Minkähän takia Windowsia ei enää kukaan perustele teknisillä seikoilla vaan vedotaan ihmisten käyttäytymistieteeseen liittyviin seikkoihin ?
Syitä voi vain arvailla mutta vahvasti epäilen että on vaan liian vaikea pala myöntää Windowsin tipahtaneen kehityksen kelkasta.
Windowtrollit
88
1507
Vastaukset
- samaa mieltä..
DirectX 10 on humpuukkia. Veikkaan että pelit ja kaikki pelivermeet alkaa tulla Linux/OSX puolelle OpenGL rajapinnalla. Ei varmasti mene kuin vuosi. Windows on out kehityksen kärjestä.
- mediapelle
"Windowsin tipahtaneen kehityksen kelkasta"
Onko se joskus ollutkin siellä?- lähellä kuitenkin
Silloin kun ite viimeksi windowsia joskus 90-luvun lopulla käytin, niin eihän ne ollut kuin vajaat 10 vuotta muista zydeemeistä jäljessä.
- selitys
>...vedotaan ihmisten käyttäytymistieteeseen liittyviin seikkoihin ?
Vastaus löytyy nimenomaan käyttäytymistieteen piiristä. Nimityksenä on surrogaattireaktio jota esiintyy silloin kun homma jotenkin karkaa käsistä mutta jotain pitäisi tehdä itsekunnioituksensa pelastamiseksi.
Tällainen mikkisfanien käyttäytyminen on mielestäni siitä tyyppiesimerkki joten kallonkutistajille on nyt reippaasti materiaalia mitä tutkia. - windows toimii
9/10 Linuxkäyttäjästä joka Windowsista puhuu, ei osaa sitä käyttää. Näin on valitettavasti tullut todettua kun on itse siirtynyt Linuxista Windowsiin, eli tehnyt juuri päinvastoin kuin yleensä tehdään.
NT pohjaiset Windowsit ovat paljon kehittyneempiä järjestelmiä kuin moni Linux käyttäjä tietääkään, eikä ne ole ainakaan työpöydällä yhtään Linuxia huonompia. En ole ainakaan itse vielä löytänyt mitään valittamista, ei härnää virukset, popup-ikkunat eikä kaatuilutkaan.
Windowsia oppii säätämään mieleisekseen yhtä helposti kuin Linuxiakin, eli lukemalla ohjeita netistä ja harjoittelemalla. Moni Linuxkäyttäjä tuntuu pitävän itsestäänselvänä ettei Windowsia voi säätää laisinkaan ja että kaikki omasta mielestään epämieluiset toiminnot on vain nieltävä.
Moniko Linuxkäyttäjä tietää että Windowsissa voi tehdä erillisen swap-osion (tämä ehkäisee tiedostojärjestelmän pirstoutumista), järjestelmä nopeutuu poistamalla järjestelmänpalautus ja indeksointi käytöstä, voit valita käytetäänkö prosessoritehoa ensisijaisesti taustaprosesseille vai ohjelmille, varataanko käyttämätöntä muistia välimuistiksi, käyttäjätilin voi rajoittaa, on DEP toiminnot jne? Keskimäärin 1/10 Linuxkäyttäjästä.- WalterDeC
"Moniko Linuxkäyttäjä tietää että Windowsissa voi tehdä erillisen swap-osion (tämä ehkäisee tiedostojärjestelmän pirstoutumista), järjestelmä nopeutuu poistamalla järjestelmänpalautus ja indeksointi käytöstä, voit valita käytetäänkö prosessoritehoa ensisijaisesti taustaprosesseille vai ohjelmille, varataanko käyttämätöntä muistia välimuistiksi, käyttäjätilin voi rajoittaa, on DEP toiminnot jne? Keskimäärin 1/10 Linuxkäyttäjästä."
Öh siis mitä?
Meillä on kone joka tekee tuon kaiken ja enemmänkin.
Miksi minun pitäisi ?
Vanha sananlasku ja edelleenkin täysin paikkansa pitävä.
I don't do .INI, .BAT, .DLL or .SYS files.
I don't assign apps to files.
I don't configure Peripherals or networks before using them.
I have a computer to do all that.
I have a Macintosh, not a hobby. - kaikki eivät ymmärrä
WalterDeC kirjoitti:
"Moniko Linuxkäyttäjä tietää että Windowsissa voi tehdä erillisen swap-osion (tämä ehkäisee tiedostojärjestelmän pirstoutumista), järjestelmä nopeutuu poistamalla järjestelmänpalautus ja indeksointi käytöstä, voit valita käytetäänkö prosessoritehoa ensisijaisesti taustaprosesseille vai ohjelmille, varataanko käyttämätöntä muistia välimuistiksi, käyttäjätilin voi rajoittaa, on DEP toiminnot jne? Keskimäärin 1/10 Linuxkäyttäjästä."
Öh siis mitä?
Meillä on kone joka tekee tuon kaiken ja enemmänkin.
Miksi minun pitäisi ?
Vanha sananlasku ja edelleenkin täysin paikkansa pitävä.
I don't do .INI, .BAT, .DLL or .SYS files.
I don't assign apps to files.
I don't configure Peripherals or networks before using them.
I have a computer to do all that.
I have a Macintosh, not a hobby.Väität tuossa että Mac osaa säätää itsensä automaattisesti käyttäjän makujen mukaiseksi. Siihen minä sanon että LOL.
- MACISTI
kaikki eivät ymmärrä kirjoitti:
Väität tuossa että Mac osaa säätää itsensä automaattisesti käyttäjän makujen mukaiseksi. Siihen minä sanon että LOL.
Makujen mukaiseksi ympäristön säätää käyttäjä itse, tuossahan vain todettiin että kaikki toimii ilman säätämistä. Mikä on kyllä ihan totta ;)
- se viesti mihin vastasitte?
MACISTI kirjoitti:
Makujen mukaiseksi ympäristön säätää käyttäjä itse, tuossahan vain todettiin että kaikki toimii ilman säätämistä. Mikä on kyllä ihan totta ;)
jospa nyt lukisitte sen viestin uudestaan johon aloitte vastailemaan?
- Linux-käyttäjä
Kerros mulle sitten miksi ne ei ole helposti omaksuttavissa?
Tuon on virittelyä ei out-of-the-box. Ja onkos kaikkea tuota M$ puolesta tuotu joka käyttäjälle julki?
Minä en käytä käyttistä, jonka toimintaa ei 100% ymmärrä mutta kuin firma redmontista.
Vaikka en Linux-kernelistä oikein mitään tiedä tiedän sen, että monet tietävät. Valvonta pelaa.
Työpöydällä KDE ja hieman Gnomekin vie windowsia kuin pässiä narussa. Itse koin useita ahaa elämyksiä, kun ensimmäistä kertaa niitä käytin. Minulle tuottaa suuria vaikeuksia nykyisin työskennellä Windows-työpöydällä. Siis kun kerran on maistanut parempaa ei ole paluuta. - ksym_
http://blogit.tietokone.fi/paneeli/?p=10
Yritin tuonnekkin selittää erittäin teknisluontoisesti, että vika on pitkälti käyttäjän taitojen puutteessa 99% tapauksista :)
Mutta vittuako tuo auttaa, kun GNU/Linux fanaatikot ovat niin saatanan kuuroja? - muuttuu
>...tehnyt juuri päinvastoin kuin yleensä tehdään.
Teit tuon tietysti pakon edessä kun menit Microsoftille töihin mutta et silti voi kiistää tosiasioita eli sitä että Vistan myötä Windowsit on teknisessä mielessä lopullisesti tippuneet Linuxin kyydistä.
NT:n julkaisun aikoihin näytti tosiaan siltä että siitä tulee aikaa myöten ihan oikea käyttis kun lisättiin verkkokäyttöjärjestelmän piirteitä BSD:stä kopsaamalla mutta kehitys pysähtyi yllättäen siihen.
Edelleen NT 5 eli W2k on toimivin Microsoftin koskaan tekemä käyttöjärjestelmä mutta siitäkin on tietysti aika ajanut ohitse. - ksym_
Linux-käyttäjä kirjoitti:
Kerros mulle sitten miksi ne ei ole helposti omaksuttavissa?
Tuon on virittelyä ei out-of-the-box. Ja onkos kaikkea tuota M$ puolesta tuotu joka käyttäjälle julki?
Minä en käytä käyttistä, jonka toimintaa ei 100% ymmärrä mutta kuin firma redmontista.
Vaikka en Linux-kernelistä oikein mitään tiedä tiedän sen, että monet tietävät. Valvonta pelaa.
Työpöydällä KDE ja hieman Gnomekin vie windowsia kuin pässiä narussa. Itse koin useita ahaa elämyksiä, kun ensimmäistä kertaa niitä käytin. Minulle tuottaa suuria vaikeuksia nykyisin työskennellä Windows-työpöydällä. Siis kun kerran on maistanut parempaa ei ole paluuta.>> Kerros mulle sitten miksi ne ei ole helposti
>> omaksuttavissa?
Ihan kuten ei ole satojen eri syntaksien ja sijantien konffitkaan helposti omaksuttavissa monimutkaisemmissa GNU/Linux järjestelmissä.
Säädäppä joskus kokonainen Postfix SMTP relay/virtual/mail systeemi niin tiedät mistä puhun.
>> Tuon on virittelyä ei out-of-the-box. Ja onkos
>> kaikkea tuota M$ puolesta tuotu joka
>> käyttäjälle julki?
Kaikki on tuotu julki MSDN dokumentaatiossa ja tietoturvailmoituksissa. Ja jos käyttäjä ei jotain ilmoituksia lue, niin se on omaa tyhmyyttä se.
>> Minulle tuottaa suuria vaikeuksia nykyisin
>> työskennellä Windows-työpöydällä.
Eli et kykene sopeutumaan, oppimaan, muistamaan asioita. Se on oma vikasi sitten.
RTFM noob ;)
"Se on terveellistä tietää mistä puhuu" kysyä, kun kerran "osaat"... Haluamme swap-osion kansioon swap, joka on liitetty vaikkapa d-aseman juureen... Miten onnistuu?
Itse EN OLE koskaan onnistunut luomaan "oikeaa" swap-osiota!- Linux-käyttäjä
ksym_ kirjoitti:
>> Kerros mulle sitten miksi ne ei ole helposti
>> omaksuttavissa?
Ihan kuten ei ole satojen eri syntaksien ja sijantien konffitkaan helposti omaksuttavissa monimutkaisemmissa GNU/Linux järjestelmissä.
Säädäppä joskus kokonainen Postfix SMTP relay/virtual/mail systeemi niin tiedät mistä puhun.
>> Tuon on virittelyä ei out-of-the-box. Ja onkos
>> kaikkea tuota M$ puolesta tuotu joka
>> käyttäjälle julki?
Kaikki on tuotu julki MSDN dokumentaatiossa ja tietoturvailmoituksissa. Ja jos käyttäjä ei jotain ilmoituksia lue, niin se on omaa tyhmyyttä se.
>> Minulle tuottaa suuria vaikeuksia nykyisin
>> työskennellä Windows-työpöydällä.
Eli et kykene sopeutumaan, oppimaan, muistamaan asioita. Se on oma vikasi sitten.
RTFM noob ;)
"Se on terveellistä tietää mistä puhuu""Kaikki on tuotu julki MSDN dokumentaatiossa ja tietoturvailmoituksissa. Ja jos käyttäjä ei jotain ilmoituksia lue, niin se on omaa tyhmyyttä se."
Vastaus takasisin.
Se ei ole vaikka se olisi dokumentoitu out-of-the-box. Itselläni ei ole aikaa muuttaa mielipidettäni, kun microsoft sitä muuttaa. Vaikea ymmärtää? Miksi vaivautua?
"Ihan kuten ei ole satojen eri syntaksien ja sijantien konffitkaan helposti omaksuttavissa monimutkaisemmissa GNU/Linux järjestelmissä.
Säädäppä joskus kokonainen Postfix SMTP relay/virtual/mail systeemi niin tiedät mistä puhun."
Jos tiedän mistä puhut miksi minun tarvitsisi. ööh ja mitä tuolla on tekemistä loppukäyttäjän kannalta.
Miksi sitten Linuxissa asiat asiat on säädettävä. No, höh oma valintasi en minä ala sitä lähdekoodista asentamaan. Itse valitsen valmiin paketin. Tässä on hienoa se vapaus.
"Eli et kykene sopeutumaan, oppimaan, muistamaan asioita. Se on oma vikasi sitten."
Muuten minulle tuottaa vaikeuksia työskennellä windows-työpöydällä, koska se on niin alkeellisen tuntuinen se. Se onnistuu, mutta tehokkuus kärsii. Ehkäpä sinä nyt sanot jotain kolmansista osapuolista, mutta minä en tuohon mene.
Itse en ota elämän tehtäväkseni konffia aina aika ajoin NT-pohjaisia windowseja kuntoon. - windows toimii
djmosse kirjoitti:
kysyä, kun kerran "osaat"... Haluamme swap-osion kansioon swap, joka on liitetty vaikkapa d-aseman juureen... Miten onnistuu?
Itse EN OLE koskaan onnistunut luomaan "oikeaa" swap-osiota!en minä tiedä Windowsista sen enempää kuin Linuxistakaan, mutta Windowsissa se virtuaalimuisti käytetään normaalisti C: osiolta, vapaasta tilasta. Tämä osaltaan aiheuttaa sitä tiedostojärjestelmän pirstoutumista.
Jos luo asennuksen yhteydessä vaikka 500MB ylimääräisen osion niin sitä voi käyttää swappina. Nuo kaikki osioiden ja tiedostojärjestelmien liittämiset ja muut on ikivanhoja UNIX juttuja joita ei työpöydällä tarvita mihinkään.
Eli kysynkin miksi haluaisimme swap-osion kansioon swap, joka löytyy d-asemalta?
Luultavasti joku Windowsiin perehtynyt guru osaisi näyttää sinulle tuon tempun muutamassa minuutissa, mutta en kyllä keksi mitä tuolla toimenpiteellä saavutetaan?? - windows toimii
ksym_ kirjoitti:
Yritin tuonnekkin selittää erittäin teknisluontoisesti, että vika on pitkälti käyttäjän taitojen puutteessa 99% tapauksista :)
Mutta vittuako tuo auttaa, kun GNU/Linux fanaatikot ovat niin saatanan kuuroja?Tuollahan on ihan uskomattomia juttuja! :O
mm:
- "Windowsissa on vain GUI, esim Ubuntussa on GUI ja komento."
- " ”distron ulkopuoliset ohjelmat ja niiden asennus…?” Kuukausi sitten Ubuntun pakettivarastoissa oli vähän yli 20 000 pakettia. Kyllä siellä on kaikkea mahdollista." (kyse jakelun ulkopuolisista ohjelmista?)
- "Itse tiedän taas ihan kokemuksesta, että peruskäyttäjälle Linux tulee helpommaksi ihan puhtaasti virusten/spywaren puuttumisen takia ja koska ohjelmat eivät pääse rikkomaan toisiaan paketinhallinnan ansiosta." (LOL)
- "Windows on VAIKEAKÄYTTÖINEN tavalliselle kotikäyttäjälle."
- "edelleen (XP), vielä vuonna 2007, jättää zombi-prosesseille täydet CPU-ajat ja reilusti muistia, pakottaen käynnistämään koko koneen uudestaan."
ja sokerina pohjalla:
"Windows:
Ohjelma haettiin Googlen kautta jostain web-sivulta. Se kyllä asentui, mutta ei käynnistynyt. Jokin DLL-tiedosto puuttui, joten siis sitä metsästämään. Noh, tämän jälkeen tarvittiin vielä pari muutakin DLL-tiedostoa. Kun ohjelma sitten viimein saatiin käyntiin, huomattiin sen korvanneen joitakin muita DLL:iä järjestelmästä (nämä siis olivat tulleet ohjelman mukana) ja rikkoneen monien muiden ohjelmien toiminnan. Tämän jälkeen huomattiin ohjelman sisältävän vielä spywarea ja adwarea. Niitä sitten poistelemaan. Kun kaikki oli lopulta saatu korjattua, aikaa oli mennyt n. 5 tuntia."
Tämä viimeisin laittoi nauramaan vedet silmissä. Tuo oli otettu suoraan jostain "päiväni Linuxkäyttäjänä" kirjasta, joskin tuossa tarinassa oli korvattu .so pääte .dll päätteellä. Spyware juttukin taisi olla vain tuomassa lisää uskottavuutta tarinaan. Spyware puheet kielivät aina vääränlaisesta käytöstä, Windows ei itsestään niitä lataa ja asenna. - dfg.
ksym_ kirjoitti:
Mutta vittuako tuo auttaa, kun GNU/Linux fanaatikot ovat niin saatanan kuuroja?Ja noita juttuja suoltavat käyttäjät pitävät ilmeisesti itseään erityisen osaavina.
Helvetti sentään kun Windowsia joutuu asentamaan aina uudestaan, nytkään ei ole pyörinyt kuin 2,5 vuotta eikä loppua ole näkyvissä.
Ja joka päivä joutuu boottamaan, tosin nytkin näyttää olleen pystyssä 4 päivää. Uptime ei tosin ole tietokoneenkäyttöni itsetarkoitus.
Ja voi voi kun rekisteri hidastuu, mitään perustettahan sille ei kuitenkaan keksitä.
Uskomatonta häränulostetta. - u50p8kbr0p8740k8vrp
ksym_ kirjoitti:
Mutta vittuako tuo auttaa, kun GNU/Linux fanaatikot ovat niin saatanan kuuroja?Jos Linuxissa ei ole jotain softaa tai joku asia ei toimi niin LAITETAAN TOIMIMAAN!
Ja iänikuinen CAD -hömpötys, totta, ihan huippucadejä ei saa ilmaiseksi mutta rahalla saa.
Perusjuttuna vielä, että jokaisella Windows -käyttäjällä pitää olla piraatti_office ja piraatti_ autocad, vaikkei niillä mitään tekisikään!
- ksym_
Hyvin pitkälti ihmisten oma taito vaikuttaa siihen, kuinka vakaan ja turvallisen Windowsista saa. Typerät ihmiset ajavat ohjelmat aina admin-oikeuksilla, eivätkä osaa säätää oletuksena huonosti asetettuja filesystem ACL:iä ja service asetuksia. Eivätkä tiedä edes rekisterin perustoimintoja ...
Ts. eipä ole Windowsin vika, jos täysin osaamattoman peelon annetaan käyttää sitä oletusasetuksilla. Osaavan pitäisi ensin konffaa systeemi kuntoon ja pistää siihen turvalliset asetukset, niin ei tarvitse välttämättä edes virustutkaa tai palomuuria ... itselläkään ei moisia ole :)
Itsellä ollut 3 vuotta Windows 2000 Pro, eikä ole ollut valittamista. Toisaalta, olenkin opetellut käyttämään ko. järjestelmää pintaa syvemmältä MSDN teknisen dokumentaation avulla :)- e=mc²
on, että kaikki on yritetty tehdä liian helpoksi ja paljon turhuuksia käynnistetään automaattisesti. Käyttäjien ei tarvitse opetella konffaamaan sitä, riittää kun kirjaudutaan sisään pääkäyttäjänä ja klikkaillaan muutaman kerran next, yes, ym. ilman että oikeasti tiedetään mitä ollaan tekemässä.
"Hyvin pitkälti ihmisten oma taito vaikuttaa siihen, kuinka vakaan ja turvallisen Windowsista saa."
Totta, valitettavasti riittävä taito on vain harvoilla. - windows toimii
e=mc² kirjoitti:
on, että kaikki on yritetty tehdä liian helpoksi ja paljon turhuuksia käynnistetään automaattisesti. Käyttäjien ei tarvitse opetella konffaamaan sitä, riittää kun kirjaudutaan sisään pääkäyttäjänä ja klikkaillaan muutaman kerran next, yes, ym. ilman että oikeasti tiedetään mitä ollaan tekemässä.
"Hyvin pitkälti ihmisten oma taito vaikuttaa siihen, kuinka vakaan ja turvallisen Windowsista saa."
Totta, valitettavasti riittävä taito on vain harvoilla.Onko sekin autotehtaiden vika että autot on yritetty tehdä liian helpoiksi ja paljon turhuuksia on automatisoitu? Kuskien ei tarvitse opetella ajamaan/käyttämään niitä, riittää kun mennään autoon omistajana ja lähdetään vaan huruuttelemaan ilman että tiedetään mitä ollaan tekemässä?
- ...
windows toimii kirjoitti:
Onko sekin autotehtaiden vika että autot on yritetty tehdä liian helpoiksi ja paljon turhuuksia on automatisoitu? Kuskien ei tarvitse opetella ajamaan/käyttämään niitä, riittää kun mennään autoon omistajana ja lähdetään vaan huruuttelemaan ilman että tiedetään mitä ollaan tekemässä?
" Onko sekin autotehtaiden vika että autot on yritetty tehdä liian helpoiksi ja paljon turhuuksia on automatisoitu"
Kyllä on. Ihmiset luottavat huonollakin kelillä automatiikkaan liika ja kun auto lähtee lapasista, on vauhti kova ja jälki kauheaa. Vanhempi auto olisi jo ilmoittanut heittelehtimällä pikkunopeuksissa että nyt on liukasta, ja kuski olisi oppinut ajamaan kelin mukaan. - windows toimii
... kirjoitti:
" Onko sekin autotehtaiden vika että autot on yritetty tehdä liian helpoiksi ja paljon turhuuksia on automatisoitu"
Kyllä on. Ihmiset luottavat huonollakin kelillä automatiikkaan liika ja kun auto lähtee lapasista, on vauhti kova ja jälki kauheaa. Vanhempi auto olisi jo ilmoittanut heittelehtimällä pikkunopeuksissa että nyt on liukasta, ja kuski olisi oppinut ajamaan kelin mukaan.Sitten varmaan kannattaisi ostaa hyvien talvirenkaiden sijasta vanhat ja kaljut kesärenkaat, sehän varmaan myös vähentää liikenneonnettomuuksia ja helpottaa jäisessä mäessä jarruttelua.
Silloin kun auto lähtee lapasesta niin itse ainakin toivon että on turvatyynyä, absit, sipsit ja vahva kori. Ja tietysti turvavyöt. Silloinkin soisin ajavani uutta volvoa kun tulee hirvi pusikosta eteen tai rattijuoppo suhahtaa risteyksestä punaisia päin kylkeen. Handsfreet, automaatti-ilmastoinnit ja sähkötoimiset kattoluukut ym mukavuudet säästävät hermoja liikenteessä.
Hartaasti toivon ettet ollut tosissasi tuon mielipiteen kanssa, liikenneonnettomuudet eivät vähenisi vaikka autokalustossa mentäisiin takaisin 1950 luvulle. Kuolemaan johtavat onnettomuudet kyllä lisääntyisivät varmasti.
Ihmisistä ne onnettomuudet johtuvat, ei autoista. - ...
Sitten varmaan kannattaisi ostaa hyvien talvirenkaiden sijasta vanhat ja kaljut kesärenkaat, sehän varmaan myös vähentää liikenneonnettomuuksia ja helpottaa jäisessä mäessä jarruttelua.
Silloin kun auto lähtee lapasesta niin itse ainakin toivon että on turvatyynyä, absit, sipsit ja vahva kori. Ja tietysti turvavyöt. Silloinkin soisin ajavani uutta volvoa kun tulee hirvi pusikosta eteen tai rattijuoppo suhahtaa risteyksestä punaisia päin kylkeen. Handsfreet, automaatti-ilmastoinnit ja sähkötoimiset kattoluukut ym mukavuudet säästävät hermoja liikenteessä.
Hartaasti toivon ettet ollut tosissasi tuon mielipiteen kanssa, liikenneonnettomuudet eivät vähenisi vaikka autokalustossa mentäisiin takaisin 1950 luvulle. Kuolemaan johtavat onnettomuudet kyllä lisääntyisivät varmasti.
Ihmisistä ne onnettomuudet johtuvat, ei autoista.Sinulla on nyt jo pallo täysin hukassa. Kylmä tosiasia on että kun ihmiseltä viedään koneen (käyttis/auton automatiikka) ansiosta liikaa päätäntävaltaa, seurauksena on katastrofi.
- windows toimii
... kirjoitti:
Sinulla on nyt jo pallo täysin hukassa. Kylmä tosiasia on että kun ihmiseltä viedään koneen (käyttis/auton automatiikka) ansiosta liikaa päätäntävaltaa, seurauksena on katastrofi.
mikähän siinä kun Linuxin käyttäjien kanssa alkaa keskustelemaan, se menee melkoisen nopeasti aina tähän: "Sinulla on nyt jo pallo täysin hukassa." tms. Luuletko että mielipiteeni muuttuu vääräksi kun alat arvostelemaan minua mielipiteideni sijaan?
Kylmä tosiasia on se että olen ja tulen olemaan samaa mieltä liikenneonnettomuuksia tutkivien ammattilaisten kanssa. - ...
mikähän siinä kun Linuxin käyttäjien kanssa alkaa keskustelemaan, se menee melkoisen nopeasti aina tähän: "Sinulla on nyt jo pallo täysin hukassa." tms. Luuletko että mielipiteeni muuttuu vääräksi kun alat arvostelemaan minua mielipiteideni sijaan?
Kylmä tosiasia on se että olen ja tulen olemaan samaa mieltä liikenneonnettomuuksia tutkivien ammattilaisten kanssa.Olet ollut koko ajan pihalla kuin lumiukko ja yhä enemmän menet koko ajan.
Laitapas nyt jo jotain linkkiä väitteittesi tueksi. - windows toimii
... kirjoitti:
Olet ollut koko ajan pihalla kuin lumiukko ja yhä enemmän menet koko ajan.
Laitapas nyt jo jotain linkkiä väitteittesi tueksi."Laitapas nyt jo jotain linkkiä väitteittesi tueksi."
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvalaitteet/aktiivinen_ja_passiivinen_turvallisuus.php
Sinun vuorosi. - ...
"Laitapas nyt jo jotain linkkiä väitteittesi tueksi."
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvalaitteet/aktiivinen_ja_passiivinen_turvallisuus.php
Sinun vuorosi.Taas tulkitsit tekstiä mielesi mukaan. Jo otsikko kertoo olennaisen:
"Nopeus on tärkeä tekijä sekä aktiivisessa että passiivisessa turvallisuudessa"
Eli kun automatio mahdollistaa kovat nopeudet talvellakin, on onnettomuudessa jälki hirveää. - windows toimii
... kirjoitti:
Taas tulkitsit tekstiä mielesi mukaan. Jo otsikko kertoo olennaisen:
"Nopeus on tärkeä tekijä sekä aktiivisessa että passiivisessa turvallisuudessa"
Eli kun automatio mahdollistaa kovat nopeudet talvellakin, on onnettomuudessa jälki hirveää.Tulkitsin tekstiä ihan oikein. Missään ei sanota että uusien autojen parempi turvallisuus lisäisi onnettomuusriskiä, päin vastoin siellä sanotaan että vammautumiseen/kuolemaan johtavat onnettomuudet vähenisivät paljon.
Tekstissä viitataan aina ihmiseen onnettomuuden tärkeimpänä vaikuttajana. Lisäksi puhutaan hallintalaitteiden, valojen sekä tuulilasin puhtauden tärkeydestä ja muusta auton turvallisuus tekijöistä.
Sinun vuoro laittaa linkkiä omille väitteillesi. - ...
Tulkitsin tekstiä ihan oikein. Missään ei sanota että uusien autojen parempi turvallisuus lisäisi onnettomuusriskiä, päin vastoin siellä sanotaan että vammautumiseen/kuolemaan johtavat onnettomuudet vähenisivät paljon.
Tekstissä viitataan aina ihmiseen onnettomuuden tärkeimpänä vaikuttajana. Lisäksi puhutaan hallintalaitteiden, valojen sekä tuulilasin puhtauden tärkeydestä ja muusta auton turvallisuus tekijöistä.
Sinun vuoro laittaa linkkiä omille väitteillesi.Kun nopeus kasvaa, kuolemanriski kasvaa. Tämähän on yleisesti tunnettu tosiasia. Vauhti tappaa. Ja vauhdin mahdollistaa automatiikka joka huija ihmistä väärällä turvallisuuden tunteella.
- windows toimii
... kirjoitti:
Kun nopeus kasvaa, kuolemanriski kasvaa. Tämähän on yleisesti tunnettu tosiasia. Vauhti tappaa. Ja vauhdin mahdollistaa automatiikka joka huija ihmistä väärällä turvallisuuden tunteella.
"Kun nopeus kasvaa, kuolemanriski kasvaa. Tämähän on yleisesti tunnettu tosiasia. Vauhti tappaa."
Niin ja ihminen sitä vauhtia säätelee, ei auto.
"Ja vauhdin mahdollistaa automatiikka joka huija ihmistä väärällä turvallisuuden tunteella."
Tälle voisit nyt sen lähteen laittaa. Uusien autojen tekniikka turvallisuusjärjestelmineen mahdollistaa paremmat mahdollisuudet selvitä mahdollisessa onnettomuudessa. Onnettomuudet eivät johdu uusista autoista, onnettomuuksia on ollut suhteessa autokantaan suunnilleen saman verran. Kuolemaan ja vammautumiseen johtaneet onnettomuuden ovat turvallisempien autojen myötä vähentyneet. - ...
"Kun nopeus kasvaa, kuolemanriski kasvaa. Tämähän on yleisesti tunnettu tosiasia. Vauhti tappaa."
"Ja vauhdin mahdollistaa automatiikka joka huija ihmistä väärällä turvallisuuden tunteella."
Tälle voisit nyt sen lähteen laittaa. Uusien autojen tekniikka turvallisuusjärjestelmineen mahdollistaa paremmat mahdollisuudet selvitä mahdollisessa onnettomuudessa. Onnettomuudet eivät johdu uusista autoista, onnettomuuksia on ollut suhteessa autokantaan suunnilleen saman verran. Kuolemaan ja vammautumiseen johtaneet onnettomuuden ovat turvallisempien autojen myötä vähentyneet.Miksi tarvitset lähteen itsestäänselvyydelle? Jos ajaa päin puuta 10 km/h tai 110 km/h niin asia on kaikille itsestään selvä. Sinä tarvitset ilmeisesti lähteen faktalle "Koivu on puu" jotta voisit jälleen tulkita sitäkin väärin.
- T: vanhan auton omistaja
... kirjoitti:
Kyllä on. Ihmiset luottavat huonollakin kelillä automatiikkaan liika ja kun auto lähtee lapasista, on vauhti kova ja jälki kauheaa. Vanhempi auto olisi jo ilmoittanut heittelehtimällä pikkunopeuksissa että nyt on liukasta, ja kuski olisi oppinut ajamaan kelin mukaan....Vanhempi auto olisi jo ilmoittanut heittelehtimällä pikkunopeuksissa...
Vanhemmalla autolla voi ajaa kuolemaan johtavan kolarin jo taajamanopeuksissa. - windows toimii
... kirjoitti:
Miksi tarvitset lähteen itsestäänselvyydelle? Jos ajaa päin puuta 10 km/h tai 110 km/h niin asia on kaikille itsestään selvä. Sinä tarvitset ilmeisesti lähteen faktalle "Koivu on puu" jotta voisit jälleen tulkita sitäkin väärin.
haluaisin lähteen sille väitteelle että uusien autojen mukanaan tuoma vääränlainen turvallisuuden tunne on syynä liikenneonnettomuuksiin. Esim missä tutkimuksessa (keiden tekemä, missä tehty) on todettu uusien autojen paremman aktiivisen/passiivisen turvallisuuden olevan se pääsääntöinen syypää onnettomuuksiin.
- juttua minäkin
Tälle voisit nyt sen lähteen laittaa. Uusien autojen tekniikka turvallisuusjärjestelmineen mahdollistaa paremmat mahdollisuudet selvitä mahdollisessa onnettomuudessa. Onnettomuudet eivät johdu uusista autoista, onnettomuuksia on ollut suhteessa autokantaan suunnilleen saman verran. Kuolemaan ja vammautumiseen johtaneet onnettomuuden ovat turvallisempien autojen myötä vähentyneet.Autojen turvallisuus on kasvanut, kiitos turvalaitteiden. Hyvä niin.
Mutta samalla kuljettajien ajotaito on ruostunut, kiitos juuri virheitä liikaa sallivan automatiikan. Kylmä tosiasia on että entisaikoina autoja piti osata ajaa, mutta ne myös tottelivat. Nykyajan turvapalkkikolossia ei enää voi ajaa ilman kaiken maailman apuvälineitä, koska pikku kauppakassikin saattaa painaa yli 1500 kiloa. Sitä ei monikaan enää pystyisi edes käsittelemään ilman kaiken maailman tehostimia ja assistentteja ja vakauttimia. Ja juuri tästä syntyy se paradoksi. Itse autot ovat kyllä turvallisia, mutta ne aiheuttavat ominaisuuksillaan turhaa riskinottoa, jota ennen vanhaan ei ilmennyt kuin pojan koltiaisilla. - windows toimii
juttua minäkin kirjoitti:
Autojen turvallisuus on kasvanut, kiitos turvalaitteiden. Hyvä niin.
Mutta samalla kuljettajien ajotaito on ruostunut, kiitos juuri virheitä liikaa sallivan automatiikan. Kylmä tosiasia on että entisaikoina autoja piti osata ajaa, mutta ne myös tottelivat. Nykyajan turvapalkkikolossia ei enää voi ajaa ilman kaiken maailman apuvälineitä, koska pikku kauppakassikin saattaa painaa yli 1500 kiloa. Sitä ei monikaan enää pystyisi edes käsittelemään ilman kaiken maailman tehostimia ja assistentteja ja vakauttimia. Ja juuri tästä syntyy se paradoksi. Itse autot ovat kyllä turvallisia, mutta ne aiheuttavat ominaisuuksillaan turhaa riskinottoa, jota ennen vanhaan ei ilmennyt kuin pojan koltiaisilla.ei muuta kuin tutkimustulosta väitteelle :)
- ...
haluaisin lähteen sille väitteelle että uusien autojen mukanaan tuoma vääränlainen turvallisuuden tunne on syynä liikenneonnettomuuksiin. Esim missä tutkimuksessa (keiden tekemä, missä tehty) on todettu uusien autojen paremman aktiivisen/passiivisen turvallisuuden olevan se pääsääntöinen syypää onnettomuuksiin.
Itsestään selvyyttä ei tarvitse tutkia. Johan on poliisikin sanonut usein ihmisten ottavan koko ajan enemmän riskejä liikenteessä. Ja yritäpä ajaa taunuksella sataa loskassa. Monella nykyautolla se onnistuu. Mitä voimmekaan päätellä tästä...
- ...
ei muuta kuin tutkimustulosta väitteelle :)
sillekin pitää esittää lähde että naiset synnyttävät lapsia, ei miehet. Myönnä jo, hävisit, eikä se asia siitä lähteillä enää parane. Ps. jos sinua noin kiinnostaa itsestään selvyydet, googleta itse.
- windows toimii
... kirjoitti:
Itsestään selvyyttä ei tarvitse tutkia. Johan on poliisikin sanonut usein ihmisten ottavan koko ajan enemmän riskejä liikenteessä. Ja yritäpä ajaa taunuksella sataa loskassa. Monella nykyautolla se onnistuu. Mitä voimmekaan päätellä tästä...
Taunuksen aikoihin ihmiset ajoivat kuolemaan johtaneita kolareita loskassa paljon helpommin kuin nykyään. Uudet autot kulkevat kovempaa, vakaammin ja turvallisemmin, mutta kuljettaja on aina se syy siihen kolariin, ei auto. Jos kuljettajalla on vääränlainen turvallisuuden tunne (ainahan ihmiset ovat luulleet itsestään liikoja, myös taunuksen kulta-aikana) niin siitä ei kyllä voi syyttää autotehtaita, vaan kuljettajaa.
Tästä päästäänkin takaisin itse asiaan, tietokoneen valmistaja ei ole syypää tietokoneen vääränlaiseen käyttöön. - windows toimii
... kirjoitti:
sillekin pitää esittää lähde että naiset synnyttävät lapsia, ei miehet. Myönnä jo, hävisit, eikä se asia siitä lähteillä enää parane. Ps. jos sinua noin kiinnostaa itsestään selvyydet, googleta itse.
sehän on ihan fakta että vaikka olisi kuinka oikeassa, Linuxmiehille on aina myönnettävä olevansa väärässä. Näin se on aina ollutkin.
Kyllä tosiaan täytyy esittää faktaa jos alkaa väittämään autotehtaiden olevan ensisijaisia syypäitä liikenneonnettomuuksiin. Ei ihan kelpaa "googleta itse" vaan sinä laitat sitä faktaa pöytään tai pidät suusi tukossa. Kiitos. - numero2
Taunuksen aikoihin ihmiset ajoivat kuolemaan johtaneita kolareita loskassa paljon helpommin kuin nykyään. Uudet autot kulkevat kovempaa, vakaammin ja turvallisemmin, mutta kuljettaja on aina se syy siihen kolariin, ei auto. Jos kuljettajalla on vääränlainen turvallisuuden tunne (ainahan ihmiset ovat luulleet itsestään liikoja, myös taunuksen kulta-aikana) niin siitä ei kyllä voi syyttää autotehtaita, vaan kuljettajaa.
Tästä päästäänkin takaisin itse asiaan, tietokoneen valmistaja ei ole syypää tietokoneen vääränlaiseen käyttöön.Sinä olet turha jankkaaja, joka ei enää muuta keksi kuin vääristellä uutisia ja vaatia turhia "perusteluja" joita voisit taas vääristellä. Kukaan ei jaksa inttää idiootille.
- numero2
sehän on ihan fakta että vaikka olisi kuinka oikeassa, Linuxmiehille on aina myönnettävä olevansa väärässä. Näin se on aina ollutkin.
Kyllä tosiaan täytyy esittää faktaa jos alkaa väittämään autotehtaiden olevan ensisijaisia syypäitä liikenneonnettomuuksiin. Ei ihan kelpaa "googleta itse" vaan sinä laitat sitä faktaa pöytään tai pidät suusi tukossa. Kiitos. - aiheesta
Onko sekin autotehtaiden vika että autot on yritetty tehdä liian helpoiksi ja paljon turhuuksia on automatisoitu? Kuskien ei tarvitse opetella ajamaan/käyttämään niitä, riittää kun mennään autoon omistajana ja lähdetään vaan huruuttelemaan ilman että tiedetään mitä ollaan tekemässä?
Tietotekniikassa ihmisten vika on siinä että silti käytetään microsoftin kuraa vaikka selvästi parempia on saatavana, sekä maksullisia että ilmaisia.
- windows toimii
aiheesta kirjoitti:
Tietotekniikassa ihmisten vika on siinä että silti käytetään microsoftin kuraa vaikka selvästi parempia on saatavana, sekä maksullisia että ilmaisia.
Jos olisi jokasuhteen selvästi parempia maksullisia ja ilmaisia tarjolla, miksi niitä ei käytetä?
(OEM selitykset eivät kelpaa koska tietokonevalmistajat päättävät sen mikä käyttöjärjestelmä koneen mukana tulee)
- Eräs vain
Windows-käyttäjille ei olekkaan tärkeintä tekniset yksityiskohdat. Tärkeintä on käytettävyys ja mitä ohjelmia käyttöjärjestelmän päällä pystyy ajamaan.
Typeryyden huipentuma on hehkuttaa käyttöjärjestelmää, jolta puuttuu käytännössä kaikki kunnon ohjelmat. Käyttöjärjestelmä on vain alusta. Linux-pellelle tärkentä on käyttöjärjestelmän nysväys.- e=mc²
Käyttöjärjestelmää ei tarvitse asennuksen jälkeen nysvätä ollenkaan ja kaikki ohjelmat mitä joudun mm. töissä käyttämään, on saatavilla Linuxille, esim.
http://www.mathworks.com/products/matlab/
http://www.aplac.com/products/ - esimerkkiä
>...käytännössä kaikki kunnon ohjelmat.
Kenellähän tässä on aivotoiminnassa puutteita ? :)
Kerrohan MITÄ "kunnon" ohjelmia puuttuu. Mielestäni sellaisia eivät ainakaan ole virustorjunta ja levyneheytys joita Linuxissa ei todellakaan ole kun ei ole tarvetta. - dfg.
esimerkkiä kirjoitti:
Kerrohan MITÄ "kunnon" ohjelmia puuttuu. Mielestäni sellaisia eivät ainakaan ole virustorjunta ja levyneheytys joita Linuxissa ei todellakaan ole kun ei ole tarvetta.Tällä hetkellä kiinnostaa 3DS Max ja modo 202, toimiiko ne sinulla miten hyvin?
- ...
dfg. kirjoitti:
Tällä hetkellä kiinnostaa 3DS Max ja modo 202, toimiiko ne sinulla miten hyvin?
Entäpä jos käännetään näsäviisastelijalle dfg. asia toisin päin: Moniko Applen tai linuxin ammattisofta toimii sinulla winukassa? Kyllä niitä hyötyohjelmia linuxillekin on, usko pois, tuskin ne Peugeotillakaan pelkkää Open Officea käyttävät.
Olet aina suuna ja päänä vaikka todellisuudessa olet pelkkä kädetön wintoy-only -pelle, joka menettäisi heti kasvonsa kun joku vasta-alkaja tulisi kysymään jotain linuxiin liittyvää. - windows toimii
esimerkkiä kirjoitti:
Kerrohan MITÄ "kunnon" ohjelmia puuttuu. Mielestäni sellaisia eivät ainakaan ole virustorjunta ja levyneheytys joita Linuxissa ei todellakaan ole kun ei ole tarvetta."Mielestäni sellaisia eivät ainakaan ole virustorjunta ja levyneheytys joita Linuxissa ei todellakaan ole kun ei ole tarvetta."
Linuxille on monia haittaohjelman tarkistusohjelmia, clamav, chkrootkit ja muistaakseni f-securellakin tai vastaavalla on joku linux-ohjelma. Linuxin tiedostojärjestelmille on myös niitä defragment ohjelmia ja joissain tapauksissa niitä myös tarvitsee. Tuskin niitä kukaan turhaan on tehnyt? - ......
"Mielestäni sellaisia eivät ainakaan ole virustorjunta ja levyneheytys joita Linuxissa ei todellakaan ole kun ei ole tarvetta."
Linuxille on monia haittaohjelman tarkistusohjelmia, clamav, chkrootkit ja muistaakseni f-securellakin tai vastaavalla on joku linux-ohjelma. Linuxin tiedostojärjestelmille on myös niitä defragment ohjelmia ja joissain tapauksissa niitä myös tarvitsee. Tuskin niitä kukaan turhaan on tehnyt?Toivottavasti sä et tarkoita näitä tuolla Linux-palstalla olleita nerokkaita softia...? :))
#!/bin/bash
COUNTER=2000000
until [ $COUNTER -lt 0 ]; do
echo DEFRAGMENTED $COUNTER Mt
let COUNTER-=1
done
#!/bin/bash
COUNTER=50000
echo Cleaning registry... $COUNTER remaining
let COUNTER-=1
done - windows toimii
...... kirjoitti:
Toivottavasti sä et tarkoita näitä tuolla Linux-palstalla olleita nerokkaita softia...? :))
#!/bin/bash
COUNTER=2000000
echo DEFRAGMENTED $COUNTER Mt
let COUNTER-=1
done
#!/bin/bash
COUNTER=50000
echo Cleaning registry... $COUNTER remaining
let COUNTER-=1
doneihan oikeista ohjelmista puhuin.
- .......
ihan oikeista ohjelmista puhuin.
ext2:lle on toimiva offline-defragment softa, mutta eheytykselle ei juuri ole tarvetta. Jos levyä pyörittää pitkään melkein täytenä, saattaa tiedostot pirstoutua, mutta ongelma ei edelleenkään ole lähimainkaan yhtä iso kuin NTFS tai FAT:ssa.
http://wiki.arslinux.com/About_Defragmentation
Vistan yksi uusi hienoushan piti olla WinFS, jonka piti poistaa pirstoutuminen, mutta oli ilmeisesti liian kova pala purtavaksi... - windows toimii
....... kirjoitti:
ext2:lle on toimiva offline-defragment softa, mutta eheytykselle ei juuri ole tarvetta. Jos levyä pyörittää pitkään melkein täytenä, saattaa tiedostot pirstoutua, mutta ongelma ei edelleenkään ole lähimainkaan yhtä iso kuin NTFS tai FAT:ssa.
http://wiki.arslinux.com/About_Defragmentation
Vistan yksi uusi hienoushan piti olla WinFS, jonka piti poistaa pirstoutuminen, mutta oli ilmeisesti liian kova pala purtavaksi...ext3:
"There is no online ext3 defragmentation tool working on the filesystem level. An offline ext2 defragmenter, e2defrag, exists but requires that the ext3 filesystem be converted back to ext2 first. But depending on the feature bits turned on on the filesystem, e2defrag may destroy data; it does not know how to treat many of the newer ext3 features.[4] There are userspace defragmentation tools like Shake[2] and defrag[3], which seem to work fine without data loss, but there is little feedback about those tools."
( http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3 )
XFS systeemi käyttää sellaista kuin xfs_fsr.
Reiser4:ään tulee sellainen toiminto kuin repacker.
"At present Reiser4 lacks a few standard file system features, such as an online repacker (similar to the defragmentation utilities provided with other file systems). The creators of Reiser4 say they will implement these later; sooner if someone pays them to do so."
( http://en.wikipedia.org/wiki/Reiser4 )
PUOLUEETONTA tietoa eheytyksestä saa täältä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Defragmentation
Mistä luit että WinFS:n piti poistaa pirstoutuminen? Lähde tälle kiitos.
Käsittääkseni WinFS:n piti tarjota samantyylinen automaattinen eheytys mikä on Applen HFS tiedostojärjestelmässä ja muita uusia ominaisuuksia. Tämäkin on vain mutua kun en muista mistä tuon kuulin/luin.
"Jos levyä pyörittää pitkään melkein täytenä, saattaa tiedostot pirstoutua, mutta ongelma ei edelleenkään ole lähimainkaan yhtä iso kuin NTFS tai FAT:ssa."
Mikä ihmeen iso ongelma se on NTFS tiedostojärjestelmässä? Kaikki tiedostojärjestelmät pirstoutuvat, sitä voi ehkäistä oikeanlaisella osioinnilla. Kannattaisi ehkä tutustua NTFS tiedostojärjestelmän ominaisuuksiin ennen kun alkaa osoittamaan sitä syyttävällä sormella. - ...
ext3:
"There is no online ext3 defragmentation tool working on the filesystem level. An offline ext2 defragmenter, e2defrag, exists but requires that the ext3 filesystem be converted back to ext2 first. But depending on the feature bits turned on on the filesystem, e2defrag may destroy data; it does not know how to treat many of the newer ext3 features.[4] There are userspace defragmentation tools like Shake[2] and defrag[3], which seem to work fine without data loss, but there is little feedback about those tools."
"At present Reiser4 lacks a few standard file system features, such as an online repacker (similar to the defragmentation utilities provided with other file systems). The creators of Reiser4 say they will implement these later; sooner if someone pays them to do so."
Käsittääkseni WinFS:n piti tarjota samantyylinen automaattinen eheytys mikä on Applen HFS tiedostojärjestelmässä ja muita uusia ominaisuuksia. Tämäkin on vain mutua kun en muista mistä tuon kuulin/luin.
"Jos levyä pyörittää pitkään melkein täytenä, saattaa tiedostot pirstoutua, mutta ongelma ei edelleenkään ole lähimainkaan yhtä iso kuin NTFS tai FAT:ssa."
Mikä ihmeen iso ongelma se on NTFS tiedostojärjestelmässä? Kaikki tiedostojärjestelmät pirstoutuvat, sitä voi ehkäistä oikeanlaisella osioinnilla. Kannattaisi ehkä tutustua NTFS tiedostojärjestelmän ominaisuuksiin ennen kun alkaa osoittamaan sitä syyttävällä sormella.Et edes ymmärrä lukemaasi niin turha kanssasi on väitellä.
- windows toimii
... kirjoitti:
Et edes ymmärrä lukemaasi niin turha kanssasi on väitellä.
"Et edes ymmärrä lukemaasi niin turha kanssasi on väitellä."
Tuo on niiiiiiiiiiiin tuttu perustelu Linuxkäyttäjältä :) - ...
"Et edes ymmärrä lukemaasi niin turha kanssasi on väitellä."
Tuo on niiiiiiiiiiiin tuttu perustelu Linuxkäyttäjältä :)Sinä et koskaan itse perustele mitään vaan selität MUTUa ja tulkitset Wikipediaa ym. oman mielesi mukaan. Pian varmaan alat väittämään että linuxiin on spywareakin.
- windows toimii
... kirjoitti:
Sinä et koskaan itse perustele mitään vaan selität MUTUa ja tulkitset Wikipediaa ym. oman mielesi mukaan. Pian varmaan alat väittämään että linuxiin on spywareakin.
no mitäs en nyt ole perustellut? Ethän sinäkään minua paremmin perustele yhtään mitään joten älä valita.
- ...
no mitäs en nyt ole perustellut? Ethän sinäkään minua paremmin perustele yhtään mitään joten älä valita.
Windowspeelo uikuttaa kun ei muuhun pysty. Asian pointti oli että vaikka eteesi löisi uutisen spyaxesta, sinä tulkitsisit sen niin että se saastuttaakin linuxia.
- windows toimii
... kirjoitti:
Windowspeelo uikuttaa kun ei muuhun pysty. Asian pointti oli että vaikka eteesi löisi uutisen spyaxesta, sinä tulkitsisit sen niin että se saastuttaakin linuxia.
"Asian pointti oli että vaikka eteesi löisi uutisen spyaxesta, sinä tulkitsisit sen niin että se saastuttaakin linuxia."
Miten niin? - ...
"Asian pointti oli että vaikka eteesi löisi uutisen spyaxesta, sinä tulkitsisit sen niin että se saastuttaakin linuxia."
Miten niin?sitä.
- vai ?
ext3:
Mikä ihmeen iso ongelma se on NTFS tiedostojärjestelmässä? Kaikki tiedostojärjestelmät pirstoutuvat, sitä voi ehkäistä oikeanlaisella osioinnilla. Kannattaisi ehkä tutustua NTFS tiedostojärjestelmän ominaisuuksiin ennen kun alkaa osoittamaan sitä syyttävällä sormella.>...iso ongelma se on NTFS tiedostojärjestelmässä?
On se niin iso ongelma että miljoonat käyttäjät joutuvat eheyttämään levynsä useamman kerran vuodessa ja silti kärsivät pirstoutumisen aiheuttamasta koneen hidastumisesta kaiken aikaa koska se alkaa välittömästi eheyttämisen jälkeen. - windows toimii
vai ? kirjoitti:
>...iso ongelma se on NTFS tiedostojärjestelmässä?
On se niin iso ongelma että miljoonat käyttäjät joutuvat eheyttämään levynsä useamman kerran vuodessa ja silti kärsivät pirstoutumisen aiheuttamasta koneen hidastumisesta kaiken aikaa koska se alkaa välittömästi eheyttämisen jälkeen.ongelma on käyttäjissä eikä siinä tiedostojärjestelmässä. Samat käyttäjät sähläävät Linuxiin siirtyessään aivan samalla tavalla, vaikka se onkin vaikea asia myöntää Linuxi puolella.
- c=3
ongelma on käyttäjissä eikä siinä tiedostojärjestelmässä. Samat käyttäjät sähläävät Linuxiin siirtyessään aivan samalla tavalla, vaikka se onkin vaikea asia myöntää Linuxi puolella.
Windowsin EULAhan siirtää vastuun ohjelmiston virheistä käyttäjälle.
- niin?
ongelma on käyttäjissä eikä siinä tiedostojärjestelmässä. Samat käyttäjät sähläävät Linuxiin siirtyessään aivan samalla tavalla, vaikka se onkin vaikea asia myöntää Linuxi puolella.
>Samat käyttäjät sähläävät Linuxiin siirtyessään...
Enkö minä ole täsmälleen se SAMA käyttäjä joka tuskastui Windowsin ongelmiin noin neljä vuotta sitten?
Heitin Windowsin roskiin lyhyen siirtymäajan jälkee ja kuinka ollakkaan, ongelmat katosivat samalla.
Koskaan en ole edes yrittänyt ajaa mitään eheytystä sen kummemin alussa käyttämälleni ext2:lle kuin nykyiselle ext3:lle. Kuitenkin koneen suorituskyky pysyy vuosikausia yhtä hyvänä kuin asennuksen jälkeen. - windows toimii
niin? kirjoitti:
>Samat käyttäjät sähläävät Linuxiin siirtyessään...
Enkö minä ole täsmälleen se SAMA käyttäjä joka tuskastui Windowsin ongelmiin noin neljä vuotta sitten?
Heitin Windowsin roskiin lyhyen siirtymäajan jälkee ja kuinka ollakkaan, ongelmat katosivat samalla.
Koskaan en ole edes yrittänyt ajaa mitään eheytystä sen kummemin alussa käyttämälleni ext2:lle kuin nykyiselle ext3:lle. Kuitenkin koneen suorituskyky pysyy vuosikausia yhtä hyvänä kuin asennuksen jälkeen.et vain osaa.
- windows toimii
c=3 kirjoitti:
Windowsin EULAhan siirtää vastuun ohjelmiston virheistä käyttäjälle.
Käsittääkseni Linux(ydin), jokaikinen Linuxjakelu, sekä avoimen koodin ohjelma siirtää vastuun ohjelmiston virheistä käyttäjälle. Korjaa toki jos olen väärässä?
- niin ?
et vain osaa.
Mitä minä en osaa?
Hankkia ongelmia vai ? Tottakai osaisin edelleen asentaa Windowsin mutta kun minä vaan en jostain kumman syystä halua niitä sen mukana tulevia ongelmia. - windows toimii
niin ? kirjoitti:
Mitä minä en osaa?
Hankkia ongelmia vai ? Tottakai osaisin edelleen asentaa Windowsin mutta kun minä vaan en jostain kumman syystä halua niitä sen mukana tulevia ongelmia.mitähän ongelmia sinulla siinä oli? Etkö pystynyt ratkaisemaan ongelmia tismalleen samalla tavalla kuin Linuxissa, eli käyttämällä googlea?
- dfg.
... kirjoitti:
Entäpä jos käännetään näsäviisastelijalle dfg. asia toisin päin: Moniko Applen tai linuxin ammattisofta toimii sinulla winukassa? Kyllä niitä hyötyohjelmia linuxillekin on, usko pois, tuskin ne Peugeotillakaan pelkkää Open Officea käyttävät.
Olet aina suuna ja päänä vaikka todellisuudessa olet pelkkä kädetön wintoy-only -pelle, joka menettäisi heti kasvonsa kun joku vasta-alkaja tulisi kysymään jotain linuxiin liittyvää.Kun asiasisältöä ei ole, on pakko siirtyä henkilökohtaisuuksiin.
Voi voi kun Linuxissa ei näytä toimivan ohjelmat joita haluan käyttää, tuskin se minun vikani on.
Se mitä Peugeot tekee, ei kiinnosta. Tehkööt ranskalaiset niitä vikapesiään, minä en niitä aio ostaa.
Oletko sama ... peelo joka tuossa alempana valittaa? - dfg.
... kirjoitti:
Olet aina suuna ja päänä vaikka todellisuudessa olet pelkkä kädetön wintoy-only -pelle, joka menettäisi heti kasvonsa kun joku vasta-alkaja tulisi kysymään jotain linuxiin liittyvää.Totta, en tehnyt Ubuntulla yhtään mitään, joten poistin sen jonkin aikaa sitten.
Sabayon on edelleen -RW:llä, tosin enää ainoastaan siitä syystä että en tiedä missä kyseinen levy on, muuten olisin tallentanut siihenkin jo päälle. - taas en
dfg. kirjoitti:
Totta, en tehnyt Ubuntulla yhtään mitään, joten poistin sen jonkin aikaa sitten.
Sabayon on edelleen -RW:llä, tosin enää ainoastaan siitä syystä että en tiedä missä kyseinen levy on, muuten olisin tallentanut siihenkin jo päälle.tehnyt Windowsilla mitään joten poltin XP:n levyn ja kusin sen päälle. Samoin tekisin sinullekin.
- dfg.
taas en kirjoitti:
tehnyt Windowsilla mitään joten poltin XP:n levyn ja kusin sen päälle. Samoin tekisin sinullekin.
En ole kyllä ennen moista harrastanut.
- dfg.
vai ? kirjoitti:
>...iso ongelma se on NTFS tiedostojärjestelmässä?
On se niin iso ongelma että miljoonat käyttäjät joutuvat eheyttämään levynsä useamman kerran vuodessa ja silti kärsivät pirstoutumisen aiheuttamasta koneen hidastumisesta kaiken aikaa koska se alkaa välittömästi eheyttämisen jälkeen."kärsivät pirstoutumisen aiheuttamasta koneen hidastumisesta"
Löytyykö tuohon hidastumiseen jotain mitattuja faktoja jotta voisimme määrittää mahdollisen kärsimyksen määrän? - windows toimii
dfg. kirjoitti:
"kärsivät pirstoutumisen aiheuttamasta koneen hidastumisesta"
Löytyykö tuohon hidastumiseen jotain mitattuja faktoja jotta voisimme määrittää mahdollisen kärsimyksen määrän?Yleensä Linuxexpertit keskittyvät siihen pään aukomiseen niiden faktojen sijaan.
En todellakaan usko että kenelläkään on mitään pitävää esittää, jos on niin ihmettelen suuresti :o - ...
Yleensä Linuxexpertit keskittyvät siihen pään aukomiseen niiden faktojen sijaan.
En todellakaan usko että kenelläkään on mitään pitävää esittää, jos on niin ihmettelen suuresti :oItsestään selvästä asiasta ei tarvitse esittää mitään. Miksi muuten jopa XP:ssä on mukana eheytysohjelma?
- puolestani
mitähän ongelmia sinulla siinä oli? Etkö pystynyt ratkaisemaan ongelmia tismalleen samalla tavalla kuin Linuxissa, eli käyttämällä googlea?
En tiedä muiden ongelmista mutta levyn pirstoutumiseen ei googletus auta. Kai Microsoftilta tulisi yleinen tiedote mitä tehdä jos se olisi jotenkin muuten ratkaistavissa kuin ajamalla eheytys tarpeen vaatiessa.
Mitä varten luulisit sen defragin Windowsissa olevan jos sitä ei tarvita?
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/defrag.mspx? - ihmettele
Yleensä Linuxexpertit keskittyvät siihen pään aukomiseen niiden faktojen sijaan.
En todellakaan usko että kenelläkään on mitään pitävää esittää, jos on niin ihmettelen suuresti :o>...mitään pitävää esittää, jos on niin ihmettelen suuresti
Minä taas ihmettelen miksi yhtiönne käskee tekemään eheytyksen kerran kuussa jos sitä ei tarvita. Kiusallaanko ? :D
"Rearrange (defragment) the hard disk Monthly"
http://www.microsoft.com/athome/moredone/maintenance.mspx - dfg.
ihmettele kirjoitti:
>...mitään pitävää esittää, jos on niin ihmettelen suuresti
Minä taas ihmettelen miksi yhtiönne käskee tekemään eheytyksen kerran kuussa jos sitä ei tarvita. Kiusallaanko ? :D
"Rearrange (defragment) the hard disk Monthly"
http://www.microsoft.com/athome/moredone/maintenance.mspxettä Microsoft on aina oikeassa?
- aina.
dfg. kirjoitti:
että Microsoft on aina oikeassa?
>...on aina oikeassa?
Yleisesti ottaen aina väärässä mutta vähintä mitä softantekijöiltä voi odottaa on se että heidän itsensä tekemät ohjeet omalle softalle pitävät suurinpiirtein paikkansa.
- eivät koskaan luovuta?
Liikenneonnettomuudet ovat autotehtaiden syytä, ei ihmisen.
Sodat ja murhat ovat aseiden syytä, ei ihmisen.
Raiskaukset ovat vaatteiden syytä, ei ihmisen.
Alkoholismi on alkoholin syytä, ei ihmisen.
Haittaohjelmat ovat Windowsin syytä, ei ihmisen.
Joillekin on liian vaikea pala myöntää ongelmien johtuvan ihmisestä, täytyy syyttää jotain muuta. - multeri
Ei win-kehuminen ole trollaamista. Totta joka sana.
Vista tulee että paukkuu. Saa siinä taas linuxtouhot koodata ja purkalla paketteja liimailla. Ja alla puolivuotta niin koko hoito pitää taas uudelleen paketoida.- lisää
>...koko hoito pitää taas uudelleen paketoida.
Nyt kun sattui asiantuntija paikalle niin kerrohan meille tyhmemmille mitä tarkoittaa "uudelleen paketointi" ?
En ole sellaista koskaan tehnyt vaikka olen vuosikausia käyttänyt pelkästään Linuxia.
Mistähän minä olen jäänyt paitsi? :)
- HyGg@ %mQz5i ..PaANw
Te todella olette kaikki ihan paskapäitä.
- kumiankka
>Te todella olette kaikki ihan paskapäitä.<
Merkillistä kiistelyä makuasioista, tappeletteko samalla lailla siitä mikä ruoka on hyvää ja mikä ei? Jollekin sopii Linux paremmin ja jollekin Windows, fakki-idiootteja kaikki tyynni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?322282Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751194