajetaan tunnissa keskimäärin 20 kilsaa.

      Eli auton kulut tunnissa on karkeasti laskettuna 20*0,45=9€ tunnissa.

      Lasketaan kaikki yhteen.... Isännälle jää korkeintaan vitonen tunnissa jos ei aja itse...

      Lisäksi kannattaa muistaa että lehtiä ajetaan 7 päivää viikossa... Ja kuskeille tulee maksaa sunnuntailta tuplapalkka ja viikon kuudennelta/seitsemänneltä TYÖpäivältä niin ikänä tuplat...

      Eli ajamalla itse viikonloput voit päästä kohtuu tuloihin

    • SeliSelityskö

      Jos olet ajautunut tuohon ihmisen pennulle viimeiseen oljenkorteen eli kuljetusyrittäjäksi !! Hanki ensin lääkärin lausunto ullakkosi kunnosta , jos kunto on hyvä niin voit elättää itsei kyllä jollain muullakin duunilla .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe