Uusi Corsa

terveppä terveeee

Hei! Eli tässä olisin mielenkiintoni uutta autoa katsellessa kiinnittänyt tuohon uuteen Corsaan. Varustetaso yms on kyllä hyvä hintaansa nähden yms, mutta nyt mietityttää... 1.2 vai 1.4, jostain netin testistä luin, että 1.2 ei ole sen kummoisempi paperilla mutta käytännössä se on vaisu, en tarvitse rakettia ja haen taloudellisuutta mutta miten on onko siitä ikäväksi asti?

Sitten on tämä ovi asia, muuttuko Corsan takatilat yhtään jos on 3 ovinen viis ovisen sijasta... kuskaamistarvetta eikä perhettä ole tässä niin ei tarvitse niitä takaovia niin kauheasti...

Kiitos etukäteen vastauksista..

9

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 33333

      En ymmärrä miksi kukaan ostaa kolmiovisia autoja. Takapenkkejä kuitenkin tarvii yllättävän usein tavaroita ja satunnaisia vierailijoita varten.

      Suurin haitta 3-ovisuudesta on kuitenkin se, että ovat ovat huomattavasti isommat. Nykyisin autot ovat entistä leveämpiä, mutta parkkipaikat yhtä kapeita. Isojen ovien kanssa saa olla tarkkana.

      Jos ajelet vähänkin maanteillä, niin ohitustilanteet tuollaiselle 1.2 versiolle ovat työn ja tuskan takana. Lisäksi jopa vaarallisia. Siinähän sitten körröttelee pitkänkin matkan mökkireissulla hitaan asuntovaunun takana. Kokemusta on.

      • 3 ovisuuden

        Pikkuautossa 3-ovisuuden ymmärtää. Ei mene ovi liian pieneksi ja pääse isompikin ihminen sisään. Mukavempi myös ajaa, kun näkee sivulle ja takaviistoon ilman kumartamista.

        Moottorikoosta. Pikkumoottori riittää hyvin jos olet itse se hitaammin ajava. Mutta jos olet kiireinen ja pitää päästä ohittamaan, ihmeessä isompi. Pikkuautossa sen moottorin ei kuitenkaan tarvitse hirveän iso olla että kiihtyy.


      • terveppä terveeee
        3 ovisuuden kirjoitti:

        Pikkuautossa 3-ovisuuden ymmärtää. Ei mene ovi liian pieneksi ja pääse isompikin ihminen sisään. Mukavempi myös ajaa, kun näkee sivulle ja takaviistoon ilman kumartamista.

        Moottorikoosta. Pikkumoottori riittää hyvin jos olet itse se hitaammin ajava. Mutta jos olet kiireinen ja pitää päästä ohittamaan, ihmeessä isompi. Pikkuautossa sen moottorin ei kuitenkaan tarvitse hirveän iso olla että kiihtyy.

        nykyään alla vielä 90 luvun uljas 1.3 escort joka nyt ei ole huimaa sekään hurjalla mitäs tossa 75 hp on vai vaan 70... kylhän sillä ohittaa jso tarvii mut en minä itse pahemmin ohittele :D pääsee ainekin turvallisemmin perille :D


      • on parempi
        3 ovisuuden kirjoitti:

        Pikkuautossa 3-ovisuuden ymmärtää. Ei mene ovi liian pieneksi ja pääse isompikin ihminen sisään. Mukavempi myös ajaa, kun näkee sivulle ja takaviistoon ilman kumartamista.

        Moottorikoosta. Pikkumoottori riittää hyvin jos olet itse se hitaammin ajava. Mutta jos olet kiireinen ja pitää päästä ohittamaan, ihmeessä isompi. Pikkuautossa sen moottorin ei kuitenkaan tarvitse hirveän iso olla että kiihtyy.

        luin jostain autotestistä.Kummalta kuulostaa, mutta se oli ajossa ruudikkaampi ja parempi ajaa.Mulla on vanhempi 1.2 Corsa ja kyllä sillä on rekkoja ja asuntovaunujakin ohiteltu ihan turvallisesti.Ei kaikilla tartte olla V8:ia pellin alla että pärjää liikenteessä.


      • Yrjö
        on parempi kirjoitti:

        luin jostain autotestistä.Kummalta kuulostaa, mutta se oli ajossa ruudikkaampi ja parempi ajaa.Mulla on vanhempi 1.2 Corsa ja kyllä sillä on rekkoja ja asuntovaunujakin ohiteltu ihan turvallisesti.Ei kaikilla tartte olla V8:ia pellin alla että pärjää liikenteessä.

        Kävin koeajamassa uuden Corsan, kun se tuli markkinoille lokakuussa. Se 1.2 on vaitettavasti kyllä melko puhditon peli. Eli satsaa hieman ja ota se 1.4, sillä jo pärjää.


      • autotestissä
        Yrjö kirjoitti:

        Kävin koeajamassa uuden Corsan, kun se tuli markkinoille lokakuussa. Se 1.2 on vaitettavasti kyllä melko puhditon peli. Eli satsaa hieman ja ota se 1.4, sillä jo pärjää.

        sanottiin seuraavaa..

        Paperilla 1,2- ja 1,4-litraisen suoritusarvoissa ei ole juurikaan eroa. Hevosvoimia isommassa on 10 enemmän ja 125 newtonmetrin vääntö on 15 pykälää parempi kuin pikkusisarella.

        Ajossa eron kuitenkin huomaa. 1,2-litraisella meno on vaisua ja 110 newtonmetrin maksimivääntö 4 000 kierroksen kohdalla on varsin ohut. Loivassa ylämäessä kolmosvaihteella 60 kilometrin nopeudessa kaasua voi painella ilman että mitään tapahtuu.

        Isommassa, 1,4-litraisessa moottorissa on tehoa ja vääntöä juuri ratkaisevasti sen verran enemmän, että meno on rivakampaa. Mikään raketti 1,4-litrainenkaan ei ole, mutta ajaminen sillä on huomattavasti nautittavampaa. Koko ajan ei tarvitse keskittyä siihen, mitä moottoritilassa tapahtuu tai jää tapahtumatta.


    • better

      Kolmiovinen on omasta mielestäni kauniimpi kevyempien linjojen ansiosta, mutta viisiovinen tarjoaa parempaa käytettävyyttä. Lisähinta 5-ovisuudesta on 700€. Tiloissa ei ole kovinkaan merkittäviä eroja.

      Moottorin valinnassa, jos mahdollista kannattaa itse kokeilla mikä on miellyttävin. Kulutus erot eivät ole suuret. Ainakin Astrassa 1.4 on erittäin mukava. Epäilen, että monet ovat päätyneet 90 hp dieseliin, kuten itse.

      Varustetasoksi suosittelen Sportia. Sport vaihteiston lyhyemmät välitykset tekevät ajamisesta helpompaa. Suosittelisin lisävarusteeksi ECC-electronista ilmastointia. Sen lisähinta on pieni ja erittäin mukava varuste autossa.

      • terveppä terveeee

        ei tässä ole ollut tapana porukkaa kuskata joka päivä niin ei tuo 5 ovisuus ole mikään pakkotarve vaikka se käytännöllisyyttä tuokin... juuh ehkä vois käydä kokeilemassa molempia moottoreita ja tehdä sitten johtopäätöksiä, toisaalta kuten on sanottu niin ei tässä mitään kiireisiä ajajia olla joten ohituksille jne ei ole tarvetta :D


      • teemux
        terveppä terveeee kirjoitti:

        ei tässä ole ollut tapana porukkaa kuskata joka päivä niin ei tuo 5 ovisuus ole mikään pakkotarve vaikka se käytännöllisyyttä tuokin... juuh ehkä vois käydä kokeilemassa molempia moottoreita ja tehdä sitten johtopäätöksiä, toisaalta kuten on sanottu niin ei tässä mitään kiireisiä ajajia olla joten ohituksille jne ei ole tarvetta :D

        itselläni ollut nyt 4 päivää ollut 1.2 litrainen 3-ovinen sport varusteilla ja täytyy sanoa, että hyvin pysyy muun liikenteen vauhdissa tälläkin koneella(edellinen autoni 2 l. pikkusportti)
        ja vitosellakin jaksaa kiivetä isojakin
        mäkiä ylös, toisin kuin jossain testeissä on mainittu.
        tietenkin jos auton kuorma kasvaa kuljettajan lisäksi, niin sillon
        kannatta harkita isompi koneista.
        huonoin puoli autossa on ollut pitkä toimitusaika (16 vk.).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe