Zafira ja pakkanen

-30C

Miten on, onko Zafiran kanssa ongelmia kovilla pakkasilla? Lämpeneekö kabiini? Pysyykö ikkunat sulina?

8

2439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on pärjätty

      -28C oli vaihteet vielä ihan normaalit. -32C tuntuu jo vaihdekeppikin jäykältä startin jälkeen, mutta vertyy nopeasti, ei mikään ongelma, tuli vaan mieleen vanhan Astran jäykkyydet jo -15C. Lämmöt riittää ilman mitään pahveja. Isommalla porukalla pitää puhallus ottaa pois automaatilta ja suunnata enemmän ylös, että takana näkee ulos.

    • Radiomann

      Ei tahdo moottorin lämpö nousta millään 80 asteeseen kun ajetaan kaupungissa tai alle kahdeksaakymppiä maantiellä. Silloin ei sisäänpuhallusilmakaan ole kovin lämmintä. Ja kestää yli 20 pakkasessa viitisen kilometriä, ennen kuin alkaa yleensä lämpö tuntua kabiinissa. Sitten kun on ajettu tarpeeksi pitkään, riittää kyllä lämpöä, ja ikkunat pysyvät sulana. G-Astraa on kyllä talvipakkasilla ikävä, se oli sauna verrattuna Zafiraan. Kokemukset -06 1,8 Zafirasta.

      • jakke..75

        Sama tuntuma minulla. Aamusin 10 km töihin, niin ei tahdo tuona aikana juuri lämmetä. Edellinen Nissan olisi hehkunut jo loppumatkasta. Taitaa tulla sisälämppärin laitto eteen...
        mottori 1,8...


      • Nimetön
        jakke..75 kirjoitti:

        Sama tuntuma minulla. Aamusin 10 km töihin, niin ei tahdo tuona aikana juuri lämmetä. Edellinen Nissan olisi hehkunut jo loppumatkasta. Taitaa tulla sisälämppärin laitto eteen...
        mottori 1,8...

        -01 Zafiran alilämpöisyyttä ihmettelin (nippanappa 80:een nousi pitkän ajon jälkeen), kunnes suoritettiin huoltoa merkkiliikkeessä. Huoltohenkilö ehdotti termostaatin vaihtoa, niin tehtiin ja ny lämpiää. Pakkasillakin on mukava ajella, kun puhkuttimesta tulee lämmintä ilmaa.


      • sahviira

        Ajotietokoneen lämpötilan säätöarvo on noin 100 astetta, joten se mitataan tosi kuumasta paikasta. Nyt talvella näyttää 70-80 eli pian varmaan huohotinletkut alkaa jäätyä/tukkeutua kun öljyn kosteus ei haihdu alhaisessa lämmössä pois vaan tiivistyy letkuun. Tai olihan uudemmissa jokin "talvivarustus" eli vastus letkussa...

        Taitaa uusi 1.8 olla liian "taloudellinen" moottori tai liian avoin ilmanvaihto, kun hukkalämpöä ei jaksa tuottaa enempää.


      • 26 tkm
        sahviira kirjoitti:

        Ajotietokoneen lämpötilan säätöarvo on noin 100 astetta, joten se mitataan tosi kuumasta paikasta. Nyt talvella näyttää 70-80 eli pian varmaan huohotinletkut alkaa jäätyä/tukkeutua kun öljyn kosteus ei haihdu alhaisessa lämmössä pois vaan tiivistyy letkuun. Tai olihan uudemmissa jokin "talvivarustus" eli vastus letkussa...

        Taitaa uusi 1.8 olla liian "taloudellinen" moottori tai liian avoin ilmanvaihto, kun hukkalämpöä ei jaksa tuottaa enempää.

        Ajotietsikan test modesta olen seurannut jäähdytysnesteen lämpöjä. Kyllä mun 06 1,8 lämpenee 10 maantiekilometrin jälkeen n. 94 asteeseen.
        Mitään muitakaan ongelmia ei ole esiintynyt, joten tosi tyytyväinen olen ollut. Ei yhtään takuuhuoltoa.

        1,8 menee alle 8l sadalla sekalaisessa ajossa ja 15 tkm:n jälkeen alkoi auto kulkea iloisemmin, joten ohi pääsee paikoissa, joissa järki sen sallii. Etuna 2,2 litraseen myös halvemmat vakuutukset.

        Ainut asia, joka välillä harmittaa, on moottorin helppo sammuminen pakittaessa ruutuun tai kakkosella ryömiessä.
        Laatupeli.


      • sanoa, että
        26 tkm kirjoitti:

        Ajotietsikan test modesta olen seurannut jäähdytysnesteen lämpöjä. Kyllä mun 06 1,8 lämpenee 10 maantiekilometrin jälkeen n. 94 asteeseen.
        Mitään muitakaan ongelmia ei ole esiintynyt, joten tosi tyytyväinen olen ollut. Ei yhtään takuuhuoltoa.

        1,8 menee alle 8l sadalla sekalaisessa ajossa ja 15 tkm:n jälkeen alkoi auto kulkea iloisemmin, joten ohi pääsee paikoissa, joissa järki sen sallii. Etuna 2,2 litraseen myös halvemmat vakuutukset.

        Ainut asia, joka välillä harmittaa, on moottorin helppo sammuminen pakittaessa ruutuun tai kakkosella ryömiessä.
        Laatupeli.

        ...säteilylämmittimen käytöllä ei tunnu olevan mitään vaikutusta sisätilojen lämpiämiseen. Tiedä sitten, auttaako käynnistymiseen, kokemuksia? Mahtaako tuohon edes tulla virtaa...


    • KAIPAA MASKIIN

      Pikkasen suojaa. Itse olen aina käyttänyt pohjoisen oloissa autoissa vaahtokumisuikaleita joita olen harvakseltaan sullot maskin ritilöiden väliin niin että ilmaa kuitekin menee läpi. Osa niistä ollut läpi talven ja sitten joskus lauhalla vähennellyt. Niitä olen sitten säilytellyt pikkupussukassa takatilassa. Vaahtokumin näkyvän sivun olen maalannut spreillä sovivan väriseksi ettei erotu. Erittäin toimiva testattu jo vuoden -99 pakkasilla -43.7C ja Inarissa silloin lähes -50C. Opelikin pelasi loistavasti näillä konstein. Muita merkkejä liikenteessä pelkästään silloin oli Lada joita näky ja niillä ei ollut mitään suojaa maskissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe