Kaavapaperi

Aloittelija täälläkin

Onko joku käyttänyt voipaperia kaavojen tekoon? Olen todenteolla aloittelija ja ei satu sellaista kaavapaperia olemaan kotosalla? Mitä materiaalia se kaavapaperi on? Mitä sellainen maksaa? voiko sitä tilata netistä? Ja kuinka isoja paloja sitä voi ostaa vai onko se joku rulla missä on sitten enempi paperia? Asun maalla ja lähimpään kangaskauppaan on matkaa reilut 30 km per suunta. Auttakaa! Tulee meinaan kalliit kaavat jos kauppaan vartavasten lähden... kankaita kun ostin kirpparilta ison säkin (joku ilmeisesti lopettanut ompelun tyystin kun oli niin hirmuisesti uusia kankaita myynnissä ;D

6

7963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäif

Kyllä se voipaperi ihan hyvin käy.
      Se kaavoille varta vasten tarkoitettu on ohuempaa ja liukkaampaa. Sellaista niinkuin silkkipaperi :D

• naikkonen savosta

vaikka kertakäyttölakanoista,eivät mene rikki piiitkään aikaan.
      Itse olen tehnyt myös voipaperille
      ja sanomalehdistä (vaaleelle kankaalle voi kyllä jäädä mustetahroja)
      Mukavia ompelu tuokioita sinulle :)

• Esmukka

käytä voi- tai leivinpaperia... ne toimii, olen itse käyttänyt

• kaavapaperia

koska se on huomattavasti miellyttävämpää käsitellä, tarpeeksi leveää ja sen läpi näkyy kunnolla, mitä on piirtämässä.

Arkit ovat hirveän kalliita, mutta kangaskaupoissa myydään paperia esim 10 ja 50 metrin rullissa (viime vuonna ostin 50 metriä 15 eurolla; 10-metrinen rulla oli 5 euroa). Niihin kannattaa kyllä investoida ja ajaakin se 30 kilsaa.

• on...

samassa hyllyssä kuin noita leivinpaperipaketteja sellaisia reilun kokoisia rullia pergamiinia, siitä saa edullisesti pitkäksi aikaa paperia, ja jos innostus ompeluun lopahtaa niin loput paperit voi käyttää vaikkapa eväiden käärimiseen tulevina vuosina http://www.serlaklubi.com/tuotteemme/pergamiini.html

• mape

ihan sama se on mille paperille kaavat teet kunhan se paperi pysyy kasassa sen verran että saat sen neuloilla kiinni.

Kaavapaperi on siksi suosittua että se on ensinnäkin leveää jolloin kaikki kaavat mahtuvat siihen hyvin ja toisekis se on ohutta ja sitkeää. On myös paperina myytyä joka on itseasiassa muovia ja sen hyvä puoli on että sähköisenä se tarttuu kankaaseen jopa ilman neulojakin hyvin.

Niin ja voipaperia parempaa voisi olla ne muut paperit sillä voipaperi on aika paksua ja jäykkää. Joskus itse piirrellyt pahassa pulassa pergamotti tms paperille ja ainakin se ajoi asiansa ja hinta oli halpa.

Jos innostut lisää niin hanki sitten kunnollista paperia iloksesi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe