Asikkala

tanjaw

hei,
olisin muuttamassa viimeistään puolentoista vuoden päästä Lahteen kouluun. Minkälainen paikka Asikkala on asua? Onko vuokrataloja, kerros tai mieluummin rivi? Mitä palveluita on lähellä ja kauan menee bussilla lahteen? Tai henkilöautolla? Sain sellaisen kuvan, että se olisi melko rauhallista maaseutua. Miten siellä tykätään koirista? itselläni kun on niitä kaksi. kiitos kaikille vastanneille. Taidan kyllä tulla kesällä pyörimään Lahteen katsomaan minkälaista siellä on ylipäätään.
Kertokaa kaikkea mahdollista.

14

4071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ``````

      ei taida asikkalassa olla kenelläkään tietokonetta, kun ei osata vastata. itse asun hollolassa joten en voi auttaa, sorry.

    • bike

      asikkala on todella rauhallista seutua.asumis mahdollisuuksia on kaiken laisia.vuokrat kohtuullisia. koirien kanssa voi hyvin olla,ei valiteta.tietenkin joka pikku paikassa löytyy omanlaisia valittajia mutta niitä nyt o aina:) vääksyssä on kaikki mahdolliset palvelut eli on pankit,kaupat,vaateliikkeet ja ravintolat.Lahteen bussi kestää n.30-45 min riippuen bussista(meneekö suoraan vai kiertäen) autolla alle puoli tuntia. itse asuin kauan asikkalassa mutta työn takia jouduin muuttamaan muualle. Suosittelen asikkalaa asuinpaikaksi:)

      • ???

        tack


      • huomaamaan
        ??? kirjoitti:

        tack

        Että Asikkalassa on hieman outoa poruhkaa. Asuin siellä vuoden ja se riitti minulle.Ainakin Vääksyn seutu.


      • sähkö Asikkalassa
        huomaamaan kirjoitti:

        Että Asikkalassa on hieman outoa poruhkaa. Asuin siellä vuoden ja se riitti minulle.Ainakin Vääksyn seutu.

        Vaikka asumiskulut olisikin edulliset, on sähkö kalliimpaa kuin Lahdessa. Lisäksi tulee matkakulut jos Lahdessa käy töissä tai opiskelee. Seutulippu on 80 euron hujakoilla. Elintarvikkeita löytyy kaupoista edullisesti, kaikki muu sitten paljon kalliimpaa kuin kaupungissa. Kesällä ok paikka, talvella kuollut. Ravintolapalvelut ontuu, jos haluaa lähteä pitämään hauskaa, melkeimpä Lahteen täytyy mennä. Viimenen bussi Vääksyyn lähtee 00.25. Taximatka maksaa n. 35 - 40 euroa.


      • entinen asukki

        Vääksy on todellakin rauhalline paikka asua. Posti, pankit ja ruokakaupat löytyy. Eipä täällä sitten muuta olekaan. Nuorelle asukille tylsä paikka, vanhemmalle ikäpolvelle sopiva. Näin minun mielestä.


      • ihmeessä
        entinen asukki kirjoitti:

        Vääksy on todellakin rauhalline paikka asua. Posti, pankit ja ruokakaupat löytyy. Eipä täällä sitten muuta olekaan. Nuorelle asukille tylsä paikka, vanhemmalle ikäpolvelle sopiva. Näin minun mielestä.

        Miksi helvetissä Vääksyyn menisit asumaan,jos Lahdessa koulua käyt. Asikkalan jumala loi siksi,että hengellisesti köyhät täytyi johonkin sijoittaa. Vääksyssä asuneena kammolla ajattelen sitä aikaa.


    • samkill

      Me muutettiin mein koirien kanssa lähelle lahden keskustaa.. kun on hanakka, niin lemmikin saa myös mukaan asumaan ja yksityisten ilmoituksia kannattaa tässä tapauksessa lukea ahkeraan. En suosittele asikkalaan muuttoa, sillä koirasi joutuvat koville, kun joutuisit viettämään ylimääräistä aikaa linja-autossa. Lahdessa on myös hiukkasen useampia eläinlääkäreitä, joten hätätilanteessa ei tarvitse pahemmin lehmän synnyttämisen aiheuttamia hidasteita sietää.. (anteeksi vaan kaikki asikkalan eläinlääkärit).

      • Anonyymi

        Lehmä ei synnytä vaan poikii. Koirasi sitä vastoin penikoi! Näin menee täällä maalla!


    • öä

      öä

    • big boy

      Vääksy on sisäsiittoinen kylä. Siellä pelätään kaikkia uusia ihmisiä. Asuin siinä tylsyydessä joskus aikoinaan.

    • vincent moi

      moikka.

      Asustelin siellä 80-luvun,eipä ole muuttunut sitä mihinkään.
      Jos sattumalta onnistut löytämään kirkolta asuinpaikan,
      niin olet onnekas.

      Suosittelen Heinolaa vaihtoehtona.

    • Anonyymi

      Onko Vääksyn keksustassa Lahden energian vai elenian tai carunan sähkönsiirto?
      Luin että osassa asikkalaa olisi lahti energia siirto ja se olisi paljon halvempi, olisiko Vääksy tämä josssa lahti energia verkko?
      Onko Vääksyssä valokuitua?

    • Anonyymi

      Onko oikein et ihminen tapetaan henkisesti hoitokodissa. Siellä Vääksyn attendon hoitokodissa yksi asukas kärsii tästä. Kukaan ei auta tätä ihmistä. Hautajaiset tulossa sinne hoitokotiin. Miettikää tätä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe