halaisin tietää

rodusta

Onko mustavalkoisia sakemanneja olemassa vai onko pelkkiä beigejä ku näin yhen elokuvan niin siinä oli semmonen ja siinä sanottiin että se oli sakemanni. Haluaisin tietää koska se oli niin kauniin näköinen että voisin ostaa sellaisen.

20

906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet.....

      Musta-valkoista ohjelmaa?

      • halaisin tietää

        ihan värillinen se oli ku siin oli toinen sakemanni joka oli beige


    • Jaana vaan

      mustavalkoisia saksanpaimenkoiria olemassa.
      Saanko udella millaisessa ohjelmassa näit ko.koiran?

    • olemassakaan

      mustavalkoisia eikä edes beigejä. Eikä kaikkee mtä telkassa sanotaan, kannata uskoa. Googlettamalla löydät varmaan sakemannin rotumääritelmän, josta voit lukea värit.

    • semmosia ole

      Mutta valkoinen paimenkoira on rotu erikseen.

    • oletko valmis

      ottamaan rodun, joka kaipaa paljon liikuntaa ja koulutusta. oletko muutenkin valmis olemaan koiran kanssa, etkä vain perusteella "se on kaunis, haluan sellaisen"?
      nimittäin näitä tapauksia on liikaa, joissa vaan halutaan eläin, kun se on niin söpö. kun arki koittaa, eläin kasvaa ja tulee eläinlääkärikuluja, ruoka kuluja, ulkoiluja huonossa säässä,pissat, kakat, oksennukset ja karvat lattialla,arjen ongelmia yms yms ja sitten niitä hylätään tai annetaan puolitutulle ja eläin joutuu kiertolaiseksi.

      aina kannattaa miettiä tarkkaan haluaako todella eläimen ja onko valmis tekemään enemmän kuin nyt arkena tekee.
      ja kirjastosta kirjoja, joista voi paremmin tutustua eläimen ominaisuuksiin,pitoon, ongelmiin yms.

      toivottavasti olet valmis ottamaan ison vastuun, saat rakkauden tuhansia kertoja suurempana takaisin!

      • Nimetön

        mulla on ollut yksitoista koiraa aikasemmin ja tiedän kaiken tarvitsevan. Kaikki on ollu eri rotuisia ett kokemusta on


      • hyvä niin
        Nimetön kirjoitti:

        mulla on ollut yksitoista koiraa aikasemmin ja tiedän kaiken tarvitsevan. Kaikki on ollu eri rotuisia ett kokemusta on

        sain viestistäsi sen kuvan että haluat koiran pelkän haluamisen perusteella. valitettavasti näitäkin ihmisiä löytyy, jolloin ollaan pahoissa ongelmissa koirien kanssa ja kun ei pärjätäkään, laitetaan koira kiertoon tai pilataan se muutoin.

        mutta sinulle toivotan onneaa koiran etsintään!


      • Nimetön
        hyvä niin kirjoitti:

        sain viestistäsi sen kuvan että haluat koiran pelkän haluamisen perusteella. valitettavasti näitäkin ihmisiä löytyy, jolloin ollaan pahoissa ongelmissa koirien kanssa ja kun ei pärjätäkään, laitetaan koira kiertoon tai pilataan se muutoin.

        mutta sinulle toivotan onneaa koiran etsintään!

        ja tiedän sen mun entinen kaveri oli sellainen, mutta minä en pystyisi antamaan koiraani pois sama olisi mun hevoselle se olisi tosi vaikeaa. Kiitos sinulle informaatiosta se oli tosi mukavaa.


    • Yu-cauts

      Ihme, ettei tätä ole vielä mainittu. USA:ssa eräälle yksilölle (syntynyt 2000) sattui geenimutaatio, jonka seurauksena syntyi dominoiva osittain valkoista väriä aiheuttava geeni. No syntynyt väritys ei ole tietenkään hyväksytty saksanpaimenkoiralla, joten siitä on pitänyt ruveta kehittämään uutta rotua "Panda Shepherd". Ja kauppa käy varmasti...

      Värin mukaan jalostaminen vaan ei yleensä ole hyvä muiden ominaisuuksien kannalta.

      http://www.pandashepherds.com/index.html

      • Jaana vaan

        Olipas tuo koira metkan näköinen! Kuitenkin osittain ihan "normaaliakin" väritystä turkissa.

        Näin sitä voi oppia joka päivä uutta,enpä tuota aiemmin ollut nähnytkään.Tietysti siitä koitetaan saada uusi buumi aikaiseksi.


      • ...................

        taas väri buumi! eka valkoinen ja nyt panda!!!! voi elämä...


      • Nimetön

        tuota minä olen etsinyt olen tosi kiitollinen tästä. Tiedätkö mistä maasta näitä saa? jos tiiät olisin tosi kiitollinen


      • halaisin tietää

        aika paljon sakemanneista. Mistä tiedät niin paljon? saanko kysyä


      • Yu-cauts
        halaisin tietää kirjoitti:

        aika paljon sakemanneista. Mistä tiedät niin paljon? saanko kysyä

        Tietoa saksanpaimenkoirasta löytyy internetistäkin valtavasti, kun vain osaa etsiä. Hyviä paikkoja ovat esimerkiksi kasvattajien kotisivut sekä keskustelufoorumit, molemmista myös ulkomaiset. Sukutaulutietokantoja saksanpaimenkoirille löytää netistä useita. Saksanpaimenkoira on niin laaja rotu, ettei siitä voi koskaan tietää tarpeeksi, joten yritän itsekkin koko ajan oppia uutta.


      • Nimetön
        Yu-cauts kirjoitti:

        Tietoa saksanpaimenkoirasta löytyy internetistäkin valtavasti, kun vain osaa etsiä. Hyviä paikkoja ovat esimerkiksi kasvattajien kotisivut sekä keskustelufoorumit, molemmista myös ulkomaiset. Sukutaulutietokantoja saksanpaimenkoirille löytää netistä useita. Saksanpaimenkoira on niin laaja rotu, ettei siitä voi koskaan tietää tarpeeksi, joten yritän itsekkin koko ajan oppia uutta.

        te jotka juuri annoitte minulle informaatiota niin suuri kiitos. Oli tosi mukavaa kuuulla muidenkin mielipiteitä ja tietoja hyviä jatkoja kaikille.


    • Laikku8

      Facebookissa Kuonomäen rescuet, Espanjasta tullut rescue taitaa olla tämän kaltainen kun saksanpaimenkoiramixinä tuli meille ja luonne kuin sakemannilla.

      • eivaarannetamuita

      • sakutsakuja

        Sekarotuinen on aina sekarotuinen, ei voi verrata edes rotukoiraan, kun ei ole rekisteröintipapereita.
        Taustoja ei tiedetä, eikä terveydestäkän, joten ei todellakaan ei suositeltavaa.


      • hfhkklkk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe