kissa Raskaana?

nata

Heips!!
Itselläni on kaksi kissaa ja koira (collie).
Toinen kissoistani on kolli ja toinen narttu ja nyt näyttää siltä että heidän hommansa onnistuivan kiimaaikana.
Noh asiaan meidän nartulla on nännit kasvaneet,maha kasvanut,kovat ruokahalut jne..
voisiko olla raskaana?ainakin luulen niin.
Pennut saatavat syntyä noin kahdenviikon päästä joten tarvisin neuvoa mitä niinden kanssa pitäisi tehdä?
esim millainen olisi hyvä pesä emolle ja pennuille?
kauanko on se aika että pentuihin ei saa koskea ollenkaan?
Ja jos niihin ei saa koskea miten pystyy putsaamaan pesän kaikesta liasta ymm..
noh jotain tähän suuntaan...
joten voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä tehdä kun pennut ovat syntyneet,siis tietoa tästä asiasta.
Kiitos jo etukäteen..

9

5319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin suosittelen että hellästi kokeilet kissan massua siitä vatsan kohdalta... kyllä tuntee jos siellä pentuja... tuntuu sellaisina makkaroina eli puikuloina... se pesä kannattaa tehdäsellainen että kissa tuntee olonsa turvalliseksi eli omalla oli 3sinää ja katto... se emo nuolee niiden pentujen peppua jolloin ulostaa ja pissaa joten en huolehtisi kovinkaan paljoa siitä... se pesä kannattaa tehdä jo nyt ja antaa kissan olla siellä rauhassa että tottuu ja oppii ettei ole vaaraa ja saa tehdä pesän... varaudu hyvin... ota selvää valmiiksi alueesi päivystävät eläinlääkärit ihan vain varmuudeksi... sitten käy ostamassa kissan maidon korviketta apteekista varmuuden vuoksi ja ruoka vaaka olisi hyvä olla mikä mittaa grammoja että näät että pentujen paino alkaa nousta...

      Itselläni kissa sai todella yllätys pennut ja synnytys kävi pitkäksi... kun tulosta ei tullut niin passitin sen päivystävälle... oli kohtu mätääja eritteitä täynnä... 3pentua joista vain yksi oli elossa ja se ei jaksanut kuin 1vuorokauden... toivottavasti teillä ei ongelmia... jos kissan supistuksien kanssa venyy ja näyttäisi että välillä katoavat niin ellkriin... ja kun on numero lähellä voit aina kysyä neuvoa synnytyksen asioissa

      • nata

        Kiitos paljon teidän kahden vastauksista toivottavasti niistä on apua.
        Jännittää aika paljon.
        Ja totta kissani on maatiaiskissa musta sellainen ja todella suloinen.
        Onhan se ihanaa että saan hoidettavakseni viälä vähän lisää kisuja tosin pentuja sellaisia.
        Yritän selvitä.
        Ja kiitos paljon neuvoista(=


    • kissasi

      on raskaana. Muistatko yhtään, milloin astuminen tapahtui? Naaras kantaa noin 64-67 vrk, joten tietäisit tarkemmin synnytysajankohdan. Voisit olla mukana synnytyksessä, jos siinä vaikka sinunkin apua tarvittaisiin. Omat naaraani eivät esim. katkaise itse napanuoraansa, joten se on itse tehtävä.

      Oletan, että sinulla on maatiainen, joten he kyllä ovat paljon taitavampia ja itsenäisempiä synnyttäjiä.

      Laita, vaikka jokin pahvilaatikko ja sinne pyyhkeitä synnytyksen ajaksi. Synnytyksen jälkeen tietenkin vaihdat kaikki märät pyyhkeet kuivaan pyyhkeeseen. Hyvä systeemi olisi, jos olisi pesä, jonka laittaisit pussilakanan sisään, tämä estäisi vastasyntyneitä joutumasta pyyhkeen alle.

      Pentuihin voit koskea heti, kun pidät huolen käsiesi puhtaudesta. Pentuja kanttaakin heti vauvasta asti silitellä, koska pennun kehitys alkaa heti synnyttyään ja näinollen oppivat heti luottamaan ihmisen läheisyyteen.

      Omat pentuni ovat reilun viikon ikäisiä ja olen päivittäin heitä jo pidellyt sylissä emän ruokaillessa, sekä punnitsen pennut päivittäin, koska pinestä nyytistä ei silmällä näe, onko saanut tarpeeksi maitoa emolta.

      Onhan se varmaan jännää aina tuo ensimmäinen pentue, mutta kyllä sinä siitä selviät:-))

    • kissa 2w

      hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

    • kissa 2w

      hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

    • kissa 2w

      hei! olen eläinlääkäri. Oma kissani on vasta 2 vuotias, ja on raskaana. Kissasi on aika varmasti raskaana myös, ellei tule valeraskaus. itse ostin kissalleni suuren koirankorin, ja ystäväni valtaisan pahvilaatikon pehmusteineen. Tila ei saa olla sellainen, että kissat eivät pääse ulos. Emon täytyy mahtua makaamaan. Pentuihin saa koskea silloin, kun nahka on jo tarpeeksi tukevaa. uskon, että olet kyllä saanut kysymykseesi vastauksen, mutta toivon, että tästä olisi iloa muillekkin. KANNATTAA KÄYTTÄÄ SUOMI24 PALJON!!!!!!

    • kissaooooooo

      tietääkö kukaan mitä oireita on kissan raskaus

      • 3e4567u

        Synnyttää lopulta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe