L.A. vai N.Y.

Ensikertalainen

Ollaan tässä vähän kahden vaihella mennäänkö Los Angelesiin vai New Yorkkiin. L.A. kiinnostaisi ilmaston puolesta, mutta N.Y. kiinnostaa must-see suurkaupunkina. Kumpaa suosittelisitte, matka kestääisi jonkun max. 2 viikkoa. Lapsia on 15v poika, loput aikuisia.
Mitä olen hintoja seuraillut, niin L.A. lennot ja hotelli huomattavasti halvempi. Alueetkin kiinnostaisi, ilmeisesti new yorkissa Manhattanille, mutta L.A:sta ei ole mitään hajua. Hollywood Hills kenties?

6

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käviä

      Jos nyt olisin menossa niin menisin N.Y.:hyn, näin lyhyesti sanoen. Mutta eipä silti, kyllähän ensikertalaiselle kolahti kun reissailin aikoinaan San Diegon, L.A.:n ja San Franciscon väliä. Jos silloin nuorempana olisin käynyt vain N.Y.:ssä, niin olisin varmaan kuvitellut jääneeni jotakin paitsi.

      Auto on lähes välttämätön L.A.:ssa, jossa on taksia lukuunottamatta usein lähes päiväreissun päässä muualta kuin siellä missä on. Toisaalta omasta autosta on lähinnä riesaa N.Y.:ssä, jos ei ole matkalla sieltä pois.

    • mieltä

      Olen käynyt myös molemmissa kaupungeissa useammankin kerran ja ehdottomasti menisin ensimmäisenä kertana New Yorkiin. Jos menet Manhattanille asumaan, et tarvitse autoa ja kahdeksi viikoksi riittää kiertelemistä ja katsomista.
      L.A. on niin laaja, että auto on välttämätön hahmottaaksesi edes vähän kokonaisuutta. Toisaalta, jos ei ole kokemusta suurkaupungista ja sen liikenteestä, niin ongelmiakin voi tulla. Eksyminen on helppoa ja määrätyille alueille ei todellakaan kannata eksyä. Hyvä kartta autoillessa ja osaava tulkitsija viereisellä penkillä tai navigaattori on perusedellytys.
      Mihin aikaan suunnittelet matkaa? Kyllähän New Yorkiin pääsee halvalla. Jos on aikaa vertailla, niin edestakaisen lentolipun saa muutaman kuukauden päähän noin 400-500 eurolla. Ensikertalainen tietysti mieluummin ottaa valmiin pakettimatkan hotelleineen, mutta silloin luonnollisesti täytyy maksaa myös matkan järjestäjälle jonkinmoinen korvaus.

    • Ei LA

      New York on upea paikka. San Francisco on upea paikka. Los Angeles ei vedä näille vertoja. New Yorkiin on lyhyempi matka ja pienempi aikaero. Jos siis pitää valita New Yorkin ja Los Angelesin välillä, ehdottomasti New York.

      New Yorkissa ja San Franciscossa pärjää jopa ilman vuokra-autoa. Los Angelesissa pitäisi myös minun mielestäni olla auto alla, sillä tosin pääseekin sitten tietysti myös kaupungista pois, suosittelen ajamaan ykköstietä rannikkoa pitkin San Franciscoon ja yöpymään jossain mukavassa kaupungissa matkalla. Los Angelesin meininki ei ainakaan minua sytyttänyt, mutta ykköstie San Franciscon ja Los Angelesin välillä oli varsin mukava.

      Tuoreita kuvia New Yorkista: http://picasaweb.google.com/juhapics/NewYork

      t. Juha

      • Ensikertalainen

        Juu eli ajankohta olisi vasta myöhemmin, eli ei sen puoleen kiirettä. Vuokra-auto tietenkin ehdoton LA:ssa ja tottakain navigaattori löytyy. NY vaan hieman epäilyttää, kun se on jotenkin niin hirvittivän tiivis, että näkeekö siellä muuta, kuin kelatasia taxeja, ihmisvirtaa ja asfalttia?
        Ei tietenkään LA-SF matkakaan hullulta kuullostaisi. SF tosin ei ole koskaan iskenyt sillein kunnolla. Toisaalta jenkeissä on niin monta paikkaa missä olis i hieno käydä, joten valinnan vaikeus iskee. Mielettömästi ei kuitenkaan kiinnosta autossa istua, vaikka maisemat onkin varmasti upeita.


      • Rikun_
        Ensikertalainen kirjoitti:

        Juu eli ajankohta olisi vasta myöhemmin, eli ei sen puoleen kiirettä. Vuokra-auto tietenkin ehdoton LA:ssa ja tottakain navigaattori löytyy. NY vaan hieman epäilyttää, kun se on jotenkin niin hirvittivän tiivis, että näkeekö siellä muuta, kuin kelatasia taxeja, ihmisvirtaa ja asfalttia?
        Ei tietenkään LA-SF matkakaan hullulta kuullostaisi. SF tosin ei ole koskaan iskenyt sillein kunnolla. Toisaalta jenkeissä on niin monta paikkaa missä olis i hieno käydä, joten valinnan vaikeus iskee. Mielettömästi ei kuitenkaan kiinnosta autossa istua, vaikka maisemat onkin varmasti upeita.

        Losissa saat kyllä varautua viettämään ajastaasi valehtelematta kolmasosan autossa tukossa olevilla motareilla. Ei sitä itsekään ajatellut että ne ruuhkat oikeasti ärsyttäis kun ei osannut kuvitella mittakaavaa ihan oikein. Muistaakseni käytettiin noin kolme tuntia Venice Beachilta Hollywoodiin ajamiseen.

        Itse olen käynyt noissa molemmissa ja paha kyllä valita. Ehkä menisin pariksi viikoksi Kaliforniaan ja kiertelisin siellä. Tosin New York ei kyllä muhun hirveästi iskenyt, siellä tuntu että pitäis olla pätäkkää käydä hienoissa ravintoloissa ja katsella jotakin esityksiä että saisi jotakin irti. Manhattani oli muutenkin kokemuksena vähän luokkaa "jaa täällä on kirkasta, paljon valoja ja hitosti ihmisiä ja takseja, ok".

        No kyllä sä siellä Losissa saat autossa istua melkosesti... Kahdessa viikossa kyllä varmaan jo ehtii näkemään muutakin kun tukossa olevat motarit ;)

        Eikä siellä varsinaisesti niitä nähtävyyksiä käsittääkseni kauheasti ole, enemmänkin aikaa sitten varmasti menee yleiseen meininkiin tutustumisessa ja erilaisten paikkojen kruisailuun.


      • C.R.E.A.M
        Rikun_ kirjoitti:

        Losissa saat kyllä varautua viettämään ajastaasi valehtelematta kolmasosan autossa tukossa olevilla motareilla. Ei sitä itsekään ajatellut että ne ruuhkat oikeasti ärsyttäis kun ei osannut kuvitella mittakaavaa ihan oikein. Muistaakseni käytettiin noin kolme tuntia Venice Beachilta Hollywoodiin ajamiseen.

        Itse olen käynyt noissa molemmissa ja paha kyllä valita. Ehkä menisin pariksi viikoksi Kaliforniaan ja kiertelisin siellä. Tosin New York ei kyllä muhun hirveästi iskenyt, siellä tuntu että pitäis olla pätäkkää käydä hienoissa ravintoloissa ja katsella jotakin esityksiä että saisi jotakin irti. Manhattani oli muutenkin kokemuksena vähän luokkaa "jaa täällä on kirkasta, paljon valoja ja hitosti ihmisiä ja takseja, ok".

        No kyllä sä siellä Losissa saat autossa istua melkosesti... Kahdessa viikossa kyllä varmaan jo ehtii näkemään muutakin kun tukossa olevat motarit ;)

        Eikä siellä varsinaisesti niitä nähtävyyksiä käsittääkseni kauheasti ole, enemmänkin aikaa sitten varmasti menee yleiseen meininkiin tutustumisessa ja erilaisten paikkojen kruisailuun.

        En valitettavasti ole nähnyt itse N.Yia koska siellä piipahdin vain välilaskulla L.Aiin ja se onkin jäänyt kaivelemaan kamalasti, kyllä se Manhattan olisi koettava!
        Riippuu tietysti että mitä haet, rantalomailua kuumassa Losissa vai Kaupunkilomailua Nykissä.
        Tuo Auto on kyllä ehdoton losissa niinkuin tuossa sanottiinkin, samoin olen minä istunut kolmisen tuntia matkalla Venie beachilta Hollywoodiin paahtavan auringon alla ruuhkassa. Ja jopa paikallinen eksyi matkalla!
        Mutta rahallisesti californiassa pääsee edullisemmin kuin New Yorkissa, hinnat ovat huomattavasti edullisemmat siellä!
        Hyvää matkaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe