kokemuksia unipussista?

Elfarran

Haluaisin kuulla hyviä ja huonoja kokemuksia unipussista.

Onko unipussi rauhoittanut öitä tai vähentänyt yöheräämisiä?
Onko teidän vauvanne ollut erityisen rauhaton sängyssään, esim potkinut ja kiehnannut ja siihen unipussi auttanut?

Meillä yöt kauhean repaleisia ja tyttö potkii ja meuhkaa kauheasti yöllä. Peitto ei pysy hetkeäkään päällä. Ajattelin, että jos unipussi rauhoittaisi sitä liikehdintää ja sitten uni muutenkin rauhoittuisi.

Tuntuu vain, että ahdistuuko vauva vain enemmän kun ei pysty niin vapaasti potkimaan ja liikehtimään?

Minkä merkkinen unipussi teillä on käytössä?

6

4038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elfarran

unipussia? Aattelin jos leikkais jostain vanhoista potkareista alaosan vekka ja sitten tekis jostain kankaasta sen pussiosan siihen.

Mitä materiaalia teidän unipussit ovat? Pitäskö sen pussiosan olla jotain melko paksua ja painavaa kangasta. Kun vois kuvitella, että ohut kangas kiertyis jalkojen ympärille. Käytättekö unipussin kanssa peittoa?

• oli meillä

Meillä oli käytössä kaksi itsetehtyä unipussia. Toinen vanhasta päiväpeitosta (paksumpi) ja toinen (ohuempi)froteekankaasta, jossa lakanakangasvuori. Toisen pussin helmassa on vetoketju (parempi) ja toisen nepparit (huonompi - vilkas lapsi sai liikkuessaan jalat neppareiden välistä ja nepparit auki). Toisessa pussissa olkapäillä nappikiinnitys (huonompi, lapsi laittaa ne suuhun) ja toisessa tarranauha (parempi, ei tukhtumisvaaraa).

Kaava otettiin ihan kaupanpusseja matkimalla.

Jäi pois käytöstä siinä vaiheessa, kun yöliikkuminen alkoi olla sitä luokkaa, että oli aivan solmussa pussinsa kanssa, n.6kk. Nyt ei olla enää kokeiltukaan (1v), mutta hyvä oli silloin vauva-aikana, kun ei olisi muutoin peitot päällä pysyneet. Yölevottomuuten ei varmaan vaikuttanut mitään.

• annette*

Meillä on nk. teddy-kankaasta tehty unipussi, ja se on aivan liian kuuma. Lapsi hikoaa tuskissaan sen sisällä. Käytämme sitä kylvyn jälkeen, ja hyvä jos silloinkaan. Älä osta liian kuumaa!

(Meidän neidin iltanukahtaminen on aivan toivotonta puuhaa. Aina menee yli puolen yön muutaman rajun raivarin säestyksellä. Kaikki poppaskonstit on kokeiltu, ja tutti olisi kiva laittaa suuhun. Vaan sepäs ei maistukaan, vaikka päivittäin harjoitellaan. Joskus meinaa mennä hermo. Huh, helpotti kun sain purkautua :))

• LKLK

Hei!

Meillä on 3,5 kk ikäinen typy ja hänellä on ollut unipussi käytössä 1,5 kk:n iästä alkaen. Sitä ennen likalla oli kapalo, mutta siitä luvuttiin kun likka potki ja huito kapalon tarratkin auki.

Äitini osti lastenliikkeestä kevyttopatun unipussin, se on yökkärin lisäksi riittävä pitämään likan lämpöisenä. Merkkiä en tiedä. Mutta se on auttanut meillä tosi paljon, typy ei havahdu siihen, että peitto lähtee=tulee lämpötilan vaihtelu. Lisäksi minusta on siinä kätevä imettää tyttöä yöllä, pimu pysyy lämpöisenä ja kun likan laskee takaisin omaan sänkyyn imetyksen jälkeen, ei tarvitse enää viritellä peittoa yms.

Unipussihan on helppo ommella itsekin. TUo meidän unipussi on kokoa 90 cm (siis aivan liian iso periaatteessa), mutta ompelin käsiaukkoihin puuvillaiset narut ja (sidoin ne rusetille), mitkä ikään kuin pienentää käsiaukkoja ja näin ollen unipussi ei nouse suun eteen liiaksi. Sitä mukaa kun typy kasvaa, siirrän narut alemmaksi. Itse pussihan ei haittaa vaikka reilu olisikin.

Mutta suosittelen lämpimästi; meillä on ainakin vain hyviä kokemuksia unipussista!

• suosittelen

ruskovillan unipussia, menee vastasyntyneestä vuoden ikäiseksi, on ihanan pehmeä, lämmin, mutta samalla hengittää, pidän kyllä peittoa vielä siinä päällä (ja bodya alla), mutta jos vaavi onistuu peiton potkimaan pois, pysyy silti lämpimänä...

• kokemuksia..

Meillä on vaavilla ollut unipussi ja hyväksi on havaittu. Peiton potki aina pois ja alun perin sen takia pussi hankittiin, mutta sitten huomattiin myös sen rauhoittavan unia. Vauva tykkää siitä itse kovasti, on aina tyytyväinen kun pääsee "unimekkoonsa". Meillä on Mollavauvan fleecepussi, hihaton malli. Alla pidetään yöpukua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe