Asikkala

tanjaw

hei,
olisin muuttamassa viimeistään puolentoista vuoden päästä Lahteen kouluun. Minkälainen paikka Asikkala on asua? Onko vuokrataloja, kerros tai mieluummin rivi? Mitä palveluita on lähellä ja kauan menee bussilla lahteen? Tai henkilöautolla? Sain sellaisen kuvan, että se olisi melko rauhallista maaseutua. Miten siellä tykätään koirista? itselläni kun on niitä kaksi. kiitos kaikille vastanneille. Taidan kyllä tulla kesällä pyörimään Lahteen katsomaan minkälaista siellä on ylipäätään.
Kertokaa kaikkea mahdollista.

15

4392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ``````

ei taida asikkalassa olla kenelläkään tietokonetta, kun ei osata vastata. itse asun hollolassa joten en voi auttaa, sorry.

• bike

asikkala on todella rauhallista seutua.asumis mahdollisuuksia on kaiken laisia.vuokrat kohtuullisia. koirien kanssa voi hyvin olla,ei valiteta.tietenkin joka pikku paikassa löytyy omanlaisia valittajia mutta niitä nyt o aina:) vääksyssä on kaikki mahdolliset palvelut eli on pankit,kaupat,vaateliikkeet ja ravintolat.Lahteen bussi kestää n.30-45 min riippuen bussista(meneekö suoraan vai kiertäen) autolla alle puoli tuntia. itse asuin kauan asikkalassa mutta työn takia jouduin muuttamaan muualle. Suosittelen asikkalaa asuinpaikaksi:)

• ???

tack

• huomaamaan
        ??? kirjoitti:

tack

Että Asikkalassa on hieman outoa poruhkaa. Asuin siellä vuoden ja se riitti minulle.Ainakin Vääksyn seutu.

• sähkö Asikkalassa
        huomaamaan kirjoitti:

Että Asikkalassa on hieman outoa poruhkaa. Asuin siellä vuoden ja se riitti minulle.Ainakin Vääksyn seutu.

Vaikka asumiskulut olisikin edulliset, on sähkö kalliimpaa kuin Lahdessa. Lisäksi tulee matkakulut jos Lahdessa käy töissä tai opiskelee. Seutulippu on 80 euron hujakoilla. Elintarvikkeita löytyy kaupoista edullisesti, kaikki muu sitten paljon kalliimpaa kuin kaupungissa. Kesällä ok paikka, talvella kuollut. Ravintolapalvelut ontuu, jos haluaa lähteä pitämään hauskaa, melkeimpä Lahteen täytyy mennä. Viimenen bussi Vääksyyn lähtee 00.25. Taximatka maksaa n. 35 - 40 euroa.

• entinen asukki

Vääksy on todellakin rauhalline paikka asua. Posti, pankit ja ruokakaupat löytyy. Eipä täällä sitten muuta olekaan. Nuorelle asukille tylsä paikka, vanhemmalle ikäpolvelle sopiva. Näin minun mielestä.

• ihmeessä
        entinen asukki kirjoitti:

Vääksy on todellakin rauhalline paikka asua. Posti, pankit ja ruokakaupat löytyy. Eipä täällä sitten muuta olekaan. Nuorelle asukille tylsä paikka, vanhemmalle ikäpolvelle sopiva. Näin minun mielestä.

Miksi helvetissä Vääksyyn menisit asumaan,jos Lahdessa koulua käyt. Asikkalan jumala loi siksi,että hengellisesti köyhät täytyi johonkin sijoittaa. Vääksyssä asuneena kammolla ajattelen sitä aikaa.

• samkill

Me muutettiin mein koirien kanssa lähelle lahden keskustaa.. kun on hanakka, niin lemmikin saa myös mukaan asumaan ja yksityisten ilmoituksia kannattaa tässä tapauksessa lukea ahkeraan. En suosittele asikkalaan muuttoa, sillä koirasi joutuvat koville, kun joutuisit viettämään ylimääräistä aikaa linja-autossa. Lahdessa on myös hiukkasen useampia eläinlääkäreitä, joten hätätilanteessa ei tarvitse pahemmin lehmän synnyttämisen aiheuttamia hidasteita sietää.. (anteeksi vaan kaikki asikkalan eläinlääkärit).

• Anonyymi

Lehmä ei synnytä vaan poikii. Koirasi sitä vastoin penikoi! Näin menee täällä maalla!

• öä

öä

• big boy

Vääksy on sisäsiittoinen kylä. Siellä pelätään kaikkia uusia ihmisiä. Asuin siinä tylsyydessä joskus aikoinaan.

• vincent moi

moikka.

Asustelin siellä 80-luvun,eipä ole muuttunut sitä mihinkään.
      Jos sattumalta onnistut löytämään kirkolta asuinpaikan,
      niin olet onnekas.

Suosittelen Heinolaa vaihtoehtona.

• Anonyymi

Onko Vääksyn keksustassa Lahden energian vai elenian tai carunan sähkönsiirto?
      Luin että osassa asikkalaa olisi lahti energia siirto ja se olisi paljon halvempi, olisiko Vääksy tämä josssa lahti energia verkko?
      Onko Vääksyssä valokuitua?

• Anonyymi

Onko oikein et ihminen tapetaan henkisesti hoitokodissa. Siellä Vääksyn attendon hoitokodissa yksi asukas kärsii tästä. Kukaan ei auta tätä ihmistä. Hautajaiset tulossa sinne hoitokotiin. Miettikää tätä??

• Anonyymi

Sisäsiittoisuus kukoistaa 👍 Näkyy mm. käytöksessä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7016
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3249
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      232
      2376
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2115
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1968
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      23
      1792
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1743
    Aihe