Koiran karvanlähtö

blaanka

Koirani, nartu, kohta täyttä kolme vuotta. Sillä oli ensimmäiset synnytykset marraskussa. Synnytti paljon pentuja ja oli malli-äitinä, ruoki ja huolehti pennuista tosi hyvin. Samana aikana alkoi syys-karvanlähtö. Pennut lähti, koirani oli aikka väsynnyt ja varmasti stressanut. Karvanlähtö ei lakkannut normaali aikaan, vaan lähti kaikki pitkat karvat. Jäi lyhyt pehmeä karva. Koirani bordercollie-sekoitus. Titääkö kuka joku keino, että sais koiralle taas kaunis turkki takaisin? Olen ostannut eläinläkäriasemasta lohiöljyä ja koiralle tulee parempi ruokahalua. Se on pikkusen virkisttänyt.

6

1658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terristi

ensin hieman että mitä koirasi syö. Näin on ehkä helpompaa lähteä miettimään mitä muuttaisi. Tuo lohiöljy kyllä on monen suosiossa jos koiralla on karvaongelmia.

• blaanka

kiitos vastausta. Koirani syö kuivat muonot, pataruoka ja koirankeksit silloin tällöin. Myös koti ruoka, mutta vähemmän. Mitä parannan? Se on minun ensimmäinen koirani.

• terristi
        blaanka kirjoitti:

kiitos vastausta. Koirani syö kuivat muonot, pataruoka ja koirankeksit silloin tällöin. Myös koti ruoka, mutta vähemmän. Mitä parannan? Se on minun ensimmäinen koirani.

olettaisin että koira ei ole kunnolla toipunut isosta pentueestaan vaan on kaiken energian antanut itsestään niille, varsinkin jos vielä on imettänyt kauan.

Minä luopuisin nyt vallan koirankekseistä, pataruuista ja kotiruuasta. Antaisin päivittäin sille nappuloiden lisäksi raakaa lihaa vaikkapa sika-nautaa tai mahalaukkua ja joukkoon sekoittaisin kerran pari viikossa raa'an kananmunan. Lihan joukkoon voi myös laittaa erilaisia hapanmaitotuotteita kuten kermaviiliä, rahkaa tai piimää.

Näistä koira saa takaisin menetetyn energian ja kun vielä lisäilet tuota lohiöljyä, kyllä se turkkikin siitä lähtee kasvamaan.

Jollain toisella on varmasti tästä paljon parempia neuvoja, nämä nyt vain minun vinkkinä.

• blaanka
        terristi kirjoitti:

olettaisin että koira ei ole kunnolla toipunut isosta pentueestaan vaan on kaiken energian antanut itsestään niille, varsinkin jos vielä on imettänyt kauan.

Minä luopuisin nyt vallan koirankekseistä, pataruuista ja kotiruuasta. Antaisin päivittäin sille nappuloiden lisäksi raakaa lihaa vaikkapa sika-nautaa tai mahalaukkua ja joukkoon sekoittaisin kerran pari viikossa raa'an kananmunan. Lihan joukkoon voi myös laittaa erilaisia hapanmaitotuotteita kuten kermaviiliä, rahkaa tai piimää.

Näistä koira saa takaisin menetetyn energian ja kun vielä lisäilet tuota lohiöljyä, kyllä se turkkikin siitä lähtee kasvamaan.

Jollain toisella on varmasti tästä paljon parempia neuvoja, nämä nyt vain minun vinkkinä.

Kiitos, Terristi. Kokeilän nyt uutta ruoka koiralle. Se varmasti tekee hyvää.

• karvat pois

on aika tavallista, että synnytyksen jälkeen nartun karvat lähtee, se on aika alaston jonkin aikaa. Vähän riippuu miten kauan pennuista toipuminen kestää. Kun tulee eka juoksu pentujen jälkeen, niin siihen aikaan se karvakin sitten yleensä alkaa kaasvamaan, joko ennen tai jälkeen.

Nyt on kuitenkin tärkeää, että koira saa hyvää ruokaa ja saitkin jo hyviä ohjeita. hyvä ruokavalio myös nopeuttaa koiran toipumista penturulianssista. Kyllä se siitä.

• blaanka

Kiitos viestista. Saan vähän rauhoittua. Koirani onneksi alkoi syödä kunnolla ja näyttä virkistynenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe