haluaisin kysyä että kuinka kauan kauppiksessa opiskelu kestää lyhimmillään? Tuo perus viiden vuoden opinnot kuulostaa aika helvetilliseltä:D
kesto?
6
6942
Vastaukset
- Nannaliina
Itse lähden vaihtoon, joten HOPS:in olen laatinut niin, että 5- vuotta menee.
4.5 voisi olla se mihin sen saan - riippuu gradusta. - kauppiksessa
Olen kuullut että parhaimmillaan ihmisiä tullut ulos 3,5 vuodessa, mutta silloin ei ole kyllä ollut elämää muulle kuin kirjoille. Jos vaihtoon haluaa (mikä on tietenkin kannattavaa) kannattaa varata puoli vuotta-vuosi lisää. Realistinen on 4,5 vuotta. Pitää kuitenkin muistaa että kyse on korkeakoulusta, jossa asia pitää oppia niin aikaa menee :)
- kylteri123
Moi!
Itse olen fuksi ja nyt on kasassa 90 op:ta ja uskon saavani 120-130 op:ta ensimmäisen vuoden aikana. Ainiin ja teen etätöitä sivutoimisesti 15h viikossa. Jos täysipäiväisesti opiskelisi, niin uskon että 150op on aivan mahdollista saada ensimmäisen vuoden aikana, jos vain tajuaa tankata niitä kursseja jo heti ekassa periodissa kunnolla. Kyllä se niin on, että kauppiksesta voi valmistua aivan naurettavan nopeaa jos vain motivaatiota lukemiseen löytyy ja opiskelijaelämä ei vie mennessään.
- TuKKK
on suoritettu, mikä on vaatinut ympärivuotista (ja ympärivuorokautista) opiskelua, toisaalta tällä tyypillä oli jonkin verran hyväksiluettavia opintoja jo takanaan.
4 vuotta on realistinen aika, jos keskityt opintoihin oikein kunnolla, mutta jätät aikaa myös muulle elämälle.
Homma on kuitenkin niin, että aikaa tulisi jättää myös ajattelulle ja opittujen asioiden omaksumiselle. Kyllä minä työnantajana arvostaisin enemmän asoita rauhallisemmin omaksunutta, kesäisin ja/tai opintojen ohella työkokemusta hankkinutta ekonomia, jolla on myös "elämä", kuin 21-vuotiasta ekonominplanttua joka tulee työelämään suoraan koulun penkiltä vailla minkäänlaista kosketusta reaalimaailmaan.
Ei se viisi vuotta ole ollenkaan pitkä aika. Itse asiassa neljännen vuosikurssin opiskelijana sitä itse ihmettelenkin, että näinkö nopeasti aika on mennyt.
Laatu on tärkeämpää kuin nopeus.- teekkari kyltteri
Eikös ne nohevimmat tuta-DI:t ole paukuttanut kauppakorkean tutkinnon kahdessa vuodessa ja muutama kuukausi päälle. Päällekkäisiä aihealueita löytyy ja taitaa saada jotain hyväksiluettuakin, lisäksi he ovat kai aika lahjakasta sakkia ainakin Tre:lla ja Espoossa/Helsingissä.
Onko muilla tietoa näistä kaksoistutkinto (DI&KTM) henkilöiden suoritusajoista? - KTM, fil. yo
teekkari kyltteri kirjoitti:
Eikös ne nohevimmat tuta-DI:t ole paukuttanut kauppakorkean tutkinnon kahdessa vuodessa ja muutama kuukausi päälle. Päällekkäisiä aihealueita löytyy ja taitaa saada jotain hyväksiluettuakin, lisäksi he ovat kai aika lahjakasta sakkia ainakin Tre:lla ja Espoossa/Helsingissä.
Onko muilla tietoa näistä kaksoistutkinto (DI&KTM) henkilöiden suoritusajoista?Itse olen valmis KTM, joka suorittaa toista tutkintoa Helsingin yliopiston tietojenkäsittelystä. Yhdellä maisterin tutkinnolla olen täysipäiväisesti töissä ja toista teen siinä sivussa. Työnantajat kuitenkin arvostavat oikeata tekemistäkin, eikä vain kirjojen lukemista. Mun suositus on, että ei kannata kiinnittaa niin paljon huomiota nopeaan suorittamiseen, vaan monipuoliseen tekemiseen eli töitä opiskelua yhtä aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812