Minä palelen koko ajan, pakkaset prkl! Heti kun nokkansa ulos pistää tulee hirveä vilu. Varmaan aineenvaihdunta ja verenkierto alkaa hidastua näin vanhemmiten.
Yritin syödä vähän enemmän, jos auttaisi. Lihoin 3 kiloa ja edelleen on yhtä kylmä. Toivottavasti lämpenee, että lakkaisi värisemästä...
Onko sinun kylmä?
194
6169
Vastaukset
- DoeJohn
Olet tulossa kipeäksi tai liikut liian vähän. Itselläni eilen sama juttu, aluksi palelsi aamulla lyhyellä työmatkalla. Iltapäivällä pitempi kävely kaupungin keskustaan ja takas. Ei palellut enää yhtään mittään .. ;D
- tomppa2006
...pitkästä aikaa? Varmaan liikun liian vähän, mutta kun ei kerta kaikkiaan pysty lähtemään mihinkään lenkille, sinne jäätyy.
Peiton alla on lämmin, mukava köllötellä... - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...pitkästä aikaa? Varmaan liikun liian vähän, mutta kun ei kerta kaikkiaan pysty lähtemään mihinkään lenkille, sinne jäätyy.
Peiton alla on lämmin, mukava köllötellä...pitkästä aikaa. Ei jaksa nuihin riekkumisiin osallistua edes lukemisen kanssa .. Taitaa alaikäiset yläasteelaiset olla kyllästyneitä kouluissaan, kun tänne huutelevat finnit kainaloissaan .. nooh .. se siitä ..
Vaatepuoli oikeaksi Tomppa, niin ei palele eikä hiostu .. kohtahan lauhtuu taas .. ;D - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
pitkästä aikaa. Ei jaksa nuihin riekkumisiin osallistua edes lukemisen kanssa .. Taitaa alaikäiset yläasteelaiset olla kyllästyneitä kouluissaan, kun tänne huutelevat finnit kainaloissaan .. nooh .. se siitä ..
Vaatepuoli oikeaksi Tomppa, niin ei palele eikä hiostu .. kohtahan lauhtuu taas .. ;D...tämän piilosta huutelun ilon lisääntyneen. Jos jollain on jo kevättä rinnassa?
On mulle vaatetta riittävästi, olo on kuin Michelin-ukkelilla. Luultavasti olen vaan niin vanha, odotahan kun pääset minun ikääni...
- fin-landia
viluta ja se ruokakin, vähemmällä pärjäis :)
Vilu ja ruoka, tieteellisesti on todistettu jos syö ahmimalla itsensä hikeen, ei viluta.
Mut siinä on vaara tekijä: Pyöristyminen josta on vaikea päästä eroon, suositten lämpö-patterin läheisyyttä ja saunomista anna se ulko oven olla, sen ehtii aukaista kesälläkin :)- tomppa2006
...siis kerta kaikkiaan. Patterin, uunin tai takan läheisyys, ulko-ovi lukittuna kiinni!
Asiassa on vaan se huono, etten tee etä-työtä ja joudun pakostakin työni takia hipsimään sinne prkleen pakkaseen...
- umpisolmu
...ulkona liikun...
mutta liekö tottumiskysymys.... kun harrastaa tätä suurta pahetta, eli käy pihalla tupakalla ja omaa vielä laiskan luonteen...ei siis jaksa aina laittaa takkia päälle.... niin kai sitä sitten karaistuu..
Nyt toki takki oltava päällä ja melkein jo aina kiinnikin...
Yhden asian olen huomannut...kun on kylmä, niin väkisin jännittää koko kropan...sitten kun sen muistaa välillä rentouttaa...niin on kuin kylmyyskin irrottais vähän otettaan....
Taitaa tuo kuitenkin olla vähän tyypistä kiinni...toiset ovat alttiimpia kylmälle...
Mutta yhdyn toiveeseesi.... loppuis jo!- tomppa2006
...käyn tupakalla välillä ihan kalsarit jalassa parvekkeella ja sen jälkeen on niin hiton kylmä...hrrr.
Toiset ihmiset palelee vähemmän. Työpaikalla on yks lappalainen, jolla ei ole vielä edes pipoakaan päässä. Ei kuulemma tunnu missään...
- adalmiina-1
ja ei:) Ulos on pakko mennä,koska käy töissä.Sisällä on laitettava töppöstä jalkaan,ettei varpaat kipristelisi. Edelleen pysyn kannassani,että näillä leveysasteilla,helmikuussa, on mukavampaa värjötellä pakkasissa kun hakea venettä,että saa postin haettua laatikolta:)) Ja hei!! Minä olen läpeensä kesäihminen!!! ;)
- tomppa2006
...kesäihminen. En nyt varsinaisesti vihaa talvea, mutta ei joskus kovin kaukana ole.
Villasukat parketilla on vähän vaarallisen liukkaat, mutta pakko pitää. Jos varpaat palelee, niin palelee koko mies... - adalmiina-1
tomppa2006 kirjoitti:
...kesäihminen. En nyt varsinaisesti vihaa talvea, mutta ei joskus kovin kaukana ole.
Villasukat parketilla on vähän vaarallisen liukkaat, mutta pakko pitää. Jos varpaat palelee, niin palelee koko mies...huomannut,että mitä enemmän ikää tulee,sitä vähemmän pidän talvesta. Minä kun olen vähän huono harrastamaan talviurheilulajeja..Enemmän pidän siitä,että istun 25 asteen lämmössä ja nautin jäistä,juoman joukossa:) Eli,kesää odotan jo minäkin,vaikka talvi,sanan varsinaisessa merkityksessä,alkoi vasta.
- tomppa2006
adalmiina-1 kirjoitti:
huomannut,että mitä enemmän ikää tulee,sitä vähemmän pidän talvesta. Minä kun olen vähän huono harrastamaan talviurheilulajeja..Enemmän pidän siitä,että istun 25 asteen lämmössä ja nautin jäistä,juoman joukossa:) Eli,kesää odotan jo minäkin,vaikka talvi,sanan varsinaisessa merkityksessä,alkoi vasta.
...kesän lapsi oon, samoin. Käyn minä joka talvi hiihtämässä ihan vapaaehtoisesti. Samoin lapsen myötä on tulleet mäenlasku, lumilinna ja kaikki muut lumileikit. Ei ne silti ole minun suosikkeja...
- uusi-äijäkäs
Olen odotellut tätä oikeaa talvea, kun huomenna alkaa talviloma. Voi etelässäkin hiihdellä, niin ei tarvi liftata Lappiin.
Tänään kävin ennen töihin tuloa kaverin kanssa kahvilla. Siinä takkia riisuessa huomasin ettei alla ollut kuin aluspaita. Perr! Ilmankos oli kylmä matkalla. Vähän hajamielisyyttä esiintyy täällä päin joskus.
Kyä se Tomppa kevätkin koittaa, kaikki aikanaan.- tomppa2006
...vai et palele. Taidat olla karaistunutta tyyppiä. Minä menin palelluttamaan armeijassa varpaani tykistöleirillä Lapissa. Vannoin silloin, että oli minun viimeinen Lapin reissuni. On pitänyt vielä tähän päivään saakka.
Kevättä ja kesää tässä jo kaivataan. Kiitos rohkaisevista sanoista... - uusi-äijäkäs
tomppa2006 kirjoitti:
...vai et palele. Taidat olla karaistunutta tyyppiä. Minä menin palelluttamaan armeijassa varpaani tykistöleirillä Lapissa. Vannoin silloin, että oli minun viimeinen Lapin reissuni. On pitänyt vielä tähän päivään saakka.
Kevättä ja kesää tässä jo kaivataan. Kiitos rohkaisevista sanoista...Muutettuani nykyiseen asuntooni lähdin tutustumaan paareihin. Kas, rahat loppui ja kotimatkaa n. 5 km, pakkasta -22 astetta, ei pipoa eikä hanskoja.
Perille päästyäni kävelyn jälkeen oli kädet niin kontassa, että piti mennä naapuria pyytämään avaamaan oveni, kun avaimet ei pysyneet kädessä. Karsee kuumehan siitä tuli.
Kyllä intissä oli välillä aika helevetin kylymä. Ulkotöissäkin olin joskus maanrakennushommissa, niissä ei pakkasrajoja ole. - tomppa2006
uusi-äijäkäs kirjoitti:
Muutettuani nykyiseen asuntooni lähdin tutustumaan paareihin. Kas, rahat loppui ja kotimatkaa n. 5 km, pakkasta -22 astetta, ei pipoa eikä hanskoja.
Perille päästyäni kävelyn jälkeen oli kädet niin kontassa, että piti mennä naapuria pyytämään avaamaan oveni, kun avaimet ei pysyneet kädessä. Karsee kuumehan siitä tuli.
Kyllä intissä oli välillä aika helevetin kylymä. Ulkotöissäkin olin joskus maanrakennushommissa, niissä ei pakkasrajoja ole....tuon saman käsien jäädyttämisen. Sitten lopulta, kun pääsee lämpimään ja kädet alkavat sulaa, niitä sattuu niin paljon, että tekisi mieli huutaa...
Ulkotöistä on kokemusta SM-hiihtojen latujenkunnostus työryhmässä, oli kyllä helevetin kylmä. Onneksi nykyään on siisti, lämmin sisätyö...
- sola
hrrr..mä aattelin muuttaa tonne saunan puolelle siihen saakka, kunnes elohopea ponnahtaa plussan puolelle.. ;)
- tomppa2006
...on tälläinen ylellinen mahdollisuus kuin sauna, käytä ihmeessä hyväksesi. Itse joudun tyytymään yhteissaunaan, eikä sitä voi varata koko päiväksi.
Läppäri mukaan saunan lauteille ja sieltä tekstiä Suomen palelevalle kansalle... - sola
tomppa2006 kirjoitti:
...on tälläinen ylellinen mahdollisuus kuin sauna, käytä ihmeessä hyväksesi. Itse joudun tyytymään yhteissaunaan, eikä sitä voi varata koko päiväksi.
Läppäri mukaan saunan lauteille ja sieltä tekstiä Suomen palelevalle kansalle.....älkää sitten äimistelkö kuumia juttujani..ja varmaan löylynlyömiä sutkautuksia, sekä pehmeitä puheita... ;)
- tomppa2006
sola kirjoitti:
..älkää sitten äimistelkö kuumia juttujani..ja varmaan löylynlyömiä sutkautuksia, sekä pehmeitä puheita... ;)
...ajatukseni vaeltavat saunan lauteilla istuvaan alastomaan naiseen, joka läppäri polviensa päällä heittää lisää löylyä...
- sola"
tomppa2006 kirjoitti:
...ajatukseni vaeltavat saunan lauteilla istuvaan alastomaan naiseen, joka läppäri polviensa päällä heittää lisää löylyä...
..psst, jos ajelet täälläpäin, niin viittitkö tuua korillisen tai kaks saunakaljoja..kevääseen on pitkä aika... ;)
- tomppa2006
sola" kirjoitti:
..psst, jos ajelet täälläpäin, niin viittitkö tuua korillisen tai kaks saunakaljoja..kevääseen on pitkä aika... ;)
...helmikuu, voi yksinäisen saunojan viedä helmikuu...
Tule välillä alas sieltä lauteilta, kevääseen on pitkä aika?
*tuossa on kalja* - sola
tomppa2006 kirjoitti:
...helmikuu, voi yksinäisen saunojan viedä helmikuu...
Tule välillä alas sieltä lauteilta, kevääseen on pitkä aika?
*tuossa on kalja*...ja anteeksi, jos röyhtäilen. Meidän huuhaa on juntturassa, joten taidanpa ottaa toisenkin bissen seurananne.. ;)
- tomppa2006
sola kirjoitti:
...ja anteeksi, jos röyhtäilen. Meidän huuhaa on juntturassa, joten taidanpa ottaa toisenkin bissen seurananne.. ;)
...pois kanavilta siinä vaiheessa, kun alkoi liikaa jumittelemaan.
*ota vaan toisellekin jalalle, minä tarjoan*
- alexsandra
...vinkkiä palelemiseen:)
-LOPETA TUPAKOINTI, sillä se
hidastuttaa verenkiertoa periferiassa
-ulos mennessä kaikista tärkein
suojattavat alueet ovat pää ja kaula,
kaulaliina siis kaulaan :)
Aamupäivällä olin pakkasta uhmaten (-29)
lenkillä, oli raikasta, mutta ripeä
kävely toi lämpöä jäseniin :)
*hymmyilööpi*- tomppa2006
...kaikki totisinta totta! Tupakka on myrkkyä, parempi lopettaa.
On minulla pipo ja kaulaliina, välillä käytän jopa sellaista kailuria...silti palelen? - umpisolmu
...taidan olla... mutta jostain ihmeestä nuo ei vielä ole oikein mulle osuneet...
Tupakoin...mutta lähes ainoa olen lähipiiristä, joka kulkee lähes aina ilman käsineitä.... ja takki auki..
ja kaulaliina...se tuntuu aivan liian ahdistavalta...eli decolteenkin altistan purevalle pakkaselle....
Joo,joo, matkat ulkona pidän toki mahdollisimman lyhyinä :)
Oikeasti vinkkisi ovat viisaita! - alexsandra
umpisolmu kirjoitti:
...taidan olla... mutta jostain ihmeestä nuo ei vielä ole oikein mulle osuneet...
Tupakoin...mutta lähes ainoa olen lähipiiristä, joka kulkee lähes aina ilman käsineitä.... ja takki auki..
ja kaulaliina...se tuntuu aivan liian ahdistavalta...eli decolteenkin altistan purevalle pakkaselle....
Joo,joo, matkat ulkona pidän toki mahdollisimman lyhyinä :)
Oikeasti vinkkisi ovat viisaita!...ja venyttää virtuaalikätöset pitkiksi ja napittaa umpparin takin, kietoo pörröisen lämpimän kaulaliinan ja tunkee samaa sävyä olevan pipon hänen päähänsä :) :)
Ne ei muuten ahista, kun on noin pörröiset, kokeile vaikka, eikö olekkin jo lämpimämpi :)
Ai niin ja ne lapasetkin vielä :)
*laittaa niihin hakaneulat, etteivät tipu*
*hymmyilööpi* - umpisolmu
alexsandra kirjoitti:
...ja venyttää virtuaalikätöset pitkiksi ja napittaa umpparin takin, kietoo pörröisen lämpimän kaulaliinan ja tunkee samaa sävyä olevan pipon hänen päähänsä :) :)
Ne ei muuten ahista, kun on noin pörröiset, kokeile vaikka, eikö olekkin jo lämpimämpi :)
Ai niin ja ne lapasetkin vielä :)
*laittaa niihin hakaneulat, etteivät tipu*
*hymmyilööpi*....on lämpimämpi....mutta pahuksen hankala kirjoittaa pelkillä peukaloilla... :)))
Istu tässä nyt vielä puoli tuntia pipo päässä....
Tuli ihan kouluajat mieleen...kun äiti vahti, että päälaki piilossa...
Äitini kutoo vieläkin tyttärelleni (20 v) lapasten väliin pitkän nauhan... on kuulemma kiva kun eivät katoa...
Kiitos huolenpidosta :) - alexsandra
umpisolmu kirjoitti:
....on lämpimämpi....mutta pahuksen hankala kirjoittaa pelkillä peukaloilla... :)))
Istu tässä nyt vielä puoli tuntia pipo päässä....
Tuli ihan kouluajat mieleen...kun äiti vahti, että päälaki piilossa...
Äitini kutoo vieläkin tyttärelleni (20 v) lapasten väliin pitkän nauhan... on kuulemma kiva kun eivät katoa...
Kiitos huolenpidosta :)...voinut kuin nauraa vedet silmissä, kun kuvittelin Sinun istuvan siellä koneella nuo vetimet päällä :)
*kokeilee pelkillä peukaloilla kirjoittamista*
Heh, olipas se hankalaa ja hassun näköistä :))))
Tuo äskeinen nauru pidensi taas mun ikääni :)
*nyt jo hymmyilööpi* - umpisolmu
alexsandra kirjoitti:
...voinut kuin nauraa vedet silmissä, kun kuvittelin Sinun istuvan siellä koneella nuo vetimet päällä :)
*kokeilee pelkillä peukaloilla kirjoittamista*
Heh, olipas se hankalaa ja hassun näköistä :))))
Tuo äskeinen nauru pidensi taas mun ikääni :)
*nyt jo hymmyilööpi*... ja kummasti lisäsi virheitäkin....
Riisuttavahan ne sitten oli...
Vaan nyt aika siirtyä toisen palkanmaksajan tiloihin...
Mukavaa päivänjatkoa....tumpuilla tai ilman :)
- Mysteriet
Palelen kuin rotta!
Nokkaani tungen pihalle niin vähän kuin mahdollista - työpaikalla saatu liikunta saa luvan piisata näin talvella!
*kääriytyy vällyihin*- tomppa2006
...ja samanlainen toimintatapa sinulla kuin minullakin. Mahdollisimman vähän ulkona ja liikuntana työpaikan pakolliset.
Lenkkeillään sitten kevväämmällä, kun ilmat lämpenee. Vällyjen alla on nyt hyvä, muistat varmaan kappaleen: Tule kanssani peiton alle...
Kevättä odotellen.
*palelee myös kuin rotta*
- Milana
Minä palelen, mutta italialainen mieheni ei :-)) Hän on ollut innoissaan näistä pakkasista - aikaisemmin ei Suomen-vierailulla ole tällaisia kohdalle osunut. Lämpömittari näytti pahimmillaan -37 astetta...
No, saattelin hänet tänään puolen päivän aikaan lentoasemalle, joten toivotaan, että hän vie pakkaset mennessään. Sormet jäässä tässä naputtelen villasukat jalassa teemuki vieressä. Ja ensi yöstä täytyy taas totutella nukkumaan vain kissan vieressä :-))- tomppa2006
...täälläpäin ei pakkasta ole ollut edes kolmeakymmentä, mutta minä olen kyllä ihan tönkköjäässä.
On muuten uskomatonta, että jotkut ovat jopa valmiita maksamaan siitä, että pääsevät tänne Suomen pakkasiin. Itse olisin mieluummin Floridassa tai vaikkapa Kanarian saarilla. - Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...täälläpäin ei pakkasta ole ollut edes kolmeakymmentä, mutta minä olen kyllä ihan tönkköjäässä.
On muuten uskomatonta, että jotkut ovat jopa valmiita maksamaan siitä, että pääsevät tänne Suomen pakkasiin. Itse olisin mieluummin Floridassa tai vaikkapa Kanarian saarilla.Onhan näistä pakkasista se hyöty, että tuommoinen 10 - 15 asteen pakkanen alkaa tuntua jo ihan siedettävältä :-)) Tykkään kyllä vuodenaikojen vaihtelusta: parempi talvella kunnolla kylmää ja kesällä lämmintä kuin koko ajan tasaisen haaleeta. Pätee varmaan elämään muutenkin ;-))
Pakkasyön huikaiseva tähtitaivas, lumen narskunta jalkojen alla, pakkasen pauke nurkissa ja toisaalta kaiken hiljentävä kylmyys ovat jotain ainutlaatuista sellaiselle, joka ei ole niihin pienestä pitäen tottunut. - Topaz
tomppa2006 kirjoitti:
On muuten uskomatonta, että jotkut ovat jopa valmiita maksamaan siitä, että pääsevät tänne Suomen pakkasiin. Itse olisin mieluummin Floridassa tai vaikkapa Kanarian saarilla.vieressäni istui toissapäivänä belgialainen kaveri, villapaidassaan...
Sanoin pojalle, että tulet tarvitsemaan paljon enemmän vaatetta.Sillä kun kone laskeutuu, tuolla ulkona on -30..
Kaveri katsoi minua kauhuissaan...Oli menossa Lumilinnaan ja kelkkasafarille.... - tomppa2006
Milana kirjoitti:
Onhan näistä pakkasista se hyöty, että tuommoinen 10 - 15 asteen pakkanen alkaa tuntua jo ihan siedettävältä :-)) Tykkään kyllä vuodenaikojen vaihtelusta: parempi talvella kunnolla kylmää ja kesällä lämmintä kuin koko ajan tasaisen haaleeta. Pätee varmaan elämään muutenkin ;-))
Pakkasyön huikaiseva tähtitaivas, lumen narskunta jalkojen alla, pakkasen pauke nurkissa ja toisaalta kaiken hiljentävä kylmyys ovat jotain ainutlaatuista sellaiselle, joka ei ole niihin pienestä pitäen tottunut....se eksotiikka katoaa, kun on nähnyt 45 talvea. Lämpimältä tuntuu pakkasjakson jälkeen, 10 astetta ei tunnu enää miltään...
Kaunista on, en kiellä. Se vaan vie nautiskelusta suurimman terän, kun koko ajan miettii, milloin pääsee lämpimään. - tomppa2006
Topaz kirjoitti:
vieressäni istui toissapäivänä belgialainen kaveri, villapaidassaan...
Sanoin pojalle, että tulet tarvitsemaan paljon enemmän vaatetta.Sillä kun kone laskeutuu, tuolla ulkona on -30..
Kaveri katsoi minua kauhuissaan...Oli menossa Lumilinnaan ja kelkkasafarille.......Hercule Poirotin sukulaissielu yllättyä, kuinka kylmä todellisuudessa täällä voi olla?
Itse olin käymässä kerran Keniassa ja paikalliset kertoivat tietävänsä Euroopasta, että ensin tulee vastaan Kreikka, sitten Englanti, Saksa ja sen yläpuolella Suomi. Mitä tulee Suomen jälkeen mentäessä pohjoiseen? he kysyivät.
Vastasin - North Pole! - Topaz
tomppa2006 kirjoitti:
...Hercule Poirotin sukulaissielu yllättyä, kuinka kylmä todellisuudessa täällä voi olla?
Itse olin käymässä kerran Keniassa ja paikalliset kertoivat tietävänsä Euroopasta, että ensin tulee vastaan Kreikka, sitten Englanti, Saksa ja sen yläpuolella Suomi. Mitä tulee Suomen jälkeen mentäessä pohjoiseen? he kysyivät.
Vastasin - North Pole!ensin tulee Arctic Cicle.....
Sitä pitää aina muistaa mainostaa ;)) - tomppa2006
Topaz kirjoitti:
ensin tulee Arctic Cicle.....
Sitä pitää aina muistaa mainostaa ;))...tiedän, mutta ehkä halusin jotenkin dramitisoida, kuinka pohjoisesta oikein olen tullut. Minulla on vaaleat ohuet hiukset ja siniset silmät. Oli niillä siinä ihmettelemistä, naisten täytyi ihan saada koskea hiuksiani...
- Topaz
tomppa2006 kirjoitti:
...tiedän, mutta ehkä halusin jotenkin dramitisoida, kuinka pohjoisesta oikein olen tullut. Minulla on vaaleat ohuet hiukset ja siniset silmät. Oli niillä siinä ihmettelemistä, naisten täytyi ihan saada koskea hiuksiani...
ei ne siellä ymmärrä vedenvärisiä silmiä ;)))
Thaimaassa paikalliset haluaa tulla kuvatuksi turistin kanssa...miksikähän??? - Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...se eksotiikka katoaa, kun on nähnyt 45 talvea. Lämpimältä tuntuu pakkasjakson jälkeen, 10 astetta ei tunnu enää miltään...
Kaunista on, en kiellä. Se vaan vie nautiskelusta suurimman terän, kun koko ajan miettii, milloin pääsee lämpimään....hurmaantua pakkasesta, kun tietää että kohta pääsee pois lämpimimpiin oloihin. Tosin Englannissa on ollut raju lumimyrsky, joka on pistänyt maan sekaisin, niin ettei sielläkään tällä hetkellä niin kovin kivaa ole ;-)) Lontoossakin on satanut lunta - voi vain kuvitella, mikä kaaos on liikenteessä!
- tomppa2006
Milana kirjoitti:
...hurmaantua pakkasesta, kun tietää että kohta pääsee pois lämpimimpiin oloihin. Tosin Englannissa on ollut raju lumimyrsky, joka on pistänyt maan sekaisin, niin ettei sielläkään tällä hetkellä niin kovin kivaa ole ;-)) Lontoossakin on satanut lunta - voi vain kuvitella, mikä kaaos on liikenteessä!
...kivaa englishmanilla, kun talojen ikkunat on yksikertaista lasia. Ei tunneta 3-kertaisia ikkunoita. Sänkyihin raahataan vielä niitä kuumavesipulloja peiton alle. Siinä on ihan pakko rakastella kaverin kanssa, jos ei muuten niin lämpimikseen...
- Milana
Topaz kirjoitti:
vieressäni istui toissapäivänä belgialainen kaveri, villapaidassaan...
Kaveri katsoi minua kauhuissaan...Oli menossa Lumilinnaan ja kelkkasafarille....oli miehelleni ensin aivan käsittämätön asia: miten voi mennä ulos! Ja sitten kuitenkin hän viihtyi ulkona vielä kauan sen jälkeen, kun minä olin jo paennut sisälle uunin kupeeseen. Hänen poikansa, vaikka on Suomessa kesästä asti asunut, ei sopeudu näihin pakkasiin ollenkaan.
Toisaalta kun ajattelee pohjoisen ennätyslukemia eli jotain -50 astetta, niin väkisinkin tulee mieleen sama ajatus: miten täällä voi asua ja elää! - Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...kivaa englishmanilla, kun talojen ikkunat on yksikertaista lasia. Ei tunneta 3-kertaisia ikkunoita. Sänkyihin raahataan vielä niitä kuumavesipulloja peiton alle. Siinä on ihan pakko rakastella kaverin kanssa, jos ei muuten niin lämpimikseen...
toimii hyvin Suomessakin: sellainen lämmittää peiton alla kylmiä jalkojani jo pienelläkin pakkasella. Suosittelen, se on hyvä petikaveri ;-))
- tomppa2006
Milana kirjoitti:
toimii hyvin Suomessakin: sellainen lämmittää peiton alla kylmiä jalkojani jo pienelläkin pakkasella. Suosittelen, se on hyvä petikaveri ;-))
...turvallisempi petikaveri kuin kuuma-Kalle. Itse en pidä kuumavesipullon niljakkaasta pinnasta, säpsähtää kun jalka osuu siihen. Itselläni on kissa nukkumassa peiton päällä jalkojeni välissä, myös kissa hohkaa lämpöä mukavasti...
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
oli miehelleni ensin aivan käsittämätön asia: miten voi mennä ulos! Ja sitten kuitenkin hän viihtyi ulkona vielä kauan sen jälkeen, kun minä olin jo paennut sisälle uunin kupeeseen. Hänen poikansa, vaikka on Suomessa kesästä asti asunut, ei sopeudu näihin pakkasiin ollenkaan.
Toisaalta kun ajattelee pohjoisen ennätyslukemia eli jotain -50 astetta, niin väkisinkin tulee mieleen sama ajatus: miten täällä voi asua ja elää!on sopeutuvainen vaikka millaisiin oloihin. Olkoon siitä esimerkkeinä vaikkapa Saharan autiomaan tai Austraalian aboriginaalit .. kestävät paahtavaa hellettä uskomattoman hyvin .. Toinen ääripää sitten mielestäni eskimot, jotka kestää uskomattomia kylmyyksiä pitkiä aikoja ..
Me muut sitten ollaan olosuhteiltamme siinä välissä kuka missäkin. Väittäisin kuitenkin, ett luonasi asustelevat kolmijalat sopeutuvat näihin oloihin hyvillä vaatetuksilla ihan mainiosti, kuten sinäkin ..
On muuten melkoisen suuri ero -25 ja -35 lälmpötilojen erossa eli siis siinä, miten ne vaikuttaa vaatetukseen. -25:ssa kun vielä tietyllä vaatetuksella pärjää ilman mitään probleemaa, ei pystykään olemaan kunnolla -35 asteessa, vaikka onkin oikeasti vain 10 asteen erosta. Kyse on mm. ilmankosteudesta, joka muuttuu todella radikaalisti kuivempaan suuntaan .. tuntuu melkoisen eksponentiaaliselle purevuuserolle tuo lämpötila vaihtuminen .. ainakin minulla .. ;D
*Rakastaa paukkupakkasia* - Milana
DoeJohn kirjoitti:
on sopeutuvainen vaikka millaisiin oloihin. Olkoon siitä esimerkkeinä vaikkapa Saharan autiomaan tai Austraalian aboriginaalit .. kestävät paahtavaa hellettä uskomattoman hyvin .. Toinen ääripää sitten mielestäni eskimot, jotka kestää uskomattomia kylmyyksiä pitkiä aikoja ..
Me muut sitten ollaan olosuhteiltamme siinä välissä kuka missäkin. Väittäisin kuitenkin, ett luonasi asustelevat kolmijalat sopeutuvat näihin oloihin hyvillä vaatetuksilla ihan mainiosti, kuten sinäkin ..
On muuten melkoisen suuri ero -25 ja -35 lälmpötilojen erossa eli siis siinä, miten ne vaikuttaa vaatetukseen. -25:ssa kun vielä tietyllä vaatetuksella pärjää ilman mitään probleemaa, ei pystykään olemaan kunnolla -35 asteessa, vaikka onkin oikeasti vain 10 asteen erosta. Kyse on mm. ilmankosteudesta, joka muuttuu todella radikaalisti kuivempaan suuntaan .. tuntuu melkoisen eksponentiaaliselle purevuuserolle tuo lämpötila vaihtuminen .. ainakin minulla .. ;D
*Rakastaa paukkupakkasia*Jos aamulla katsoo mittaria ja kauhistuu: 30 astetta pakkasta, niin varmasti palelee koko päivän... Mun sormet valitettavasti palelee aina, jo muutaman asteen pakkasella, joten ne ei ole ihan niin hyvin sopeutuneet kylmään kuin mun muu kroppa. Toisaalta Italiassa en ikinä valittanut kuumuutta paikallisten tapaan ;-)) Kylmän maan kasvattina osaa arvostaa lämpöä!
*rutistaa kateissa ollutta ystäväänsä kylmin käsin* - Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...turvallisempi petikaveri kuin kuuma-Kalle. Itse en pidä kuumavesipullon niljakkaasta pinnasta, säpsähtää kun jalka osuu siihen. Itselläni on kissa nukkumassa peiton päällä jalkojeni välissä, myös kissa hohkaa lämpöä mukavasti...
sellainen pehmeällä kankaalla päällystetty. Mun kissa tykkää nukkua mun kainalossa peiton alla pää tyynyllä eli lämmitys toimii sekä ylä- että alapäässä ;-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Jos aamulla katsoo mittaria ja kauhistuu: 30 astetta pakkasta, niin varmasti palelee koko päivän... Mun sormet valitettavasti palelee aina, jo muutaman asteen pakkasella, joten ne ei ole ihan niin hyvin sopeutuneet kylmään kuin mun muu kroppa. Toisaalta Italiassa en ikinä valittanut kuumuutta paikallisten tapaan ;-)) Kylmän maan kasvattina osaa arvostaa lämpöä!
*rutistaa kateissa ollutta ystäväänsä kylmin käsin*Täälläkin joku tekee noin välistä eli tyrkkää jääpalikkansa paidan alle. En oo tottunut vieläkään näiden vuosien aikana .. Brrrr ..
*Siirtää kätesi hieman inhimillesemmin paidan päälle* - tomppa2006
Topaz kirjoitti:
ei ne siellä ymmärrä vedenvärisiä silmiä ;)))
Thaimaassa paikalliset haluaa tulla kuvatuksi turistin kanssa...miksikähän???...kirjoitin sinulle edellisen vastauksen niin paksua puppua, mutten uskaltanut poistaa sitä ennenkuin nyt, kun olen varma, ettet ole oman vastauksesi kanssa perässä...
Myös minun omassa lomakuva-albumissani on paljon kuvia paikallisista kreikkalaisista ja espanjalaisista. Thaimaassa en ole koskaan käynyt. - Topaz
tomppa2006 kirjoitti:
...kirjoitin sinulle edellisen vastauksen niin paksua puppua, mutten uskaltanut poistaa sitä ennenkuin nyt, kun olen varma, ettet ole oman vastauksesi kanssa perässä...
Myös minun omassa lomakuva-albumissani on paljon kuvia paikallisista kreikkalaisista ja espanjalaisista. Thaimaassa en ole koskaan käynyt.puppua ollut ;))
Luulen, et ihan oikeasti ne kikattelee farangin kuville...
Isot kädet ja jalat, naama kuin kalanvatsa ;)) ja hämillinen ilme ;))
naurattas minullakin ;))) - tomppa2006
Topaz kirjoitti:
puppua ollut ;))
Luulen, et ihan oikeasti ne kikattelee farangin kuville...
Isot kädet ja jalat, naama kuin kalanvatsa ;)) ja hämillinen ilme ;))
naurattas minullakin ;)))...mutta sitä rupesin miettimään, että harvoin niitä kuvia tulee niille itselleen annettua?
Totta kuitenkin, että varmaan olemme kuvissa ihan kuin suuremmatkin maailmanmatkaajat... - tomppa2006
Milana kirjoitti:
sellainen pehmeällä kankaalla päällystetty. Mun kissa tykkää nukkua mun kainalossa peiton alla pää tyynyllä eli lämmitys toimii sekä ylä- että alapäässä ;-))
...yksi meitä yhdistävä seikka. Kissat on niin suloisia, pelkällä myötätuntoisella kehräyksellään ne saavat ihmisen hyvälle tuulelle...
Kissa kainalossa...hrrrr. Oikein mukavaa ja lämmintä. - DoeJohn
Milana kirjoitti:
oli miehelleni ensin aivan käsittämätön asia: miten voi mennä ulos! Ja sitten kuitenkin hän viihtyi ulkona vielä kauan sen jälkeen, kun minä olin jo paennut sisälle uunin kupeeseen. Hänen poikansa, vaikka on Suomessa kesästä asti asunut, ei sopeudu näihin pakkasiin ollenkaan.
Toisaalta kun ajattelee pohjoisen ennätyslukemia eli jotain -50 astetta, niin väkisinkin tulee mieleen sama ajatus: miten täällä voi asua ja elää!täällä vieläkin -24°C .. minusta ainakin tuntuu sille, ettei enää tunnu 'alkujärkytyksen' jälkeen miltään .. ;D
*Rakastaa edelleenkin paukkupakkasia* :D - Milana
DoeJohn kirjoitti:
täällä vieläkin -24°C .. minusta ainakin tuntuu sille, ettei enää tunnu 'alkujärkytyksen' jälkeen miltään .. ;D
*Rakastaa edelleenkin paukkupakkasia* :DMeillä pari astetta kylmepää, mutta eipä tuntunut enää kovin kylmältä eli kai tässä alkaa pikkuhiljaa tottua...
*hymyilee valloittavasti ja muistelee kylmiä käsiä lämmittävää miehen selkää* - DoeJohn
Milana kirjoitti:
Meillä pari astetta kylmepää, mutta eipä tuntunut enää kovin kylmältä eli kai tässä alkaa pikkuhiljaa tottua...
*hymyilee valloittavasti ja muistelee kylmiä käsiä lämmittävää miehen selkää*kaikkeen sitä kai tottuu, kun riittävän pitkään on stimuloinnin kohteena .. ? :D
Eikä sitte ikuna enää tuolleen jäädytetä yhtään äijää .. ;D - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
kaikkeen sitä kai tottuu, kun riittävän pitkään on stimuloinnin kohteena .. ? :D
Eikä sitte ikuna enää tuolleen jäädytetä yhtään äijää .. ;D...täältä löytyisi yksi vapaaehtoinen. Olen jo valmiiksi ihan jäässä, ei tämän kylmempiä ukkoja ole kuin syväjäädytetyt...
- Milana
DoeJohn kirjoitti:
kaikkeen sitä kai tottuu, kun riittävän pitkään on stimuloinnin kohteena .. ? :D
Eikä sitte ikuna enää tuolleen jäädytetä yhtään äijää .. ;DMä kun olen luullut, että mulla on ihan päinvastainen vaikutus miehiin oli mulla sitten kylmät sormet tai ei ;-))
- Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...täältä löytyisi yksi vapaaehtoinen. Olen jo valmiiksi ihan jäässä, ei tämän kylmempiä ukkoja ole kuin syväjäädytetyt...
kylmät sormenpäämme koskettaisivat toisiaan, siinä haihtuisivat pakkaset ja muut maailman kylmyydet taivaan tuuliin :-))
- tomppa2006
Milana kirjoitti:
kylmät sormenpäämme koskettaisivat toisiaan, siinä haihtuisivat pakkaset ja muut maailman kylmyydet taivaan tuuliin :-))
...että näin tulisi tapahtumaan. Olipa kauniisti sanottu, siis todella uskomattoman lempeitä ja lämmittäviä sanoja...
- Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...että näin tulisi tapahtumaan. Olipa kauniisti sanottu, siis todella uskomattoman lempeitä ja lämmittäviä sanoja...
ja lämmin sydän... Sanatkin siis lämmittävät, ajatukset ja mielikuvat vielä enemmän...
*hymyilee ja pyyhkäisee pois otsalle valuvat punaiset hiussuortuvat* - tomppa2006
Milana kirjoitti:
ja lämmin sydän... Sanatkin siis lämmittävät, ajatukset ja mielikuvat vielä enemmän...
*hymyilee ja pyyhkäisee pois otsalle valuvat punaiset hiussuortuvat*...punatukkainen nainen. Pystyn hybervirtuaalikatseellani saamaan sinut hetkeksi lähelleni. Tunnen pienet, hieman kylmät kätesi. Otan kätesi omien vielä kylmempien käsieni sisälle ja puristan hellästi. Käännän katseeni sinun, sinun, sinun.....vihreisiin silmiisi (arvaus).
- Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...punatukkainen nainen. Pystyn hybervirtuaalikatseellani saamaan sinut hetkeksi lähelleni. Tunnen pienet, hieman kylmät kätesi. Otan kätesi omien vielä kylmempien käsieni sisälle ja puristan hellästi. Käännän katseeni sinun, sinun, sinun.....vihreisiin silmiisi (arvaus).
Silmäni ovat aika erikoisen väriset: tummansiniset ja ripseni ovat mustat ja tuuheat :-)) Äläkä unohda pisamia, joita kevätaurinko taas kohta vahvistaa...
- tomppa2006
Milana kirjoitti:
Silmäni ovat aika erikoisen väriset: tummansiniset ja ripseni ovat mustat ja tuuheat :-)) Äläkä unohda pisamia, joita kevätaurinko taas kohta vahvistaa...
...vaan. Sähkönsiniset silmät ja punaiset hiukset. Voin kuvitella, että löytyisi tulta, kun sille päälle sattuisit. Pisamat oikein leiskuisivat...
- Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...vaan. Sähkönsiniset silmät ja punaiset hiukset. Voin kuvitella, että löytyisi tulta, kun sille päälle sattuisit. Pisamat oikein leiskuisivat...
mutta vain tarvittaessa :-)) Oikeasti olen hyvin kiltti ja lempeä ihminen, kunhan vaan asiat sujuvat niin kuin minä parhaimmaksi näen ;-))Tunnustan kyllä hyötyneeni ulkonäöstäni monet kerrat varsinkin Italian-vuosinani. Opin, että hymyllä ja suoraan silmiin katsomisella saa enemmän aikaan kuin huutamalla :-))
- tomppa2006
Milana kirjoitti:
mutta vain tarvittaessa :-)) Oikeasti olen hyvin kiltti ja lempeä ihminen, kunhan vaan asiat sujuvat niin kuin minä parhaimmaksi näen ;-))Tunnustan kyllä hyötyneeni ulkonäöstäni monet kerrat varsinkin Italian-vuosinani. Opin, että hymyllä ja suoraan silmiin katsomisella saa enemmän aikaan kuin huutamalla :-))
...hymyilemällä saa ihmeitä aikaan. Itseltäni silmiin katsominen tapahtuu vaistomaisesti, aina kun puhun ihmisen kanssa. Mutta tiedät varmaan, siinä olevan suomalaisilla petrattavaa. Ulkona kun tulee ihmisiä vastaan, monet kääntävät katseensa maahan tai jopa toiseen suuntaan...
- Milana
tomppa2006 kirjoitti:
...hymyilemällä saa ihmeitä aikaan. Itseltäni silmiin katsominen tapahtuu vaistomaisesti, aina kun puhun ihmisen kanssa. Mutta tiedät varmaan, siinä olevan suomalaisilla petrattavaa. Ulkona kun tulee ihmisiä vastaan, monet kääntävät katseensa maahan tai jopa toiseen suuntaan...
Toinen suomalaisuuteen liittyvä asia, minkä tunnistan myös itsessäni, on oman reviirin laajuus: jos vieras ihminen tulee liian lähelle, se tuntuu ahdístavalta ja helposti vetäytyy itse askelen kauemmaksi. Italialainen tulee melkein iholle, oli sitten tuttu tai ventovieras... Aluksi siihen tottuminen otti tosi koville, tuntui että varsinkin miehet olivat liian tuttavallisia ;-)) Nykyisessä työssäni kun tapaan ihmisen tuskan, kivun ja pelon keskellä, on hyvä, kun uskallan mennä tarpeeksi lähelle, kiinni ja koskea - näillä kylmillä käsilläni :-))
- tomppa2006
Milana kirjoitti:
Toinen suomalaisuuteen liittyvä asia, minkä tunnistan myös itsessäni, on oman reviirin laajuus: jos vieras ihminen tulee liian lähelle, se tuntuu ahdístavalta ja helposti vetäytyy itse askelen kauemmaksi. Italialainen tulee melkein iholle, oli sitten tuttu tai ventovieras... Aluksi siihen tottuminen otti tosi koville, tuntui että varsinkin miehet olivat liian tuttavallisia ;-)) Nykyisessä työssäni kun tapaan ihmisen tuskan, kivun ja pelon keskellä, on hyvä, kun uskallan mennä tarpeeksi lähelle, kiinni ja koskea - näillä kylmillä käsilläni :-))
...ei naisen kosketus tunnu koskaan pahalta. Miehen tuleminen liian lähelle miestä hämmentää, vetäydyn automaattisesti kauemmas. Siinä on olemassa selvä raja, jonka rikkominen täydessä hississä tai ruuhkabussissa on kiusallista...
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Mä kun olen luullut, että mulla on ihan päinvastainen vaikutus miehiin oli mulla sitten kylmät sormet tai ei ;-))
vitsinähän mie sen kirjoitin! ;D
- Milana
DoeJohn kirjoitti:
vitsinähän mie sen kirjoitin! ;D
Niinhän minäkin tuon kommenttini ;-)) Pääsinpä latelemaan italiankielisiä törkeyksiä :-)) Cazzo oli poikieni lempikirosana, kun he olivat pieniä: Kaatso, äiti :-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Niinhän minäkin tuon kommenttini ;-)) Pääsinpä latelemaan italiankielisiä törkeyksiä :-)) Cazzo oli poikieni lempikirosana, kun he olivat pieniä: Kaatso, äiti :-))
toi on sit suomeks? Prkl?
- Milana
DoeJohn kirjoitti:
toi on sit suomeks? Prkl?
...vittu ;-)) Kun pieni italialaispoika auliisti kertoi vielä pienemmille pojilleni, mitä sana merkitsee, sitä käytettiinkin ahkerasti. Ja jos poikia moitiskeli, he katsoivat pyörein silmin: "Mehän puhutaan suomee!"
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
...vittu ;-)) Kun pieni italialaispoika auliisti kertoi vielä pienemmille pojilleni, mitä sana merkitsee, sitä käytettiinkin ahkerasti. Ja jos poikia moitiskeli, he katsoivat pyörein silmin: "Mehän puhutaan suomee!"
Työkamu kertoi perjantaina 4-5 vuotiasta pojastaan, joka torstai-iltana oli hokenut omassa sängyssään omassa huoneessaan toistuvalla syötöllä:"Fuckin' idiot, fuckin' idiot ..."
Työkamu meni yli 10v. esikoisensa luokse kysymään, ett mitä oot menny sanomaan. Poika oli ihan ihmeissään, ettei oo sanonu mitään. Oli kuitenkin aikaisemmin pelannu tietokoneella jotakin roolipeliä ja zombiena kuvaruutua tuijottaen hokenyt kuin mantraa: "Fuckin' idiot, fuckin' idiot ..." .. 4-5v pikkuveli vierellä korvat höröllään ... :D - Milana
Milana kirjoitti:
Miehellä se cazzo on eikä naisella. Naisella on fica eli sekin ääntyy sopivasti suomalaisittain. Missähän mun ajatukset oikein oli ;-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Miehellä se cazzo on eikä naisella. Naisella on fica eli sekin ääntyy sopivasti suomalaisittain. Missähän mun ajatukset oikein oli ;-))
missä ajatuksesi olivat, mut varo ettei tätä nyt siirretä seksi-palstalle! :D
- Milana
DoeJohn kirjoitti:
missä ajatuksesi olivat, mut varo ettei tätä nyt siirretä seksi-palstalle! :D
Mut on jo kerran sinne siirretty, en halua sinne enää toista kertaa...Paras ajatella vaikka pakkasta, siitähän tää keskustelu lähti liikkeelle ;-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Mut on jo kerran sinne siirretty, en halua sinne enää toista kertaa...Paras ajatella vaikka pakkasta, siitähän tää keskustelu lähti liikkeelle ;-))
kannattaa .. ehdottomasti .. ;D
Täällä nyt Temperature (outside): -13.6 °C
Wind Chill: -13.6 °C
Uskomatonta! Keittiömme mittari näytti aivan samaa :-o - Milana
DoeJohn kirjoitti:
kannattaa .. ehdottomasti .. ;D
Täällä nyt Temperature (outside): -13.6 °C
Wind Chill: -13.6 °C
Uskomatonta! Keittiömme mittari näytti aivan samaa :-oMeillä -15,3 eli suorastaan lämmintä ;-)) Eilen olin tunnin kävelemässä, kun pakkasta oli -22 astetta. Ei koko aikana oikein lämmennyt, mutta toisaalta oli ihana aurinkoinen päivä. Huomenna vois vaikka yrittää pitkästä aikaa aamulenkille, kunhan vaan sais sormet jotenkin pysyyn lämpöisenä...
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Meillä -15,3 eli suorastaan lämmintä ;-)) Eilen olin tunnin kävelemässä, kun pakkasta oli -22 astetta. Ei koko aikana oikein lämmennyt, mutta toisaalta oli ihana aurinkoinen päivä. Huomenna vois vaikka yrittää pitkästä aikaa aamulenkille, kunhan vaan sais sormet jotenkin pysyyn lämpöisenä...
laittaa hanskat ja lapaset käteen?
- otto-tyttö
näillä pakkasilla palelee varmaan kaikki:(täällä on toi mittari huidellu jo kolme pv 35 eli en oo paljon nenääni pistäny pihalle:((((
Koirat kohmettuu melki heti,ei isot mut noi räppänät.
Nyt mittarissa on vaan vaivaiset 20astetta,joten toivotaan ettei toi pakkas- herra enään meitä koittele:))))
Kuuma rommi auttaa kun palelee.....- tomppa2006
...enää 12 astetta, mutta riittävän kylmä, että kissa kieltäytyy menemästä ulos. Yhdessä kissan kanssa oltiin päivänokosilla peiton alla.
Ei mitään rommia, kärvistellään vaan...
- Hilja Rauha
Mahtaa olla villasukka tilanteesi? Jospa minä sinulle yhdet kutoisin?
Ja minkäslainen sinä oikein olet? Kun minua eilen sinuksi epäiltiin,vaikka ilmiselvästi ollaan ihan eri sukupuoltakin?- tomppa2006
...on hyvä, kiitos vaan tarjouksesta.
Kerro ihmeessä enemmän, jos sinua väitetään minuksi. Olen kiinnostunut kaikesta tälläisestä vainoharhaisuudesta mitä tällä palstalla esiintyy? - Hilja Rauha
tomppa2006 kirjoitti:
...on hyvä, kiitos vaan tarjouksesta.
Kerro ihmeessä enemmän, jos sinua väitetään minuksi. Olen kiinnostunut kaikesta tälläisestä vainoharhaisuudesta mitä tällä palstalla esiintyy?Eilen kun minä täällä kirjoittelin niin joku
lukihäiriöinen kysyi olenko tomppa? Pitäisikö sitä
kirjautua kun henkilöllisyytä epäillään? No jos minä pipon virkkaisin? - tomppa2006
Hilja Rauha kirjoitti:
Eilen kun minä täällä kirjoittelin niin joku
lukihäiriöinen kysyi olenko tomppa? Pitäisikö sitä
kirjautua kun henkilöllisyytä epäillään? No jos minä pipon virkkaisin?...päätä suuremmin palella, mutta kädet on ihan kylmät. Sormikkaat olisi hyvät, en tykkää lapasista, kun ne on niin kömpelöt...
Olen ollut koko viikon melko kiireinen, enkä montaa kertaa ole täällä ollut. Aika hauskaa, että silloin aletaan jostain muusta tekemään tomppaa, heh - Hilja Rauha
tomppa2006 kirjoitti:
...päätä suuremmin palella, mutta kädet on ihan kylmät. Sormikkaat olisi hyvät, en tykkää lapasista, kun ne on niin kömpelöt...
Olen ollut koko viikon melko kiireinen, enkä montaa kertaa ole täällä ollut. Aika hauskaa, että silloin aletaan jostain muusta tekemään tomppaa, hehOlla kovasti suosittu?Kun sinua niin kovasti kaipaillaan?Teen sinulle oikein lämpimät sormikkaat.
- tomppa2006
Hilja Rauha kirjoitti:
Olla kovasti suosittu?Kun sinua niin kovasti kaipaillaan?Teen sinulle oikein lämpimät sormikkaat.
...siitä suosittuna olemisesta? Sinulla on kiva nimimerkki, liittyykö siihen joku tarina?
Pukeutuminen sään mukaan auttaa...=))))
Tässä suunnittelen josko pitäis kohta kaivaa pitkät kalsarit naftaliinista...=))))
Höpö höpö... talvella pitää olla kunnolla pakkasta ja kesällä hikoilla...=))))- tomppa2006
...meillä tosi raavas suomalaismies. Ei palele, eikä värise. Hyvä mohna, sinun kannanottosi on aina mukavaa luettavaa...
tomppa2006 kirjoitti:
...meillä tosi raavas suomalaismies. Ei palele, eikä värise. Hyvä mohna, sinun kannanottosi on aina mukavaa luettavaa...
Mukava on kirjoitella aloituksiisi...=))))
Kyllä täytyy myöntää että pienet tuulet ei heiluttele...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Mukava on kirjoitella aloituksiisi...=))))
Kyllä täytyy myöntää että pienet tuulet ei heiluttele...=))))...ei pienet tuulet heiluttele. Hyvä asenne sinulla on...
tomppa2006 kirjoitti:
...ei pienet tuulet heiluttele. Hyvä asenne sinulla on...
Mikään iso ole... muuta kun navan kohtaa...=))))
Tähän ikään mennessä on oppinut, että ei pikku asioista kannata ressata... on paljon mukavampi elää...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Mikään iso ole... muuta kun navan kohtaa...=))))
Tähän ikään mennessä on oppinut, että ei pikku asioista kannata ressata... on paljon mukavampi elää...=))))...jaat sitä positiivista ajattelua. Minutkin vanhan jääräpään saat useimmiten lupsakalle ja hyvälle päälle.
Olet sinä kuvastasi päätellen minua isompi. Olen itse 180/83 tomppa2006 kirjoitti:
...jaat sitä positiivista ajattelua. Minutkin vanhan jääräpään saat useimmiten lupsakalle ja hyvälle päälle.
Olet sinä kuvastasi päätellen minua isompi. Olen itse 180/83Positiivisuus tarttuu...=))))
Enpä taida olla kun leveempi... 178/90- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Positiivisuus tarttuu...=))))
Enpä taida olla kun leveempi... 178/90...tänään ei ole niin kylmä kuin eilen, tänä aamuna enää 16 astetta pakkasta, olen oppinut mohnalta positiivista ajattelua. Kävin äsken aamutupakalla, on siellä vieläkin riittävän kylmä...
Kyllä sinä mohna oot mua hieman leveempi, melko hyvässä kuosissa silti. tomppa2006 kirjoitti:
...tänään ei ole niin kylmä kuin eilen, tänä aamuna enää 16 astetta pakkasta, olen oppinut mohnalta positiivista ajattelua. Kävin äsken aamutupakalla, on siellä vieläkin riittävän kylmä...
Kyllä sinä mohna oot mua hieman leveempi, melko hyvässä kuosissa silti.Vaan -15,0...=))))
Toi melko hyvässä kuosissa on hyvä...=))))
Tiedätkö... mitä sain tossa yksi päivä postiini...EksynytMustalammas bikineissä ja ilman lettiä...=))))
Huomenia perjantaihin...- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Vaan -15,0...=))))
Tiedätkö... mitä sain tossa yksi päivä postiini...EksynytMustalammas bikineissä ja ilman lettiä...=))))
Huomenia perjantaihin......vai että bikineissä. Kyllä mää kateellinen olen, ei mahda mitään.
...bikineissä...
*harkitsee vakavasti postin asettamista, uskoo itsellään olevan yhtä hyvät mahdollisuudet intiimiin kirjeenvaihtoon* - EksynytMustalammas
mohna kirjoitti:
Vaan -15,0...=))))
Huomenia perjantaihin...et lähetä sitten sitä mun bikini kuvaa eteenpäin.
Se kuva oli vaan sulle:)) EksynytMustalammas kirjoitti:
et lähetä sitten sitä mun bikini kuvaa eteenpäin.
Se kuva oli vaan sulle:))Ei tulis mieleenkään...=))))
Saan yksinoikeudella kuolata...=))))
- tuffe
nyt on patteri sylissä :) kolli nimittäin.. Mutta kuten jo päivällä tuolla alempana kirjoitin, tänään laitoin sormettomat sormikkaat (!) käteen kun näpit on niiiin jäässä..
Mutta mulla on vastaus sun ongelmaan - mene avantoon :)) Eka yö voi olla kylmä, mutta jos käyt säännöllisesti, alat lämmetä. Usko huvikses :))- tomppa2006
On minulle tullut kehoituksia, että "hyppää järveen" tai "mene jätkä mereen", mutta ensimmäisen kerran minun toivotaan avantoon menevän?
En silti tyrmää ajatustasi, sillä siinä voi olla perääkin. Mutta ensimmäinen kerta vaatisi tavattoman suurta rohkeutta... - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
On minulle tullut kehoituksia, että "hyppää järveen" tai "mene jätkä mereen", mutta ensimmäisen kerran minun toivotaan avantoon menevän?
En silti tyrmää ajatustasi, sillä siinä voi olla perääkin. Mutta ensimmäinen kerta vaatisi tavattoman suurta rohkeutta...On se mukavampaa aloittaa syksystä, ja pikkuhiljaa totutella.
Hah, aina mun jutuissa on perää ;) omaperää - tomppa2006
tuffe kirjoitti:
On se mukavampaa aloittaa syksystä, ja pikkuhiljaa totutella.
Hah, aina mun jutuissa on perää ;) omaperää...jos tästä kylmiltäni menisin avantoon, niin kuolema tulisi. Pikku hiljaa olisi parasta kesän jälkeen syksyä kohti jatkaa uimista kylmenevässä vedessä.
*hrrr...alkaa palelemaan pelkästä ajatuksesta* - tuffe
tomppa2006 kirjoitti:
...jos tästä kylmiltäni menisin avantoon, niin kuolema tulisi. Pikku hiljaa olisi parasta kesän jälkeen syksyä kohti jatkaa uimista kylmenevässä vedessä.
*hrrr...alkaa palelemaan pelkästä ajatuksesta*iso mies.. :)) tai mistä mä sen tiedän.. Itse menin ekan kerran avantoon kun oli -20 astetta, vai pitäiskö sanoa käväisin siellä ;) en tiennyt että voin olla niin nopea..
- tomppa2006
tuffe kirjoitti:
iso mies.. :)) tai mistä mä sen tiedän.. Itse menin ekan kerran avantoon kun oli -20 astetta, vai pitäiskö sanoa käväisin siellä ;) en tiennyt että voin olla niin nopea..
...sinulle tuffe. Olen kuullut monen ihmisen puhuvan avantouinnista, en tiennyt sinun olevan yksi heistä. Olen hieman kateellinen heille, myönnän. Tiedän varmasti sen tekevän gutaa...
- katjaliini
olen avannossa käynyt ja sain niin mahtavan päänsäryn etten toista kertaa ole uskaltanut mennä.
Tiedän että olisi vain pitänyt uskaltaa niin siitä se elimistö olisi ehkä sitten pikkuhiljaa sen hyväksynyt.
Meillä töissä on paljon avannossa kävijöitä,ja he ovat kyllä niitä jotka ovat pahimpana flunssaaikanakin vain töissä kun toiset jo kaatuu sängynpohjalle. - tomppa2006
katjaliini kirjoitti:
olen avannossa käynyt ja sain niin mahtavan päänsäryn etten toista kertaa ole uskaltanut mennä.
Tiedän että olisi vain pitänyt uskaltaa niin siitä se elimistö olisi ehkä sitten pikkuhiljaa sen hyväksynyt.
Meillä töissä on paljon avannossa kävijöitä,ja he ovat kyllä niitä jotka ovat pahimpana flunssaaikanakin vain töissä kun toiset jo kaatuu sängynpohjalle....tälläistä vilukissaa avantoon saada...
- tuffe
katjaliini kirjoitti:
Meillä töissä on paljon avannossa kävijöitä,ja he ovat kyllä niitä jotka ovat pahimpana flunssaaikanakin vain töissä kun toiset jo kaatuu sängynpohjalle.Niin muistan että minäkin sain kurkun kipeäksi ekat kerrat.. Syksystä kun aloittaa, ei tule tuollaisia oireita. Silloin se tuntuukin parhaalta, ihanan raikkaalta :)
Ihme homma muuten, kesällä voi käyttää bikineitä, mutta ei sitten millään avannossa.. puistattaa koko ajatus X) Järki jäätynyt? - Topaz
tomppa2006 kirjoitti:
En silti tyrmää ajatustasi, sillä siinä voi olla perääkin. Mutta ensimmäinen kerta vaatisi tavattoman suurta rohkeutta...meilläpäin viedään jo syksyllä avanto jokeen odottamaan...
Se on kätevämpää niin, ei tarvitse talvella jäätä porailla....
- EksynytMustalammas
kylmä kun on paljon vaatetta päällä.
Nyt taitaa olla noin -6 tällä hetkellä.
Sisälläkin on niin lämmintä että mun makuuhuoneessa ei ole ollut koko talvena lämpöpatteri päällä.- tomppa2006
...ethän tykkää huonoa, jos muutan teille viikoksi asumaan. Paljon lämpimämpää näköjään "naapurissa"...
- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...ethän tykkää huonoa, jos muutan teille viikoksi asumaan. Paljon lämpimämpää näköjään "naapurissa"...
tykkää huonoa...juu..vähä meni yläkanttiin tuo mittarinlukema aamulla,oli vaan -4..:))
Koskas tulet? Nyt hetikö:)) - tomppa2006
EksynytMustalammas kirjoitti:
tykkää huonoa...juu..vähä meni yläkanttiin tuo mittarinlukema aamulla,oli vaan -4..:))
Koskas tulet? Nyt hetikö:))...-14°C, voisin kyllä lähteä vaikka heti. Mitäs meinaat tyttärille sanoa. Tomppa-setä tulee kylään?
- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...-14°C, voisin kyllä lähteä vaikka heti. Mitäs meinaat tyttärille sanoa. Tomppa-setä tulee kylään?
sanoisin tyttärille..ha ha...sanon että Tomppa-setä tulee meille lämmittelemään..hmm...mamman viereen:))
Mulla onkin leveä sänky niin että mahdutaan hyörimään ja pyörimään siinä että tulee lämmin:)) - tomppa2006
sanoisin tyttärille..ha ha...sanon että Tomppa-setä tulee meille lämmittelemään..hmm...mamman viereen:))
Mulla onkin leveä sänky niin että mahdutaan hyörimään ja pyörimään siinä että tulee lämmin:))...heti tästä paikasta siirryn nyt virtuaalisesti sinun eteiseesi. Riisun mustan pipon, valkoisen kaulaliinan ja mustat sormikkaat, laitan ne eteisen vaatetelineen ylähyllylle. Otan pitkän mustan takin pois päältäni ja ripustan sen vaatehenkariin.
Tervehdin sinua sanomalla: - Hei, hei, ystäväni.
Tyttärillisesi nyökkään kevyesti ja todistaakseni, etten ole moukka sanon heille: - God dag. - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...heti tästä paikasta siirryn nyt virtuaalisesti sinun eteiseesi. Riisun mustan pipon, valkoisen kaulaliinan ja mustat sormikkaat, laitan ne eteisen vaatetelineen ylähyllylle. Otan pitkän mustan takin pois päältäni ja ripustan sen vaatehenkariin.
Tervehdin sinua sanomalla: - Hei, hei, ystäväni.
Tyttärillisesi nyökkään kevyesti ja todistaakseni, etten ole moukka sanon heille: - God dag.minä satuin olemaan kylvyssä kun tulit...kait sä sanoit god kväll,nythän on ilta:))
No,miltäs tuntuu? onko lämmintä? - tomppa2006
minä satuin olemaan kylvyssä kun tulit...kait sä sanoit god kväll,nythän on ilta:))
No,miltäs tuntuu? onko lämmintä?...muista, että ruotsinkielentaitoni on hieman sanoisinko...vajavaista.
On täällä mukavan lämmintä, jotenkin eksoottista, ihmisetkin puhuu eri kieltä...
Ei sinun kannata niitä vaatteita minun takiani pukea. Siirrytään tuonne makuuhuoneen puolelle... - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...muista, että ruotsinkielentaitoni on hieman sanoisinko...vajavaista.
On täällä mukavan lämmintä, jotenkin eksoottista, ihmisetkin puhuu eri kieltä...
Ei sinun kannata niitä vaatteita minun takiani pukea. Siirrytään tuonne makuuhuoneen puolelle...päälleni pukea muuta kuin kylpytakin,muuten tulee liian lämmin.
Tule tähän sängylle pitkälleen niin minä hieron sinua vähän,ymmärrän että sinulla on joka paikka jäykkänä pitkän matkan jälkeen:))
Ota vähemmäksi vaatteita niin käyn hakemssa hieromaöljyä. - tomppa2006
päälleni pukea muuta kuin kylpytakin,muuten tulee liian lämmin.
Tule tähän sängylle pitkälleen niin minä hieron sinua vähän,ymmärrän että sinulla on joka paikka jäykkänä pitkän matkan jälkeen:))
Ota vähemmäksi vaatteita niin käyn hakemssa hieromaöljyä....pois jalasta ja villapuseron ja t-paidan pois päältä. Makaan nyt sängyssäsi kalsarit jalassa odottaen lämmittävää käsittelyä...
- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...pois jalasta ja villapuseron ja t-paidan pois päältä. Makaan nyt sängyssäsi kalsarit jalassa odottaen lämmittävää käsittelyä...
tästä öljyn tuoksusta? Hieron ensin hartiat ja vähitellen siirryn alaspäin...hitaasti...tuntuuko ihanalta?
Minusta nää kalsarit voisi riisua pois että voisin hieroa sun pakarat:))
Ai hitsi...ollaanko kohta toisella palstalla:)) - tomppa2006
tästä öljyn tuoksusta? Hieron ensin hartiat ja vähitellen siirryn alaspäin...hitaasti...tuntuuko ihanalta?
Minusta nää kalsarit voisi riisua pois että voisin hieroa sun pakarat:))
Ai hitsi...ollaanko kohta toisella palstalla:))...tapauksessa oteta kalsareita pois. Tulee kylmä ja joutuu toiselle palstalle.
Hyvältä tuntuu...hierotko lisää lapaluita, noin. Ihanaa! Mitähän mohna tuumaisi, jos saisi tietää... tomppa2006 kirjoitti:
...tapauksessa oteta kalsareita pois. Tulee kylmä ja joutuu toiselle palstalle.
Hyvältä tuntuu...hierotko lisää lapaluita, noin. Ihanaa! Mitähän mohna tuumaisi, jos saisi tietää...Mitäs ihanaa tossa on, kun et kalsareistas luovu...=))))
Ootko sellainen...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Mitäs ihanaa tossa on, kun et kalsareistas luovu...=))))
Ootko sellainen...=))))...tuo mohna, tulee kesken makuuhuoneen hieronta session kommentoimaan kalsareitani...
Eksyneelle mustalampaalle pitäisi sentään antaa työrauha... tomppa2006 kirjoitti:
...tuo mohna, tulee kesken makuuhuoneen hieronta session kommentoimaan kalsareitani...
Eksyneelle mustalampaalle pitäisi sentään antaa työrauha...huhuiltiin mitähän mohna sanoisi... täytyhän sitä tulla katselemaan kun huhuiltiin...=))))
Enkä mä kommentoinut mitenkään sun ronsukalsareitas...=))))
Jos työrauhan haluatte... keskittykää huokailemaan eikä huhuilemaan...=))))
Huomenta viikonlopuun...- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...tapauksessa oteta kalsareita pois. Tulee kylmä ja joutuu toiselle palstalle.
Hyvältä tuntuu...hierotko lisää lapaluita, noin. Ihanaa! Mitähän mohna tuumaisi, jos saisi tietää...Mitähän se todella tuumaisi jos tietäisi meidän yölliset touhut;))
Kultsi..sä olet ihana....mä meen suihkuun. Tuletko mukaan? - EksynytMustalammas
mohna kirjoitti:
huhuiltiin mitähän mohna sanoisi... täytyhän sitä tulla katselemaan kun huhuiltiin...=))))
Enkä mä kommentoinut mitenkään sun ronsukalsareitas...=))))
Jos työrauhan haluatte... keskittykää huokailemaan eikä huhuilemaan...=))))
Huomenta viikonlopuun...vaan kuullut miten huokailtiin sen jälkeen kun olit lähtenyt;))
Varmaan naapuritkin kuuli. tomppa on aivan mahtava...hän oli kovin kii....kiinnostunut minun leteistä:)) EksynytMustalammas kirjoitti:
vaan kuullut miten huokailtiin sen jälkeen kun olit lähtenyt;))
Varmaan naapuritkin kuuli. tomppa on aivan mahtava...hän oli kovin kii....kiinnostunut minun leteistä:))Äijänä ymmärtää sillin perään...=))))
- tomppa2006
Mitähän se todella tuumaisi jos tietäisi meidän yölliset touhut;))
Kultsi..sä olet ihana....mä meen suihkuun. Tuletko mukaan?...en viitsi tulla suihkuun, kalsarit kastuu...
- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...en viitsi tulla suihkuun, kalsarit kastuu...
minäpä otan ne sulta pois...niinkuin yöllä kun hieroin sinua:))
- tomppa2006
minäpä otan ne sulta pois...niinkuin yöllä kun hieroin sinua:))
...en missään tapauksessa halua joutua seksipalstalle. Sitä paitsi minun tulee kylmä ilman kalsareita.
Voisitko keittää minulle kahvia? Alkaa jo vähän vatsa murista? - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...en missään tapauksessa halua joutua seksipalstalle. Sitä paitsi minun tulee kylmä ilman kalsareita.
Voisitko keittää minulle kahvia? Alkaa jo vähän vatsa murista?tuntuu että sä ujostelet...ei me mihinkään seksipalstalle jouduta.
Kuka helvata kalsarit jalassa suihkuun menee:))
Etkä sä siellä olisi palellut,lämpimässä suihkussa.
No, olkoot...laitan kahvia tulemaan ja haluat varmaan voileipää:)) - tomppa2006
tuntuu että sä ujostelet...ei me mihinkään seksipalstalle jouduta.
Kuka helvata kalsarit jalassa suihkuun menee:))
Etkä sä siellä olisi palellut,lämpimässä suihkussa.
No, olkoot...laitan kahvia tulemaan ja haluat varmaan voileipää:))...sillivoileipää. Siis munan päälle silliä tai anjovista, jos vaan mahdollista...
- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
Voisitko keittää minulle kahvia? Alkaa jo vähän vatsa murista?sinäkin tykkäät silli/muna voileivästä..minäkin tykkään;)) Voisitko auttaa mua vähän sen tekemisessä:))
- tomppa2006
sinäkin tykkäät silli/muna voileivästä..minäkin tykkään;)) Voisitko auttaa mua vähän sen tekemisessä:))
...noin meni munat viipaleiksi ja eikun leivän päälle...
Mitäs ulkoilman lämpötila näyttää, uskaltaisiko lähteä iltakävelylle?
- niisku-myy46
Vanhenemisen piikkiin pistän, etten nykyään tarkene sisätiloissa ilman sukkia...
Pakkanen on kärsimystä. Kädet ja jalat - ei niihin löydy sellaista taminetta, etteivät kalahtaisi jäähän heti kun ollaan pakkasen puolella.
Joku suosittelee kalaöljykapseleita, jos on kovin viluinen... Enpä tiedä. Vaatteet taitaapi olla se ensisijainen keino pelastautua :)- tomppa2006
...hyvin olen löytänyt elämän realiteetit. Lohduttaa sentään, että yhdessä tässä vanhenemme ja yhdessä palelemme. Mukava huomata, etten ole ainoa vilukissa.
- tomppa2006
tomppa2006 kirjoitti:
...hyvin olen löytänyt elämän realiteetit. Lohduttaa sentään, että yhdessä tässä vanhenemme ja yhdessä palelemme. Mukava huomata, etten ole ainoa vilukissa.
...minun piti kyllä kirjoittaa, että oikein hyvin SINÄ olet löytänyt elämän...Ei ollut tarkoitus alkaa mitään itsekehua harrastaa...
- niisku-myy46
tomppa2006 kirjoitti:
...minun piti kyllä kirjoittaa, että oikein hyvin SINÄ olet löytänyt elämän...Ei ollut tarkoitus alkaa mitään itsekehua harrastaa...
Jestas ja huh, jos meikälikan pitäisi lähteä armeijaan :) Siinäpä sitä painajaista olisikin, jos meidät 40 leidit kutsuttaisiin asepalvelukseen teemalla "Vanhassa vara parempi" :)
Eikun metsäretkelle tällaisilla pakkasilla, niin olisipa luultavasti puskiksilla yks vähemmän kiusattavana täälläkin ;) - tomppa2006
niisku-myy46 kirjoitti:
Jestas ja huh, jos meikälikan pitäisi lähteä armeijaan :) Siinäpä sitä painajaista olisikin, jos meidät 40 leidit kutsuttaisiin asepalvelukseen teemalla "Vanhassa vara parempi" :)
Eikun metsäretkelle tällaisilla pakkasilla, niin olisipa luultavasti puskiksilla yks vähemmän kiusattavana täälläkin ;)...mutta taitaisi jäädä se metsäretki tekemättä meikäläiseltäkin. Me ollaan liian vanhoja niisku sellaiseen.
Muistoja tulee kirjoituksestasi mieleen. Olin talvella -83 kahteen otteeseen Rovajärvellä, ensin tammikuussa kaksi viikkoa ja vielä maaliskuussa yhden viikon...
Hrrrr... ja taas tuli kylmä...
- Pimu.
Täällähän sinä,tunnistin tyylistäs =)
Jusat siistimpiä sulla.
Joku otti käyttöösi vanhan nikkisi,sekin sai sitten monoo =)
Tuu joskus juttelee, elä sillä nikillä,saat muuten elämän ikusen monon,niih jos sulla on uus?
Koitahan jaksella ja kuulolla.
Pimu,muistat varmaan.
Aih,pakkasta jo vain,mua kans viluttaa =(- tomppa2006
...menneisyydestä. Hiljennyn hetkeksi ja sanon, kiitos.
Jaksamisia ja paljon voimia myös sinulle "Pimu".
Taas alkoi pakkanen iltaa kohden nousta. Viluttaa myös...
Parin pakkaspäivän jälkeen valmistaudun jo ulkoutuessani henkisesti, että kylmä on.
Ja vaatetta sen mukaan.
Auringonkin pilkistäessä säästä melkein nauttii..
Vajaa parikymmentä ei tunnu enää juur missään :)- tomppa2006
...on hyvä asenne, auttaa varmaan osaltaan. En itse mahda sille mitään, että olen todellinen vilukissa. Siis minun on fyysisesti tavattoman kylmä, palelen vaikka vaatetta on enemmän kuin muilla...
Aurinko paistaa täälläkin, kaunista on.
- Milana
...miehen läheisyydessä on niin pelottavaa? Pelkäätkö antavasi / saavasi vääränlaisia viestejä ;-))
Kun jouduin täältä alhaalta jatkamaan, niin paluu alkuperäiseen aiheeseen: meillä tänään taas -29 astetta!- tomppa2006
...en minä niistä viestien antamisista piittaa. Se on ajatusmaailma muotoutunut pienestä pitäen sellaiseksi, että miehistä pysytään hieman kauempana...
Asut minua pohjoisempana, meidän mittari näyttää -18°C.
- jpntar
Paleltaa yhä...aamulla herätessä oli lämpöä sisällä 13 astetta..:(((((((...Huomenna pääsen lämpimään...huoks...
- tomppa2006
...varmaan oli hieman kylmä, vaikka toiset sanoo, että on hyvä nukkua hiukan viileämmässä, mutta kohtuus kaikessa. Puulämmitys...arvaan?
Kadehdin sinua, jos etelään meinaat lähteä... - jpntar
tomppa2006 kirjoitti:
...varmaan oli hieman kylmä, vaikka toiset sanoo, että on hyvä nukkua hiukan viileämmässä, mutta kohtuus kaikessa. Puulämmitys...arvaan?
Kadehdin sinua, jos etelään meinaat lähteä.......sepä se...:/ Ja puut pääsivät loppumaan...Eteläänkö...mitä sitä hulluja..:))))))...
On sinulla iso homma vastata kaikkiin...:)))...Ja hyviä aloituksia teet :))))
Lämpimämpää kevättalvea täältä :) - tomppa2006
jpntar kirjoitti:
....sepä se...:/ Ja puut pääsivät loppumaan...Eteläänkö...mitä sitä hulluja..:))))))...
On sinulla iso homma vastata kaikkiin...:)))...Ja hyviä aloituksia teet :))))
Lämpimämpää kevättalvea täältä :)...päättelin etelään menoa lauseestasi: "Huomenna pääsen lämpimään..." Väärä johtopäätös.
En tunne tätä kirjoitushommaa mitenkään isoksi tai vaivalloiseksi, kun ihan vapaaehtoisesti vastailen ja aivan silloin, kun itseä huvittaa. Nautin suunnattomasti ja joskus jopa ihan jännityksellä odotan minkälaisia vastauksia on tullut...
Kiitos lämpimän kevättalven toivotuksesta, kevättä odotan, kevättä rakastan. - ytsm
Huomenna olet jo kainalossani oma kultaseni. Siinä ei palele. Grillikodan tulillakin on ihana lämmitellä, saatika sitten saunassa illalla. Odotan.
Sulhasesi
- alexsandra
Nyt on, -kylmä siis :(
- tomppa2006
...kylmä siis, tiedän. Hiton kylmä, paleltaa koko ajan, lämpimikseni tässä kirjoittelen.
- EksynytMustalammas
Ei mennä ulos nyt,siellä on -10 pakkasta:(( ollaan vaan sisällä lämmössä jos se sinulle sopii.
Mennään huomenna ulos ennenkuin lähdet kotimatkalle:))
Saanko tulla kainaloosi lämpimään,uoksut niin hyvälle:))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Ei se tomppa luovuta sulle kalsonkejaan... olisko pappa vainaan peruja...=))))
...tällä palstalla on myös herrasmiehiä. Sellaisia, jotka eivät heti ensimmäisenä ole heittämässä alushousujaan nurkkaan naisen tavatessaan.
Tule vaan mustalammas kainalooni, otan sinut miehekkääseen syleilyyni. tomppa2006 kirjoitti:
...tällä palstalla on myös herrasmiehiä. Sellaisia, jotka eivät heti ensimmäisenä ole heittämässä alushousujaan nurkkaan naisen tavatessaan.
Tule vaan mustalammas kainalooni, otan sinut miehekkääseen syleilyyni.Vai herrasmies... kun makkarissa pitää kaksin käsin kalsonkejaan ylhäälla kun ei henkselit meinaa pitää ja vyörakseja ei ole...=))))
Huomenta sunnuntaihin...- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Vai herrasmies... kun makkarissa pitää kaksin käsin kalsonkejaan ylhäälla kun ei henkselit meinaa pitää ja vyörakseja ei ole...=))))
Huomenta sunnuntaihin......sinulle Hra Mohna. Mitäs lämpötila mohnalassa näyttää?
PS. hra tomppa on siveellisyyden sipuli. tomppa2006 kirjoitti:
...sinulle Hra Mohna. Mitäs lämpötila mohnalassa näyttää?
PS. hra tomppa on siveellisyyden sipuli.pakkasen puolella -6.9 viimeisen havainnon mukaan...=))))
Eipä sitä kannata liian siveellinen olla, muuten jää nahka vetäjän käteen...=))))- EksynytMustalammas
mohna kirjoitti:
pakkasen puolella -6.9 viimeisen havainnon mukaan...=))))
Eipä sitä kannata liian siveellinen olla, muuten jää nahka vetäjän käteen...=))))tuotahan yritin tompalle selittää...mutta ei:((
Piti kalsarit visusti jalassa..no,kyllähän mä sen ymmärrän, hän kun on niin ujo:))
Mutta mä oon sellainen että..ei väkisin vaan väsyttämällä, joten jospa sitten seuraavalla kerralla:)) - tomppa2006
tuotahan yritin tompalle selittää...mutta ei:((
Piti kalsarit visusti jalassa..no,kyllähän mä sen ymmärrän, hän kun on niin ujo:))
Mutta mä oon sellainen että..ei väkisin vaan väsyttämällä, joten jospa sitten seuraavalla kerralla:))...kerralla sitten. Lähden takaisin kotiin, siellä on taas ihan siedettävät ilmat.
tuotahan yritin tompalle selittää...mutta ei:((
Mutta mä oon sellainen että..ei väkisin vaan väsyttämällä, joten jospa sitten seuraavalla kerralla:))Sitkee olet...=))))
Jospa se tykkää ruoskasta... oletko kokeillut...=))))
Tai jos letittäisit...=))))- EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...kerralla sitten. Lähden takaisin kotiin, siellä on taas ihan siedettävät ilmat.
tulee vähän haikea mieli:(( Olit niin turvallisen ja lämpöisen tuntuinen mies:))
Mutta tulethan pian uudelleen? - tomppa2006
tulee vähän haikea mieli:(( Olit niin turvallisen ja lämpöisen tuntuinen mies:))
Mutta tulethan pian uudelleen?...kun taas tarvitsen lämmittävää, rentouttavaa naisellista seuraasi. Sano tytöille puolestani: Adjö, vai mitä ikinä se ruotsiksi olikaan?
Sinä voi aina tulla vierailulle minun ateljeeheni. Varoita vain hieman aikaisemmin, että tiedän pukea vaatteet päälleni... - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...kun taas tarvitsen lämmittävää, rentouttavaa naisellista seuraasi. Sano tytöille puolestani: Adjö, vai mitä ikinä se ruotsiksi olikaan?
Sinä voi aina tulla vierailulle minun ateljeeheni. Varoita vain hieman aikaisemmin, että tiedän pukea vaatteet päälleni...lapsille terveiset.
Adjö tomppa, vi ses snart, jag väntar på dig:))
hahaa...taidanpa tulla yllätys käynnille sinun ateljeehen:)) - tomppa2006
lapsille terveiset.
Adjö tomppa, vi ses snart, jag väntar på dig:))
hahaa...taidanpa tulla yllätys käynnille sinun ateljeehen:))...kipin kapin Arlandaan ja aamulennolla armaaseen kotimaahan. Virkistäviä nämä virtuaalivierailut vieraassa maassa.
- EksynytMustalammas
mohna kirjoitti:
Sitkee olet...=))))
Jospa se tykkää ruoskasta... oletko kokeillut...=))))
Tai jos letittäisit...=))))se ruoska jäi kokeilematta,mutta en uskaltanut ottaa sitä edes esille kun hää vaikutti niin pelokkaalta.
Olis pitänyt ottaa esille käsiraudat ja laittaa sänkyyn kiinni...mutta sitten seuraavalla kerralla käytän kaikkia mahd.konsteja ja leikkikaluja:)) - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...kipin kapin Arlandaan ja aamulennolla armaaseen kotimaahan. Virkistäviä nämä virtuaalivierailut vieraassa maassa.
viihdyit meillä.
Hyvää kotimatkaa sinulle ja näemme pian:)) - tomppa2006
viihdyit meillä.
Hyvää kotimatkaa sinulle ja näemme pian:))...viihdyin mainiosti, sinun kanssasi on lysti olla.
Vi ses! EksynytMustalammas kirjoitti:
se ruoska jäi kokeilematta,mutta en uskaltanut ottaa sitä edes esille kun hää vaikutti niin pelokkaalta.
Olis pitänyt ottaa esille käsiraudat ja laittaa sänkyyn kiinni...mutta sitten seuraavalla kerralla käytän kaikkia mahd.konsteja ja leikkikaluja:))Sulla on jobi...=))))
Muista olla kettu ja kelmi, kun suunnittelet tompan raudoitusta, muuten jää vaan haaveeksi...=)))- EksynytMustalammas
mohna kirjoitti:
Sulla on jobi...=))))
Muista olla kettu ja kelmi, kun suunnittelet tompan raudoitusta, muuten jää vaan haaveeksi...=)))mitään hätää sen suhteen...osaan varmaan hänet kesyttää:))
En vaan halunnut heti eka kerralla säikyttää häntä;)
Mutta lupaan että hän tulee nauttimaan mun käsittelyssä..jos ei niin sitten hänessä on jotain vikaa,vikaa,vikaa....:)) - EksynytMustalammas
tomppa2006 kirjoitti:
...viihdyin mainiosti, sinun kanssasi on lysti olla.
Vi ses!saattamaan sinut ovelle.
*halaa lujaa niin että luut rutisee* EksynytMustalammas kirjoitti:
mitään hätää sen suhteen...osaan varmaan hänet kesyttää:))
En vaan halunnut heti eka kerralla säikyttää häntä;)
Mutta lupaan että hän tulee nauttimaan mun käsittelyssä..jos ei niin sitten hänessä on jotain vikaa,vikaa,vikaa....:))Kaikissahan on jotakin vikaa...=))))
Onnea metsästykselle... muista laittaa pää seinälle ja talja lattialle...=))))- EksynytMustalammas
mohna kirjoitti:
Kaikissahan on jotakin vikaa...=))))
Onnea metsästykselle... muista laittaa pää seinälle ja talja lattialle...=))))sinnuu.....että tompan pääkö seinälle ja nahka lattialle...et kai meinaa niin?
sinnuu.....että tompan pääkö seinälle ja nahka lattialle...et kai meinaa niin?
Niitten lelujen...=))))
- Milana
Käytän hanskoja yleensä kolme kerrosta päällekkäin ja silti sormet kohmettuu :-(( Kun ei niitä oikein kehtaa eikä tarkenekaan työntää oman paidan alle lämmittelemään ;-))
- DoeJohn
on kumma .. liikupa sitten kovemmalla draivilla ja pitempään .. Hesarissa näin jonkun liikeen tarjouksessa sellaisen kemialliseen prosessiin perustuvan kädenlämmittimen, mikä laitetaan lapasen sisään ...
Kyllähän olis takuulla mukavampaa laittaa lämpimän ihmisen taskuun vaikkapa, ei iholle, kuten aikaisemmin tuolla jo keskustelimma .. - Milana
DoeJohn kirjoitti:
on kumma .. liikupa sitten kovemmalla draivilla ja pitempään .. Hesarissa näin jonkun liikeen tarjouksessa sellaisen kemialliseen prosessiin perustuvan kädenlämmittimen, mikä laitetaan lapasen sisään ...
Kyllähän olis takuulla mukavampaa laittaa lämpimän ihmisen taskuun vaikkapa, ei iholle, kuten aikaisemmin tuolla jo keskustelimma ..Onks semmoisia oikeesti? Täytyy ottaa selvää, mulla olis kyllä käyttöä. Mä yritän ottaa opikseni sen asian suhteen, mihin kylmiä sormia saa työntää ...vaikka Tomppahan ilmottautui vapaaehtoiseksi ;-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Onks semmoisia oikeesti? Täytyy ottaa selvää, mulla olis kyllä käyttöä. Mä yritän ottaa opikseni sen asian suhteen, mihin kylmiä sormia saa työntää ...vaikka Tomppahan ilmottautui vapaaehtoiseksi ;-))
jostakin partioliikkeistä tai vastaavista löytyy .. oli 50% tarjouksessa jotakin ,70e hintaan suurinpiirtein ..
Mullon täällä jo yks, joka tekköö nuin joskus (=liian usein). Jos Mr. Tompasta löytyy tuollaista masokistista piirrettä, niin bitte schön vaan .. ;D - Iskunvaimennin
DoeJohn kirjoitti:
jostakin partioliikkeistä tai vastaavista löytyy .. oli 50% tarjouksessa jotakin ,70e hintaan suurinpiirtein ..
Mullon täällä jo yks, joka tekköö nuin joskus (=liian usein). Jos Mr. Tompasta löytyy tuollaista masokistista piirrettä, niin bitte schön vaan .. ;Dvai minkä lämmitin....kunhan lämmittää.
Tosi hyvä juttu koska muutenhan se olisi kylmästäjäykkänä ....vaikuinka... - DoeJohn
Iskunvaimennin kirjoitti:
vai minkä lämmitin....kunhan lämmittää.
Tosi hyvä juttu koska muutenhan se olisi kylmästäjäykkänä ....vaikuinka...samasta lämmittimestä kyse .. ;D Huonoa nuissa on kertakäyttöisyys ..
Kun on riittävän kylmää, niin melkein koko kroppa jäykkänä kylmästä .. siis todellakin vain melkein .. - Milana
DoeJohn kirjoitti:
samasta lämmittimestä kyse .. ;D Huonoa nuissa on kertakäyttöisyys ..
Kun on riittävän kylmää, niin melkein koko kroppa jäykkänä kylmästä .. siis todellakin vain melkein ..Ymmärsinkö mä nyt ihan väärin: hinta 70 euroo ja kertakäyttönen? Vai onks niitä monta siinä paketissa? Vai oliks kyse sit kuitenkin ihan jostain muusta ;-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Ymmärsinkö mä nyt ihan väärin: hinta 70 euroo ja kertakäyttönen? Vai onks niitä monta siinä paketissa? Vai oliks kyse sit kuitenkin ihan jostain muusta ;-))
tarjouksessa ,70€ eli 70cnt, kun normaali hinta alle 1,50€.
Mitähän tet nyt yritätte miettiä nuilla muilla? ;D - Milana
DoeJohn kirjoitti:
tarjouksessa ,70€ eli 70cnt, kun normaali hinta alle 1,50€.
Mitähän tet nyt yritätte miettiä nuilla muilla? ;DSori, numerot ei oikein ole mun alaa, ei ainakaan tähän aikaan illasta. Noista muista asioista mä pidän visusti suuni kiinni, etten joudu...tiedät kyllä minne ;-))
- DoeJohn
Milana kirjoitti:
Sori, numerot ei oikein ole mun alaa, ei ainakaan tähän aikaan illasta. Noista muista asioista mä pidän visusti suuni kiinni, etten joudu...tiedät kyllä minne ;-))
no hätä .. kumpaankaan asiaan .. ;D
- Iskunvaimennin
DoeJohn kirjoitti:
no hätä .. kumpaankaan asiaan .. ;D
kuinka on paikallaan ajatella ja jutella vain kaikista siveellisistä jutuista. Vaikka tähän aikaan illasta alkaakin ajatus karkailemaan...ei sherifikään sille mitään mahda...
- DoeJohn
Iskunvaimennin kirjoitti:
kuinka on paikallaan ajatella ja jutella vain kaikista siveellisistä jutuista. Vaikka tähän aikaan illasta alkaakin ajatus karkailemaan...ei sherifikään sille mitään mahda...
alkaa liikaa karkailemaan, niin nyt on oikea aika vuodesta jäähdytellä ajatuksia tuolla ulkona .. brrrr .. ;D
- tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
alkaa liikaa karkailemaan, niin nyt on oikea aika vuodesta jäähdytellä ajatuksia tuolla ulkona .. brrrr .. ;D
...käsienlämmittäjä keskustelunne ja mielestäni tällä kertaa siveelisyyden rajaa ei ylitetty!
Pakkasta täälläpäin -7.7°C, eli alkaa lauhtumaan... - xMilana
tomppa2006 kirjoitti:
...käsienlämmittäjä keskustelunne ja mielestäni tällä kertaa siveelisyyden rajaa ei ylitetty!
Pakkasta täälläpäin -7.7°C, eli alkaa lauhtumaan...vapauttavasta tuomiosta :-)) Toivottavasti ratkaisusi koskee myös tuota ylempää keskusteluani Mr.Doen kanssa...törkeydet eivät oikeesti kuulu italian sanavarastooni ;-)) Meillä pakkasta -8,4...
- tomppa2006
xMilana kirjoitti:
vapauttavasta tuomiosta :-)) Toivottavasti ratkaisusi koskee myös tuota ylempää keskusteluani Mr.Doen kanssa...törkeydet eivät oikeesti kuulu italian sanavarastooni ;-)) Meillä pakkasta -8,4...
...ylempää keskustelua. Luin myös sen läpi mielenkiinnosta ja laajentaakseni italian kielen sanavarastoani. Olleellinen asia jota en vielä ole oppinut, miten sanotaan: "Minä rakastan sinua"? Osaan sanoa viidellä kielellä, oppisin mielelläni sen myös italiaksi.
- xMilana
tomppa2006 kirjoitti:
...ylempää keskustelua. Luin myös sen läpi mielenkiinnosta ja laajentaakseni italian kielen sanavarastoani. Olleellinen asia jota en vielä ole oppinut, miten sanotaan: "Minä rakastan sinua"? Osaan sanoa viidellä kielellä, oppisin mielelläni sen myös italiaksi.
Se on lyhyt ja kaunis viesti: Ti amo! Luin sen juuri sähköpostini lopusta :-)) Hyvää aamupäivän jatkoa! Aion uskaltautua ulkoilemaan, vaikkei mulla niitä käden(kään)lämmittimiä vielä ole ;-))
- tomppa2006
xMilana kirjoitti:
Se on lyhyt ja kaunis viesti: Ti amo! Luin sen juuri sähköpostini lopusta :-)) Hyvää aamupäivän jatkoa! Aion uskaltautua ulkoilemaan, vaikkei mulla niitä käden(kään)lämmittimiä vielä ole ;-))
...muistan 70-luvulta Umberto Tozzin kappaleen: Ti amo! Lauleskelin mukana, mutta en koskaan tiennyt mitä se tarkoittaa. Kaikkea oppii ja vielä näin varhain heti sunnuntai-aamusta...
Lähden minäkin tänään ulkoilmaan. Minä lupaan sen itselleni ja perheelleni. Ulos vaan, reippaasti... - xMilana
tomppa2006 kirjoitti:
...muistan 70-luvulta Umberto Tozzin kappaleen: Ti amo! Lauleskelin mukana, mutta en koskaan tiennyt mitä se tarkoittaa. Kaikkea oppii ja vielä näin varhain heti sunnuntai-aamusta...
Lähden minäkin tänään ulkoilmaan. Minä lupaan sen itselleni ja perheelleni. Ulos vaan, reippaasti......muistan :-))
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin34212000IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3618026Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut963394Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982288Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1572277Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81686- 1101281
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin581135Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26918MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk342826