onko maa pähkinöissä sinkkiä paljonkin ?
maapähkinä
12
6439
Vastaukset
- kaunis bodari poika
ja ne lihottaa että jos oot läski ni jätä väliin
- sillä
kaunis bodari poika kirjoitti:
niissä saattaa olla myrkyllisiä alfatoksiineja eli siis myrkyllisiä homeita.
Muut pähkinät ovat terveellisempiä, jos pähkinöitä haluaa syödä.
Sinkkiä löytyy paremmin monesta muusta elintarvikkeesta. - hoikkis
Pähkinöissä on hyvää rasvaa, jota ihminen tarvitsee.
Se on lähinnä liika hiilihydraatti eli valkoinen jauho ja sokeri, joilla suomalaiset itseänsä lihottaa. Ja se liikunan puute.
Rasvaista lihaa ei edes saa mistään kaupasta.
Toki esim. jäätelössä ja suklaassa on rasvaa.
Tässä sinkistä:
Elimistössä sinkki on sitoutunut entsyymeihin, joita tarvitaan useissa aineenvaihduntareaktioissa. Sinkki vaikuttaa myös kasvuun ja kehitykseen, minkä vuoksi sinkin puute kasvuikäisillä lapsilla ja nuorilla aiheuttaa kasvun hidastumista. Hyviä sinkin lähteitä ovat mm. täysjyvävilja, pähkinät ja naudanliha. - kaunis bodari poika
hoikkis kirjoitti:
Pähkinöissä on hyvää rasvaa, jota ihminen tarvitsee.
Se on lähinnä liika hiilihydraatti eli valkoinen jauho ja sokeri, joilla suomalaiset itseänsä lihottaa. Ja se liikunan puute.
Rasvaista lihaa ei edes saa mistään kaupasta.
Toki esim. jäätelössä ja suklaassa on rasvaa.
Tässä sinkistä:
Elimistössä sinkki on sitoutunut entsyymeihin, joita tarvitaan useissa aineenvaihduntareaktioissa. Sinkki vaikuttaa myös kasvuun ja kehitykseen, minkä vuoksi sinkin puute kasvuikäisillä lapsilla ja nuorilla aiheuttaa kasvun hidastumista. Hyviä sinkin lähteitä ovat mm. täysjyvävilja, pähkinät ja naudanliha.hyvää rasvaa mutta lihottaa urpo jos syö liikkaa
- Urpo ja Turpo
hyvää rasvaa mutta lihottaa urpo jos syö liikkaa
Lähes kaikki lihottaa, jos liikaa syö.
Mutta tuskin kukaan viittii pähkinöitä puoli kiloa syödä joka päivä.
Pähkinöistä saa terveellistä rasvaa, jota elimistö tarvitsee joka päivä.
Voi sitten eläinrasvoja ja kannattaakin vähentää, niin eipä liho.
Ja on hyvä myös liikkua ihan joka päivä.
Ja onhan tässä suomen pikku pläntissä n. 50% ylipainoisia, vaikkei ne pähkinöitä edes syö. - mieliteko
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Ja onhan tässä suomen pikku pläntissä n. 50% ylipainoisia, vaikkei ne pähkinöitä edes syö....etten sanoisi himo. OK, vedän omaehtoista painonhallintaohjelmaa.
Voi niitä kourallisen pureskella/vrk. Jättää ne sokeripitoiset kahvileivät pois.
Uskon, että, elimistö viestittää joskus "himolla", mitä se tarvittoo. - suolapähkinöihin
mieliteko kirjoitti:
...etten sanoisi himo. OK, vedän omaehtoista painonhallintaohjelmaa.
Voi niitä kourallisen pureskella/vrk. Jättää ne sokeripitoiset kahvileivät pois.
Uskon, että, elimistö viestittää joskus "himolla", mitä se tarvittoo.Minullakin oli nuorena mielihalu syödä suolapähkinöitä, kunnes kuulin niiden epäterveellisyydestä. Tämä on sellaista kansanviisautta (eikä suinkaan suomalaista), jota ehkä kannattaa ennemmin uskoa kuin olla uskomatta. Tiedä sitten, miksi lapsille syötetään maapähkinävoita ja aikuisethan eivät siitä edes pidä.
- Epäterveellisiä
suolapähkinöihin kirjoitti:
Minullakin oli nuorena mielihalu syödä suolapähkinöitä, kunnes kuulin niiden epäterveellisyydestä. Tämä on sellaista kansanviisautta (eikä suinkaan suomalaista), jota ehkä kannattaa ennemmin uskoa kuin olla uskomatta. Tiedä sitten, miksi lapsille syötetään maapähkinävoita ja aikuisethan eivät siitä edes pidä.
Suolapähkinät nimen omaan ovatkin epäterveellisiä, koska niissä on hirveästi suolaa ja lisäksi useimmissa tapauksissa kovetettua kasviöljyä. Maapähkinät sellaisenaan lienevät kyllä terveellisiä erityisesti idätettyinä, jolloin niihin syntyy suuri määrä reservatrolia, joka on antioksidantti, jonka ansiosta punaviiniä pidetään terveellisenä, mutta kaloreitahan maapähkinöissä toki on paljon, joten ei suuria määriä päivässä kannata syödä.
- Justiinsa
Epäterveellisiä kirjoitti:
Suolapähkinät nimen omaan ovatkin epäterveellisiä, koska niissä on hirveästi suolaa ja lisäksi useimmissa tapauksissa kovetettua kasviöljyä. Maapähkinät sellaisenaan lienevät kyllä terveellisiä erityisesti idätettyinä, jolloin niihin syntyy suuri määrä reservatrolia, joka on antioksidantti, jonka ansiosta punaviiniä pidetään terveellisenä, mutta kaloreitahan maapähkinöissä toki on paljon, joten ei suuria määriä päivässä kannata syödä.
Suolapähkinät ovat pahasta, mutta maapähkinät sellaisenaan ovat terveellistä herkkua. Minä laitan niitä aamuisin kourallisen viilin päälle.
Pysyn kylläisenä pitkään. Paino-ongelmia ei ole.
Joskus otan kahvin kanssakin vähän pähkinöitä, useimmiten kuitenkin jonkun hedelmän. Minua on aina ihmetyttänyt, miksi kahvin kanssa pitäisi syödä pullaa, keksiä tms. Minulle niistä tulisi vain äklö olo, eikä elimistö saa niistä mitään hyödyllistä. Nehän vain lihottavat. - kaunis bodari poika
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Ja onhan tässä suomen pikku pläntissä n. 50% ylipainoisia, vaikkei ne pähkinöitä edes syö.ihanko totta haluatko mitallin
- kaunis telinevoimistelija p...
ihanko totta haluatko mitallin
samaa mieltä eka syödään kaikkea paskaa sit itketään et on geeneis läski leirille pitäs laittaa onneksi mulla on sielun kumppaneita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231863
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001650Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511225Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491108Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797