En nyt tiedä onko ollenkaan oikea paikka kirjoittaa mutta johonkin pakko purkaa tätä olotilaa. Olen tavannut aivan ihanan miehen joka on vienyt kyllä jo kokonaan tämän tytön sydämen. Mies on kohtelias, rauhallinen ja ystävällinen. Hän on kotoisin Algeriasta.
Mietinkin nyt tässä että millaisia ihmisiä algerialaiset ovat? Huomasin että täälläkin on kirjoitellut ihmisiä joilla on Algeriasta mies. Koskaan ennen en ole ulkomaalaisen kanssa seurustellut joten olen aloittanut ihan "tyhjältä pöydältä". Hävettää myöntää mutta en tiedä Algeriasta maana mitään, saatika ihmisistä.
Mies ainakin vaikuttaa erittäin tutustumisen arvoiselta ja olen korviani myöten ihastunut.
Nyt viedään sydäntä
24
3840
Vastaukset
- valtio
Algeriasta en paljon tiedä, mutta paljon siellä tapetaan. Ovatko pakolaisina tänne tulleita, epäilen.
Muslimivaltio, puhuvat kait ranskaa aika paljon ja uskonnollisia selkkauksia siel kait myös aika paljon.
Tost muslimiudesta sanoisin, että ota siitä selvää. Mun mies on muualta ja ns. länsimainen muslimi, joka ei noudata uskontoaan, juo kaljaa, mutta muuttui pojan synnyttyä kauheen kontrolloivaksi. En esim saisi puhua lapselleni suomea tai opettaa mitään suomalaisuudesta tai suomalaisesta kulttuurista, vaikka kait nyt monikulttuurisen perheen lapsella on yhtäläiset oikeudet molempien vanhempien kulttuuriin!
Muutenkin aika kova valehteleen ja pettämään, mitä nyt muslimeja olen muitakin tiennyt ja tuntenut, niin näkyy olevan aika yleistä kansalaisuuteen katsomatta. Meillä eroa pukkaa, mutta ehkä siellä voi joku "normaalikin" olla joukossa, epäilen kyllä. - entinen Ranskan
siirtomaa, köyhä ja levoton, ja sieltä kuten muistakin Pohjois-Afrikan maista pyrkii väkeä sankoin joukoin tänne hyvinvointivaltioihin.
Suosittelen, että ottaisit selvää miehen motiiveista. Aika monet tänne tulleet yrittävät keinolla millä hyvänsä saada pysyvän oleskeluluvan, ja avioliitto on yksi sellainen keino. Siinä kun neljä vuotta jaksaa lusia, on paperi kourassa, voi erota ja hakea vaimon kotimaasta.
En tosiaankaan väitä enkä toivo, että miehesi on näitä tyyppejä, mutta asia kannattaa tarkistaa. Annan tämän hyvänä, kaiken nähneen neuvona, koska kerran et näistä asioista paljoa tiedä.
Älä anna/lainaa hänelle rahaa, älä hankkiudu raskaaksi äläkä särje sydäntäsi ennen kuin tiedät, millä asioilla heppu liikkuu.
Siis: onko hänellä oleskelulupa ja kuinka pitkäksi aikaa? Onko hän töissä? Opiskeleeko? Mitä täällä tekee? Onko kotimaassa vaimo/morsian odottamassa? Entä lapsia? Onko täällä Suomessa muita naisia kierroksessa (usein on)? Miten hän suhtautuu siihen, että olet eri mieltä hänen kanssaan, tapaat omia kavereitasi, esittelet hänelle omia tuttaviasi?
Pää kylmänä vaikka sydän roihuaisi!- excuse moi
´´Algeria on köyhä ja levoton´´ Algeria on ainakin 10 kertaa varakkaampi maa kuin suomi :DD
- äläusko
Just! ensin naiseen suhtaudutaan kuin prinsessaan vaan kun avioon mennään, ja näillä yleensä on kiire, suhde muuttuu. Ja jos lapsia tulee, ole varuillasi, niin paljon lapsia pois kaapataan. Lue ensihuumassasi taakse jääneistä lapsista, Järkyttävää,
- 3213123231
excuse moi kirjoitti:
´´Algeria on köyhä ja levoton´´ Algeria on ainakin 10 kertaa varakkaampi maa kuin suomi :DD
Mitä tarkoitat varakkuudella? Et ainakaan BKT:ta.
- sinne jäi
Olisiko tästä 2-3v aikaa kun lehdet oli täynnä juttuja, joissa Algerialainen isä kaappasi pikku-tyttärensä äidiltään avioeron tullessa.
Vei tytön kotimaahansa eikä yksikään viranomainen voinut asialle mitään.
Algeria on alikehittynyt väkivaltainen maa, jossa naisella ei ole edes ihmisarvoa.
Toinen tarina muutaman vuoden takaa, jossa Algerialainen mies surmasi väkivaltaisesti tyttöystävänsä, piilotti ruumiin, ja omaisten alkaessa kysellä väitti tämän lähteneen Ruotsiin.
Pakeni kotimaahansa, eikä viranomaiset saaneet miestä tuomiolle, vaikka tilanne ruumiin löydyttyä paljastui murhaksi.- pitäisi lähteä Algeriaan !
Vai alikehittynyt maa !!! Nyt lippua ostamaan ja katsomaan. Naiset ovat kuulemma paremmin arvostettuja kuin täällä. Ei niille puhuta alapään sanoilla tai syljetä vieressä yms. Suomessa nainen on vain työjuhta jonka pitäisi keritä joka paikkaan. Algeriassa naiset ovat usein juhlissa ja muutenkin naiset viettävät enemmän yhdessä aikaa. On tietenkin myös työssäkäyviä, mutta heitä arvostetaan eikä kukaan ole taputtelemassa pepulle tai huomauttelemassa jotain sopimatonta.
- [][]
pitäisi lähteä Algeriaan ! kirjoitti:
Vai alikehittynyt maa !!! Nyt lippua ostamaan ja katsomaan. Naiset ovat kuulemma paremmin arvostettuja kuin täällä. Ei niille puhuta alapään sanoilla tai syljetä vieressä yms. Suomessa nainen on vain työjuhta jonka pitäisi keritä joka paikkaan. Algeriassa naiset ovat usein juhlissa ja muutenkin naiset viettävät enemmän yhdessä aikaa. On tietenkin myös työssäkäyviä, mutta heitä arvostetaan eikä kukaan ole taputtelemassa pepulle tai huomauttelemassa jotain sopimatonta.
..ja sitten heräsit..
- stupidooo
Sinuna ottaisin selvää ennenkuin yleistät tuollaista PASKAA :) Oletko koskaan käynyt Algeriassa? Jos olet niin miksi tulit takaisin hyväkuntoisena elävänä/neitsyytenä, vai piilotettiinko ruumiisi ja päästettiin taas vapaaksi? O: mielenkiintoista.. jos yksi tarina kertoo koko algerian alikehittymisyydestä väkivaltaisuudesta että YKSI kuulemasi uutinen tekee koko Algeriasta alikehittyneen väkivaltaisen maan, niin mikä suomi on sitten Algeriaan verrattuna? suomessa satanistit surmasi ystävänsä ja pilkkoi ruumiinosat ja piilotti varastoon jotka löydettiin 2011 keväällä-kesällä, onpas alikehittynyt ja väkivaltainen maa HUHHUH!
- joanna11
Algeria on hyvin kehittynyt kaunismaa jossa on ihan turvallista liikkua. Mielipiteeni Algerialaisista miehistä ovat positiivisia ainakin suurimmista osista. Algerialaiset miehet ovat hyvin komeita ja ahkeria.
- Heppikevonen 16
pitäisi lähteä Algeriaan ! kirjoitti:
"Algeriassa naiset ovat usein juhlissa"
Mitä ihmettä???????????? - mihin verrataan
joanna11 kirjoitti:
Algeria on hyvin kehittynyt kaunismaa jossa on ihan turvallista liikkua. Mielipiteeni Algerialaisista miehistä ovat positiivisia ainakin suurimmista osista. Algerialaiset miehet ovat hyvin komeita ja ahkeria.
Algeria voi olla ihan mukavasti kehittynyt maa, jos vertaa moniin muihin Afrikan valtioihin. Mutta ei ehkä kannata verrata Euroopan valtioihin tai muuhun ihan oikeasti kehittyneeseen maailmaan.
- jarrut päälle
Itse elän avioliitossa muslimimiehen kanssa. Ihanaa on ja lapsiakin. Joitain Algerialaisiakin tunnen vaikkei mieheni sieltä olekaan. Yksi neuvo omista taustoistani huolimatta: Älä anna sydämen juosta järjen edelle. Joukossa on huipputapauksia ja sitten niitä hyväksikäyttäjiä. Niitä huipputapauksia löytyy aika harvoin...Niin kauan kun et ole satavarma kumpaan joukkoon tämä miehesi kuuluu jarrut päälle!!
- algerialaisen vaimo
hei vaan,,, rakastua, se tuntuu hassulta mutta tarkkaile ensin mitkä on miehesi tarkoitukset. onko hän nyt suomessa? katso onko oleskeluluvat ajantasalla ja onko passi miehen matkassa! joukkoon mahtuu jos monenelaista..Itselläni on hyvä mies mutta mutkien kautta ... ei ollu oleskelulupaa suomeen. sillä vaan ettet turhaan kärsi kaikesta mikä tulee eteen. jos kaikki on ok ,,olen onnellinen puolestasi.. moni algerialainen ei juo, olen käynyt tapaamassa sukulaisiani algeriassa ja en voi muuta kuin kehua.en ole huomannut mitään naisen polkemista tai alistamista. Islamissa on sääntöjä kuinka ollaan jos olet muslimi.Itse en ole muslimi vaik mieheni on. enkä pidä pahana niitä sääntöjäkään,,ymmärrän hyvin sen näkökulman.joskus menee yli hilseen...kummankin on hyväksyttävä toistemme kulttuuri.se kuka kaappaa lapsensa ,,tais olla 1% ja useissa maissa tapahtuu näitä.Mutta varaudu siihen kun otat ulkomaalaisen miehen joka on vielä muslimi,,ystävät joita sulla on ..sen jälkeen erottuu jyvät akanoista..luulin ettei rasismi kohdistu minuun ,,mut toisin kävi.En kadu päivääkään avioliittoani,nyt yli 2v. mennyt.puhu ja kysele ,,kysele moneen kertaan samoja asioita,,katso onko hän rehellinen..tuntuu pahalta vakoilla ja udella mut saat itsellesi rauhan sen jälkeen. kaikilla on luurankoja kaapissa mut näissä asioissa sanon ,,mieti ja tutki tarkkaan ensin..kysy vaik koko elämän kaari ,,koulut ja sisarukset..ja kysy kuukauden päästä samat asiat uudestaan.. katso onko tarina sama. onnea teille..inchalla
- .....
Okei, tässä on oma mielipiteeni asiasta.
Ensinnäkin voin todeta ettei mikään näkemäni suhde muslimimiehen ja suomalaisen naisen välillä ole koskaan ollut helppo. Olen itse seurustellut muslimimiehen kanssa, niin myös kaksi parasta kaveriani, sekä monet muut tuttavani. Nämä miehet ovat/olivat kaikki eri ikäisiä, eri maista, eri koulutuksen omaavia ja muutenkin erilaisia keskenään. Mutta siis yhdistävänä tekijänä oli muslimi- ja arabi/kurditausta.
On totta että useat tällaiset miehet yrittävät hyödyntää suomalaisia naisia, saadakseen oleskeluluvan, seksiä tai sitten vain vaimon joka hoitaisi heidän kotitalouttaan. On myös varmaan hyviä tyyppejä sieltä päin maailmaa, mutten ole vielä kertaakaan kuullut mistään onnistuneesta suhteesta suomalaisen ja arabin/kurdin välillä.
Voin käsi sydämellä sanoa etten ole rasisiti, mutta tosiasia on, että heidän käsityksensä seurustelusta, naimisiinmenosta ja sukupuolieroista on niin erilainen meidän käsityksiimme verrattuna että vaatii uskomattomia ponnisteluja jotta suhde onnistuisi.
Yritä pitää mielessä että muslimimiehet ovat hyvin harvoin eläneet samantyyppisissä perhekuvioissa kuin me suomalaiset. He elävät miehet erikseen ja naiset erikseen, ja kun sieltä päin olevat miehet tulevat tänne Suomeen niin he pitävät usein meitä suomalaisnaisia jossain määrin "huorina", tai ainakaan emme ole ihan samanarvoisia kuin heidän maasta olevat naiset.
Olen kuullut sanottavan että kun muslimi/arabimies yrittäää iskeä naista, hän tulkitsee hiljaisuuden kielteisenä vastauksena, "ei":n myöntävänä vastauksena ja "kyllä"-signaalin siten että nainen on lutkamainen. En tiedä onko aina näin, mutta ainakin kaikissa näkemissäni tapauksissa näin on ollut.
Tässä vain yksi esimerkki huomattavista eroavaisuuksista jotka on pakko ottaa huomioon.
Oma exäni näki minussa kaksi puolta: madonnan ja huoran, joko hän palvoi minua (varsinkin alussa) tai sitten käyttäytyi kuin olis omistanut minut, niinkuin huoran tai kodinhoitajan.
Hänellä ei ollut edellytykisä ymmärtää että myös naiset ovat ajattelevia olentoja, vaan oli koko elämänsä ajatellut että naiset ovat objeketeja, joko palvonnan tai käskemisen kohteita. Olen sitä mieltä että se johtuu heidän kulttuuristaan. Se on heillä yhtä syvällä heidän tottumuksissaan kuin meillä sauna, vihta ja olut.
Kaverini ihastui mieheen joka valehteli, ryyppäsi ja löi häntä.
Toinen kaverini hävisi näkymättömiin juuri kun oli tavannut irakilaisen miehen. meillä ei ollut ollut mitään erimielisyyksiä tai kiistoja, mutta yhtäkkiä hän lakkasi vastaamasta kenekään viesteihin tai soittoihin.
Sanon vain, että vaikka arabikulttuurissa on paljon hyvää, ja myös loistoyksilöitä sieltä päin maailmaa ja onnistuneita monikulttuurisia suhteitakin voi olla, niin se mahdollisuus että suhde toimisi on häviävän pieni. Valitettavasti.
Tarkista siltä algerialaiselta hänen perhetaustansa, työhistoriansa, passinsa ja kaikki muut tiedot jotka voivat olla hämärän peitossa. Sitä paitsi älä unohda että korruptoituneista maista tulleet ovat voineet OSTAA passinsa, ja siis ovat voineet merkitä siihen minkä syntymävuoden tahansa.
Ja kannattaa varalta pitää mielessä että vaikka hän suhteen alkuaikoina sanoisikin että kyllä saat viettää joulua jne, niin hän voi ihan hyvin perua sanansa myöhemmin.
Ja KAIKKEIN TÄRKEINTÄ: älä hankkiudu raskaaksi, muuten saatat katua sitä loppuelämäsi (kaverilleni sattui näin).
Ja pidä mielessä, että arabimiehet kokevat kondomin käytön nöyryytyksenä miehisyydelleen , joten hänellä voi olla vaikka mitä tauteja edellisistä suhteistaan.
Tsemppiä vain, ole ylpeä itsestäsi, naiseudestasi ja länsimaalaisesta vapaudestasi! Tasa-arvon edestä on taisteltu, ja olemme sen arvoisia.- älä kansalaisuutta.
Totta on että aina kannattaa pitää järki mukana kun tunteet jyllää täysillä. Mies voi vaikuttaa ihanalta ja kaikinpuolin tutustumisen arvoiselta mutta älä hairahda hetken huumassa mihinkään, mitä tulisit jossain vaiheessa katumaan. Tutustu rauhassa, ota selvää millainen hän on ihmisenä. Sillä niinhän se menee että vaikka Algeria maana olisikin levoton (rauhoittunut paljon menneiden vuosien aikana) niin ei kaikki sieltä tulevat ihmiset ole levottomia, agressiivisia, tmv. Algerialaisista, kuten jokaisesta kansalaisuudesta, löytyy todella ihania ihmisiä kuin myös niitä vähemmän ihania.
Itse olen naimisissa algerialaisen miehen kanssa enkä hetkeäkään ole katunut että hänen kanssaan avioliiton satamaan astuin. Aluksi mietin ja pähkäilin, soudin ja huopasin, en millään halunnut antaa periksi itselleni ja sille tunteelle minkä mies minussa sai aikaan. Mutta monien mutkien kautta annoin kuitenkin ONNEKSI miehelle mahdollisuuden enkä parempaa valintaa olisi voinut elämässäni tehdä.
Parhaimmillaan algerialainen mies on erittäin perhekeskeinen ja huolehtiva. Ei tarvitse miettiä missä mies huitelee, kotia (ja lapsia) hoitaa siinä missä minäkin, kasvattaa lapsia lempeästi mutta jämäkästi, pitää minua vaimona ja lastemme äitinä arvossa, on hyvä mies juuri meille. Mutta taas pahimmillaan; tiedän tapauksia joita en voi sietää silmissäni(algerialaisia miehiä siis)ja voin sanoa että voi sitä naisparkaa joka näiden miesten tielle eksyy. Häikäilemättömiä ihmisiä joille nainen on vain käyttötavaraa, juoruilevat kuin pahimmatkin ämmät ja siinä samalla yrittävät saada kaikki muutkin miehet mukaan porukkaansa. Veret kuohahtaa kun edes ajattelen tämän kaltaisia tyyppejä. Mutta jokainen on omanlaisensa; eihän se todellakaan tarkoita sitä että jos yksi algerialainen tekee ikävästi naista kohtaan että jokainen tekee. Kuten myös jos esim. yksi suomalainen mies ryyppää päivästä toiseen, ei se tee kaikista suomalaisista miehistä viinamäen miehiä.
Joten tutustele, katsele, mietiskele. Anna itsellesi aikaa ja ennen kaikkea; pidä järki kädessä. Jos sinulla oikein hyvä tuuri on käynyt, olet saattanut törmätä elämäsi rakkauteen. Jos taas ei; ei muuta kuin rinta rottingilla eteenpäin ja uusia tuulia kohti. :) Onnea!
- .....
Kun suomalaisen nainen tutustuu muslimimieheen, on kaksi hyvää periaatetta joiden mukaan toimia:
1. Yritä tutustua mieheen miettimättä hänen kansalaisuuttaan: mieti onko hän luotettava, rehellinen, viihdyttekö yhdessä jne. Eli yritä arvioida suhdettanne samalla tavalla kuin jos olisi suomalaisesta miehestä kysymys. Ota selvää millainen hän on yksilönä ja ihmisenä.
2. Muista kuitenkin että olette eri kulttuureista, ja seuraukset voivat olla joskus ylitsepääsemättömät. Teillä voi olla eri tapa kommunikoida, ja väärinkäsitykset eivät välttämättä ratkea ekalla yrityksellä, eivät aina sadanellakaan.
Aikuisena ihmisenä täytyy arvioida kokonaisuutta ja olla rehellinen itselleen. Muista myös ettei ruoho ole vihreämpää aidan tuolla puolen, vain sen takia että suomalaiset oavt joskus juroja ja töykeitä, se ei tarkoita että esim arabimaiden kulttuuri tuottaisi sen mukavempia ihmisiä. He voivat olla toisen laisia, mutta jokaisessa kulttuurissa löytyy kääntöpuoli.
Olen valitettavasti tavannut liian usein suomalaisia naisia jotka yrittävät paeta omasta kulttuuripiiristään alkamalla seurustelemaan arabi/muslimimiehen kanssa, kun kokevat ettei suomalaisella kulttuurilla ole mitään tarjottavaa heille.
Usein näissä tapauksissa on kyse naisista jotka ovat taloudellisella, sosiaalisella tai muulla tavalla syrjäytyneitä. Jos elämä Suomessa on vaikeaa - ei ole ystäviä, tai kokee olevansa ulkopuolinen - tällaiset naiset yrittävät saada lohtua arabimiehen vuolaista romanttisista vuodatuksista, kohteliaasta, suomalaisesta poikkeavasta käytöksestä tms.
Kaikki suomalaiset naiset joiden olen nähnyt seurustelevan tällaisten miesten kanssa (huom. nämä naiset ovat olleet kavereitani tai muuten tuttuja, ei kadulla vastaan tulevia), ovat olleet yksinäisiä, tyytymättömiä itseensä tai elämäänsä, aina jollain tavalla eksyneitä elämän polulla. Kaipa silloin tuntuu hyvältä kun joku hyvin epäsuomalaisella tavalla hellii, puhuu romanttisesti jne (nimim. kokemusta on).
Kannatta miettiä palveleeko se todella omia tarpeita.
Minä olen joskus antautunut suhteeseen muslimin kanssa, mutta se ei auttanut todelliseen ongelmaan: itsetuntoni heikkouteen, vaikka olikin mukavaa kun joku oli koko ajan huomioimassa minut. Olen sen jälkeen tehnyt toisenlaisia valintoja, ja tullut siihen tulokseen että itsetunto voi nousta huimasti kun alkaa arvostaa omaa taustaansa, omaa kulttuuriperintöään ja omia kykyjään ja ottaa huomioon todelliset tarpeensa.
Sen jälkeen en ole kokenut muslimimiehen kanssa seurustelua houkuttelevaksi vaihtoehdoksi. Se tuntuu liian yksikertaistetulta ja kaukaa haetulta ratkaisulta. Samanlaisia tarinoita löytyy lähipiiristäni useita. - ,,,
Olen seurustellut useiden ulkomaalaisten ja erilaisen taustan omaavien miesten kanssa ja lopulta päätynyt eteläamerikkalaiseen. Minusta on aivan turha ottaa stressiä kulttuurista tms. Ennen mitään kummempia sitoumuksia kannattaa tehdä ihan rauhassa tuttavuutta ja tutustua tähän mieheen.
Jos sinulta pyydetään sitoutumista, kieltäydy kohteliaasti, kunnes olet varma asiasta. Keskustele miehen kanssa kaikista aiheista maan ja taivaan välillä. Kukaan ei pysty valehtelemaan uskottavasti jatkuvasti ja pinnan alta paljastuu se arkinen minä. Aivan kuten suomalaistenkin kanssa. Käytä rauhassa aikaa tutustumiseen, jotta ensihuuma haihtuu ja arki astuu kehiin.
Sillä mitä muut ajattelevat suhteestanne, ei ole merkitystä, mutta ystävien varoitukset kannattaa ehkä ottaa tosissaan, jos he kaikki sanovat samaa. He eivät ole rakkauden sokaisemia...
Jos olisin uskonut, että kaikki lattari miehet ovat machoja, uskottomia ja haluavat vain pamauttaa eukkonsa paksuksi, niin en olisi löytänyt tätä helmeä, jonka kanssa nyt jaan elämäni... - varovainen...
mulle kävi huonosti 2 eri miehen kans, toinen algeriasta toinen pakistanista.
alussa ekan kanssa ok jao lin rakastunut.., asuttiin viel länsimaassa! hänel oli jenkkikansalaisuus lisäksi.
SILTI oli hankala ja en saanu lopulta poistua kotoa. olis halunnut että mutkin ympärileikataan! lopulta oli yhtä helvettiä ja soitti 44 kertaa pvässä!!
kaverini oli egyptiläisen kans monta vuotta ja tämä mies kans toivo että ko saksalaistyttö olis ympärileikattu.
Ole varovainen ettei käy niinkun mulle!
alussa mullekin, voi miten oltiin kohteliaita ja gentlemanneja, mutta sitten...
älä mene avioon, älä hankkiudu raskaaksi, ole todella,todella varovainen. mä oon nähny monta erittäin surullista tarinaa. ja itsekin ollut sydämeni menettäneenä.
t. Marjaana- varottavaa
viestiä.
samaan yhdyn minäkin.
enemmän ja vähemmän viimeiset 18 vuotta pyörinyt ulkkisporukoissa, ensin yhden tyttöystävänä ja tietämättäni toisena naisena, toisen kerran vaimona ja taas tietämättäni toisena naisena, nyt sinkkuna. näiden miesten käytös ei muutu, vaikka asema olisi mikä. hävyttömästi isketään naisia, vaikka oman vaimon kaveri istuisi samassa pöydässä.
itse olen todella tyytyväinen , että eroon pääsin. vähän kuin 7-päivää-lehteä lukien katson exieni nykyisiä suhteita. sama upposi minuun. viattomuus, ystävällisyys, avoimuus, anteliaisuus, rehellisyys. eihän niin hyvää miestä voinut olla! -eikä ollutkaan..
yksi lapsi on. - yäö
varottavaa kirjoitti:
viestiä.
samaan yhdyn minäkin.
enemmän ja vähemmän viimeiset 18 vuotta pyörinyt ulkkisporukoissa, ensin yhden tyttöystävänä ja tietämättäni toisena naisena, toisen kerran vaimona ja taas tietämättäni toisena naisena, nyt sinkkuna. näiden miesten käytös ei muutu, vaikka asema olisi mikä. hävyttömästi isketään naisia, vaikka oman vaimon kaveri istuisi samassa pöydässä.
itse olen todella tyytyväinen , että eroon pääsin. vähän kuin 7-päivää-lehteä lukien katson exieni nykyisiä suhteita. sama upposi minuun. viattomuus, ystävällisyys, avoimuus, anteliaisuus, rehellisyys. eihän niin hyvää miestä voinut olla! -eikä ollutkaan..
yksi lapsi on.Toivon todella että nuoret tytöt lukevat tätä palstaa sydän avoimena ja noukkivat varoituksen sanat talteen. Esim. arabimaissa vaimoa odotetaan kauankin ja häntä odotetaan hartaasti ja selibaatissa ja varoja kerätään yhteistä kotia varten.
Täällä suomessa he näkevät naiset vapaina tekemään mitä lystää, neitsyys ei ole kenellekään kunnia-asia. Kyllä mies suhtautuu pohjimmiltaan kuin yleiseen naiseen silloin ja tämä kohtelu paljastuu usein suhteen jatkuessa...
Tiedän vain yhden suomalais-arabi avioliiton joka on kestänyt yli 10 v, tosin nainen on hiljainen hissu joka on näköjään onnellinen saadessaan palvella kotona perhettään. En ole hänen koskaan kuullut esittävän mielipidettä mistään.
Uskoisin että ovat tyytyväisiä liitossaan
- ovat ihania !
Olen ollut algerialaisen kanssa naimisissa kohta 17 vuotta enkä voi valittaa mistään. Mies osallistuu kotitöihin:siivoaa, tiskaa, tekee ruokaa mielellään, osallistuu lasten kasvatukseen. Mikä parasta ei käytä alkoholia eikä juokse yöllä viihteellä. Sillä en itse tee niin enkä haluaisi miehenikään tekevän. Olen käynyt Algeriassa kuusi kertaa ja kyllä algerialaiset ovat ihania ihmisiä, aina valmiina auttamaan, iloisia ja antavat vähästäänkin. Suhde ei toimi silloin jos nainen haluaa lähteä ryyppäämään tai vain naisten kesken viihteelle. Mies voi yrittää kestää vähän aikaa, mutta jossain vaiheessa räjähtää varmasti... Algerialainen mies on lojaali vaimoaan kohtaan mutta naisen täytyy myös kunnioittaa miestään eikä tehdä mitään typeriä temppuja. Eli jos haluat mennä ja viillettää niin algerialainen mies ei ole sinulle. Suomeksi sanottuna algerialainen mies ottaa suhteen vakavasti, odottaa tätä myös naiselta. Suomessa on myös joitain katkerotuneita algerialaismiehiä, joiden elämästä ei tule enää oikein mitään, he eivät ole sopivia parisuhteeseen. Heillä on ollut unelma hyvästä työpaikasta, PAREMMASTA ELÄMÄSTÄ, mutta Suomessa se ei ole ollutkaan niin helppoa ja sukulaisiakin pitäisi joskus kotimaassa auttaa.Mutta Algeriassa asuvat algerialaisia parhaimmillaan !!!
- amm
itse olen ollut kohta 10v. naimisissa algerialaisen miehen kanssa. yhteiseloon mahtuu niin ylä kuin alamäkiäkin. Isona plussana kuitenkin on ettei mies lyö eikä ryyppää. enkä liioin pelkää, että mieheni pettäisi. Meillä on viisi vuotias tytär, joka on käynyt kahdestaan isänsä kanssa Algeriassa ja tulivat jopa takaisin, vaikka osa sukulaisistani pelkäsi päinvastaista.
Avioliittomme on kestänyt osittain sen takia, etten ole suuremmin viehättynyt baarielämästä. En usko, että monikaan muslimimies kauan katselee jos vaimo huitelee baareissa.
Olisi kiva vaihtaa meiliä naisten kanssa, jotka ovat naimisissa algerialaisen kanssa, ja joskus ehkä tavatakin. kirjoitelkaa osoitteeseen [email protected]- täytyy..
nostaa hattua algerialaiselle miehelleni siitä ettei hän ryyppää tai ramppaa baareissa. Ja koskaan ei tartte pelätä että josko mies nyrkkinsä kohottaisi.
Hieno aviomies ja rakastava isä lapsilleen. Ehkä hieman tiukempi kasvattaja on lapsille kuin minä mutta positiivista vain. Hänen ei tarvitse kuin kerran asiasta SANOA (Huom! Siis vain sanoa!) ja lapset tottelee. Kun minä taas saan HUUTAA pää punaisena eikä siltikään mitään vaikutusta.. saatika sitten jos tavallisella äänellä sanoisin. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818