Kaavapaperi

Aloittelija täälläkin

Onko joku käyttänyt voipaperia kaavojen tekoon? Olen todenteolla aloittelija ja ei satu sellaista kaavapaperia olemaan kotosalla? Mitä materiaalia se kaavapaperi on? Mitä sellainen maksaa? voiko sitä tilata netistä? Ja kuinka isoja paloja sitä voi ostaa vai onko se joku rulla missä on sitten enempi paperia? Asun maalla ja lähimpään kangaskauppaan on matkaa reilut 30 km per suunta. Auttakaa! Tulee meinaan kalliit kaavat jos kauppaan vartavasten lähden... kankaita kun ostin kirpparilta ison säkin (joku ilmeisesti lopettanut ompelun tyystin kun oli niin hirmuisesti uusia kankaita myynnissä ;D

6

8344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäif

Kyllä se voipaperi ihan hyvin käy.
      Se kaavoille varta vasten tarkoitettu on ohuempaa ja liukkaampaa. Sellaista niinkuin silkkipaperi :D

• naikkonen savosta

vaikka kertakäyttölakanoista,eivät mene rikki piiitkään aikaan.
      Itse olen tehnyt myös voipaperille
      ja sanomalehdistä (vaaleelle kankaalle voi kyllä jäädä mustetahroja)
      Mukavia ompelu tuokioita sinulle :)

• Esmukka

käytä voi- tai leivinpaperia... ne toimii, olen itse käyttänyt

• kaavapaperia

koska se on huomattavasti miellyttävämpää käsitellä, tarpeeksi leveää ja sen läpi näkyy kunnolla, mitä on piirtämässä.

Arkit ovat hirveän kalliita, mutta kangaskaupoissa myydään paperia esim 10 ja 50 metrin rullissa (viime vuonna ostin 50 metriä 15 eurolla; 10-metrinen rulla oli 5 euroa). Niihin kannattaa kyllä investoida ja ajaakin se 30 kilsaa.

• on...

samassa hyllyssä kuin noita leivinpaperipaketteja sellaisia reilun kokoisia rullia pergamiinia, siitä saa edullisesti pitkäksi aikaa paperia, ja jos innostus ompeluun lopahtaa niin loput paperit voi käyttää vaikkapa eväiden käärimiseen tulevina vuosina http://www.serlaklubi.com/tuotteemme/pergamiini.html

• mape

ihan sama se on mille paperille kaavat teet kunhan se paperi pysyy kasassa sen verran että saat sen neuloilla kiinni.

Kaavapaperi on siksi suosittua että se on ensinnäkin leveää jolloin kaikki kaavat mahtuvat siihen hyvin ja toisekis se on ohutta ja sitkeää. On myös paperina myytyä joka on itseasiassa muovia ja sen hyvä puoli on että sähköisenä se tarttuu kankaaseen jopa ilman neulojakin hyvin.

Niin ja voipaperia parempaa voisi olla ne muut paperit sillä voipaperi on aika paksua ja jäykkää. Joskus itse piirrellyt pahassa pulassa pergamotti tms paperille ja ainakin se ajoi asiansa ja hinta oli halpa.

Jos innostut lisää niin hanki sitten kunnollista paperia iloksesi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2287
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      33
      2132
    3. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      64
      1683
    4. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1657
    5. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      80
      1602
    6. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      52
      1482
    7. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1460
    8. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      83
      1149
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1017
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      905
    Aihe