Älä osta halpaa sormusta :-(

surupuserossa

Minulla hajosi vihkisormus 3 kk käytön jälkeen...
Oli myynnissä tarjouksessa (ovh oli muka ollut kuitenkin n 300€). Nytsormuksen joutuu teettämään/tekemään uusiksi jotta se edes vastaisuudessa kestäisi.

Koko typerä soppa vielä lähtenyt liikkeelle siitä, että minä LUULIN ettei mieheni ollut valmis satsaamaan juuri mitään sormukseen (purnasi kaupoissa vaan miksi miehen pitää maksaa yksin, puhui alennuksista jne=pelkkää negatiivista). Minä yli-kilttinä ihmisenä sitten valitsin halvimmasta päästä...nyt jälkeenpäin sitten minulle sanotaan että tottakai hän olisi ollut valmis maksamaan sormuksesta tuhatlappusenkin. Kyllä ottaa päähän!! ;-((

Oletteko te muut vaan "vaatineet" että haluatte jotain tietynhintaista... itse vaan ajattelen että jos mies on ostamssa lahjaksi jotain, niin HÄN sen määrittelee. Ts. sanoo selkeästi että "nuo ovat liian halpoja, katsotaan sinulle joku parempi". Pitääkö opetella röyhkeäksi ja vaan sanoa että HALUAN tuon! ...sihen en taida pystyä koskaan. Sulholla siis ei ollut raha-pulaa tässä asiassa.

12

3540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatusormuksen

      alelautaselta ja kestää.Suomalaista laatutyötä.

    • minäpä vain.

      Mistä sormuksen olit ostanut jos saa udella? Ja miten se ja missä tilanteessa"hajos"? dimangi lähti irti vai...?

      otan osaa :(

      Eikö ko. kliikkeeseen voisi mennä tekemään valitukse, aika kohtuullista olisi vaikka kuinka alennuksessa olisikin!

      No, saatpahan nyt ainakin varmasti kestävän ja vartavasten sulle tehdyn :)

      • surupuserossa

        Sormus ostettiin yhdestä suht pienestä kultasepänliikkeestä (juuri näitä joilla tuntuu aina olevan ale tai loppuunmyynti-kyltti ikkunassa).

        Kaksi kiveä siitä tosiaan irtosi ...ja kyllä, sormus on nyt liikkeessä tutkittavana. Olivat vaan aika töykeitä (kun olin saanut sen "sormus ei koskaan tule kestämään"-kommentin vieraalta korusepältä) ja väittivät että se ulkopuolinen koruseppä vaan yrittä myydä minulle siihen uusia kiviä/rahastaa... no, joo...katsotaan miten käy.

        Ja totta puhut, että nyt kyllä katsomme että saamme sen uudistettua niin että tulee kunnolliseksi. Harmitta vaan niin vietävästi kun saa juosta tuon takia ja nyt olen sen ajan ilman sormusta koska minulla ei ole kihlasormusta ollenkaan...


    • "pientä vaatimusta"

      En ollut juurikaan vaatinut mitään erityistä, mies sai suurin piirtein valita minkälaisen ostaa, sanoin vaan että sen pitää olla valkokultaa, siinä pitää olla (kihlasormus) puolen karaatin timantti, ja vain yksi "iso" timantti ei rivi juttuja.... muuten sai valita itse. Sellainen tuli sitten tilaustyönä ja nyt suunnittelen vihkisormusta :-D (onneksi ei itse tarvitse maksaa)

      • giihhe

        Yleensä kihlasormuksessa ei ole kiviä lainkaan vaan vasta vihkisormuksessa. Sitä paitsi valkokulta on kallimpaa kuin keltakulta. Mutta jos sinulla on mahdollisuus vaatia mitä vain niin siitä vaan...


    • mieleisen

      Moi,
      mieheni sanoi että haluaa ostaa minullle juuri sellaisen sormuksen kuin itse haluan saada. Niinpä hintakattona oli se, mikä minusta itsestäni alkoi tuntua kohtuuden rajalta.

      Molemmat olemme valintaan tyytyväisiä, vaikka laadusta ei voi tietysti varmaa sanoa vielä, koska käyttökokemus on niin lyhyt...

      Mutta kyllä 300€ hinnalla saa jo vaatia sormuksen kestävyyttä. Ei se niin halpa ole ettei sen tarvitsisi kestää!!

    • allenuksesta

      mun sormus maksoi 100e,se oli -50%,eli norm.hinta 200e,se on niinkuin tavallinen kihlasormus mutt siinä kolme pientä "tähti-timanttia",tosi nätti..
      mielistäni kyse ei oo siitä paljonko se paksoi,vaan siitä että sen pitäisi olla paksu,ei tarvi olla leveä,mutta paksu,sitt se kestää...

      • 129€

        ja nyt en voi oikeen enää pitää koko rinkulaa, mulle tulee siitä jotain ihottumaa ja näppylöitä. Meillä ei mies halunnu satsata yhtään enempää sormukseen, oikeastaan 129€:sta maksoin itse puolet!!! Tuntuu nyt jälkeenpäin aika pahalta, mutta en kehtaa uuttakaan alkaa pyytämään..olen ajatellut että jos teettäisin kihlasormukseen pari timanttia, siitä kun ei tule allergiaa...


    • gossipo

      Minä tulin kihlasormuksen ostoreissulta itkun kanssa pois kun ymmärsin että mies ei olisi halunnut ostaa niin kallista valkokultaista sormusta, vaikka hän kuulemma vain tahtoi sanoa, että olen sen sormuksen väärti. No, ihan miten vain... Vihkisormuksen sain valita rauhassa ja hyvillä mielin hintaa katsomatta. En tiedä vaikka olisi mennyt luoton puolelle, mutta minusta nimenomaan vihkisormus on se, mistä ei kannata tinkiä kun sitä tulee katselemaan päivittäin (toivon mukaan) elämänsä loppuun saakka. Ei tietenkään niin, että nainen vasiten etsii mahdollisimman kallista ja näyttävää timanttisormusta vaan yrittää löytää semmoinen mikä miellyttää omaa silmää ja sopii omaan tyyliin. Jos esim. kyseessä on joku ekoihminen tai pukeutumistyyli on jokseenkin urheilullinen, ei valtava timanttirivistö oikein istu tyyliin...

    • örmiitti

      Voi hyvät hyssykät! Olette kuitenkin menossa naimisiin / jo naimisissa! PUHUKAA! Meillä sain ihan itse valita vihkisormuksen ja yhdessä oltiin säästetty.

    • qwerTTT

      Me tehtiin aikoinaan niin, että kun mentiin naimisiin niin ostettiin vähän halvemmat sormukset, kun opiskelijoita olimme. Vihkisormus taisi maksaa jotain 450 eur ja kihlasormus 100 eur. Sitten 10 -vuotis hääpäivänä uusittiin molemmille sormukset romanttisessa ympäristössä, oltiin silloin samassa paikassa kuin häämatkalla aikoinaan oltiin. Ei enää sillon säästelty ja lähes 10k tuli sormukset maksamaan yhteensä. Suosittelen tekemään näin, jos ei vielä sillon ole paljon rahaa kun naimisiin menee ja kuitenkin haluaa näyttävän timanttisormuksen.

    • ja niiden hinnasta

      Minä en vaikuttanut ollenkaan kihlasormukseeni; mies valitsi sen itse ja uteli jopa sormuksen koon parhaalta kaveriltani. Kihlasormuksessani on kaunis ja iso timantti :) joten vihkisormuksiksi ostettiin yksinkertaiset puolipyöreät keltakultaiset rinkulat. Umpikultaa, se oli mieheni ainoa kriteeri.

      Hän maksoi kolme sormusta... Ihan omasta tahdostaan ja kun minä mietin halvempaa vihkisormusvaihtoehtoa, hän sanoi topakasti, että tuota sormusta sinä tulet pitämään reilut 60 vuotta... sen pitää kestää ja jos hinta jaetaan tuleville käyttövuosille niin se on tosi halpa... Sormukset kannattaa ostaa hintaan katsomatta, mutta liikaa tuhlaamatta. Niitä kuitenkin pidetään aikasta pitkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe