Vihreä tee haitallista maksalle?

Oikeasti?

Joku oli aikasemmin ilmaissut tällä palstalla, että tämä vihreä tee oli nostattanut maksa-arvoja...
Onko asia OIKEASTI näin???
Voisin tietenkin soittaa johonkin luontaistuote-kauppaan, mutta mielummin kuulen mielipiteet ensin täältä.
Muutenkin kuulostaa hiukan oudolta, kun vihreä tee kuulemma on niin terveellistä ihmiselle jne...

Itse aloitin yhdellä kupillisella tänään.
Pistin kaksi sokerin-palasta sinne ja en tippaakaan maitoa. (vaikka yleensä pistän, mutta nyt ajattelin, että ehkä vaikuttaa paremmin ilman maitoa. Vai?)

12

11033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teefani

Etsipä käsiisi uusin Hyvä Terveys -lehti. Siinä oli juttua vihreästä teestä ja selitettiin myös tuo maksatoksiini-juttu. Eli se on jokin keinotekoinen yhdiste mikä muistuttaa jotain vihreän teen vaikuttavaa ainetta tai on valmistettu uuttamalla vihreästä teestä ja aiheuttaa maksamuutoksia, mutta vihreää teetä juomalla ei niitä vaikutuksia saa syntymään. En muista tarkempaan ja lehtikin jäi alkuviikosta vierailupaikkaan etten pääse tarkistamaan... Mutta etsi käsiisi ja lue miten se tarkkaan ottaen meni.

• kylmänä???

Voiko? Vai onko parempi vaan juoda lämpösenä sen?

• asiallinen_tuntija

Japanissa kaikkein tavallisin kesäjanojuoma on kylmä vihreä tee, sitä saa monenlaisissa pulloissa ja mauissa.

• asiallinen_tuntija

Enpä usko. Silloinhan Japanin ja muiden Aasain maiden pitäisi olla täynnä maksavaurioisia eikä näin tietääkseni todellakaan ole.

Vihreällä teellä on sitävastoin paljon oikeasti tutkittuja ja todettuja terveysvaikutuksia, mitä ei voi sanoa muista 99% luontaistuotteita.

• Nina_

pari vuotta sitten jostain terveyslehdestä että vihreätee-eriä oli tutkittu ja kaikssa oli liikaa lyijyä.

• Vihreä-Tee

Vihreä todellakin voi- ja nostattaa maksa-arvoja liikaa nautittuna! Nimim. Kokemusta on ihan tuoreeltaan. Onneksi ei tullut pysyvää vahinkoa!

• Anonyymi

Sama juttu täällä. Aloin juomaan vihreää teetä viisi kupillista päivässä. Alat-arvot kymmenkertaistuivat! Tutkittiin hepatiitit yms, mutta syy ei selvinnyt. Oireina oli voimakas päänsärky ja turvonneet silmäluomet. En tietenkään voi olla aivan varma, johtuiko maksa-arvojen nousu teestä, mutta samantien ne kuitenkin lähtivät laskuun kun lopetin vihreän teen juonnin. Kahden viikon päästä olivat normaalit. Tästä on aikaa yli 10v. ja maksa-arvot ovat pysyneet tuon jälkeen normaaleina. En ikinä enää juo vihreää teetä.

• muistaja

jossain norjalaisessa kuluttajaohjelmassa oikein näytettiin vihreästä teestä keltaiseksi muuttunut nainen.
      Nainen oli toki syönyt jotain vihreä tee tabletteja, joissa on jotain 'myrkkyä' moninkertaisesti mitä voi teetä juomalla saada. Itse juon ko. teetä edelleen monta kupillista päivässä. maksa arvoista en tiedä....

• torsk

Snakker du norsk?
        Spiser du torsk?

• Anonyymi

No en kyllä usko, että vihreä tee olisi vaarallista.

Toisin on kuitenkin vihreä tee -kapseleiden laita. Vihreästä teestä tehdyistä luontaistuotteista voi saada maksavaurion. Niissä on niin paljon niitä aineita.

• Anonyymi

Löysin tämän vanhan keskustelun vihreän teen vaikutuksista maksa-arvoihin (ALAT). Itselläni on nyt kuukausi sitten vaihdettu pois rytmihäiriölääkitys, jonka epäiltiin nostaneen maksa-arvot (ALAT > 100). Alkoholia en nauti lainkaan. Reilun puolen vuoden ajan olen juonut vihreää teetä jätettynän kahvin pois. Haudutan päivittäin kaksi teepussia litran teekannuun ja nautin teen pitkin työpäivää. Juuri tänään sain tietää, että ALAT-arvo on edelleen > 100 vaikka lääkityksen pois jättämisestä on siis kuukausi. Aloin nyt itse epäilemään, että liekö kohonneiden maksa-arvojen syynä edes tuo lääke vaiko vihreä tee! Kokeilen nyt tietenkin jättää teenkin pois ja katson miten tämä vaikuttaa maksa-arvoihin. Himskatti, jos lääkitys vaihdettiin turhaan ja maksa-arvojen syynä olikin vihreä tee! Lääkärit eivät tietenkään teen juonnistä kyselleet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      88
      3638
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1939
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1763
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1632
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1473
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1468
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      98
      1443
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1392
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1324
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1277
    Aihe