Rotikka on erittäin sairas rotu. Sen pito tulee usein tolkuttomann kalliiksi. Lääkärilaskut voivat olla todella suuria. Niissä paljon kasvaimia, luustovikoja, allergioita jne. Leikauksia ja tekoniveliä niille pitää asentaa. Se ei ole halpaa. Monilla myös persereikä falskaa perinnöllisen sairauden vuoksi. Tommonen ylipanoinen juntti ei sovi edes työkäyttöön. Ne ovat kömpelöitä, eivätkä jaksa juosta pitkiä matkoja. Siis mitä koko rodulla oikeasti tekee?
Rotikka on erittäin
17
1934
Vastaukset
- lillemore
jaa riippuu mistä koiran ottaa minulla 2 rotikka narttua 6v ja 2 v molemmat A/A ja kyynäreet 0/0 koira net on oiva paikka etsiä ja tarkastella siskoja ja muuta sukua .kiertää sellaiset kasvattajat kaukaa mitkä käyttää D/D lonkkia ynnä huonoja kyynäreitä Blub indexit sanovat myös paljon. soitelkaa kasvattajille ja tentatkaa www.rottweiler ja sieltä kasvattajat.ei oo tarvinna ell kun rokoruksiin
- joku
ootko taas miettiny yhtää mitä kirjotat? voi ja onkin muillakin koirilla erilaisia vikoja. ja jos joku koiran ottaa niin uskon hänen silloin ottaneen myös huomioon että koiralle saattaa tulla jotain eläinlääkäri käyntejä.. ja meillä ei ainakaan rotikka poika oo yhtään liian ylipainonen se on ihan normaali painonen. se riippuu kuinka sitä käyttää lenkillä. ja minkä ihmeen takia rotikan pitäis "käydä työssä" tai juosta pitkiä matkoja jos se otetaan seura käyttöön?
jotta voisit pysyä poissa täältä kun et ilmeisesti rotikoista mitään tierä. - tosi sairas
"Monilla myös persereikä falskaa perinnöllisen sairauden vuoksi."
-Sen pitääkin falskata, muuten tulee ummetusta.
"Rotikka on erittäin sairas rotu. Sen pito tulee usein tolkuttomann kalliiksi. Lääkärilaskut voivat olla todella suuria."
-ettei nyt jollain muulla auennut perse kuin koiralla?- ihan huippu
vastaus sille joka meinaa koiran olevan umpisäkki! ei muut ku mopon selkään ja vasta tuuleen ajamaan suu ja perse auki! saattaahan siinä vähän ilma kärsiä...mut ei tulis kalliiks...ja ilmakin kiertäis vaik vähä falskaiski...
- mistähän
tuo asiantuntemus oikein kumpuaa? Mulla on 4 rotikkaa, joista yksi kuoli vanhuuteen parisen kuukautta sitten (melkein 15v) ja kotiin jäi 2v, 4v ja 10kk vanhat rotikat. Yhdenkään kanssa en ole joutunut eläinlääkärissä käymään muiden kuin rokotusten takia.
Sulla taitaa olla joku huono kokemus, tai sitten ei kokemusta ollenkaan kyseisestä rodusta.
Paljon olen tekemisissä rotikan omistajien kanssa, ja harvemmin olen sun kuvailemiin tapauksiin törmännyt. Joten se sairaus taitaa olla omassa päässäsi.- vuosikymmenessä
Yhdellä tutulla kolmas elukka kymmenesä vuodessa. Kaksi kuoli sairauksiin(syöpä, munuaiset) ja kolmas on luonnehäiriöinen eli salakavala ja helvetin vihainen. Paska kuva tulut noista elukoista. Tilastoissakin todella sairas rotu. Syynä sukurutsa.(vrt. MOT)
- helvetin=
vuosikymmenessä kirjoitti:
Yhdellä tutulla kolmas elukka kymmenesä vuodessa. Kaksi kuoli sairauksiin(syöpä, munuaiset) ja kolmas on luonnehäiriöinen eli salakavala ja helvetin vihainen. Paska kuva tulut noista elukoista. Tilastoissakin todella sairas rotu. Syynä sukurutsa.(vrt. MOT)
huono säkä koirien suhteen. Kannattaa tarkkaan kattoa mistä koiransa hommaa. Sama pätee muissakin roduissa Omillani on sukusiitosprosentti tosi pieni, ja ainuttakaan sairautta ei ole ollut. Vanhin nyt 10v ja nuorin 4.
- mistä roikkuu....
No, eipä meillä ainakaan ole tuon rotikan pito tullut yhtään kalliiksi, lääkärissä ollaan käyty vain rokotuksissa ja tällöin el.lääkärin tehdessä perustutkimuksen on sanonut että onpa hyväkuntoinen- ja lihaksinen tuo teidän uroksenne. Poika painaa n.50 kg, ehkä hieman yli.
Karva kiiltää, ruokahalu on hyvä, jaksaa kyllä juosta pitempiäkin matkoja jos on tarve. kömpelö saattaa joskus olla (välillä yllättävänkin ketterä), mutta niin ovat kömpelöitä monet muutkin suuret rodut.
Miksei rotikka sovi milestäsi työkäyttöön? Tiedätkö mihin tehtäviin se on alunperinkin jalostettu? Juuri siksi sillä onkin ne ominaisuudet, mitä sillä kuuluukin olla!
Oletkos koskaan kuullut että rottweiler on virallinen poliisikoira rotu?
On varmasti aivan totta että rotikoillakin on sairauksia ja vaivoja, mutta jos vertaat rotikkaa moneen muuhun rotuu, niin löydät aivan varmasti paljon sairaampiakin rotuja. Rotikka ei varmastikkaan ole yksi sairaimmista.
Teki vain mieleni vastata provoosi, sillä sehän tämä selkeästi oli. - SINÄ JOKA ET TIEDÄ...
rotikoista mitään mulla on ollu ikäni rotikoita ja olen pieneläinhoitaja ja ainut mikä on tullut vastaan on hot spot kesällä ei muuta.Tietty joitakin yksittäisiä korva tai silmätulehduksia.On paljon terveempi rotu kun muu.Vertaa sakemannia esim tai kultanennoutaja nivelviat.....et opettele uudelleen kaikki tai teille on sattunu huono säkä!!!!Parempaa onnea teille!
- .....------.......
rotikathan on tietääkseni vanhimpia koirarotuja niin tuskimpa ne olisi selvinneet jos ne nyt niin hirveän sairaita olisi
- rotfani
persaukisen tietämättömän tollon aloitus juttu taas näköjään. Niin tai voihan aloittaja olla vaan kateellinen kun ei omaa rottista voi tai pysty hankkimaan. Kuule onhan sinuakin varten niitä sekarotuisia jaossa vaikka kuinka.
- -mie-
Juu no terve ja terve...???
Korvatulehduksia on pojalla ollut koleme tosin johtuneet pitkälti lumessa möyrimisestä ja simmut kerran tulehtuneet ja tassunpohjan tulehdus muuten ollaan terveitä oltu:)
Ja omasta mielestäni seropit ovat terveempiä kuin puhtaat(tietysti niissä on vaarana myös että tulee kaikki mahdolliset sairaudet puhtaista)
Itselläni 3seropia ollut ja olleet kyllä terveitä yksilöitä...nii eipä mennä seropeja arvostelemaan:)
Voi hyvät ihmiset noinko helppo teidät on saada vastaan noinkin ilmeiseen provoon?!
- AlbinoRaven
Tarkoitatko, että rottweilerit ovat kauheita ja olet niitä vastaan?
Joka tapauksessa, ihmisethän rottweilerinkin ovat jalostaneet, ei koira pysty itse valitsemaan mihin rotuun syntyy.
Eikä kaikki rottweilerit ole sairaita tai omaa kasvaimia tai luustovikoja tai mitään. Ainakaan yhdelläkään rotikalla jonka minä olen tuntenut, ei ole ollut minkäännäköistä tuollaista ongelmaa.
Sen myönnän, että on rotikka ehkä hieman kömpelö, mutta ei se haittaa. On niitä ketteriäkin yksilöitä, vaikkakin ne ovat sen verran raskasrakenteisia ja kyllähän rotweilerit pitkiäkin matkoja voivat juosta. - nartsa
:D :D :D kyllä tämä on sitten aina yhtä viihdyttävä palsta :D :D :D
- Niin ikävää...
Hae hyvä ihminen apua!!! Ota rohkeasti luuri käteen ja soita numeroon 112, sieltä kyllä apu löytyy, varmasti, usko mua. Sano vaikka että päähän sattuu!!! Niin ja mitä rotikkaan tulee rotuna... En ole eläissäni niin ihanaa koiraa nähnyt kuin rotikka. Fiksu ja todella ystävällinen kaveri. Sairauksia meidän kullalla ei ole ollut (luojan kiitos). Ja koirienhan mahdollinen ylipaino on miedän ihmisten syytä. Eikö vain?!? Joten keskityhän nyt ihan koko kapasiteetillasi omaan jaksamiseen! Elämässä voi olla myös mukavia asioita, keskityppä niitä välillä niin saa hermot hieman levätä...
- mie vaan
nyt löyty oikein asiantuntia, jos olet omistanut rotikan ja se on ollut sairas niin ei kuitenkaan pidä yleistää, minulla ollut rotikoita vuodesta 1994 ja ei oo tarvinnu asennella yhtään mitään ylimääräisiä osia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t415236Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo733142Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel182998HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1432881Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi381691Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962271613Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k891598Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N4271323Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2381181- 681150