on kun pakkasta on aamulla -31 C ettei Corsa 2000 lähde kahden tunnin lohkolämmityksenkään jälkeen ekalla yrittämällä käyntiin? Ja sitten kun urahtaa käyntiin ääni ei ole kaunista kuultavaa.Kuuluu vinkaisukin siinä sivussa..tuulettimen hihna on autoista mitään tietämättömän veikkaus syypääksi:-)
Entäs kun on sisälämmitin myös käytössä (Defa 1200 W) niin ikkunat on kyllä sulat, mutta vaihteisto,kytkin ja muut pensselit niin jäässä, että alku 15 minuuttia ajoa on aika työlästä..onko sekin ihan normaalia?
Joudun kysymään vähän hulluja kun olen senverta alokas talviautoija.
Ihan
4
561
Vastaukset
- -x-x-x
Autosi on hyvässä kunnossa, käytä sitä kumminkin paikallaan hetken aikaa ennen ajamaan lähtemistä niin vaihteistokin yms norjistuu. Tuo sisätilan lämmitin auttaa vain pelkästään sisätilojen lämpenemiseen ja moottorin lämmitin lämmittää pelkästään moottoria ei vahdelaatilloa yms.
- vaan
että josko sisätilan lämmitin on liian tehoton kun edes kahden tunnin lämmitys ei saa ohjaamoa suuremmin läpenemään..ja järkeilin,että lämpimässä ohjaamossa norja kytkin ja vaihdelaatikko.Eikös? Minä saan ajella tosi pitkälle ennen kuin ne yhtään vetreytyy.
- pakkaskelillä
vaan kirjoitti:
että josko sisätilan lämmitin on liian tehoton kun edes kahden tunnin lämmitys ei saa ohjaamoa suuremmin läpenemään..ja järkeilin,että lämpimässä ohjaamossa norja kytkin ja vaihdelaatikko.Eikös? Minä saan ajella tosi pitkälle ennen kuin ne yhtään vetreytyy.
Vaihteiston pakkasjäykkyys ei johdu muusta kuin ulkolämpötilasta ja vaihteistoöljyn viskositeetista.
En tiedä mitkä öljyt autossasi on. Corsassani on laadukkaat Mobilit ja 20 asteen pakkasessa jo tuntuu jähmeyttä alkumatkasta. - täyssynteettistä
pakkaskelillä kirjoitti:
Vaihteiston pakkasjäykkyys ei johdu muusta kuin ulkolämpötilasta ja vaihteistoöljyn viskositeetista.
En tiedä mitkä öljyt autossasi on. Corsassani on laadukkaat Mobilit ja 20 asteen pakkasessa jo tuntuu jähmeyttä alkumatkasta.on,Opelin omaa merkkiä muistaakseni.Tänään liikkeelle lähtiessä (-29 C) tajusin vekslata vaihteita silmään muutaman kerran ja pitää kytkintä pohjassa vähän aikaa niin ei ollut ihan niin jähmeätä kulkua kuin eilen.Eteenpäin sanoi mummo lumessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2325059Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233660Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182114Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2782107Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast411309Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611239Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1261099- 33868
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.109859- 61777