Mikä virtalähde?

hinkuvitsi

jos ostan uuden koneen johon tulee intel core2duo 2,4Ghz, 2gb ddr2 800mhz, geforce 8800GTS ja yks kovo, niin mikä suurinpiirtein olis virtalähteen minimi? jääkö nexus 400w huvaksi?

10

1953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo999

      400 W ei vaan riitä.. ei varsinkaan jos aiot säilyttää mahdollisuuden joskus laajentaa konettasi. ota saman tien vähän isompi poweri esmes 650 W niin ei lopu kesken. mutta malleja en pysty suosittelemaan.

      • Kyllähän Intel Core 2 X6800 Geforce 8800GTX tyylistä settiä (Rankasti ylikellotettuna)jaksaa esim. BeQuiet Straight Power 450W pyörittää helposti ja hiljaisesti. Tiedä sitten, Nexukset eivät ole parhaimpia laadultaan


      • Kimnice kirjoitti:

        Kyllähän Intel Core 2 X6800 Geforce 8800GTX tyylistä settiä (Rankasti ylikellotettuna)jaksaa esim. BeQuiet Straight Power 450W pyörittää helposti ja hiljaisesti. Tiedä sitten, Nexukset eivät ole parhaimpia laadultaan

        tuo beQuiet tän hetken parhain/parhaimpia ku siitä puhutaa aika paljo. eihä se kyl taida kalleimmast päästä ees olla mut eihä hinta ain ratkase?


      • Daword
        hinkuvitsi kirjoitti:

        tuo beQuiet tän hetken parhain/parhaimpia ku siitä puhutaa aika paljo. eihä se kyl taida kalleimmast päästä ees olla mut eihä hinta ain ratkase?

        no kimnice puhuu kuin omastaan =D eli parhaitahan ne silloin on tietenkin.. hehe


        eiköhän se 400w powerilla toimi jos ei nyt koneessa ihan hirveesti ole osaa joka virtaa veisi.


    • 8800gts on aika vähävirtaskainen.Oikeastaan esim. tehonkulutus on mennyt pienemmäksi jos vertaa esim. gf6600gt-gf7600gt.uutempi parempi mutta myös vähemmän virtasyöppö ja niin varmaan tuossakin tapauksessa.
      No parin valmistajan specsien mukaa 400W ja 25 tai 26A 12V linjaan.300W 12Voltin linjaan tekee amppeereissa noin about twenty five jos löytyy siitä Nexusksesta tuohon 12V:n linjaan niin o.k.Veikkaisi että riittää kuitenkin niistä Amppeereista tai Volteista riippumatta.Tosin kellotettuna tuo vie sitten aika paljon enemmän

      • omankin edun mukaista on ilmoittaa ainakin nuo Wattimääräiset vaatimukset hieman yläkanttiin syystä että 400W:n ping pong virtalähde tuskin antaa yhtä paljon ja tasaista virtaa siihen 12V:n linjaan kuin joku laadukkaampi vaihtoehto.
        Nexus on kuitenkin ei ping pong eikä paras mutta siellä jossain välimaastossa.Ihmettelen jos ei riitä.


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        omankin edun mukaista on ilmoittaa ainakin nuo Wattimääräiset vaatimukset hieman yläkanttiin syystä että 400W:n ping pong virtalähde tuskin antaa yhtä paljon ja tasaista virtaa siihen 12V:n linjaan kuin joku laadukkaampi vaihtoehto.
        Nexus on kuitenkin ei ping pong eikä paras mutta siellä jossain välimaastossa.Ihmettelen jos ei riitä.

        mutta saan tän koneen ehkä kaupaks, jos ostan ite uuden, eli koteloa ja virtalähdettä myöten.
        Sitten lähtee varmaan 600w beQuiet. Mutta nythän varmaan kannattais oottaa niitä amd:n r600 näyttiksiä? ainakin kehuuvat että potkii gf8800-sarjaa persuksille tehossa ja hinnassa. liekkö näin? vähä offtopic mut olkoo.


      • Daword

        miksi kortti tarvitsisi 300w 12v linjoita? korttihan itsessään kuluttaa parhaimmillaan 100-115w

        ja jos muu kokoonpano ei ihan hirveesti kuluta niin varmastikkin toimii 400w powerilla

        mutta noi valmistajan ilmottamat luvut eivät ole pelkälle näytönohjaimelle tarkotettuja vaan koko koneelle.

        eli valmistajat pelaa varmanpäälle ja ilmottaa isomman luvun jottei ongelmia synny kuluttajien kanssa.


        eli jos powerissa on 2 12v linjaa ja ainakin se 400w niin melkipä voisi luvata että kortti toimii


      • Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        omankin edun mukaista on ilmoittaa ainakin nuo Wattimääräiset vaatimukset hieman yläkanttiin syystä että 400W:n ping pong virtalähde tuskin antaa yhtä paljon ja tasaista virtaa siihen 12V:n linjaan kuin joku laadukkaampi vaihtoehto.
        Nexus on kuitenkin ei ping pong eikä paras mutta siellä jossain välimaastossa.Ihmettelen jos ei riitä.

        näin se menee..


      • Daword
        hinkuvitsi kirjoitti:

        mutta saan tän koneen ehkä kaupaks, jos ostan ite uuden, eli koteloa ja virtalähdettä myöten.
        Sitten lähtee varmaan 600w beQuiet. Mutta nythän varmaan kannattais oottaa niitä amd:n r600 näyttiksiä? ainakin kehuuvat että potkii gf8800-sarjaa persuksille tehossa ja hinnassa. liekkö näin? vähä offtopic mut olkoo.

        pitää kuitenkin huomioida että nvidia julkaisee 8900 sarjan joka sitten taas potkii r600 persuksille =D

        saas nähä kummalla on kovemmat kortit lyödä pöytään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe