Hyttysiä?

tai muita hyönteisiä..

onko noita ihan riesaksi asti? Eli tarviiko reilusti hyönteismyrkkyjä ja tehoaako nää ihan perusOffit sun muut? Onko domikonkareilla vinkkejä torjumiseen tms : )

12

2991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harbison

      Ilta-aikaan ei kylla huomaa mutta kummasti on paikat paukamilla aamulla.Suomen offit ei taida paljon lammittaa mutta eipa paljon tullut kylla kaytettyakkaan vaikka oli mukana.Paikanpaalta saa jotain aineita mitka saattaa auttaa.Ikkunat ja ovet kannattaa pitaa visusti suljettuina hamaran jalkeen etteivat moskiitot paase sisalle.
      Jos Malaria-alueille menee kannattaa harkita Malaria kuuria mutta kayttamamme Heliopar 250 mg aiheutti kylla inhottavia sivuoireita paa-asiassa huimausta.Esim Sosuassa asuvat sanoivat ettei siella ainakaan olisi tarvetta laakitykselle.

      • SandraB

        Moi!!
        Olen päivien saatossa tulostanut sinun ja muitten monien matkakertomuksia maailmalta.Ne ovat todella kullanarvoisia ensikertaraiselle:) Minne nyt sitte matkaamassakin..Harbison...paljon kysyttävää sinulta......RCI...edelleen vaihtoloma!


      • Lily2007
        SandraB kirjoitti:

        Moi!!
        Olen päivien saatossa tulostanut sinun ja muitten monien matkakertomuksia maailmalta.Ne ovat todella kullanarvoisia ensikertaraiselle:) Minne nyt sitte matkaamassakin..Harbison...paljon kysyttävää sinulta......RCI...edelleen vaihtoloma!

        Mä asuin Dominikaanisessa tasavallassa vuoden eikä hyttyset häirinneet minään vuodenaikana. Kerran olin yötä majassa riippumatossa, jolloin maya-hyttyset puri naaman täyteen mukavia punaisia pilkkuja, jotka eivät kutisseet mitenkään. Suomessa on miljoona kertaa enemmän hyttysiä kuin siellä.

        Malariasta en kuullut koko vuoden aikana sanaakaan. Sitä ei todellakaan ole missään ihmisten ilmoilla. Jossain Haitin rajan lähellä sitä voi olla, mutta oltiin me sielläkin retkellä eikä kukaan siitä mitään maininnut. Eli ihan huoletta voi olla.


      • itsekään
        Lily2007 kirjoitti:

        Mä asuin Dominikaanisessa tasavallassa vuoden eikä hyttyset häirinneet minään vuodenaikana. Kerran olin yötä majassa riippumatossa, jolloin maya-hyttyset puri naaman täyteen mukavia punaisia pilkkuja, jotka eivät kutisseet mitenkään. Suomessa on miljoona kertaa enemmän hyttysiä kuin siellä.

        Malariasta en kuullut koko vuoden aikana sanaakaan. Sitä ei todellakaan ole missään ihmisten ilmoilla. Jossain Haitin rajan lähellä sitä voi olla, mutta oltiin me sielläkin retkellä eikä kukaan siitä mitään maininnut. Eli ihan huoletta voi olla.

        tavannut dominikaanalaisia hyttysiä, olen kahdesti maassa ollut, yhteensä 8viikkoa pohjois-rannikolla, kevät-kesä ajankohtana, varoituksia kuulin että on äkäisiä hyttysiä mutta ei ainakaan omalle kohdalle sattunut.


      • Harbison
        itsekään kirjoitti:

        tavannut dominikaanalaisia hyttysiä, olen kahdesti maassa ollut, yhteensä 8viikkoa pohjois-rannikolla, kevät-kesä ajankohtana, varoituksia kuulin että on äkäisiä hyttysiä mutta ei ainakaan omalle kohdalle sattunut.

        ..kroppa aivan taynna paukamia...tieda sitten mista tullut jos ei hyttysista.Ja hyttysia oli kylla..


    • rubita

      maalla ainaki on ja PALJON. ilman hyttysverkkoa olin aivan täynnä paukamia aamulla.. mut ei kai hotellialueilla niin. ja denguenkin sain et kyl niitä hyttysiä on...

      • pirkko

        Moi! Palasin just Dominikaanisesta viime viikon maanantaina ja ainakin etelä-rannikolla hyttysiä on riesaksi asti. Vietin paljon aikaa Boca Chicassa, La Romanassa ja Santo Domingossa ja jokaisessa näistä paikkakunnista hyttyset söivät, sekä päivällä että illalla. Paikallisissa apteekeissa myydään jotain hyttyskarkoitetta, joka sisältää deed:iä (eli jotain myrkkyä) 25% ja se oli ainakin todella tehokasta. Suomalainen teho-off ei tehonnut. Mä söin koko reissun ajan Helioparia ja mulle ei siitä tullut ainakaan mitään ongelmia. Malariaa on kuulemma tavattu joulukuussa viimeksi, näin eräs Santo Domingolainen lääkäri kertoi. Myöskään ei pidä unohtaa sitä, että Domista voi saada tuliaisena myös Dengue-kuumeen, joten kannattaa suojautua hyttysiltä.

        Pohjois-rannikon tilannetta en tiedä.. siihen vastatkoon muut!


      • chica..
        pirkko kirjoitti:

        Moi! Palasin just Dominikaanisesta viime viikon maanantaina ja ainakin etelä-rannikolla hyttysiä on riesaksi asti. Vietin paljon aikaa Boca Chicassa, La Romanassa ja Santo Domingossa ja jokaisessa näistä paikkakunnista hyttyset söivät, sekä päivällä että illalla. Paikallisissa apteekeissa myydään jotain hyttyskarkoitetta, joka sisältää deed:iä (eli jotain myrkkyä) 25% ja se oli ainakin todella tehokasta. Suomalainen teho-off ei tehonnut. Mä söin koko reissun ajan Helioparia ja mulle ei siitä tullut ainakaan mitään ongelmia. Malariaa on kuulemma tavattu joulukuussa viimeksi, näin eräs Santo Domingolainen lääkäri kertoi. Myöskään ei pidä unohtaa sitä, että Domista voi saada tuliaisena myös Dengue-kuumeen, joten kannattaa suojautua hyttysiltä.

        Pohjois-rannikon tilannetta en tiedä.. siihen vastatkoon muut!

        mä voin antaa ainakin omalla kohdalla hyvin toimineen vinkin: lähes kaikkien makuuhuoneiden katossa on siellä semmoset propellit, niin se vaan yöks täysille, niin ei hyttyset pistä. mä en saanut varmaan yhtään puremaa sillon kun oli tuuletin päällä, mut annas ku oli sähköt yöllä poikki niin heräsin ihan paukamilla.

        päivallä ei pahemmin oo hyttysistä oo huolta ku ne ei viihdy niin kuumassa.

        eikä siitä malariasta kantsi ottaa stressiä, ei se oo siellä mikään yleinen tauti, paitsi jossain Haitin rajalla, mutta vaikka kolusin sitä rajaseutuakin useampaan otteeseen ja kävin ihan Haitin puolellakin, niin ei tullu koskaan mitään. paras keino suojautua malarialta on suojata ittensä hyttysiltä auringon laskun ja nousun välillä pitkähihaisilla vaatteilla ja sillä propellilla.


    • Usein DTollut

      Ostakaa paikanpäältä Autan nimistä hyttysainetta
      apteekista tai supermarketista(keltanen pullo punanen korkki)ei hyttyset pure.

      • vinkistä : )

        täytynee pistää post it-lapulle tuotenimi ja kuvaus vaikka lompakkoon niin muistaa sit paikan päällä käydä kyseistä ainetta apteekista hakemassa. Ajattelinkin että tuskin suomi-hyttysiin tehoavat(?) offit sun muut toimivat täysin eri hyttiäisiin : )


    • lepakko56

      Kannattaako Domiin lähtevien syödä malarian esto lääkitys, kuinka suuri mahdollisuus on saada malaria sieltä, riittääkö pelkkä paikallinen hyttyskarkoite? En ole vielä ikinä matkustanut malaria alueella.

      • Comandante

        Siksi kannattaa napsia pillerit ja vähemmän viinaa, ne kun eivät hyvin sovi yhteen. Tulee halvemmaksi esto kuin hoito. Ei välttämättä ole kyllä yhtään kantaja-itikkaa turistialueella, mutta korvessa on suuri mahdollisuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe