että joku naispappi on "siunannut" lepakkoparin.
Voiko jumalttomuutta siunata ?
Naispapin opinnot on mennyt hukkaan koska ei näytä
tietävän mitä Raamattu opettaa lesboilusta ja homoudesta.
Voiko syntiä siunata ?
23
850
Vastaukset
ei kai ole mitään rajoituksia.
- Sairaat menot
Luonnonmukaiseen parisuhteeseen voi parantua Jumalan avulla. Syyt poikkeavuuteen voivat olla moninaiset ja jopa ihmisestä itsestään riippumattomat, mutta henkiset vammat ja poikkeavuudet parantuvat Jeesuksen Kristuksen kautta. Mikään ei ole mahdotonta. Ilmainen armo on tarjolla ihan jokaiselle ja siitä se sitten lähtee!
Sairaat menot kirjoitti:
Luonnonmukaiseen parisuhteeseen voi parantua Jumalan avulla. Syyt poikkeavuuteen voivat olla moninaiset ja jopa ihmisestä itsestään riippumattomat, mutta henkiset vammat ja poikkeavuudet parantuvat Jeesuksen Kristuksen kautta. Mikään ei ole mahdotonta. Ilmainen armo on tarjolla ihan jokaiselle ja siitä se sitten lähtee!
että maailma on sairas ja meno sairasta kun vielä löytyy taikauskoisia ihnmisiä jotka pitävät jumalia ja jeesuksia todellisina.
Henkinen vamma on totta.- TÖRJYRÄ
Nas.se kirjoitti:
että maailma on sairas ja meno sairasta kun vielä löytyy taikauskoisia ihnmisiä jotka pitävät jumalia ja jeesuksia todellisina.
Henkinen vamma on totta.Voi sinua ihminen, jos et näe mistä tulee tämän maailman todellinen
sairaus, tuska, kuolema, ahdistus, pelko, epätoivo, masennus,
väkivalta, sorto, alistaminen, hyväksikäyttö, viha, itsekkyys,
ahneus, välinpitämättömyys, tunteettomuus, rakkaudettomuus, säälimättömyys.... Mistä? Mistä?
Minä vastaan sinulle: ne ovat kaikki synnin synonyymeja
ja sen seurauksia. Jos aiot väittää, että ne ovat uskonnosta,
niin kristinuskon osalta; perustele sitten väittämäsi, missä kohden
raamatussa opetetaan sellaista, joka olisi johdattamassa johonkin noista... - Nasse.
TÖRJYRÄ kirjoitti:
Voi sinua ihminen, jos et näe mistä tulee tämän maailman todellinen
sairaus, tuska, kuolema, ahdistus, pelko, epätoivo, masennus,
väkivalta, sorto, alistaminen, hyväksikäyttö, viha, itsekkyys,
ahneus, välinpitämättömyys, tunteettomuus, rakkaudettomuus, säälimättömyys.... Mistä? Mistä?
Minä vastaan sinulle: ne ovat kaikki synnin synonyymeja
ja sen seurauksia. Jos aiot väittää, että ne ovat uskonnosta,
niin kristinuskon osalta; perustele sitten väittämäsi, missä kohden
raamatussa opetetaan sellaista, joka olisi johdattamassa johonkin noista...on teidän krisseleiden keksintö jonka saatte pitää hyvänänne.
Piehtaroikaa siinä, rypekää ja kilpailkaa toisten lahkojen kanssa kenen näkemys on oikea. - TÖRJYRÄ
Nasse. kirjoitti:
on teidän krisseleiden keksintö jonka saatte pitää hyvänänne.
Piehtaroikaa siinä, rypekää ja kilpailkaa toisten lahkojen kanssa kenen näkemys on oikea."Piehtaroikaa siinä, rypekää"
-Mitä lienetkään krisseleillä tarkoittavan, mutta minulle ainakin, Jeesukseen
(1=100%)ukovana, se tarkoittaa aivan juuri päinvastaista,
siis ts. että on päässyt pois sieltä rypemästä...
Kiitos Jumalalle! Ylistys!, Halleluja!, Kaikki
Kunnia -Hänelle, Iankaikkiaalle Kaikkivaltiaalle! Ylistys, Halleluja! - alohaopla
TÖRJYRÄ kirjoitti:
"Piehtaroikaa siinä, rypekää"
-Mitä lienetkään krisseleillä tarkoittavan, mutta minulle ainakin, Jeesukseen
(1=100%)ukovana, se tarkoittaa aivan juuri päinvastaista,
siis ts. että on päässyt pois sieltä rypemästä...
Kiitos Jumalalle! Ylistys!, Halleluja!, Kaikki
Kunnia -Hänelle, Iankaikkiaalle Kaikkivaltiaalle! Ylistys, Halleluja!Minun taas on tunnustettava, etten uskovaisenakaan ole päässyt irti lihasta, siis turmeluksesta, vaikka kaikin voimin taistelen turmelusta vastaan, vaan sen osoituksena, että minussa edelleen asuu liha, minun on kerran kuoltava ajallisen kuoleman. Vasta ylösnousemuksessa olen vapaa lihasta, siis turmeluksesta. Laki sanoo: älä himoitse. Himo on siis jo synti, joka täällä on myös joskus kielletty. Minulle on kyllä monet sanoneet, ettei heitä vaivaa edes mikään himokaan, että ovat niin täydellisesti jättäneet synnin kasteen hautaan. On niin, etten tuollaisia todistuksia usko totena, vaan katson ne hetkellisen hurmiomielen ja synnin todellisuuden kieltäviksi tuotteiksi.
Täällä palstoilla sitten, kun olen näkemykseni sanonut, niin minut on leimattu epäuskoiseksi henkilökohtaisen pyhityselämän ja pyhityksen kieltäjäksi - synnissä eläjäksi. Se on tehty usein puskasta vaihtuvien nimimerkkien takaa. Katson, että Jeesus on yksin vanhurskautemme ja pyhityksemme Jumalan tuomioistuimen edessä. Se uskossa omistetaan. - laittomuus"
Nasse. kirjoitti:
on teidän krisseleiden keksintö jonka saatte pitää hyvänänne.
Piehtaroikaa siinä, rypekää ja kilpailkaa toisten lahkojen kanssa kenen näkemys on oikea.Siinä sinulle ajattelemista, ja toivon, että löydät ratkaisun synnin ongelmaan.
Lain rikkoja tekee noita pahoja tekoja, joten minun esittämäni ratkaisu synnin ongelmaan on armo. Mahdatko tulla samaan tulokseen? - ei nyt ajattele
Nas.se kirjoitti:
että maailma on sairas ja meno sairasta kun vielä löytyy taikauskoisia ihnmisiä jotka pitävät jumalia ja jeesuksia todellisina.
Henkinen vamma on totta.sillä mm. raamatussa lukee, että "älä tapa".
Luultavasti siksi elät vielä.
Huvittavaa on se, että se sinulle kelpaa Raamatusta, mutta muulle todellisuudelle ei ole pohjaa sinussa.
- alohaopla
Pastori Leena Huovinen on todistettavasti siunannut samaa sukupuolta olevien henkilöiden parisuhteen.
Kaiketi rovasti, perheneuvoja Matti J. Kuronen on kertonut siunanneensa homoparin liiton joskus jo vuonna 2005.
Sitten on epäilty, että homoseksuaalisia pareja olisi siunattu todellisesti jo noin kymmenkunta. Tämä tietysti on vasta epäilyn asteella, mutta se on selvää, että nyt on pää avattu jo kirkonkin puolelta, sille vihreää valoa näyttäen. Jos asia ei olisi ollut kirkollinen, niin miksi piispa Eero Huovisen piti asiaan antaa vapauttava päätös. Kun asia kuitenkin oli kirkollinen, niin jo ilmenneet tapaukset ilo näin hyvä saada hyväksytyksi, että asia viedään sitten piispain- ja kirkolliskokousten käsittelyssä sutjakkaasi läpi puoltolausunnoin.
Roomalaiskirje 1:
20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät. - kurkin
Raamattu ei opeta mitään lesboilusta.
- +0990+
No onhan moni miespappikin siunannut homopareja ja lesbopareja kuten useat naispapitkin. Ei Huovinen ole ainoa pappi, joka niin on tehnyt. Huovinen vaan on siitä sanonut julkisuudessa ja siksi homoopiskelijaryhmä halusi huomiota asialle, että saataisiin tähän homoasiaan vipinää ja siksi ne teki siitä ilmoituksen: haluttiin sitä, että kirkko julkisesti ilmoittaa sen, että se ei millään tavoin rankaise pappeja, jotka on siunanneet ja siunaa homopareja ja heidän kotejaan.
- It's so sad
Jos toi on totta, niin sehän vain vahvistaa sitä jo muodostunutta kuvaa,
minkälaisista saatanallisista ja antikristillisistä voimista
ko. asiassa on tosiasiassa ja pohjimmiltaan kysymys; tarkoituksena on
vain päästä saastuttamaan kirkko haureellisella ja täysin Jumalan tahtoa
ja raamatun sanaa vastaan sotivalla homojen siunaamisella.
Siten saataisiin kirkkoa oikein nöyryytettyä, ja ko. tahot voisivat
oikein juhlia sitä, Jumalan pilkan riemuvoittona, koska kirkko on kuitenkin
niin näkyvä kristillisyyden ikoni tässä, kristillisyyden viittaa,
vielä tähän asti melko kunniakkaasti kantaneessa, sinistilipun maassa.
KATSOKAA JA NÄHKÄÄ TOTUUS, VAI ONKO SILMIENNE EDESSÄ PEITTO!!!
- AnttiKantola
"Voidaanko synti siunata? Turha kysymys.
Kun siunaat synnintekijää tavalla millä hyvänsä, siinä teet Jumalan tahdon.
Eikä meidän tarvitse nähdä toisten syntejä, vaan rakkaus peittäköön syntien paljouden, kuten Raamattu opettaa.
Paavali tahtoi asettaa jokaisen ihmisen esiin täydellisenä Krsituksessa.
Kaiken kukkuraksi Raamattu sanoo, että KAIKKI on hyvää ja puhdasta, kun se kiitoksella vastaanotetaan - siis Herran kädestä otetaan.
Kaikki on minulle luvallsita, sanoo Paavali.
Antaka lahjaksi se, mitä maljassa on sisäpuolella ja silloin kaikki on teille puhdastqa, VAKUUTTAA JEESUS ITSE.
Esimerkki elämän ja opin yhtä pitävyydestä:
Homoparia ei suinkaan pidä vaatia ehdottomasti HYLKÄÄMÄÄN, siis toinen toistaan, vaan on kannustettava heitä noudattamaan rakkauden lakia ja keskinäistä huolenpitoa - aivan kuten heteroidenkin tulisi tehdä.- alohaopla
Onko laki enää voimassa laikaan. Onko Jumala jo hylännyt ihmisen himojensa valtaan, kun Sana on hylätty? Sanooko Jumalan Sana missään kohtaa tai vaiheessa: SO SO POJAT. VEIKKASET VELIKULLAT - HILLITKÄÄ HIMONNE, HALLITKAA HALUNNE, SILLÄ HETKEN HUNIMA ON ELÄMSI TURMIO.
Ajatko tosiaan takaa kaiken hyväksyntää, antinomismia ja lihanpyhyyttä. Miten on tuon iankaikkisuuden laita ja onko evankeliumi vain pahuuden peittona ja lupana synnissä elämiseen?
Ei Jumalan Sana mielestäni ole nyt noin, kuin sanasi osoittavat. Mielestäni siinä on selvä Jumalan lain hylkääminen ja torjunta lain viran kohdalla. Jumalan antaman lain tulee osoittaa meidän syntisyytemme Jumalan edessä. Eikö laista tule tulla SYNNINTUNTO.
Syntiä ei siunata. Rakkauskäsitettäkin voidaan käyttää Jumalan Sanan vastaisesti, niin, että sillä perustellaan synnisssä eläminen. - Antti Kantola
alohaopla kirjoitti:
Onko laki enää voimassa laikaan. Onko Jumala jo hylännyt ihmisen himojensa valtaan, kun Sana on hylätty? Sanooko Jumalan Sana missään kohtaa tai vaiheessa: SO SO POJAT. VEIKKASET VELIKULLAT - HILLITKÄÄ HIMONNE, HALLITKAA HALUNNE, SILLÄ HETKEN HUNIMA ON ELÄMSI TURMIO.
Ajatko tosiaan takaa kaiken hyväksyntää, antinomismia ja lihanpyhyyttä. Miten on tuon iankaikkisuuden laita ja onko evankeliumi vain pahuuden peittona ja lupana synnissä elämiseen?
Ei Jumalan Sana mielestäni ole nyt noin, kuin sanasi osoittavat. Mielestäni siinä on selvä Jumalan lain hylkääminen ja torjunta lain viran kohdalla. Jumalan antaman lain tulee osoittaa meidän syntisyytemme Jumalan edessä. Eikö laista tule tulla SYNNINTUNTO.
Syntiä ei siunata. Rakkauskäsitettäkin voidaan käyttää Jumalan Sanan vastaisesti, niin, että sillä perustellaan synnisssä eläminen.Lainaus alohaoplalta:
1. Onko laki enää voimassa laikaan. Onko Jumala jo hylännyt ihmisen himojensa valtaan,
kun Sana on hylätty? Sanooko Jumalan Sana missään kohtaa tai vaiheessa:
SO SO POJAT. VEIKKASET VELIKULLAT - HILLITKÄÄ HIMONNE, HALLITKAA HALUNNE, SILLÄ HETKEN HUNIMA ON ELÄMSI TURMIO.
2. Ajatko tosiaan takaa kaiken hyväksyntää, antinomismia ja lihanpyhyyttä. Miten on tuon iankaikkisuuden laita ja
onko evankeliumi vain pahuuden peittona ja lupana synnissä elämiseen?
3. Ei Jumalan Sana mielestäni ole nyt noin, kuin sanasi osoittavat. Mielestäni siinä on selvä Jumalan lain hylkääminen
ja torjunta lain viran kohdalla. Jumalan antaman lain tulee osoittaa meidän syntisyytemme Jumalan edessä. Eikö laista tule tulla SYNNINTUNTO.
4. Syntiä ei siunata. Rakkauskäsitettäkin voidaan käyttää Jumalan Sanan vastaisesti, niin, että sillä perustellaan synnisssä eläminen.
---------------------------------------------------------Vastausyritys:
Yritän vastata.
1. Synnin voima on laissa, siitä Paavali puhuu paljon ja oma kroppamme. "Laki saa aikaan vihaa"; näinkin Paavali kommentoi.
Jumala ei suinkaan hyljännyt, vaan pelasti tästä elävän Sanan, Jeesuksen kautta. Emme ole hylänneet tätä Sanaa.
Kun on saanut paljon anteeksi, ei tulisi mieleenkään tuomita muita, vähemmän rikkoneita. Paavali oli täydellinen, mutta
Jeesuksen kohdattuaan "syntisistä suurin". Syyttämällä ei ketään voiteta, vaan rakastamalla Jeesukselle.
2. Uhrit peittivät tilapäisesti lakiliitossa synnit, nyt "rakkaus peittää syntien paljouden", siksi "rakkaus on lain täyttymys".
On lupa elää synnissä, jos haluaa sen seuraukset kantaa, mutta ei armahdettu ole niin typerä. Lainkiivailijat vain ovat.
"Kaikki on minulle luvallsita", vakuutti Paavali. Ja Jeesus sanoo, että kaikki on puhdasta sille, joka antaa lahajksi
sen mitä maljassa on sisäpuolella ts. on laupias ja antelias. Armon evankeliumi on lain vastakohta ja tehoaa.
3. Tietysti hylkäämme Jumalan lain ja torjumme lain vaatimukset, koska Paavali sanoo, että olkoon kirottu jokainen
lainnoudattaja, kirottu pois Kristuksesta. Evankeliumiin uskomisesta saamme Hengen voimaa, emme 10 käskystä.
Toki laista tuleva synnintunto ahdisti meidät Armonruhtinaan syliin, mutta uskoon tultuamme Paavali tahtoo
"asettaa jokaisen esiin täydellisenä Kristuksessa". Roomalaiskirje ja Galatalaiskirje osoittavat rakkauden tien laajasti.
4. Jos emme hyväksy sitä, että meillä on syntinen luonto, niin emme vielä tajua armon tarvettakaan ja on selvää, että
tuomitsemme ihan mielihalusta. Vasta oman mahdottomuutensa havainnut on valmis vastaanottamaan Jeesuksen.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18] - alohaopla
Antti Kantola kirjoitti:
Lainaus alohaoplalta:
1. Onko laki enää voimassa laikaan. Onko Jumala jo hylännyt ihmisen himojensa valtaan,
kun Sana on hylätty? Sanooko Jumalan Sana missään kohtaa tai vaiheessa:
SO SO POJAT. VEIKKASET VELIKULLAT - HILLITKÄÄ HIMONNE, HALLITKAA HALUNNE, SILLÄ HETKEN HUNIMA ON ELÄMSI TURMIO.
2. Ajatko tosiaan takaa kaiken hyväksyntää, antinomismia ja lihanpyhyyttä. Miten on tuon iankaikkisuuden laita ja
onko evankeliumi vain pahuuden peittona ja lupana synnissä elämiseen?
3. Ei Jumalan Sana mielestäni ole nyt noin, kuin sanasi osoittavat. Mielestäni siinä on selvä Jumalan lain hylkääminen
ja torjunta lain viran kohdalla. Jumalan antaman lain tulee osoittaa meidän syntisyytemme Jumalan edessä. Eikö laista tule tulla SYNNINTUNTO.
4. Syntiä ei siunata. Rakkauskäsitettäkin voidaan käyttää Jumalan Sanan vastaisesti, niin, että sillä perustellaan synnisssä eläminen.
---------------------------------------------------------Vastausyritys:
Yritän vastata.
1. Synnin voima on laissa, siitä Paavali puhuu paljon ja oma kroppamme. "Laki saa aikaan vihaa"; näinkin Paavali kommentoi.
Jumala ei suinkaan hyljännyt, vaan pelasti tästä elävän Sanan, Jeesuksen kautta. Emme ole hylänneet tätä Sanaa.
Kun on saanut paljon anteeksi, ei tulisi mieleenkään tuomita muita, vähemmän rikkoneita. Paavali oli täydellinen, mutta
Jeesuksen kohdattuaan "syntisistä suurin". Syyttämällä ei ketään voiteta, vaan rakastamalla Jeesukselle.
2. Uhrit peittivät tilapäisesti lakiliitossa synnit, nyt "rakkaus peittää syntien paljouden", siksi "rakkaus on lain täyttymys".
On lupa elää synnissä, jos haluaa sen seuraukset kantaa, mutta ei armahdettu ole niin typerä. Lainkiivailijat vain ovat.
"Kaikki on minulle luvallsita", vakuutti Paavali. Ja Jeesus sanoo, että kaikki on puhdasta sille, joka antaa lahajksi
sen mitä maljassa on sisäpuolella ts. on laupias ja antelias. Armon evankeliumi on lain vastakohta ja tehoaa.
3. Tietysti hylkäämme Jumalan lain ja torjumme lain vaatimukset, koska Paavali sanoo, että olkoon kirottu jokainen
lainnoudattaja, kirottu pois Kristuksesta. Evankeliumiin uskomisesta saamme Hengen voimaa, emme 10 käskystä.
Toki laista tuleva synnintunto ahdisti meidät Armonruhtinaan syliin, mutta uskoon tultuamme Paavali tahtoo
"asettaa jokaisen esiin täydellisenä Kristuksessa". Roomalaiskirje ja Galatalaiskirje osoittavat rakkauden tien laajasti.
4. Jos emme hyväksy sitä, että meillä on syntinen luonto, niin emme vielä tajua armon tarvettakaan ja on selvää, että
tuomitsemme ihan mielihalusta. Vasta oman mahdottomuutensa havainnut on valmis vastaanottamaan Jeesuksen.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. [Gal. 2:21]
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. [Room. 5:18]Kaikista eniten ihmettelin seuraavaa vastaustasi:
< 3. Tietysti hylkäämme Jumalan lain ja torjumme lain vaatimukset, koska Paavali sanoo, että olkoon kirottu jokainen
lainnoudattaja, kirottu pois Kristuksesta. Evankeliumiin uskomisesta saamme Hengen voimaa, emme 10 käskystä.
Toki laista tuleva synnintunto ahdisti meidät Armonruhtinaan syliin, mutta uskoon tultuamme Paavali tahtoo
"asettaa jokaisen esiin täydellisenä Kristuksessa". Roomalaiskirje ja Galatalaiskirje osoittavat rakkauden tien laajasti. <
En tuolla tavalla painota lain hylkäämistä. Lähtökohtani on se lain torjunta, jossa luullaan lain niin kevyeksi, että kykenisimme saavuttamaan lain vaatiman vanhurskauden. Lain virka onkin osoittaa meidät syntiseksi, turmeltuneeksi ja peräti kuolleeksi Jumalan silmillä nähtynä. Tämä nyt kuitenkaan ei merkitse sitä, että laki olisi pois virastaan synnintunnon herättämisessä. Kyllä meidän nyt tulee lähteä siitä, että laki on voimassa yleensä yhteiskunnassa rangaisten rikokset, herättämässä omattunnot synnintuntoon ja Jeesuksen uskossa autuaatkin vielä tarvitsevat lain ohjetta, sillä heissä kuolemaan saakka asuu syntiturmelus, joka pistää kapuloita varsin usein rattaisiin pyhityselämässä. Nyt on siis siitä kysymys, että laki pidetään voimassa siinä virassa, mikä sillä on - synnintunnon herättäminen ja elämän ohje. Evankeliumin virka osoittaa, että olemme vanhurskaat yksin Kristuksen tekevän ja kärsivän kuuliaisuuden tähden. Tuo on uskon kohde. Siis vanhurskaaksi emme tule lain töistä, vaan yksi uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Laki on voimassa oikeassa virassaan, että tulisimme ymmärtämään, että tarvitsemme edestämme uhrin, JEESUKSEN KRISTUKSEN. Sitten laki on myös sillä tavalla voimassaan tuomarin virassa, ellei ole omana uskon kautta Jeesuksen vanhurskaus, niin laki tuomitsee tuomiolla epäuskoiset Jeesuksen armoveren tallaajat iankaikkiseen kadotukseen.
Siis emme voi: < Tietysti hylkäämme Jumalan lain ja torjumme lain vaatimukset alohaopla kirjoitti:
Kaikista eniten ihmettelin seuraavaa vastaustasi:
< 3. Tietysti hylkäämme Jumalan lain ja torjumme lain vaatimukset, koska Paavali sanoo, että olkoon kirottu jokainen
lainnoudattaja, kirottu pois Kristuksesta. Evankeliumiin uskomisesta saamme Hengen voimaa, emme 10 käskystä.
Toki laista tuleva synnintunto ahdisti meidät Armonruhtinaan syliin, mutta uskoon tultuamme Paavali tahtoo
"asettaa jokaisen esiin täydellisenä Kristuksessa". Roomalaiskirje ja Galatalaiskirje osoittavat rakkauden tien laajasti. <
En tuolla tavalla painota lain hylkäämistä. Lähtökohtani on se lain torjunta, jossa luullaan lain niin kevyeksi, että kykenisimme saavuttamaan lain vaatiman vanhurskauden. Lain virka onkin osoittaa meidät syntiseksi, turmeltuneeksi ja peräti kuolleeksi Jumalan silmillä nähtynä. Tämä nyt kuitenkaan ei merkitse sitä, että laki olisi pois virastaan synnintunnon herättämisessä. Kyllä meidän nyt tulee lähteä siitä, että laki on voimassa yleensä yhteiskunnassa rangaisten rikokset, herättämässä omattunnot synnintuntoon ja Jeesuksen uskossa autuaatkin vielä tarvitsevat lain ohjetta, sillä heissä kuolemaan saakka asuu syntiturmelus, joka pistää kapuloita varsin usein rattaisiin pyhityselämässä. Nyt on siis siitä kysymys, että laki pidetään voimassa siinä virassa, mikä sillä on - synnintunnon herättäminen ja elämän ohje. Evankeliumin virka osoittaa, että olemme vanhurskaat yksin Kristuksen tekevän ja kärsivän kuuliaisuuden tähden. Tuo on uskon kohde. Siis vanhurskaaksi emme tule lain töistä, vaan yksi uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa. Laki on voimassa oikeassa virassaan, että tulisimme ymmärtämään, että tarvitsemme edestämme uhrin, JEESUKSEN KRISTUKSEN. Sitten laki on myös sillä tavalla voimassaan tuomarin virassa, ellei ole omana uskon kautta Jeesuksen vanhurskaus, niin laki tuomitsee tuomiolla epäuskoiset Jeesuksen armoveren tallaajat iankaikkiseen kadotukseen.
Siis emme voi: < Tietysti hylkäämme Jumalan lain ja torjumme lain vaatimuksetAlohaopla sanoo "Ei veikkaset, velikullat", kun kehotan torjumaan lain vaatimukset".
Ja kysyy: "Saako saarnata lakia synnintunnon heräämiseksi?
Onko siis laki hyljättävä siinäkin?"
LAKI VAI USKO, LAKI VAI RAKKAUS, LAKI VAI ARMO - LAKI TAI JEESUS.
U s k o v a n vaellus ei ole tekemistä, vaan anomista. Ei kukaan tule synnintuntoon tai halua etsiä Herraa, ellei Isä vedä Jeesuksen yhteyteen - vedä anomaan laupeutta. Laki ei tietenkään ole Hengen hedelmää vastaan, mutta laki tai lain saarna tai tuomionkatkuinen parannussaarna, laki, ei aikaansaa vähääkään Jumalalle otollista. Kymmenen käskyä yms on niitä varten, jotka vielä luulevat jotain hyvää itsestään. Moseshan rikkoi ja rikkoi koko taulut heti alkuunsa.
Job, kun lakia ei vielä ollut, omasta halustaan noudatti sitä, tietäen että kuitenkin Jeesus on hänen ansionsa - ei hänen oma vaelluksensa. Room 2:14, Job 19:21-25-29 ). Daniel, Enok, Elia ja Elisa taisivat pitkälle niitä noudatella. Myös Saulus Tarsolainen -kunnes kohtasi Jeesuksen.
Jeesus laittoi pisteen lain lukemiselle, joka todetaan mm. Luuk 16:16. Jokaisella ihmisellä on valittavana kaksi tietä vaeltaa: joko synnin ja lain orjuus tai Rakkauden orjuus. Lainalainen uskova vaeltaa auttamattomasti edellistä. Saulus eteni täydellisesti edellistä; siksi hän tapatti kristittyjä. Miksi Paavali olisi todennut, että täytyy olla "irti laista", jos olisi riittänyt hänelle ottaa siihen lisäksi Jeesus vastaan, sydämeensä. Mutta nytpä hän luki "roskaksi" kaiken lainnoudattamisensa tuon rakkaan, Jeesuksen, seuraamisen rinnalla. Vielä minä osoitan verrattoman tien, hän sanoi - rakkauden.
Ku kiiruhdamme lain perään, niin tämän maailman, samarian halki kulkiessamme, jätämme lähimmäisen vaille ensiapua. Mutta Rakkauden orja hylkää voimattoman ja hyödyttömän lain - lähimmäisen kannalta jopa tuhoisan lain - ja pysähtyy auttamaan tämän maailman ryöstämiä ja ruhjomia. Vain rakkauden laki täyttää Jumalan tahtoa. Vain rakkaus tekee "tehottomaksi" jäseniämme houkuttelevan "synnin lain".
Hyvä lukija: kumman luet roskaksi: lainvaatimukset vaiko rakkauden vaatimukset?
Luotatko "enkelien välityksellä saatuun" lakiin, vaiko Jeesuksen takaamaan armoon?
Jumalan rakkaus vetää, mutta "käsky käskyn päälle" ja "läksy läksyn päälle" etoo.
2. Kor. 5:14
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Luuk. 11:41
Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
AnttiVKantola- alohaopla
AnttiVKantola kirjoitti:
Alohaopla sanoo "Ei veikkaset, velikullat", kun kehotan torjumaan lain vaatimukset".
Ja kysyy: "Saako saarnata lakia synnintunnon heräämiseksi?
Onko siis laki hyljättävä siinäkin?"
LAKI VAI USKO, LAKI VAI RAKKAUS, LAKI VAI ARMO - LAKI TAI JEESUS.
U s k o v a n vaellus ei ole tekemistä, vaan anomista. Ei kukaan tule synnintuntoon tai halua etsiä Herraa, ellei Isä vedä Jeesuksen yhteyteen - vedä anomaan laupeutta. Laki ei tietenkään ole Hengen hedelmää vastaan, mutta laki tai lain saarna tai tuomionkatkuinen parannussaarna, laki, ei aikaansaa vähääkään Jumalalle otollista. Kymmenen käskyä yms on niitä varten, jotka vielä luulevat jotain hyvää itsestään. Moseshan rikkoi ja rikkoi koko taulut heti alkuunsa.
Job, kun lakia ei vielä ollut, omasta halustaan noudatti sitä, tietäen että kuitenkin Jeesus on hänen ansionsa - ei hänen oma vaelluksensa. Room 2:14, Job 19:21-25-29 ). Daniel, Enok, Elia ja Elisa taisivat pitkälle niitä noudatella. Myös Saulus Tarsolainen -kunnes kohtasi Jeesuksen.
Jeesus laittoi pisteen lain lukemiselle, joka todetaan mm. Luuk 16:16. Jokaisella ihmisellä on valittavana kaksi tietä vaeltaa: joko synnin ja lain orjuus tai Rakkauden orjuus. Lainalainen uskova vaeltaa auttamattomasti edellistä. Saulus eteni täydellisesti edellistä; siksi hän tapatti kristittyjä. Miksi Paavali olisi todennut, että täytyy olla "irti laista", jos olisi riittänyt hänelle ottaa siihen lisäksi Jeesus vastaan, sydämeensä. Mutta nytpä hän luki "roskaksi" kaiken lainnoudattamisensa tuon rakkaan, Jeesuksen, seuraamisen rinnalla. Vielä minä osoitan verrattoman tien, hän sanoi - rakkauden.
Ku kiiruhdamme lain perään, niin tämän maailman, samarian halki kulkiessamme, jätämme lähimmäisen vaille ensiapua. Mutta Rakkauden orja hylkää voimattoman ja hyödyttömän lain - lähimmäisen kannalta jopa tuhoisan lain - ja pysähtyy auttamaan tämän maailman ryöstämiä ja ruhjomia. Vain rakkauden laki täyttää Jumalan tahtoa. Vain rakkaus tekee "tehottomaksi" jäseniämme houkuttelevan "synnin lain".
Hyvä lukija: kumman luet roskaksi: lainvaatimukset vaiko rakkauden vaatimukset?
Luotatko "enkelien välityksellä saatuun" lakiin, vaiko Jeesuksen takaamaan armoon?
Jumalan rakkaus vetää, mutta "käsky käskyn päälle" ja "läksy läksyn päälle" etoo.
2. Kor. 5:14
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Luuk. 11:41
Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
AnttiVKantolaMielestäni Sinulla on aivan väärä käsitys LAIN VIRASTA. Näyttää myös siltä, että pyhityksen ja siis rakkauden (tässä uskon hedelmät) luulet olevan irti laista.
Mitä tarkoittaa lause: alohaopla kirjoitti:
Mielestäni Sinulla on aivan väärä käsitys LAIN VIRASTA. Näyttää myös siltä, että pyhityksen ja siis rakkauden (tässä uskon hedelmät) luulet olevan irti laista.
Mitä tarkoittaa lause:Alohaopla, ihmettelen suuresti, että, vaikka tunnustaudut uskovaiseksi, intät Raamatun ilmoitusta vastaan juuri sillä tavalla kuin taannoin fariseukset ja kirjanoppineet poikkeuksena Paavali.
Intät, että "laki on voimassa" vaikka olen esiinmarssittanut Raamatusta jopa kokonaisnäkemystä asiasta. Vaikuttaa siltä, että olet vielä vilpittömästi lain alla, kuten oli Saulus tarsolainen kääntymykseensä asti.
Vai oletko yhtä älytön kuin galatalaiset, jotka vapautuivat lain ikeestä, joutuakseen taas vieraan opin vaikutuksesta lain orjuuteen. Miksi Paavali herättäisi kiihtymystä sanomalla, että: "älyttömät", "kirouksen alaiset", "irti laista", "laki on hyödytön", "väliaikainen laki", tai miksi hän sanoisi, että sitä mitä laki ei voinut, sen teki Jeesus naulitsemalla ristille sen meitä vastaan olevan säädöksen. Pitäisi toki tänään saarnata sitä, mitä Paavali saarnasi; pakanain apostoli.
Puhut myös "lain tarkoituksesta". RAAMATTU sanoo Gal 3:19, että laki säädettiin perästäpäin osoittamaan (siis vanhan liiton ihmisten) rikkomukset, KUNNES tulee Jeesus.
Gal 3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta.
Syntinen ihminenkö on oikeassa, vaiko Jumala ja hänen Kirjansa - laki vaiko Henki?
Room. 7:6
Mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen
Eivät galatalaiset syntielämään palanneet, mutta jo lakiin palaaminenkin oli älytöntä.
Gal. 3:1
Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Eikö "vapauden laki" olekaan eri laki kuin lain tekojen laki, onko rakkauden laki se sama vanha?
Jaak. 2:12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
Eikö Paavalia tapettukaan Jeesuksen seuraamisen vuoksi, vaan lainvastaisuudestaan?
Hepr. 7:19
-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi toivo, jonka kautta me lähestymme Jumalaa.
Uskoville ei laki kuulu - sillä kaiken tulee perustautua uskoon - muu on syntiä.
Gal. 3:12
Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
Mihin tarvitsen lakia, kun "elämän hengen laki" suojelee minua synniltä ja kuolemalta?
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Laki ei perustaudu uskoon, Gal 3:6 mukaan ja kaikki mikä ei ole uskosta, on syntiä!
Room. 5:20
Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
Room 8:7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
Että jokainen suu tukittaisiin - laki puhuu nimenomaan lain alaisille - uskoville ei tarvitse.
Room. 3:19
Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Room. 3:21
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Jeesuksen laki on tämä: tee muille sen mukaan, mitä itsellesikin haluaisit tehtävän.
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Matt. 11:13
Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
Matt. 22:40
Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 19:7
Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
Paavali vainosi kristittyjä vielä lainalaisena.
Lakiin perustautuminen on epäuskoa ja Jeesuksen tuomitsemista.
Laki ei aikaansaa vilpittömyyttä, puhdasta mieltä - lain vaatija ei näe Jumalan valtakuntaa.
1. Tim. 1:5
Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
1. Joh. 3:20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
Matt. 5:8
Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
1. Joh. 3:20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
Kristityn vastuullisen vapauden puolesta: _AnttiVKantola_alohaopla kirjoitti:
Mielestäni Sinulla on aivan väärä käsitys LAIN VIRASTA. Näyttää myös siltä, että pyhityksen ja siis rakkauden (tässä uskon hedelmät) luulet olevan irti laista.
Mitä tarkoittaa lause:Mielestäni Sinulla on
Kirjoittanut: alohaopla 25.2.2007 klo 05.48
Mielestäni Sinulla on aivan väärä käsitys LAIN VIRASTA. Näyttää myös siltä, että pyhityksen ja siis rakkauden (tässä uskon hedelmät) luulet olevan irti laista.
Totta on, että olen valhettelija, jos Jumalan näkökulmasta katsotaan. Et ole yksin valhettelija.
Lainaankin tähän Jumalan mielipidettä, sillä se yltää aina ikuiseen elämään asti.
---------------
Roomalaiskirje:
3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija,
niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi
ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään."
MITÄ JUMALA SANOO LAIN TARKOITUKSESTA JA VIRASTA?
ALOHAOPLALLE1
Galatalaiskirje:
3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty
olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;
ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
3:21 Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu
laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.
3:22 Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli,
annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten,
joka oli vastedes ilmestyvä.
3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta
vanhurskaiksi tulisimme.
3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä
eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä,
perillisiä lupauksen mukaan.
(Lain virka siis päättyi Jeesukseen ja Armonruhtinaan rakkauden valtakuntaan.)
Kolossalaiskirje:
1:25 jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan,
joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan.
(Ennen Paavali hoiti täydellisesti lain virkaa ja vilpittömästi tapatti kristittyjä.
Huomaa erityisesti jae 25; emme ole lain kontrollin alla.)
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen,
lain alaiseksi syntyneen,
4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme
Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!".
(Kumottu mikä kumottu! Hbr 7:18. Eikä koske vain hebrealaisia!
Näinollen, kun uusi käsky tuli, rakkauden käsky - se korvaa)
LAIN VIRKA OLI KUOLEMAN VIRKA,
EVANKELISTA HOITAA JUMALAN ARMOTALOUTTA
2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa,
niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa
kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
3:8 kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
3:9 Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka
vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
4:1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme
tullut, me emme lannistu,
6:3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
Galatalaiskirje:
1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen
Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.
LAIN LOPPU ON RAKKAUDEN ALKU
Hebrealaiskirje:
7:18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
Johanneksen evankeliumi:
13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä
rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
Roomalaiskirje:
13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
1.Pietarin kirje:
(Pidätte käskyni. Tämä on SE käsky: Että rakastatte toisianne! Joh 14:15 ja 15:12.
Totisesti tämä käsky korvaa lain taulut - seh'n on verrattomasti tehokkaampikin)
Jeesus sanoi, että pienin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin Johannes Kastaja.
Virkaan hän viittasi, sillä Johannes edusti vielä lain virkaa, mutta valtakunnassa
hallitsevat Jumalan armotalouden huoneenhaltijat. Luuk 16:16 tämän vahvistaa.
Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan
valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin
IRTI LAISTA
Roomalaiskirje:
7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina,
niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
2.Korinttolaiskirje:
3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita,
ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
_AnttiVKantola_- alohaopla
AnttiVKantola kirjoitti:
Alohaopla sanoo "Ei veikkaset, velikullat", kun kehotan torjumaan lain vaatimukset".
Ja kysyy: "Saako saarnata lakia synnintunnon heräämiseksi?
Onko siis laki hyljättävä siinäkin?"
LAKI VAI USKO, LAKI VAI RAKKAUS, LAKI VAI ARMO - LAKI TAI JEESUS.
U s k o v a n vaellus ei ole tekemistä, vaan anomista. Ei kukaan tule synnintuntoon tai halua etsiä Herraa, ellei Isä vedä Jeesuksen yhteyteen - vedä anomaan laupeutta. Laki ei tietenkään ole Hengen hedelmää vastaan, mutta laki tai lain saarna tai tuomionkatkuinen parannussaarna, laki, ei aikaansaa vähääkään Jumalalle otollista. Kymmenen käskyä yms on niitä varten, jotka vielä luulevat jotain hyvää itsestään. Moseshan rikkoi ja rikkoi koko taulut heti alkuunsa.
Job, kun lakia ei vielä ollut, omasta halustaan noudatti sitä, tietäen että kuitenkin Jeesus on hänen ansionsa - ei hänen oma vaelluksensa. Room 2:14, Job 19:21-25-29 ). Daniel, Enok, Elia ja Elisa taisivat pitkälle niitä noudatella. Myös Saulus Tarsolainen -kunnes kohtasi Jeesuksen.
Jeesus laittoi pisteen lain lukemiselle, joka todetaan mm. Luuk 16:16. Jokaisella ihmisellä on valittavana kaksi tietä vaeltaa: joko synnin ja lain orjuus tai Rakkauden orjuus. Lainalainen uskova vaeltaa auttamattomasti edellistä. Saulus eteni täydellisesti edellistä; siksi hän tapatti kristittyjä. Miksi Paavali olisi todennut, että täytyy olla "irti laista", jos olisi riittänyt hänelle ottaa siihen lisäksi Jeesus vastaan, sydämeensä. Mutta nytpä hän luki "roskaksi" kaiken lainnoudattamisensa tuon rakkaan, Jeesuksen, seuraamisen rinnalla. Vielä minä osoitan verrattoman tien, hän sanoi - rakkauden.
Ku kiiruhdamme lain perään, niin tämän maailman, samarian halki kulkiessamme, jätämme lähimmäisen vaille ensiapua. Mutta Rakkauden orja hylkää voimattoman ja hyödyttömän lain - lähimmäisen kannalta jopa tuhoisan lain - ja pysähtyy auttamaan tämän maailman ryöstämiä ja ruhjomia. Vain rakkauden laki täyttää Jumalan tahtoa. Vain rakkaus tekee "tehottomaksi" jäseniämme houkuttelevan "synnin lain".
Hyvä lukija: kumman luet roskaksi: lainvaatimukset vaiko rakkauden vaatimukset?
Luotatko "enkelien välityksellä saatuun" lakiin, vaiko Jeesuksen takaamaan armoon?
Jumalan rakkaus vetää, mutta "käsky käskyn päälle" ja "läksy läksyn päälle" etoo.
2. Kor. 5:14
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Luuk. 11:41
Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
1. Kor. 6:12
Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.
AnttiVKantolaKun laki osoittaa minut syntiseksi ja Jumalan kirkkautta vailla olevaksi omaan itseni nähden, niin silloin se laki kurittaa ja kasvattaa minut omistamaan armosta autuutta. Laki on silloin oikeaasa virassaan
En siis ole siten lain alla, että luulisin lain kautta varhuskaaksi tulevani. Olen armosta autuas, Jeesuksen verellä pesty. Siinä suhteessa saat olla ihan "huoleti". Farisealaiset ovat lain alla ja lulevat saavuttavansa pyhityselämässä Jumalan edessä kelpaavan vanhurskauden. Minä en kannata sitä suuntausta, vaikka hyväksynkin sen, että pyhitys kuuluu uskovan elämään - uskon hedelmänä. Pidän lain kuitenkin voimassa seuraavasti:
- Laki on oltava maailmassa voimassa hilliten jumalattomuutta ja rankaisuksi vääristä teoista.
- Laki tulee osoittaa ihminen syntiseksi Jumalan edessä.
- Lain tulee vielä sittenkin, kun omistetaan armosta autuus osoittaa, että meissä asuu syntiturmelus kuolemaan asti, sillä liha asuu meissä kuolemaan asti. alohaopla kirjoitti:
Kun laki osoittaa minut syntiseksi ja Jumalan kirkkautta vailla olevaksi omaan itseni nähden, niin silloin se laki kurittaa ja kasvattaa minut omistamaan armosta autuutta. Laki on silloin oikeaasa virassaan
En siis ole siten lain alla, että luulisin lain kautta varhuskaaksi tulevani. Olen armosta autuas, Jeesuksen verellä pesty. Siinä suhteessa saat olla ihan "huoleti". Farisealaiset ovat lain alla ja lulevat saavuttavansa pyhityselämässä Jumalan edessä kelpaavan vanhurskauden. Minä en kannata sitä suuntausta, vaikka hyväksynkin sen, että pyhitys kuuluu uskovan elämään - uskon hedelmänä. Pidän lain kuitenkin voimassa seuraavasti:
- Laki on oltava maailmassa voimassa hilliten jumalattomuutta ja rankaisuksi vääristä teoista.
- Laki tulee osoittaa ihminen syntiseksi Jumalan edessä.
- Lain tulee vielä sittenkin, kun omistetaan armosta autuus osoittaa, että meissä asuu syntiturmelus kuolemaan asti, sillä liha asuu meissä kuolemaan asti.Minä olen oppinut laista vain sen, että se osoittaa minut
syylliseksi juuri silloin, kun tulisi vahvsitua uskossa jotain
tehtävää varten. Senkin olen oppinut, että aina lakiin
katsoessani kadotan katsekontaktin Jeesukseen,
autuuteni takaajaan.
Armon auringon alla ei joudu lain varjoon.
Tosin Jumala antqaa aurinkonsa paistaa niin hyville
kuin pahoillekin. Mutta on ihanaa, kun rakkauden
aurinko teettää hyvää eikä rangaistuksen pelko.
Laki ja moralisointi toki kuuluu Jumalan suunnitelmiin, vaikka
juutalaisessa uskonnossa tai muussakaan ei enää sen
mukaan mennä - kaikkeinpyhimmän ovipeite repesi auki.
Demokraattisia valtioita ei synny ilman moraalilakia.
Eikä muslimimaat aukea toden teolla ilman demokraattista
uudistusta. Näin laki valmistelee tietä evankeliumille.
Mutta "meitä lain alal vartioimisesta" Paavali yksiselitteisesti
sanoo, että laki j ä l e s t ä p ä i n ja väliaikaisesti tuli -
Kristuksen aikakauteen asti vain. Sitäpaitsi kuinka ihmeessä
joku voi luottaa epätäydelliseen lakiin enemmän kuin
rakkauden lakiin? Kymmenen käskyäkään ei ole niin
selkeä kokonaisuus kuin se meille esitetään, 1-10.
Tekeminen ei todellakaan saa perustua lain taulujen
muistelemiseen, vaan vapauden lain muistamiseen.
Jaakobin kirje:
1:25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin,
ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan
todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.
Hebrealaiskirje:
10:22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä
uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta
omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä.
Ei lain so. eläinten verellä, vaan Vapahtajamme verellä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81188- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031017Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51893Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81695
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli168657- 35649
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253646Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603