Naapurini kuorsaa!

Raili.A-P

Hei nimeni on Raili ja olen 57-vuotias leskeksi jäänyt leskirouva Helsingistä (Torkkelinmäki tarkemmin sanottuna, kaunista aluetta ja kivitaloja, jotkut sanovat asuntojen väliset seinät sotien jälkeen kanan jätöksistä ja heinistä koostettuja kun ollut pulaa, itse väittäisin tiili-runkoiset väliseinät!) ja kärsin unettomuudesta. Tästä asiasta jo kirjoitinkin toiselle palstalle ja kyselin konjakki-asiaa. Vielä ei vastausta tullut mutta päätin Hennessy ei toimi, ei toimi imovane, kokeilin kuumaa maitoa. Ei toimi vieläkään!

Kirjoitan asiasta jota en aiemmin ymmärtänyt mutta nyt kun yön olen täällä yksinäisessä asunnossa (ei ole enää kissaa kun kissani Töpö kuoli munuaisvaivaaan, kyllä yritettiin hoitaa, huono oli tulos!) valvonut ja ostoskanavaa katsellut. Nimittäin herkkänä luonnonihmisenä korvani ovat vielä hyvässä kunnossa vaikka jumputusta kadulla iltaisin usein kuuluu (nuoriso soittaa jytää!) ja olen huomannut että naapurini kuorsaa erittäin voimakkaasti.

Mitä voin tehdä tälle asialle? Voin kertoa teille äänen voimakkuus on valtava ja kuuluu ohuiden seinien läpi (on sitten tiiltä tai tätä kanan jätöstä?) ja väitän uniapneaa on ilmassa eli naapurini ehkä jopa terveysriskin kourissa?

Miten voi kohteliaalla tavalla huomauttaa naapurille (ei läheinen naapuri mutta asunut seinän takana kaksi vuotta!) vaarassa on hän ja myös ääni on valtava? Laitanko lapun postiluukusta anonyymisti (=nimetön, ettei tunnista) vai soitanko ovikelloa ja kysyn ja mainitsen? Ongelma on suuri koska jos oma unettomuus ongelmani ei tästä ratkoa ja vaikka korvatulpat voinkin hankkia ongelman ratkomiseksi, jää vaivaamaan tämä naapurin huono tola?!

Pyydän apua tähän vakavaan ongelmaan? En ole asiasta vielä Liisalle puhunut (alakerran naapuri, hyvä ystäväni jo vuosien takaa ja lisäksi sosiaali ja terveysalan ihminen, painotus sosiaali-alalla) tai Annikille. Kertulla edelleen mies hukassa, hänellä jo liikaa vaivaa ja huolta!?

Miten lähestyä kuorsaavaa naapuria tämä siis kysymykseni!

Kiitos kaikista rakentavista (ei haukkumisia sisältävistä!) vastauksista!

Ystävällisin terveisin Raili!

2

1089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstoille näitä

      satujuttujasi? Olet sitten ottanut uuden nimimerkin...tätä samaa toisessa "paketissa", tähän olemmekin jo aiemmin voineet tutustua...

    • eevane

      kuuluu,jos alkaa kuuntelemaan.Itse en menis missään nimessä sanomaan naapurilleni,asiasta jolle hän ei voi mitään.Jos haluat sodan pystyyn ,niin siitä vaan.
      Mieheni kärsi myös uniapneasta,ei ollut hänelläkään helppoa,koska aina päivällä väsytti.Jos menet sanomaan naapurillesi,hän ei varmaan enää uskalla nukkua ollenkaan....no sittehän teitä olis kaksi unetonta..vitsi.vitsi....
      Yksin minäkin nykyään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe