Kuinka paljon ajokkinne painavat?

Hätänumero

No juu..Siinäpä se jo tulikin. Eli kuinka paljon ajokoiranne painavat ja kuinka vanhoja ovat? Itsellä puolentoista vuoden ikäinen narttu, painoa 19 kiloa.

14

5294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isintytto

      Meillä ajokoira uros painaa noin 25 kg. Narttu 20-23 kg.Sinun narttusi on ikään katsoen ihan normaalipainoiben.Iän karttuessa kertyy massaa ja paino lisääntyy.

      • Hätänumero

        Jep. Paino kyllä on ihan nsuht normaali, mutta vähän sitä massaa saisi silti tulla, kun luut meinaa paistaa kyljissä ;/


      • :jjjj

        meillä ajokoira narttu painaa 25,8 kg. onko ylipainoinen ?


      • :jjjj
        :jjjj kirjoitti:

        meillä ajokoira narttu painaa 25,8 kg. onko ylipainoinen ?

        iältään on kolme ja puolivuotta.


      • dark.secret
        :jjjj kirjoitti:

        meillä ajokoira narttu painaa 25,8 kg. onko ylipainoinen ?

        [olen topikin aloittaja, Hätänumero]:


        Minkä ikäinen narttusi on? :]


      • dark.secret
        :jjjj kirjoitti:

        iältään on kolme ja puolivuotta.

        Ei oo ylipainonen.


    • haukku24

      Hoittikset painavat 4 vuotias:22 kg 10 vuotias: 23 kg. Aika pienikokoinen narttusi? Mikä säkä?

      • dark.secret

        Olen se alottaja kuten jo mainitsin tuolla aijemmin. :)

        Eli pienikokoinen tosiaan on, ihan varmaa säkää en osaa sanoa, mutta ehkäpä viisi senttiä alle polven. :)


      • dark.secret
        dark.secret kirjoitti:

        Olen se alottaja kuten jo mainitsin tuolla aijemmin. :)

        Eli pienikokoinen tosiaan on, ihan varmaa säkää en osaa sanoa, mutta ehkäpä viisi senttiä alle polven. :)

        POLVENKORKUINEN!!! :)


    • killer kid

      Suomenajokoiranarttu 56 cm korkea, pitkärunkoinen ja voimakas, painaa 32 kg.

      Edellinen narttu oli pienikokoinen, 53 cm, ohutluinen ja lyhytrunkoinen, painoi 15 kg.

      Vuosituhannen vaiheessa 60 cm korkea, keskiraskas uros, painoi 36 kg.

      Nykyään suomenajokoirat on mielestäni jalostuneet liian kookkaiksi ja painaviksi.

      • dark.secret

        Asiaa. Ajokit ovat paljon isompia kuin ennen, liian isoja. :[


    • korpien.kulkija

      Nartulla on ikää vuosi ja painaa n.23 kg, on sirorakenteinen eikä mielestäni yhtään liian lihava!Kotona tyttö on mitattu 55-56cm korkeaksi, ja koira on hyvin pitkä runrkoinen. Mielestäni sellainen kun ajokoiran kuulu olla! Lihastakin tuntuu olevan jo ainakin takajalkoihin kehittynyt.

    • harmaa parta

      Nyt rotujärjestö on kiinnittänyt huomiota suomenajokoiran rakenteeseen käyttöpuolen näkökulmasta. Saa nähdä, miten asia etenee.

      Muutamia seikkoja, joihin toivoisi parannusta: Liian pitkä lanneosa, liian suuret nisät, karvapeite saisi olla parempi varsinkin alapuolelta. Ylensä koko on kasvanut liian raskaaksi, korkeaksi ja pitkäksi. Raskas rakenne mm. tekee sen, että olkanivelvammat haittaavat käyttöä kohta enemmän kuin huonot lonkat.

      Kasvattajilla ja jalostusneuvojilla tietenkin on suurin vastuu, miten jalostus onnistuu.

      Rotumääritelmää ehkä kannattaisi muuttaa niin, ettei kookkaita palkittaisi erinomaisina yksilöinä ja maininta tulisi narttujen nisistä, joihin arvostelussa voisi kiinnittää huomiota nuoria koiria arvosteltaessa. Rotujärjestön julkaisussa 2/07 sivulla 23 oli kaksi narttujen tyyppikuvaa, joista toisella oli liian pitkät nisät.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta asiahan ei vanhene. Meillä isohko raskasrunkoinen narttu 35 kg. Noin 5 kg kevyempänä olisi mielestäni sopiva, nyt on hyvässä sohvakunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe