Hei, Olisko kellään tietoa, missä vika kun mondeo (1.8 i) ei lähde käyntii. Starttaa vain, ei haise bensalle. Hyytyi pakkaseen ja sen jälkeen vaikka lämpimässä tallissa ollut n.12 t. ei käymään. Bensapumppu naksahtaa kun vääntää virta-avainta jota se ei mielestäni ennen ole tehnyt. Voisko vika olla bensapumpussa. Kiitos jo kauheesti sinulle joka vaivaudut auttamaan. Kiitos ja odottelen vastausta.
Mondeo -98
14
3012
Vastaukset
- sentään
pyöriikö se edes... kannattaisko viedä korjaamolle.
- akku ekana
itsellekin hyytyi pari viikko sitten -98 mondeo.
Vaihdoin uuden akun ja "a vot" nyt pelaa. - Pump
Taitaa auton käsikirjassakin lukea, että bensapumppu pitää ääntä (hurisee sekunnin verran) heti virran kytkemisen jälkeen. Siispä pumpun pitäisi olla ok, jos ääni kuuluu.
- nyt vaan
se akku ensin..taatusti sökö ...
Tai pyydä esim kaverilta virtaa ja katso lähteekö sillä lailla..- testasin..
..lisävirralla mutta vain pyöritti eikä yrittänytkään käymään.. bensiinikään ei haissut ?? vaikka mitä teki
- Nimetön
Oli minulla tukossa, teki samat oireet. Sijaitsee auton alla oikealla takapenkin kohdalla.
- ei käymään ...
...vaikka laitoin kahteen sylinteriin suoraan bensaa hieman tulpanrei-istä.. niin olisi ehkä pitänyt hörähtää ? Huomasin itsekkin että vararenkaan kohdalla auton alla on ilmeisesti jokin suodatin (musta laatikko) johon menee bensiini putket. Lähtikö autosi ollenkaan käymään ja voinko jotenki testata itse onko suodatin tukossa, esim. liittämällä putket suoraan toisiinsa ?
- se suodatin
ei käymään ... kirjoitti:
...vaikka laitoin kahteen sylinteriin suoraan bensaa hieman tulpanrei-istä.. niin olisi ehkä pitänyt hörähtää ? Huomasin itsekkin että vararenkaan kohdalla auton alla on ilmeisesti jokin suodatin (musta laatikko) johon menee bensiini putket. Lähtikö autosi ollenkaan käymään ja voinko jotenki testata itse onko suodatin tukossa, esim. liittämällä putket suoraan toisiinsa ?
Jossei ole ennen vaihdettu voi olla jäätynyt vesi meinaan siellä.
Kannattaa vaihtaa. - Nimetön
ei käymään ... kirjoitti:
Bensatankin alla EI ole suodatin, vaan polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän hiilisäiliö, älä ala sitä purkamaan. Bensasuodatin on pelkääjänpuolen istuimen kohdalla takarenkaasta n 30 cm eteenpäin. Se on lieriömäinen n 10 cm halkaisijaltaan ja siihen tulee yksi letku ja toisesta päästä lähtee toinen. Oli autossasi mikä vika tahansa, vaihda suodatin joka syksy.
- Mondeo-98..
sulla ei ole bensaa tankissa. Jerry käteen 20l bensaa huoltamolta 1l jäänestoainetta. Ensin jäänesto tankkiin, bensat päälle ja alat starttailla, kyllä kohta haisee bensa ja käy. Sitten tankki täyteen ja pidä se pakkasilla vähän täydempänä.
- oli bensiiniä..
No tankissa kyllä on ainetta. Hieman alle puoltankkii. Jääestoakin laitoin ennenkuin yrittelin startata.
- suosittelen..
oli bensiiniä.. kirjoitti:
No tankissa kyllä on ainetta. Hieman alle puoltankkii. Jääestoakin laitoin ennenkuin yrittelin startata.
vaihtamaan akun tai edes kokeilemaan kaverin auton kanssa kaapeleilla.
nimimerkki "juuri akun uusinut" ja nyt hyrrää... - kokeiltiin lisävirtaa
suosittelen.. kirjoitti:
vaihtamaan akun tai edes kokeilemaan kaverin auton kanssa kaapeleilla.
nimimerkki "juuri akun uusinut" ja nyt hyrrää...eli toisesta autosta lisävirralla niin ei muutakuin pyöritti vain eikä muuta. Tilasin huoltoajan ja ilmoitan tässä palstalla sitten mikä oli vika. Kiitos kauheesti kaikille jotka olivat avuksi !!!
- koistinen68
kokeile keskuslukistusta jos sulla on ajonestojärjestelmä.
ainakin jotkut ooppelit käynnistyy kun painaa kaukosäätimestä 6kertaa ovet lukkoon ja auki.
ohittaa kait sen järjestelmän kerran mene ja tiedä mut toimii ooppelissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815