Sai Baba - pyhis vai pahis?

Edward Elric

Elikkäs mitä mieltä porukat tästä henkilöstä? Häntä suuresti arvostavat ihmiset pitävät häntä vähintäänkin pyhimyksenä.

Toisaalta epäilijät ovat kiinnittäneet huomiota mm. lukuisiin pedofiiliatapauksiin, jossa Sai Babaa on syytetty lasten ja erityisesti nuorten poikien hyväksikäytöstä?

Itse en oikein siis lopultakaan tiedä, ketä tai mitä uskoa tässä asiassa ja niinpä kysynkin teiltä - mitä mieltä te kanssapalstailijat olette mieltä tästä ko. henkilöstä?

Toisin sanoen onko Sai Baba mielestänne todella suuri henkilö ja jonkinlainen jumaluuden inkarnaatio vai vain pelkästään suuren, maailmanlaajuisen kultin johtaja?

P.S. korostettakoon siis vielä, ettei itselläni ole ehdottoman selkeää mielipidettä ko. henkilöstä, vaan kysyn nimenomaan teidän muiden mielipidettä tästä asiasta

16

1951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteeni

      Kiinnostus alaikaisiin poikiin on varmasti totta. Luin netista eraan kauan sitten tuntemani henkilon kirjoituksen siita netista. Han oli Ruotsin Sai Baba jarjeston johdossa.

      Ja huijaus kellojen ja rihkaman taikomisesta on varmasti totta.

      Kuulin myos, etta hanen ashramissaan sekoitetaan teehen "piristavia" aineita. Sekin on totta. Olen ollut hanen ashramissaan ja kun ajattelen taaksepain, olen varma asiasta

      Onko siis sellainen huijari, joka tekee nain? Mita mielta sina olet itse? Minusta han on iso huijari ja ihmettelen tallaista suurta toimintaa. Eiko mikaan paha karma peloita naita huijareita?

      • Benjamin 3

        alaikäisiin poikiin ja tyttöihin on huomattavan yleistä uskonnollisissa piireissä.Miksi?


      • bhakta

        kirjoitit: Kuulin myos, etta hanen ashramissaan sekoitetaan teehen "piristavia" aineita. Sekin on totta. Olen ollut hanen ashramissaan ja kun ajattelen taaksepain, olen varma asiasta
        -----

        Myös olen ollut hänen ashramissaan. En huomanut piristavia aineita siellä. Papaja oli tosi hyvä ja pikku pirakat.

        Tarkoititko Ruotsin Sri Sathya Sai Baban jarjeston johdossa olevan Conny Larsonin? Jos kyllä, minä voin kertoa hiemän hänestä.

        Mies oli pikku lapsina pedofiliuhri. Hänen setä käyti häneä seksuuaalisesti hyväksi. Poikka kasvoi ja alkoi käytä huumeita. Seksuuaalinen orientoiminen - homoseksuuaalisuus. Kostohaluinen - halusi käytä nuoria poikia seksuuaalisesti hyväksen. Koska tämä ja ainoa asia pyöri hänen päässä, keksinyt tarinoita Sri Sathya Sai Babasta. Hän oli monta kerta mielisairaalassa ja yritti kovasti eroa huumeista. Kirjoiti tänne Suomen törkeät kirjet.


    • jjiijllji

      Miksi kysyt? Mitä väliä asialla on sinulle?

    • Ella-Liina

      Pahis hän on!

      Aiheesta on kirjoitettu hyvä kirja, joten se kannattaa ehdottomasti lukea. Sen on kirjoittanut Barbara Szandorowska, kirjan nimi on Pimeää valoa. Kirja on painettu suomeksi vuonna 1993. Englannin kielinen kirjan nimi on Escape From The Guru, painettu 1991.

      Tämä kirjan kirjoittaja etsi tietä Jumalan tykö. Hän uskoi, että kaikki tiet vievät Jumalan luo. Hän kuitenkin pettyi pahemman kerran.

      Lukekaa muutkin, ihmeessä!

      Itse asiassa kirja on kirjoittu näille suomi24:kin sivuille, jos osaatte etsiä. Kokeilin hakuun äsken laittaa sanat Sai Baba ja sillä löytyi kirjasta useampi luku (ei kylläkään ensimmäisiä). Joku muu ehkä löytää...

      • bhakta

        kirjoitit: Lukekaa muutkin, ihmeessä!

        Olen lukenut vuonna 1993 - kirjan nimi oli houkutteleva. Silloin en tienut mitään Sri Sathya Sai Babasta. Oli kamalasti sääli tämä gurua. Sairas nainen kirjoiti primitivisesti, ja kristilinen kirkko maksoi kustanukset.

        Kirjassa sanotin, että nainen käyti Intiassa huumeita, myös halpoja intialaisia viskia. Sitten hän tuli Sri Sathya Sai Baban ashramiin. Ensin tunsi rakauta hänen kohti ja sitten viha. Tuli huoneseen, heitäytyi latialle, levisi jalat ja kädet sivulle, ois hän on ristissa, huusi: "Valoita minut!" Kuka normaali ihminen tekee näin? Ja meille pitää uskoa tällaiselle naisille?


    • Ganda

      Hedelmistään see puu tunnetaan...

      Miksi ihmisillä on tapana seurailla kaiken maailman "guruja" kun suurin osa heistä vin käyttää ihmisiä hyväkseen ja korottaa itsensä muiden yläpuolelle?

      Ihmiset ovat ilmeisesti usein "henkisesti orpoja", jotka etsivät "isiä" itselleen?

      Hitlerkin sai ihmiset pauloihinsa ja kukaan ei osannut epäillä mitään, ennen kuin oli jo liian myöhäistä.

      Jos joku ihminen alkaa kuvitella olevansa muita parempi ja että muiden pitäisi uskoa häntä, niin enpä tällaiseen ihmiseen luottaisi. Tälläinen ihminen ei ole mikään "valaistunut", vaan täysin egonsa pauloissa oleva.

      Useinhan nämä "gurut" vielä puhuvat toista ja tekevät toista.

      Tietysti "gurun aste" vaihtelee, vähemmän harmittomista erittäin harmillisiin.

      Ei mitään uutta auringon alla...

      ;-)

      • bhakta

        kirjoitit: Ihmiset ovat ilmeisesti usein "henkisesti orpoja", jotka etsivät "isiä" itselleen?

        No miksi heti "orpoja"? Ihmiset lukevat kirjoja, ovat henkiset etsijät.


      • ez-al

        Ihmiset etsivät henkisiä opettajia omaan hätäänsä ei siksi, että heitä kiinnostaisi totuus. Tällöin ihminen on heti koukussa kun joku guru saa heille hyvän olon tunteen aikaiseksi.

        Keinojahan on monia massa hurmoksesta (ala herätysliikkeet) henkisiin harjoituksiin ja huumaamiseen asti.

        Jotkut psykologithan oikeasti selittävät Jumala (tai guru) kaipuun eräänlaisesna tarpeena uuteen Isään tai Äitiin. Kaikkivoipaan "jumalan kaltaiseen olentoon" joka pystyy halutessaan tyydyttämään lapsen kaikki tarpeet.

        http://pakana.myinfo.ws/jumalasuhde.htm


        "Totuuden sanat eivät ole kauniita. Kauniilta kuulostavat asiat eivät ole totta".

        Näin päättyy Tao Te Jing. Varmaan ihan fiksua pitää mielessä kun täällä vaeltaa.


      • ez-al
        ez-al kirjoitti:

        Ihmiset etsivät henkisiä opettajia omaan hätäänsä ei siksi, että heitä kiinnostaisi totuus. Tällöin ihminen on heti koukussa kun joku guru saa heille hyvän olon tunteen aikaiseksi.

        Keinojahan on monia massa hurmoksesta (ala herätysliikkeet) henkisiin harjoituksiin ja huumaamiseen asti.

        Jotkut psykologithan oikeasti selittävät Jumala (tai guru) kaipuun eräänlaisesna tarpeena uuteen Isään tai Äitiin. Kaikkivoipaan "jumalan kaltaiseen olentoon" joka pystyy halutessaan tyydyttämään lapsen kaikki tarpeet.

        http://pakana.myinfo.ws/jumalasuhde.htm


        "Totuuden sanat eivät ole kauniita. Kauniilta kuulostavat asiat eivät ole totta".

        Näin päättyy Tao Te Jing. Varmaan ihan fiksua pitää mielessä kun täällä vaeltaa.

        Että tässähän ei oikeasti ole mitään pahaa. Mutta ihmisen pitää kasvaa suhteessaan Jumaliinsa ja uskontoihinsa. Itsenäistyä, "muutta pois kotoa" ja tulla toimeen omillaan.

        Lienee ihan oikein että henkisen heräämisen jälkeen kontataan Äiti Jumalan perässä ja itketään huomoita. Hyvä äiti antaa kuitenkin lapsensa kasvaa isoksi ja itsenäiseksi. Paha pyrkii pitämään koukussaan ja kieltämään itsenäistymisen kaikin keinoin.


    • bhakta
      • Rev

        Tunnistan tuosta tiedotteesta monia propagandalle tyypillisiä piirteitä. Näihin kuuluvan mm. seuraavat asiat:

        Kohta 1: "totally unfounded, despicable, pernicious and absolutely false rumours". Tässä käytetään arveluttavan voimakasta kieltä, mikä paljastaa alkeellisen propagandan.

        Kohta 2: "unscrupulous TV channels" Tässä leimataan tv-kanavat pahantahtoisiksi. Peruste on se, että ne ovat loukanneet Sai Babaa esittämällä "so-called" dokumentteja. Dokumentit olivat virheellisiä, koska niissä kritisoitiin "Our Beloved Gurua". Siis kehäpäätelmiin perustuvia perusteluja.

        Kohta 3: "The message that has come out, loud and clear is that TRUTH ALWAYS TRIUMPHS". Tässä vedotaan tunteisiin, jotta tuntuisi siltä kuin jokin suuri voitto hyvyyden puolesta olisi saavutettu. Tästä herää kysymys, oliko sittenkin todella syytä epäilyyn, kun vapautuminen syytteestä on näin ihmeellisen fantastinen asia.

        Kohta 4: Jos syytteen jättäjä onkin perunut sanojaan, me emme voi tietää mikä sai hänet tekemään niin.

        Kohta 5: Koko "tiedote" muistuttaa minua VR:n junassa tulleesta kuulutuksesta, joka meni näin: "Juna on 15 minuuttia myöhässä. Syy junan myöhästymiseen oli ongelma, joka myöhästytti junan lähtemistä. Pahoittelemme viivästystä". Tässäkään ei sanottu yhtään mitään, mutta koetettiin saada aikaan kuulijalla reaktio, niin kuin hänelle olisi selitetty jotain.

        Sana viikonvaihteeksi: Vanha suostuttelumenetelmä toimii siten, että jos pyydät jotakin toiselta ihmiseltä, anna aina jokin perustelu sille miksi hänen täytyisi tehdä kuten haluat. Vaikka perustelusi olisi mikä tahansa, suostuttelu toimii aina paremmin kun perustelet tahtosi. Esim: "Haepa minulle kahvia, koska tänään on sunnuntai" tai "Voisitko kopioida nämä paperit minulle, koska ne ovat tärkeitä" tai "Anna minulle puolet sämpylästäsi, koska siinä on cheddarjuustoa".

        Aivopesumenetelmistä olisi hyvä keskustella laajemminkin näillä uskontoalueilla, jotta todelliset etsijät oppisivat suojautumaan vedätyksiltä.

        Rev


    • bhakta
    • Hillero

      Oli hyvä tai paha, se on ihmisen jaottelua. Paljon hyvää hän sai tehtyä maansa hyväksi ja sen ihmisille. Se joka kirjoittaa kuolleista tollaista, on aika raukka ja sensaation hakuinen. Moni ei ymmärrä Sai Baban sanomaa: Be always happy! Tai mitä avatar tarkoittaa.. ne saavat ihmiset kirjoittamaan ja epäilemään. Kukaan ei ole täydellinen joka tänne syntyy.

      • Pröötprööt

        Pitääkä paikkansa että Amma lentää erityisen kaksoisperäliekin avulla?


    • mjghjkg

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe