Olen viittä vaille valmis rakennustekniikan insinööri ja ihan tyytyväinen koulutukseeni, työpaikkakin taitaa olla jo varma, mutta nyt viimeisen vuoden aikana kiinnostus on alkanut vetämään enemmän tuonne arkkitehtuurin puolelle. Olenkin miettinyt, että jos valmistumisen jälkeen alkaisi työn ohessa rauhalliseen tahtiin lukemaan vielä arkkitehdiksi.
Sen takia kyselenkin kokemuksia puolen opiskelijoilta. Onko sisäänpääsy vaikeaa? Millaista itse opiskelu on? Minkälaista ja minkä ikäistä väkeä? Itse olen vähän sellaisessa käsityksessä, että arkkitehtuuri on juuri se ala jossa moni valmistuu pitemmän kaavan kautta työskennellen samaan aikaan ja tämän takia en itsekkään tunne vielä olevan liian vanha.
Itseasiassa arkkitehti, joka on työskennellyt/työskentelee insinöörinä kuulostaa aika pätevältä yhdistelmältä? Mitäs sanotte, kannattaako edes haaveilla? Kiire minulla ei ole.
Kiitos.
Kertokaa arkkitehtiopinnoista
5
789
Vastaukset
- tteekk
Tuttava siirtyi koneelta (Kone) sahkon puolelle, ja tekee akustisella alalla toita. Sanoi etta hanelle myoskin rakennusosaaminen olisi melkein kaikkein akuuteinta oman alansa ulkopuolelta. En tunne arkkitehtien koulutusta itse, mutta se on myos yhtena haaveena. Mietin olenko riittavan hyva piirtamaan. Piirsin kakarana aina nimenomaan aika saannollisia, "toiminnallisia" piirrustuksia, joissa oli taloja, autoja, ja ties mita toimintoja niissa sisalla. Opiskelin aika pitkaan tietotekniikkaa, ja aikoinaan tein harrasteena 3D-piirtamista. Kerro ihmeessa miten opinnot tai hakemiset etenevat, jos se on viela ajankohtaista. Mielenkiintoista kuulla.
- adasdasdasdasdasdasd
http://www.dia.fi/arkisto.html ja sieltä arkkitehtuurin kohdalle. En tiedä muista yliopistoista, mutta ainakin Otaniemessä arkkitehtuuri on ollut yksi vaikeimmista tutkinto-ohjelmista päästä sisään.
- SiniK0
Kannattaa harkita valmennuskurssin käymistä. Itse kävin ja pääsin ekalla kerralla sisään. Juuri samalla tavalla harrastunut kuin sinä mutta kurssilla vasta sain selville mitä pääsykokeissa oikeastaan haetaankaan!
- Rakennesuunnittelija
Insinööriopinnoista on vain haittaa arkkitehdin töissä. Arkkitehdit ovat nimittäin Suuria Taiteilijoita, joiden luovuutta insinöörityön realiteetit pahasti kahlitseisivat.
- vm 1993
Olen raksalta valmistunut DI ja suoritin jonkin verran kursseja a-osastolla. Yhdyskuntasuunnittelu kun oli sivuaineena. Pääsääntöisesti a-osastolla harjoitustyöt tehtiin siihen aikaan piirtämällä käsin. Nykyisin varmaan jotain cadia käytetään enemmän. Pääsykokeissa ei tarvitse kai olla mikään michelangelo, mutta kynän pitää pysyä kädessä keskivertoa paremmin ja tosissaan tykätä piirtämisestä ja ideoinnista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029