Minkähintaisia kattoikkunat ovat, entä mitähän ikkunan asennuksesta peltikattoon voi odottaa joutuvansa maksaan? Mistä firmoista/malleista löytyisi hyviä kokemuksia?
Kattoikkunoiden hinta ja muuta?
3
6636
Vastaukset
- Velux +++
...esimerkiksi www.velux.fi. Rautakaupasta saanet noista n. -20%. Kattoikkunan asennusaika valmiiseen tiilikattoon on n. 5-8 h, peltikattoon täytyy olla samaa luokkaa. Hintahan tulee sitten käyttämäsi asentajan tuntihinnasta.
Meillä 3 kpl Veluxeja asennettiin omana työnä ja käytettiin valmista pellityssarjaa ja aluskatetta. Ainakin omasta kokemuksesta suosittelen Veluxia lämpimästi, koska:
- mukana tulee todella seikkaperäiset asennusohjeet
- minkäänlaisia materiaalipuutteita tai -virheitä ei ollut
- kaikki osat sopivat tarkasti toisiinsa
- asennuksesta tuli hyvä, eli lämpö- ja etenkin vesitiivis
Markkinoilla on myös muita lapeikkunoita, mutta kannattaa tsekata tarjolla olevat asennustarvikkeet sekä ohjeiden laatu. Toisaalta en itse asentaisi vesikatolle mitään sellaista komponenttia, jonka tiiveydestä tai kestosta olisi pienikin epäilys.- tieto kiertoon
Kiitos, löysinkin nuo Veluxin sivut ja siellä on tosiaan hintojakin (asiakaslähtöistä, niin monissa muissa esitteissä ei ikinä mainita hintoja suoraan...). Asentaja pitänee kuitenkin ottaa kun miehellä tai minulla ei kyllä ole minkäänlaista timpurikokemusta ja peltikattoonkin kun pitäisi reikä saada...ehkä varmempi ottaa ammattilainen hoitamaan ettei katto putoa niskaan. Päivässä jo ikkunan saisi niin sehän on on jo tosi hyvä.
Velux näyttää tosiaan halitsevan markkinoita. Joitakin pienempiäkin firmoja löysin, mutta onkohan se sitten niin että maineeseen uskaltaa luottaa...? - Velux +++
tieto kiertoon kirjoitti:
Kiitos, löysinkin nuo Veluxin sivut ja siellä on tosiaan hintojakin (asiakaslähtöistä, niin monissa muissa esitteissä ei ikinä mainita hintoja suoraan...). Asentaja pitänee kuitenkin ottaa kun miehellä tai minulla ei kyllä ole minkäänlaista timpurikokemusta ja peltikattoonkin kun pitäisi reikä saada...ehkä varmempi ottaa ammattilainen hoitamaan ettei katto putoa niskaan. Päivässä jo ikkunan saisi niin sehän on on jo tosi hyvä.
Velux näyttää tosiaan halitsevan markkinoita. Joitakin pienempiäkin firmoja löysin, mutta onkohan se sitten niin että maineeseen uskaltaa luottaa...?"Joitakin pienempiäkin firmoja löysin, mutta onkohan se sitten niin että maineeseen uskaltaa luottaa...?"
Kyllä uskaltaa. Velux on tanskalainen firma, jolla on todella tukeva markkinaosuus Euroopassa. Siellä ei kotimaiseen tapaan kauaa keikuta, jos tuote on huono.
Kannattaa aina pitää mielessä, että kattoikkuna on osa talon vesikattoa ja siten kriittinen komponentti vesitiiveyden kannalta. Sillä kohtaa en itse uskaltaisi laittaa "markan tavaraa", josko edes kovin suurta säästöä saisi aikaan. Velux on nimittäin laatutuotteeksi yllättävänkin edullinen, kuten ehkä jo huomasit.
Sen verran on teidänkin hyvä varautua, että selvitätte kattonne ristikkovälin. Sitten valitsette sellaisen ikkunamallin, joka mahtuu tuohon väliin mukavasti. Muussa tapauksessa joudutaan asennusvaiheessa katkaisemaan kattoristikon yläpaarre mistä seuraa sitten aikas paljon monimutkaisempi remontti, joka vaatii myös rakennesuunnittelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835