UUSIA IDEOITA :)

Boringed

Hejssan!

En oikein saa uusia ideoita että miten pelaan?
En viitsisi vain tehdä somaa pikku perhettä joka viettää onnellista perhe elämää?
Olisiko joillain ideoita!
Kiitos!

51

11849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs kiva idea pälkähti päähäni tässä eräänä päivänä. Itse en ole sitä vielä kerennyt kokeilla.

      Luot ensin kaksi aikuista, et laita niitä naimisiin vaan luot sitten heille 1-3 lasta. Sitten luot vielä kaksi aikuista. Nyt laitat toisen näistä lasten vanhemmista naimisiin toisen niistä toisista kanssa. Sama myös toisille. Sitten hyväkyt perheen. Lemmikkejäkin voisi olla jos omistat Lemmikkielämää-lisäosan.

      Öh, siis tässä hieman selkeämmin selitettynä:
      - Luo aikuinen nainen esim. Maija
      - Luo aikuinen mies esim. Matti
      - Luo 1-3 lasta
      - Lapset ovat Maijan ja Matin, jotka eivät ole naimisissa.
      - Luo aikuinen nainen esim. Mervi
      - Mervi ja Matti ovat naimisissa
      - Luo aikuinen mies esim. Mikko
      - Mikko ja Maija ovat naimisissa.

      Kaikki asuvat saman katon alla ja mitä luultavammin ihmissuhdesotkuja on tulossa. Varsinkin jos Matti ja Maija pitävät yhä toisistaan. Niin ja lapsethan luonnollisesti inhoavat näitä uusia isä- ja äitipuoliaan. =D

    • nimimerkki...

      Luot perheeseen TOSI monta simiä ja sitten tapatat niistä LÄHES kaikki, jätät vaikka kaksi henkiin. Sitten kymmenen simin tappamisen jälkeen hankit lemmikkejä ja tapat nekin. On sitten kivaa kun haudoistaan tulee sim-kummituksia pelottelemaan toisia simejä.

      • simss--

        tee teini,aikuinen ja taapero sitte tapa aikuinen sitten voit pelata niin että sulla on teini ja taapero :D sitten sen teinin täytyy huolehtii siitä taaperosta :D mä oon tehny ..


      • Ei niin julma
        simss-- kirjoitti:

        tee teini,aikuinen ja taapero sitte tapa aikuinen sitten voit pelata niin että sulla on teini ja taapero :D sitten sen teinin täytyy huolehtii siitä taaperosta :D mä oon tehny ..

        Mut jossei haluu olla niin julma, laittaa sen aikusen vaan muuttaa ja jättää ne lapset sinnenii :)


      • ljhvljh
        Ei niin julma kirjoitti:

        Mut jossei haluu olla niin julma, laittaa sen aikusen vaan muuttaa ja jättää ne lapset sinnenii :)

        Ei onnistu muuttaminen ainakaan minulla jos talouteen jää pelkästään teinit. Pitää ainakin yksi aikuinen jäädä taloon.

        Nopea tapa päästä eroon simistä on tehdä yhden ruudun kokoinen vesiallas ja se ympäröidä 1 x 2 seinillä, jonka toiseen päähän laittaa yhden oven. Sitten laittaa simin uimaan. menee takaisin muokkaustilaan, poistaa oven sekä kolme seinää, rakentaa uuden seinän altaan viereen ja odottaa.

        Yritin tehdä yhden perheen kohdalla niin että tein pienen kopin johon liikutin simin ja sitten odottelin että simi kuolisi nälkään, niin tulikin sellainen että heille on luvattu matka jonne he lähtivät automaattisesti! Siinä kesti monta päivää ja mieliala oli punaisella, mutta mitään ei tapahtunut ennenkuin tuli tuo tarjous että vanhemmat pääsevät matkalle.

        Tuotakin ennen yritin laittaa sadettimen pihalle ja sitten sähkölaitteen jota pistin sen simin rukkaamaan. Mitään ei kutienkaan tapahtunut siinä.


      • Ei niin julma
        ljhvljh kirjoitti:

        Ei onnistu muuttaminen ainakaan minulla jos talouteen jää pelkästään teinit. Pitää ainakin yksi aikuinen jäädä taloon.

        Nopea tapa päästä eroon simistä on tehdä yhden ruudun kokoinen vesiallas ja se ympäröidä 1 x 2 seinillä, jonka toiseen päähän laittaa yhden oven. Sitten laittaa simin uimaan. menee takaisin muokkaustilaan, poistaa oven sekä kolme seinää, rakentaa uuden seinän altaan viereen ja odottaa.

        Yritin tehdä yhden perheen kohdalla niin että tein pienen kopin johon liikutin simin ja sitten odottelin että simi kuolisi nälkään, niin tulikin sellainen että heille on luvattu matka jonne he lähtivät automaattisesti! Siinä kesti monta päivää ja mieliala oli punaisella, mutta mitään ei tapahtunut ennenkuin tuli tuo tarjous että vanhemmat pääsevät matkalle.

        Tuotakin ennen yritin laittaa sadettimen pihalle ja sitten sähkölaitteen jota pistin sen simin rukkaamaan. Mitään ei kutienkaan tapahtunut siinä.

        Simin voi myös poistaa superkoodilla (?). :--)


      • miävaa
        Ei niin julma kirjoitti:

        Simin voi myös poistaa superkoodilla (?). :--)

        testingcheatsenabled true koodilla voi poistaa simin(:


      • Mitennn :O
        miävaa kirjoitti:

        testingcheatsenabled true koodilla voi poistaa simin(:

        Miten muka :O


      • tadaaa
        Mitennn :O kirjoitti:

        Miten muka :O

        painat shiftiä ja klikkaat samalla simistä, niin pitäisi tulla pitkä lista mitä kaikkea voit sillä tehdä. sitten etsit oikean vaihtoehdon (en muista, mikä oli nimi), valitsen kohdan "delete" ja tadaa, sim on hävinnyt bittiavaruuteen. :-)


      • Anonyymi
        simss-- kirjoitti:

        tee teini,aikuinen ja taapero sitte tapa aikuinen sitten voit pelata niin että sulla on teini ja taapero :D sitten sen teinin täytyy huolehtii siitä taaperosta :D mä oon tehny ..

        Miten pystyy tappamaan?


    • Briliantti

      Simhempukka, jolla on paljon lemmikkejä

      Vanha rouva, joka etsii ikuista rakkautta

      Puutarhassa hääräilevä hullu tiedemies

      Naapurit pelästyttänyt miesvampyyri

      Kolmen sisaruksen muodostama lellitty perhe

      Tai vaikkapa kaksi lapsuudenkaverusta, jotka ovat molemmat rakastuneet samaan naiseen

      Tässä oli jotain, toivon että auttoi :)

      • tadaaa

        tää lapsuudenlaverusjuttu on hiukan vaikea, kun tarvii kakarat kasvattaa pienistä pitäen aikuisiksi miehiksi? hmm.


      • vieras8
        tadaaa kirjoitti:

        tää lapsuudenlaverusjuttu on hiukan vaikea, kun tarvii kakarat kasvattaa pienistä pitäen aikuisiksi miehiksi? hmm.

        Ei välttämättä. Voit tehdä heistä aikuisinakin parhaita ystäviä, eihän siinä mitään eroa ole kun ei se peli tiiä kuin kauan ne on tuntenu (XD)

        Ohjeet siis, jos haluat tehdä heistä NOPEASTI parhaita kavereita:
        1. Avaa koodiluukku Ctrl Shift C
        2. Kirjoita "testingcheatsEnabled true"
        3. Mene "Ihmissuhteet" -osioon
        4. Vedä vihreää (tai punaista) väriä ihan oikeaan reunaan saakka.


      • kröhöm
        tadaaa kirjoitti:

        tää lapsuudenlaverusjuttu on hiukan vaikea, kun tarvii kakarat kasvattaa pienistä pitäen aikuisiksi miehiksi? hmm.

        tai naisiksi


    • Yavanna

      1)Väsää tavallinen perhe, isä äiti 1-2 lasta.
      2)Tapa toinen vanhemmista
      3)Luo toinen perhe, jossa on äiti tai isä ja 2 lasta.
      4)Naita sitten se eloon jäänyt isä/äiti uudelleen tämän yksinhuotajan kanssa.
      5) Tapa se eloon jäänyt vanhempi, jolloin äitipuoli/isäpuoli jää yksin hoitamaan omiaan ja puolisonsa lasta.
      6) Loput voinet keksiä itse...

      Tämä on tämmönen Tuhkimo/Lumikki tyylinen paha äitipuoli perhe.

    • CdelD

      Kokeile jotain haastetta. Mielestäni vanhan mallinen lc on yksi hyvä, mutta muitakin vaihtoehtoja on monta!

    • MitäNyPäähänTulee

      Muutamia ideoita pälkähti päähän, joita olen itse ainakin kokeillut.

      Muumiomies ja nainen perustamassa perhettä.

      Kaikki mahdolliset lemmikit yksi sim.

      Vampyyrisuku ( eli kaikki suvun jäsenet ovat vampyyreitä, kestää kauan, mutta on hauskaa, kun on isoisovanhempia :D)

      Mielikuvitusukolla on myös hauska pelata.

      Aika huonoja minun mielestäni, mutta laitoin ne kuitenkin tänne. :3
      Jos on aikaa jä kärsivällisyyttä niin voi tottakai tehdä sim-elokuvan. Youtubessa on todella hienoja.

      • lollyyy

        Lemmikkilisäosalle:
        Luo teini ja aikuinen. Tapa sitte se aikuinen ja hävitä teiniltä kaikki rahat jonnekki sillee et se on aika köyhä. Sil ei oo taloo vaan se asuu jossai hylätyssä tallissa ja ainoo tavara mikä sil on nii on joko halpa sänky tai makuupussi (makuupussi mieluummin tulee täyttä elämää lisäris) mut jos et omista nii osta halpa sänky. Sitte se kiertelee aina siel kaupungis ja ettii ruokaa. Yritä ettii yksisarvinen ja yritä saada se taloutees.


      • MOMO
        lollyyy kirjoitti:

        Lemmikkilisäosalle:
        Luo teini ja aikuinen. Tapa sitte se aikuinen ja hävitä teiniltä kaikki rahat jonnekki sillee et se on aika köyhä. Sil ei oo taloo vaan se asuu jossai hylätyssä tallissa ja ainoo tavara mikä sil on nii on joko halpa sänky tai makuupussi (makuupussi mieluummin tulee täyttä elämää lisäris) mut jos et omista nii osta halpa sänky. Sitte se kiertelee aina siel kaupungis ja ettii ruokaa. Yritä ettii yksisarvinen ja yritä saada se taloutees.

        Aika hyvä idea mut siit tulis viel jännempää jos olis siin joku lapsi tai taapero tai molemmatki, mut siihen voi lisätä paljon simejä jotka ei olis teinejä vanhempia. Siit tulis vähän niinku orvot yksin kaupungissa.


      • M1ka
        MOMO kirjoitti:

        Aika hyvä idea mut siit tulis viel jännempää jos olis siin joku lapsi tai taapero tai molemmatki, mut siihen voi lisätä paljon simejä jotka ei olis teinejä vanhempia. Siit tulis vähän niinku orvot yksin kaupungissa.

        Tekee vaa aikuisen ja antaa asusteilla siellä kulkurina :D se on kivaa kunnes se löytää rakkauden nii se ei oo köyhä enää :-)


      • Yksi kysymys
        lollyyy kirjoitti:

        Lemmikkilisäosalle:
        Luo teini ja aikuinen. Tapa sitte se aikuinen ja hävitä teiniltä kaikki rahat jonnekki sillee et se on aika köyhä. Sil ei oo taloo vaan se asuu jossai hylätyssä tallissa ja ainoo tavara mikä sil on nii on joko halpa sänky tai makuupussi (makuupussi mieluummin tulee täyttä elämää lisäris) mut jos et omista nii osta halpa sänky. Sitte se kiertelee aina siel kaupungis ja ettii ruokaa. Yritä ettii yksisarvinen ja yritä saada se taloutees.

        Eli siis kokeilin tota sun ideaa ja sit mä tein siihen niinku äitin, teinin ja lapsen sit tapoin sen äidin. Mut miten sitte voin muuttaa jollekki kadulle yritin polttaa sen talon ei onnistunu sit yritin ettii jonkun puhelin numeron josta voi muuttaa Appaloosaplainssiin.


      • tadaaa

        näihin kaikkiin tarvitsee kylläkin jonkin lisäosan. harmin paikka, jos ei niitä omista.


    • Parasidea

      Jos on se osa mis saa kaikenmaailman keijui yms. nii aina vaa parempi ;)

      Tee hirveesti keijuja ja ukkeleita esim: ennustajaeukko, keijuperheitä, ilkeitä ja kilttejä keijuja, ihmisiä, ihmissusia yms.

      Muuta kaikki isolle tontille ja tee maan alle keijuille taloja :) eli rakennustilaan mist saa seinät yms, nii sieltä painat kellaria ja teet sit vaa sellasii plänttei taloiks. Sitte sisustat ne mahollisimman keijumaisiks ja tietty portaat ylämaailmaan. ja portaitte sivuille ( näköesteiks) voi laittaa kaikenmaailman puskia : D
      Asuta ne ihmiset niitten keijujen talojen päälle. Ihmisillä voi olla puutarha mitä keijut hoitais. tietysti ihmiset ei tiiä niitten olemassa olosta. ja jos sulla on se ihme '' keijulisäri'' nii kandee aidata se ku muute ihmissudet tulee pilaa sen. ja jos ei oo lisärii nii voi vaik tehä jotai vaeltelevia '' ihmissusia'' ja laittaa ne asuu sinne jonnekki pihalle.

      Jotkut keijut voi olla hyvii, jotkut pahoi. Ne voi kalastaa, hoitaa puutarhaa, olla lastenvahtina, hiippailla talos, tehä ruokaa, tai ihan mitävaan.

      Itte saatte keksii toho jotai muutaki kivaa tai muokata mun ideaa ;)

      ( ps. siin lisäris nimeltä ''nimeä en muista mis on ne keijut yms.'' on tosi söpöi ns. keiju taitaika puita ja puskia )

      Nauttikaa ;)

    • hölpötipölpöti

      Tässä Mun Idea ;) :

      1) Luo perheen äiti, joka on tosi ruma, esim . vihertävä iho, iso nenä, oudot silmät tms. ja se ois niinku hirviö :D!

      2) Sitte tee isä, joka ois kans hirviö, mut vähän erimallinen.

      3) Sit ne vois saada lapsen, mut itse tein niille suoraa taaperon, joka isänsä ja äitinsä risteytyksenä näytti myös aika kamalalta!! :D:D

      4) Rakenna niille talo, jossa sille hirviölapselle on pieni, ja pimee huone, semmonen komero! (lisää hirviötunnelmaa :D:D)

      5) Niitten talo vois olla semmone pikkumökki.

      6) Sit se mun pelin idea oli se, et ne vanhemmat pelkäs et sitä lasta kiusataan tms. mut sit ku se kasvo teiniks, niin se löysi sopivan simin joka rakastaa sitä ulkonäöstä huolimatta. Sit se hirviösuku vaan kasvoi, jatkui, ja simejä kuoli, jne....

      JOO AIKA TYLSÄ, MUT MULLA SE MENI VÄHÄ PILALLE KU METEORIITTI ISKI PIHAAN, JA TAPPO SEN VANHEMMAT, JOTEN SE JOUTU ELÄÄ YKSIN SE TEINI :D;D:D;D:D;D

    • mou2

      Tee jos tykkäät:

      ensin tee äiti, teini tyttö, kaksi tyttö lasta (jotka ovat kaksoset)
      sitten tee nille koti ja tapa äiti ja sitten teinin pitää kasvattaa kaksoset

    • Suru perhe

      Tee vanhemmat ja yks lapsi. Sit jompi kumpi niist vanhemmist kuolis esim.hukkuis. Sit hukutat ne sillee et teet uimaaltaan ja aidat sit ku se sim on siel. Sit se aikuinen joka ei kuole nii on iha paniikissa ku se toinen kuolee. Ja ne suree sitä koko iän j ne menettää rahat.

    • auervaara

      Yksi mies, joka on flirttaileva, karismaattinen, vetävä, rikas jne. ja joka saa kaikki mahdolliset naiset ihastumaan itseensä. Siitä se riemu syntyy, kun mies on julkisella paikalla treffeillä yhden naisen kanssa ja joku muu ihastus sattuu paikalle, siinä voi synnyttää tappelua jne.

      En ookaan muuten kokeillut, että kuinka monelle tällainen casanova voisi olla isänä, siis ilman että asutaan yhdessä..

      • 3+2

        Nykyäänhän se onnistuu ilman tappeluita, jos sinulla on yliopisto-lisäosa ja kehität sosiaalisen median taidot huippuunsa. Itse tein sellaisen casanova-miehen tuossa jokin aika sitten jolla ensiksi tervehdin naista, muutin heti suhteen parhaaksi ystäväksi simin kännykän suhteenmuutossovelluksessa (tulee paremmat keskinäiset välit parhaina ystävinä kuin jos valitsisin parisuhteessa -vaihtoehdon) ja pienen flirttailun jälkeen yritin vauvaa jonka jälkeen vaihdoin suhteen takaisin parhaiksi ystäviksi (oli muuttunut ihastuksen kohteeksi ensimäisen suudelman jälkeen). Hyvin onnistuu, kunhan naisella on taloudessaan tilaa uusille perheenjäsenille. Sitten vaan uutta kehiin eikä kukaan suutu kun miehellä ei ole muita nykyisiä tai entisiä heiloja suhdepalkissaan eikä ihastuksen kohteita vaan pelkkiä parhaita ystäviä. Hiljalleen kertyvää jälkikasvuaan voi ihastella sukupuustaan, jonne ne aina ilmestyvät sitä mukaan kun lisää syntyy...


    • extremehaaste!!

      Itse pelaan tällä hetkellä sellaista haastetta (osittain muilta lainattu ja hieman itse sovellettu), ettei meinaa millään taidot riittää :D

      Loin simin luonteenpiirteillä: lastenvastainen, sitoutumiskammoinen, kunnianhimoinen, työnarkomaani ja flirttaileva. Lisäksi loin hänelle kuusi taaperoa: vampyyrin, ihmissuden, keijun, noidan, hengen ja haamun. (Jouduin väliaikaisesti siminluontiin lisäämään toisenkin, vastakkaista sukupuolta olevan aikuisen, jotta se geeneillä leikkiminen ja taaperoiden luominen onnistuu, mutta tuon toisen aikuisen poistin heti jo simin luonnissa, kun olin saanut sopivan määrän taaperoita kasaan.) Muutin tuon perheen tyhjälle tontille ja loin talon ilman rahakoodien käyttöä. Rahat riittivät juuri ja juuri 6 kehtoon, jääkaappiin, pariin keittiöntasoon, lavuaariin, wc-pönttöön, suihkuun, makuupussiin ja pariin lamppuun. Ikääntyminen on käytössä mutta säädin taapero-vaiheen 14 päivään sillä muuten kaikkien taitojen opettaminen jokaiselle muksulle ei vaan ole mahdollista. Nyt minulla on 4 päivää taaperoiden ikääntymiseen eikä heistä kukaan osaa vielä puhua!! Jokainen osaa käydä potalla, mikä on tietysti suuri apu sillä ensimmäiset päivät meni siinä että se ainoa aikuinen syöttää, heittää kehton väsyneet, päästää pois heräilleet ja paria ensimmäistä käyttää potalla ja loppuja housuun päästelleitä vaihtelee vaippaa sitten sen mukaan kun kerkiää. Ei mulla ole sosiaalitantan vierailut onneksi olleet lähellä mutta se aikuinen sim on kyllä energia punaisella vetänyt parinkin päivää putkeen ja välistä pyörtynyt ja jatkanut samaan malliin. Laskut olen maksanut ihmissusipojan maasta kaivamilla hyönteisillä, kun sillä on se "harjoittele saalistamista" -toiminto. Töissä kun tuo aikuinen ei ehdi käydä eikä lapsenvahtiin ole rahaa mutta toisaalta lapsenvahti ei opeta ketään kävelemään tai puhumaan vaan ainoastaan huolehtii niistä akuuteista tarpeista. Aajttelin, että haaste voisi päättyä siihen kun kaikki muut paitsi se vampyyri ovat kuolleet vanhuuttaan ja laskisi pisteisiin platinahaudat, varallisuuden, itsevalitut luonteenpiirteet, toteutetut elämänhaaveet ja urapalkinnot... Tosin kaikkein vaikein vaihehan on tuo taaperoikä, joten perjaatteessahan peli voisi loppua, kun kaikki taaperot ovat muuttuneet lapsiksi ja laskea pisteitä vaikka jokaisesta itsevalittavasta luonteenpiirteestä, opetetusta taidosta ja miinuspisteitä tulisi jos sosiaalitädit veisivät taaperoita pois jne.

      Kokeilkaa ihmeessä ja kertokaa miten kävi. Olisi kiva tietää varsinkin, jos joku minua parempi simlapsenkasvattaja saisi selville, että onko tämä haaste edes perjaatteessa mahdollista vetää kunnialla läpi?

    • Jugujg

      Tee kaunis nuori nainen ja se löytää miehen ja vie suhdetta tosi pitkälle sit esität et se nainen sairastuu ja se mies hoitaa. Ja sit ne saa lapsen ja on onnellisii mut sit kun se lapsi tulee taaperoks nii se nainen rakastuu toiseen mieheen yliopistossa ja tekee senkin kanssa lapsen ja taas rakastuu ja sit ku on kymmenen lasta voi lopettaa.

    • Tällänen joku

      Tyttö 1.Vaalea hiuksinen lapsi kiltti,ujo ja vähän kamuja.
      Tyttö 2.Tumma tukkanen lapsi joka ei ole ykkösen virallinen sisko. Paljon kavereita. Villi.
      Mies.Rakastunut naiseen ja on kihloissa naisen kanssa.Vaalea hiuksisen isä.
      Nainen.Tosi kaunis,tumma hiuksisen tytön äiti.

      Eli tytöt ovat siis sisarus puolia.

    • rumilus

      JOS JAKSAA PELATA MONTA SUKUPOLVEA:

      Tee iha hervottoman ruma pariskunta ja yritä saada sukuun jossain vaiheessa aivan normaali lapsi niin, että paritat ruman lapsen jonkun normaalin näköisen simin kanssa. Lapset näyttää aina niin rumilta kun ne kasvaa :D

    • joku0uto

      Itselläni on perhe jolla vaan oon pelannu alusta lähtien. Alotin silleen et tein miehen ja sil oli lapsi ja sen lapsen äiti oli kuollu. sit se miehen naisystävä teki lapsen ja eros. Sit jatkoin pelaan sil sen miehen ja kuolleen naisen lapsella kasvattaan sukuu...:DD Nykyää niil on 6 lasta ja sit noi pari on naimisis niist lapsist ja... Sit ne kasvattaa sukua (toivottavasti).. Joo tosi selvää tää mun teksti mut... tälläi mä pelaan.

    • CJ-1909

      Itselläni käynnissä 'kaupunginvaltaus' peli
      Ensin loin kaksi vampyyriä, jotka olivat naimisissa.
      Miesvampyyri petti naista julkkiksen kanssa ja sai lapsen.
      Myöhemmin ne naimisissa olevat vamppyyrit saivat toisen lapsen.
      Kehitin lapsilla taitoja, joilla voi saada hyvin rahaa vaikka ilman työtä (esim. maalaus)
      Ja sellaisia taitoja, että pääsee nopeasti uran huipulle.
      Sitten kun vanhempi lapsi oli teini tapoin vanhemmat.
      Vanhempi niistä lapsista meni myöhemmin naimisiin ja sai kaksi lasta.
      Koska suvussa oli yksi julkkis kaikki myöhemmin syntyvät lapsetkin tulivat olemaan julkkiksia.
      Molemmat saivat paljon lapsia itsekin ja toinen heistä muutti pois.
      Sitten ensimmäisen pariskunnan lapsenlapsi sai lapsia.
      Sitten sillä pariskunnalla (kuolleella) olikin jo lapsenlapsenlapsenlapsia.
      Tähän mennessä suku on ostanut monta taloa, saanut lapsia talouden ulkopuolisten kanssa, ostanut bisnesrakennuksia, kohonnut monen uran huipulle, melkein kaikki ovat viiden tähden julkkiksia, rahaa on kuin roskaa ja ensimmäiseksi syntynyt lapsi on vasta aikuinen.
      Yritän saada perheen omistukseen kaikki bisnespaikat ja kohota kaikkien mahdollisten urien huipulle, sekä muuttaa perheenjäseniä niin, että koko kaupunki on täynnä heitä.

    • Pakko kysyä, kerta kaikki erelliset jutut liittyy perhe-elämähän, että ei kukaa oo koskaa ajatellu mitää luovempaa? Ittelläni on esimerkiks vanha ja ränsistyny mielisairaala. Siellä muutama saristi lääkäri ja aaveena oleva vanginvartija. Oma krematorio ja uima-allas, joka on maalattu pohojasta ja seinistä verenpunaasiks, ympärillä on vielä ruosteinen verkkoaita ja pohojas muutama pääkallo. Yläkerras on muutama leikkaussali (yks mm. poltettu), laboratorio, ja huoneita, jois on kaikki maharolliset harrastuslaittehet joita valikosta saa. Jotta sairaalan irea ei menis aivan hukkahan, kellaris on myös muutaman salaoven takana viikatemiehen ovi ja pihalla lehemäkasvi joka tykkää tutustua väärähän paikkahan eksyneisiin... Tunnelmaa hieman parantaa, jos tekee simejä, jokka kaikki kuoloo eri tavoolla

    • Reaper

      Lueskeltuani keskustelun läpi voin sanoa että olen itse muutaman kaupungin pelannut tarinan etenemisellä ja ikääntymisellä, ja aina kyllästynyt viimeistään viidennen sukupolven jälkeen. Vaikka kuinka yrittäisi lisätä jännitystä ujuttamalla yliluonnollisia simejä sekaan tai keksimällä ihmissuhdeselkkauksia sun muuta, perhe-elämä käy auttamatta jossain vaiheessa tylsäksi. Toisaalta olen huomannut että Simssin pelaustyyliin vaikuttaa pitkälti omat elämänarvot, ja tavallista "isä, äiti, punainen talo ja perunamaa, 2,5 lasta, koira laitettu varasijalle"- taktiikkaa liian tavallisena pitävänä on tullut kehiteltyä kaikkea muuta.

      Itselläni melkeinpä kaikki simit ovat sinkkuja, muutamaa naispariskuntaa lukuunottamatta. Uraohjuksia ovat kaikki, työ on aina simeilläni "se oikea". Lapsia ei ole kenelläkään. Aika pitkän aikaa saa pelata sellaisella simillä jolle opetat kaikki taidot, kierrät kaikki ulkomaankohteet ja haalit niistä kaikki esineet, käyt jokaisen työpaikan läpi, hankit eläimiä, muutat vaikkapa simin kaikiksi yliluonnollisiksi mitä on tarjolla ja perehdyt niiden tuomiin mahdollisuuksiin, onhan näitä. Eikä muuten ole kukaan kitisemässä että lapsia ei voi jättää yksin kotiin...

      Itselläni kauimmin mielenkiintoa ylläpitäneet simit ovat olleet:
      - Maailmanmatkaaja, joka on kiertänyt kaikki ulkomaat läpi ja täydentänyt kokoelmat täydellisiksi, pelaaminen kestää koodeillakin tarpeeksi pitkään
      - Kolme sisarta, noita, ihmissusi ja yleensä vampyyri, riippuen mikä milläkin hetkellä on ollut mielenkiintoinen. Niille opettaa taikomisen, metsästyksen sun muut, minkä jälkeen olen itse aloittanut alkeamialla leikkimisen ja lisännyt kaupunkiin hieman hulinaa. Kyseisissä talouksissa suosin yrittäjyys-ammatteja, kuten kirjailijaa, maalaria ym. jotka eivät edellytä kotoa poistumista. Jää enemmän aikaa perehtyä kaikkeen muuhun.
      -Ehdoton suosikkini, omakuva-sim, elikkä minä itse, jonka ainoa elämäntehtävä on lisätä kaaosta kaupunkiin. No ei nyt sentään, on omakuvatuksellani työkin, Pahuuden perikuva. Kyseinen sim on noita ihan vain siitä syystä että ärsyttävät simit on niin mitä helpointa tuhota tuli-isku taialla, jolloin ne syttyvät palamaan ja kuolevat pois. The Sims on yllättävän luova peli myös meille jotka haluavat vaan laittaa kaiken matalaksi, simejä on helppo tappaa mitä monipuolisimmilla menetelmillä, keksijät voivat räjäytellä kohteita ja viikatemiehen ovi pitäisi olla joka talossa. Alkemiajuomista on tolkuttomasti hupia, ja noidista vasta onkin, oletteko kokeilleet muuttaa ketään sammakoksi ja syöttää sille mehiläisiä?

      No jaa, voisihan tämän tiivistää niinkin että kannattaa unohtaa nuo "mitä tekisin oikeassakin elämässä"-pelitaktiikat ja kehitellä jotakin luovempaa. Nököttääkö neljän seinän sisällä perheen kesken vai antaako yhden tai kahden simin elää itselleen. Saa sitä olla terveesti itsekäskin. Ja pahoilla simeillä on muuten oikeasti paljon hauskempaa pelata kuin jalkoihin jäävillä hyviksillä. Se kyllä harmittaa edelleen että The Sims 1 jälkeen poltettavien simien huuto ei ole kuulostanut kovinkaan aidolta. Sääli...

      • Boringed

        KIITOS IDEOISTA :)


    • Simhulluttelija

      Tee yksi sim, sitten kun tulee avaruusalus (jos on vuodenajat lisäosa), sieltä tulee avaruusolento, ja yritä rakastuttaa simiäsi häneen ja menkää naimisiin ja tehkää lapset (voi olla tulee avaruusolentolapsia).

      - tee nais akuinen sim
      - tulee avaruusalus
      - tulee avaruusolento aluksesta
      - rakastuta sitä omaa simiä
      - tehkää häät
      - synnytä lapset

      Tulos: erikoinen perhe XD

      PS. Minäkin koitan tota samaa! XD

    • Täällä jaeskelen vielä muutaman kivan idean, joihin olen ainakin itse jumalattomasti tykästynyt

      -Majakkasaari
      Barnacle Bay on tähän soveltuva. Ei se isompi saari, joka on kaupungin edustalla, vaan se pienempi saari kaupungin takana. Sinne majakka (jonka saa hauskasti tehtyä itse perustuksia hyväksi käyttäen), majakanvartijan maja. Ja jos kyllästyttää tuo yksinasuminen, voi tehdä myös kahvila-ravintolan ulkoterassilla, grillikatoksen, laiturin venepaikkoineen, nuotiopaikan saaren kärkeen sekä hotellin vieraita varten. Itselläni kaikki on vaan kulissia, joka ei toimi oikeasti. En ole rakentanut aitoa hotellia, koska valmisvaihtoehdot ovat aika tympeitä. Muistakaa myös merellinen sisustus. Itse käytin sinistä, harmaata, valkoista ja mustaa

      -Luostari
      Riverview on tähän tarkoitukseen hyvin soveltuva kaupunki. Paljon tasaista tilaa. Itselläni luostariin kuuluu yhteensä viisi tonttia. Kaksi 64x64, joissa on katedraali, asuintilat, sosiaaliset tilat (keittiö, pyykkitupa, pelihuone, kokoontumissali, jne.) valtava puutarha, hotelli (täälläkin vieraita varten. Turismi on se, joka kannattaa), sekä paja, johon kuuluu lasinpuhaltamo ja nektarinvalmistustila. Kaikki muut rakennukset paitsi katedraali ovat puuta ja vain yksikerroksisia, jotta kirkkorakennus näkyisi kaiken keskeltä hallitsevana. Kolmannella tontilla on luostarin aitaus, joissa on lehmiä ja kanoja, sekä tuulimylly. Neljännellä tontilla on satama, jossa laituri ja grillikatos. Ja viidennellä tontilla on luostarin oma hautausmaa, sisältäen kasan hautakiviä ja mausoleumin. Tähän kaikkeen jos lisää vielä pienelle saarelle (joka kaupungin edustalla on) Dragon Valleyn mukana tulleet kivikasat vanhan luostarin jäännöksiksi, saa todella vaikuttavan ja suuren kokonaisuuden, jolla voi jo ehkä hieman ylpeilläkin... ;) Itse rakensin myös ranskaan toisen samanlaisen kompleksin

      -Vanha tehdaskaupunki
      Tunnustan suoraan, että tähän kaupunkiin olen hakenut vaikutteita Mäntästä. Twinbrook soveltuu tähän oikein mainiosti. Uusia vanhoja tehtaita (joita varten kannattaa varata ihan oma alue. Itse käytin kaupungin hienostoaluetta), ihan itse rakennettuina, ruskeasta/punaisesta tiilestä. Mahdollisimman sekalainen kompleksi. Rakennukset voivat olla tyhjiä (minä en ainakaan jaksanut väsätä niihin mitään). Iso ja korkea savupiippu sinne kaiken metelin keskelle. Seuraavaksi ruukinkartano mäen päälle. Tottahan paperitehtailijan pitää nähdä kättensä jäljet... Kannattaa myös tehdä vanha ja hylätty tehdasalue.

    • Maijjukka

      Tämä idea on varmasti melko klassinen, mutta olen sitä mieltä, että sen avulla saa mukavasti toimintaa peliin. Käytän tätä usein legacyn ensimmäisessa sukupolvessa, mutta sinun ei tarvitse niin tehdä. Elikkä, luo nuori aikuinen nainen, itse suosin kaunista blondia mallia. Onnenonkija on hyvä elämänhaave valita. Hurmaa nuorikollasi joku kaupungin rikkaista vanhoista herroista ja mene naimisiin. Pidä avioliitto pintapuolisesti "täydellisenä". Hanki rouvallesi nuori (komea) rakastaja. Hups, kohta tämä onkin raskaana jollekin ihan muulle kuin aviomiehelleen! Ukkoparka luulee kuitenkin lasta omakseen. Samoin sitä mahdollisesti seuraavia. Ajan myötä henki kaikkoaa miehestä, joka rakasti vaimoaan loppuun asti, tämän uskottomuudesta tietämättä. Nyt "sureva", edelleen korkeintaan aikuinen leski nai suinpäin rakastajansa ja saa mahdollisesti vielä lisää lapsia, joiden kanssa hän elää onnellisena elämänsä loppuun asti talossa, joka on edellisen aviomiehen rahoilla hankittu. Sen pituinen se.

    • Okeii

      Vähä myöhäs mut sims4 perhe juttu vois olla et tee nainen ja mies jotka on yhessä ja palkkaa kotiapulainen. Ainakun tää nainen lähtee töihin nii tää kotiapulainen tulee ja sitten tää mies on työtön ni se iskee sen ja ne panee ja sitte ku siel on et anna tippii 100 e sillee

    • Simsideoitaaa

      Tee kaks naista, ja yks mies. Ne taistelee siitä miehestä, ja kun se mies ei oo paikalla nii ne voi ihan tapellakki. Se on niinku temptation island mut sinkuilla.

    • Simsideoitaaa

      Ja siis ne naiset tekee kaikkensa et pääsee panee niitte kaa

      • OutoSim

        Ei muuta huomauttamista, mut ei tuo idea taida olla kaikkein uusimpia. Äkkiä sen tietenkin saa näyttämään uudemmalta... miten olisi "vilauta vampyyrille-challenge" tai "Sata lasta lepakkona-legacy"?


    • Soturikissat

      Tää nyt on vähä tylsä ja vaatii lemmikit-lisäosan, mut siis tee muutama kissa (ite tein 4kpl) ja tietty yks sim (sen "pitää" ei siis ole pakko mut mä tein siitä semmosen köyhän ja monia taisteluita kokeneen näkösen) sitte ostat semmosen ison tontin jostai kaupungin reunoilta (sunset valleyssa on yks tosi hyvä siellä armeijan tukikohdan lähellä, lammen vieressä) teet sinne tontille matalasta pensas aidasta sellasen ympyrämäisen aika ison jutun ja sinne tunnelin, laitat ihan sikana pensaita sen aidan päälle (moveobjects on - koodi auttaa tässä kohdassa) voit laittaa myös puita reunoille niinku "katoks" laita "leiriin" (jonka juuri teit) pari kissamökkiä ja nuotio paikka. Sitte ne kissat ja sim metsästää oman ruokansa ja elää sillee😂😂ei varmaa saanu mitään selvää mut ihsm

      Tää on vähän niinku Soturikissat 😂😂

    • Ithi

      Jokun fandomin shippi... Esim. Potter, Lotr, Got, Sherlock.

    • Eveliinaawss

      No....... en oikeen itsekkään tiedä mikä vinkki olisi hyvä mutta tässä jotain.

      Eli esim. Tee 1 vanhus , 1 teini ja 1 taapero. Sitten se vanhus menee esim puistoon , ja ettii poikaystävän (huom poikaystävän pitää olla vanhus) niin laita ne pelehtii niin kauan että se vanhus tyttö kuolee. Ja sen poikaystävä ei muuta niille.
      Jos tajusit? Toi oli Sims 3 vinkki
      Ja toimii Sims 4.


      Seuraava on :.
      .
      Sims 4 . Eli Sims 4:Sessa teini voi muuttaa yksin. Niin tee 1 teini ja laita se asumaan jonnekin. Sitten ettii poikaystävän alkaa seurustelee ja sillein voi alkaa aiemmin seurustelemaan!





      TOIVOTTAVASTI OLI HYÖTYÄ

    • Anonyymi

      13 vuotta myöhässä. Tee vamppyyriperhe:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe