kissa Raskaana?

nata

Heips!!
Itselläni on kaksi kissaa ja koira (collie).
Toinen kissoistani on kolli ja toinen narttu ja nyt näyttää siltä että heidän hommansa onnistuivan kiimaaikana.
Noh asiaan meidän nartulla on nännit kasvaneet,maha kasvanut,kovat ruokahalut jne..
voisiko olla raskaana?ainakin luulen niin.
Pennut saatavat syntyä noin kahdenviikon päästä joten tarvisin neuvoa mitä niinden kanssa pitäisi tehdä?
esim millainen olisi hyvä pesä emolle ja pennuille?
kauanko on se aika että pentuihin ei saa koskea ollenkaan?
Ja jos niihin ei saa koskea miten pystyy putsaamaan pesän kaikesta liasta ymm..
noh jotain tähän suuntaan...
joten voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä tehdä kun pennut ovat syntyneet,siis tietoa tästä asiasta.
Kiitos jo etukäteen..

9

5319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin suosittelen että hellästi kokeilet kissan massua siitä vatsan kohdalta... kyllä tuntee jos siellä pentuja... tuntuu sellaisina makkaroina eli puikuloina... se pesä kannattaa tehdäsellainen että kissa tuntee olonsa turvalliseksi eli omalla oli 3sinää ja katto... se emo nuolee niiden pentujen peppua jolloin ulostaa ja pissaa joten en huolehtisi kovinkaan paljoa siitä... se pesä kannattaa tehdä jo nyt ja antaa kissan olla siellä rauhassa että tottuu ja oppii ettei ole vaaraa ja saa tehdä pesän... varaudu hyvin... ota selvää valmiiksi alueesi päivystävät eläinlääkärit ihan vain varmuudeksi... sitten käy ostamassa kissan maidon korviketta apteekista varmuuden vuoksi ja ruoka vaaka olisi hyvä olla mikä mittaa grammoja että näät että pentujen paino alkaa nousta...

      Itselläni kissa sai todella yllätys pennut ja synnytys kävi pitkäksi... kun tulosta ei tullut niin passitin sen päivystävälle... oli kohtu mätääja eritteitä täynnä... 3pentua joista vain yksi oli elossa ja se ei jaksanut kuin 1vuorokauden... toivottavasti teillä ei ongelmia... jos kissan supistuksien kanssa venyy ja näyttäisi että välillä katoavat niin ellkriin... ja kun on numero lähellä voit aina kysyä neuvoa synnytyksen asioissa

      • nata

        Kiitos paljon teidän kahden vastauksista toivottavasti niistä on apua.
        Jännittää aika paljon.
        Ja totta kissani on maatiaiskissa musta sellainen ja todella suloinen.
        Onhan se ihanaa että saan hoidettavakseni viälä vähän lisää kisuja tosin pentuja sellaisia.
        Yritän selvitä.
        Ja kiitos paljon neuvoista(=


    • kissasi

      on raskaana. Muistatko yhtään, milloin astuminen tapahtui? Naaras kantaa noin 64-67 vrk, joten tietäisit tarkemmin synnytysajankohdan. Voisit olla mukana synnytyksessä, jos siinä vaikka sinunkin apua tarvittaisiin. Omat naaraani eivät esim. katkaise itse napanuoraansa, joten se on itse tehtävä.

      Oletan, että sinulla on maatiainen, joten he kyllä ovat paljon taitavampia ja itsenäisempiä synnyttäjiä.

      Laita, vaikka jokin pahvilaatikko ja sinne pyyhkeitä synnytyksen ajaksi. Synnytyksen jälkeen tietenkin vaihdat kaikki märät pyyhkeet kuivaan pyyhkeeseen. Hyvä systeemi olisi, jos olisi pesä, jonka laittaisit pussilakanan sisään, tämä estäisi vastasyntyneitä joutumasta pyyhkeen alle.

      Pentuihin voit koskea heti, kun pidät huolen käsiesi puhtaudesta. Pentuja kanttaakin heti vauvasta asti silitellä, koska pennun kehitys alkaa heti synnyttyään ja näinollen oppivat heti luottamaan ihmisen läheisyyteen.

      Omat pentuni ovat reilun viikon ikäisiä ja olen päivittäin heitä jo pidellyt sylissä emän ruokaillessa, sekä punnitsen pennut päivittäin, koska pinestä nyytistä ei silmällä näe, onko saanut tarpeeksi maitoa emolta.

      Onhan se varmaan jännää aina tuo ensimmäinen pentue, mutta kyllä sinä siitä selviät:-))

    • kissa 2w

      hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

    • kissa 2w

      hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

    • kissa 2w

      hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

    • kissaooooooo

      tietääkö kukaan mitä oireita on kissan raskaus

      • 3e4567u

        Synnyttää lopulta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2060
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      844
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      721
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      66
      616
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      610
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      487
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      467
    Aihe