Pakkaset vaan paukkuu...ei juma..eihän tätä jaksa ihan selvistäpäin katella...eiköhän kuulkaas juoda kaikki tämä päivä kuumaa rommia ja lämpimiksemme höpistään täällä palstalla mukavia asioita!Löytyykö kannattajia??Ja hei,ei tarvi sit nipottaa mitään, jookos?
Kuumaa rommia
44
1713
Vastaukset
- vapaapäivä
lähteä hiihtolenkille, sitten koiran kanssa kävelylenkille ja päiväkahvin jälkeen saunaan ja avantoon ...
- MalluTäti
No sen avannon jälkeen kuuma rommi tekis varmaan gutaa??!!Meikäläisestä ei ole avantoon menijäksi, nostan olematonta hattuani sulle, jos siihen pystyt :)
- Ville setä
MalluTäti kirjoitti:
No sen avannon jälkeen kuuma rommi tekis varmaan gutaa??!!Meikäläisestä ei ole avantoon menijäksi, nostan olematonta hattuani sulle, jos siihen pystyt :)
Aamuvirkkuna ollut kuuman bagardilasin ääressä.
- ajoissa alettava
Ville setä kirjoitti:
Parhaat pakkaset ne aamuyöstä ja kuuma rommi pätevä aamun avaus klo 4. Ei hullumpi se sanonta, että varhainen matokin kanan löytää - vai miten se nyt menikään. Lauhtuvaa luvassa, että kiirettä nyt vain pidettävä!
- MalluTäti
Ville setä kirjoitti:
Täti on aina aamuvirkkuna, lasin kanssa - ja ilman!!
- Ville setä
MalluTäti kirjoitti:
Täti on aina aamuvirkkuna, lasin kanssa - ja ilman!!
Pari litraa juomatonta rommia.:)
Nyt olis kyllä tarpeen,setä kävi tässä välillä Seferiina tätin luona.
Ulkona oli peijakkaan kylmä,ihan kilkuttimiin kävi,;) - MalluTäti
Ville setä kirjoitti:
Pari litraa juomatonta rommia.:)
Nyt olis kyllä tarpeen,setä kävi tässä välillä Seferiina tätin luona.
Ulkona oli peijakkaan kylmä,ihan kilkuttimiin kävi,;)Setän kannattaa pistää villahousut jalkaan, ettei kilkuttimet palellu ;) Ja sisäistä lämpöä siitä rommista..eiks niin??
- Ville setä
MalluTäti kirjoitti:
Setän kannattaa pistää villahousut jalkaan, ettei kilkuttimet palellu ;) Ja sisäistä lämpöä siitä rommista..eiks niin??
Setän vaan nyt täytyy tulla toimeen ilman rommia;)
Iso suku,monen tädin luona vielä tänään pitää käydä:)
Tarkistamassa jottei vene jäädy:))
Ettii kuumeisesti nyt niitä villahousuja ulkoiseksi lämmikkeeksi;))
- siellä?"
Kannatetaan! Ehdottomasti!
Sinä oot minun makuuni! Unohdetaan nuo Kurosesta raivoavat pöntöt ja otetaan kuppia!
Olkoon yhteinen mottomme:Nipottajat Helvettiin!!- MalluTäti
Jep, mottomme on erittäin hyvä ;)) Nyt täytyy myöntää,etten ole vielä Alkosta sitä rommia ehtinyt hakemaan,mutta eihän tuo kellokaan ole kuin vähän yli 10!!!!Tässä ehtii päivän mittaan ottamaan monta kuppia.....
- ollaan?"
MalluTäti kirjoitti:
Jep, mottomme on erittäin hyvä ;)) Nyt täytyy myöntää,etten ole vielä Alkosta sitä rommia ehtinyt hakemaan,mutta eihän tuo kellokaan ole kuin vähän yli 10!!!!Tässä ehtii päivän mittaan ottamaan monta kuppia.....
Voisin kipaista puolestasi Asialla!Laitahan verkkopankki pyyntiin!
- MalluTäti
ollaan?" kirjoitti:
Voisin kipaista puolestasi Asialla!Laitahan verkkopankki pyyntiin!
Sattui äsken moka tuolla kaupassa. Päätin,etten haekaan sitä rommia,vaan ihan mäyris kamaa..no,olin nostamassa mäyristä kärryyn S-marketissa,niin jotenkin se vaan lipes kädestä ja tippui lattialle särkien osan pulloista!!Ja multa pääsi ihan spontaanisti "voi vittu" !!!!Vanhat tädit nakkelivat niskojaan,mutta so what!!!Kyl mua kuiteski vähän nolotti,kun myyjä tuli sen sotkun siitä sit korjaamaan!!!Oliskohan sittenkin pitänyt mennä sinne Alkoon....
- Ville setä
MalluTäti kirjoitti:
Sattui äsken moka tuolla kaupassa. Päätin,etten haekaan sitä rommia,vaan ihan mäyris kamaa..no,olin nostamassa mäyristä kärryyn S-marketissa,niin jotenkin se vaan lipes kädestä ja tippui lattialle särkien osan pulloista!!Ja multa pääsi ihan spontaanisti "voi vittu" !!!!Vanhat tädit nakkelivat niskojaan,mutta so what!!!Kyl mua kuiteski vähän nolotti,kun myyjä tuli sen sotkun siitä sit korjaamaan!!!Oliskohan sittenkin pitänyt mennä sinne Alkoon....
Setän apuun,setällä on kokemusta tätien auttamisessa.
Kauppa reissut sujuvat mallikkaasti ilman vahinkoja:)) - RiittaTörpöttelijä
MalluTäti kirjoitti:
pudottanut 12 pulloo rommii, sehän parempi, pilli mukaan ja sanot että voit auttaa siivoomisessa. ;)
- vauhdissa
Ville setä kirjoitti:
Setän apuun,setällä on kokemusta tätien auttamisessa.
Kauppa reissut sujuvat mallikkaasti ilman vahinkoja:))Ja nopeasti, jopa niinkin vaudilla, että olen marssinut ohi!
- Ville setä
vauhdissa kirjoitti:
Ja nopeasti, jopa niinkin vaudilla, että olen marssinut ohi!
Et ole vielä tarvinnut mittariauto korttia.
- täällä napsut konjakkii
meinasin ottaa ja otan myös,kävin pikkusen koirani kanssa lenkillä ja nyt olo raukee.
Sit olen niiiin iloinen kun tyttäremme sai uuden munuaisen ,,,,,,joku ihana ihminen on tehnyt elin testamentin joten lämmin ajatus hänen sielulleen.
itse olen tehnyt testamentin jos sattuis sellainen minun kohdalle.
Nautitaan elämästä kun kaikki on hyvin.
IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE. - Pakkasukko
Täällä sitä kannustetaan alkon juomien käyttöä. Kuitenkin niiden vaikutuksesta moni joutuu räyhäämisen takia putkaan ja perheissä tapahtuu jopa murhiakin.
Eiköhän ole turvallisinta pysyä selvin päin ja juoda kahvia tai kaakaota vaan lämpimikseen?
Ainakin kirosanojen käyttö näkyy alkavan jo heti pelkästä kännäämisen ajatuksesta.- tähti
Nukkuvaa karhua ei pidä herättää! Hssss!
- Anskuliini
tämän aloituksen, mutta en voinut liittyä seuraan kun piti työt ensiksi hoitaa alta pois.
Nyt on sitten lihakeittolihat kiehumassa, vaihdettu verkkarit jalkaan, mutta peijooni vieköön rommia ei oo.
Sopisko että juon kuumaa kahvia?- Akaton mies
Totta kai sopii ja on paree vaihtoehto ku konjakki pullo. Kyllähä sitä täs aika kuluus mutta ku pitää ennättää tuonne pajahan ja työnlaitahan. Aamu puolikuurelta jo siellä oliin ja ilta kuutehen asti. Sitte ku pesulla käy ja jotaan syö niin kello onki jo sitte likillä iltakahareksaa. Ei täs enää taharo "runoratsu" lähtiä millään oikeen laukkaamahan, sen verran väsyttää päivän ahkeroonti. Vaikka kaikki te ootta kyllä kivoja ja mukaavaa oliis toimitella.
terv. minä ja pieni varhaanen Tiitu. - Anskuliini
Akaton mies kirjoitti:
Totta kai sopii ja on paree vaihtoehto ku konjakki pullo. Kyllähä sitä täs aika kuluus mutta ku pitää ennättää tuonne pajahan ja työnlaitahan. Aamu puolikuurelta jo siellä oliin ja ilta kuutehen asti. Sitte ku pesulla käy ja jotaan syö niin kello onki jo sitte likillä iltakahareksaa. Ei täs enää taharo "runoratsu" lähtiä millään oikeen laukkaamahan, sen verran väsyttää päivän ahkeroonti. Vaikka kaikki te ootta kyllä kivoja ja mukaavaa oliis toimitella.
terv. minä ja pieni varhaanen Tiitu.Niin se tahtoo olla ettei näin perjantai-iltaisin jaksa enää mitään ajatella, saatikka kotiaskareita tehdä.
Huomenna on uusi aamu ja mulla on aina silloin kun saan olla kotona siivous ja pyykkipäivä.
Soitin isälle ja toivottelin hyvää yötä, kaipasi mua jalkoja rasvaamaan, lupasin talvilomallani rasvata jalat joka ilta. Voi, että mulla on ikävä isääni. - Akaton mies
Anskuliini kirjoitti:
Niin se tahtoo olla ettei näin perjantai-iltaisin jaksa enää mitään ajatella, saatikka kotiaskareita tehdä.
Huomenna on uusi aamu ja mulla on aina silloin kun saan olla kotona siivous ja pyykkipäivä.
Soitin isälle ja toivottelin hyvää yötä, kaipasi mua jalkoja rasvaamaan, lupasin talvilomallani rasvata jalat joka ilta. Voi, että mulla on ikävä isääni.Soon tällaasta, viikon mittahan sitä saa olla välihin kelekkana ja rekenä ja ku ikää tuloo lämpöönen takan reunuus tuntuu aina vaan mukavammalta. Soon kans justihin ku naisväillä on sitte nua kotiaskarehet siinä työpäivän päätteeksi. Miehet ottaa heleposti leheren kourahan ja orottaa valamista ruokaa. Itte ku oon tällaanen yksin eläjä niin se ei oo tua ruokaalu justihin niin minuutileen, syön silloon ku ennätän ja on näläkä. Muutoon tämä mun ja Tiitu pikkuusen elämä on sellaasta rauhallista tasaasta menoa, pitkin kevät-talavia. Minulla liioon isä elää ja alakaa olemahan ihan miehen ikäänen, 87 vuotias. Kovasti tärkiä isä liioon minulle on. Palijon on puhumista kummallaki aina ku rookatahan. Välihin ajetahan muistoos jäämerentie Rovaniemeltä Liinahamarihin, isä on kans vanhoja automiehiä, ikäsä ollu tienpäällä. Joskus kattotahan yhyrees vanhoja valokuvia ja muistellahan menneetä päiviä. Ihan niinkuun runon tekijä kirijoottaa, " laittoi päivät pääksytysten, niin paremmat kuin pahemmat. Päällimäisiksi paremmat"
- klo 7.50
Lähdin töihin ja klo 20.00 palasin. Nyt lämpiää sauna sen päälle yksi toti ja sitten nukkumaan. Ei ehdi päivällä toteja keittelemään, kun pitää ja saa käydä töissä.....onneksi sentään :))
Huomenna hiihtämään.......
T:Nainen - Pirre*
puuttuu vain se rommi :/
Kuuma tee saa riittää, ja nousen vaikka uunin pankolle jos en muuten tarkene :)
Ps. teill on varmaan jo lämmin, koko päivän olette sitä rommia naukkailleet, vai?- Anskuliini
taitaa olla jo niin makkurassa ettei näppäimiltä kirjaimia löydy.
- Kalle eno
Anskuliini kirjoitti:
Ville on varmaan vielä duunissa.
- jartsev
Anskuliini kirjoitti:
Otin mä paukun jägermeisterii senjälkeen kun tulin töistä mut en mä läheskään "makkurissa" ole. On niin flunssainen olo. Ehkä auttoi kun ei nyt enää aivan niin yhtenään aivastuta. Se tuo likööri on kuin yskänlääkettä.
- Akaton mies
Anskuliini kirjoitti:
Ei täs ny kyllä oo jogurttia väkevämpää nielaastu. Hyvää tämä mustikka jogurtti, saat nualaasta lusikallisen. Syörähän puoliksi, vuoro lusikalliset. Tuos on täs pöyrällä omena kuorittuna ilatapalaksi. Soon ny jaittu nelijähän osahan, sä saat Ansuliini yhyreen, annetahan liioon Pirrelle palanen. Tammikuun likka saa kaksi palasta sen munkin osan, ku soon niin r...s. No menikö ny oikeen?
- Pirre*
Anskuliini kirjoitti:
nukkua, vaan nukkukoot rauhassa - eipä käy heijjän aamu kateeksi :)
Minulla on pieni pikkuruinen tyttö täällä kylässä tuolta etelästä, en oikein jouda enkä raahikaan olla kovin nyt tässä koneella.
Tuossa pikkuinen vielä intoaa täysiään, juoksee edestakaisin ja huutaa välillä "moi mummi" ja "no niin mummi" :)
Hän on ihmeellisen kiltti lapsi, oikea päivänsäde..ikää hänellä vuosi ja neljä kuukautta. - Kalle eno
jartsev kirjoitti:
Otin mä paukun jägermeisterii senjälkeen kun tulin töistä mut en mä läheskään "makkurissa" ole. On niin flunssainen olo. Ehkä auttoi kun ei nyt enää aivan niin yhtenään aivastuta. Se tuo likööri on kuin yskänlääkettä.
Käy kans yskän lääkkeestä,vaik on kaato ryypyksi tarkoitettu.
Piti sitä maistaa vanhojen kaatojen kunniaksi:) - Anskuliini
Akaton mies kirjoitti:
Ei täs ny kyllä oo jogurttia väkevämpää nielaastu. Hyvää tämä mustikka jogurtti, saat nualaasta lusikallisen. Syörähän puoliksi, vuoro lusikalliset. Tuos on täs pöyrällä omena kuorittuna ilatapalaksi. Soon ny jaittu nelijähän osahan, sä saat Ansuliini yhyreen, annetahan liioon Pirrelle palanen. Tammikuun likka saa kaksi palasta sen munkin osan, ku soon niin r...s. No menikö ny oikeen?
ihan kristillisesti se jako menny, mutta en minä kajehi, se on sun syrän joka sanoo jotta Tammikuun likalle enempi.
- Anskuliini
jartsev kirjoitti:
kanssa kanarialla ja yks tuttu sano jotta pitää ottaa joka aamu ryyppy jägermeisterii jotta pysyy maha kunnossa, pullo jäi juomatta.
- Akaton mies
Anskuliini kirjoitti:
ihan kristillisesti se jako menny, mutta en minä kajehi, se on sun syrän joka sanoo jotta Tammikuun likalle enempi.
Mähän vaan annoon Tammikuun likalle sen oman osani. Ittestäni tuntuu jotta se meni oikeenki ristillisesti. Soon niin kultaanen tyttö, vaikka kyllä Sää ja Pirreki ootta kans ihan likkaan parhaata.
- Anskuliini
Akaton mies kirjoitti:
Mähän vaan annoon Tammikuun likalle sen oman osani. Ittestäni tuntuu jotta se meni oikeenki ristillisesti. Soon niin kultaanen tyttö, vaikka kyllä Sää ja Pirreki ootta kans ihan likkaan parhaata.
Kyllä minäki omastani luovun niiden hyväksi joista oikein kovasti tykkään.
Mutta en minä ollu karees. - Akaton mies
Anskuliini kirjoitti:
Kyllä minäki omastani luovun niiden hyväksi joista oikein kovasti tykkään.
Mutta en minä ollu karees.Et niin ollu, hyvä tyttö Sä oot, kiltti ja liioon kultaanen. Pitääs lähtiä nukkumahan, väsyttää jo kovasti Hyvää ja levollista yötä.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
, en huomannutkaan että pitihän miun kiittää sinnuu siitä ompun neljänneksestä, kiitos ja olipa hyvää :)
Toivon sinulle enemmän kuin mitään muuta, että löydät hyvän ihmisen rinnallesi, olet sen kyllä ansainnut, - toivottavasti saat sellaisen Tammikuunlikasta :)
Hyvää yötä sinulle, ja Anskuliinille myös - minun on aika jo käydä nukkumaan. - Anskuliini
Akaton mies kirjoitti:
Et niin ollu, hyvä tyttö Sä oot, kiltti ja liioon kultaanen. Pitääs lähtiä nukkumahan, väsyttää jo kovasti Hyvää ja levollista yötä.
hyvää yötä, aamulla on ihana herätä kun ei tartte lähteä mihinkään, tavallisesti laitan itelleni jalkakylvyn samalla kun luen sanomalehden ja syön aamiaisen, sitten rasvaan jalkapohjat ja aloitan päivän askareet.
Kotipäivät tuntuu joskus ylellisiltä, olenhan toki etuoikeutettu siinäkin että olen saanut pitää isäni näinkin kauan. Sitä pelkään kun joudun hänestäkin luopumaan, olen ollut aina isän tyttö. - Anskuliini
Pirre* kirjoitti:
, en huomannutkaan että pitihän miun kiittää sinnuu siitä ompun neljänneksestä, kiitos ja olipa hyvää :)
Toivon sinulle enemmän kuin mitään muuta, että löydät hyvän ihmisen rinnallesi, olet sen kyllä ansainnut, - toivottavasti saat sellaisen Tammikuunlikasta :)
Hyvää yötä sinulle, ja Anskuliinille myös - minun on aika jo käydä nukkumaan.sulle Pirre!
- tamikuun likka
Akaton mies kirjoitti:
Täs on sen verran aikaa, että jotakin laitan tuohon jakoon :) Kuulehan, ei sitä omaa osaa pidä antaa pois. Aattele,, kun nuo nuorimmaiseni olivat pieniä, tuli annettua siitä omastansakin pienille, vaikka olivat saaneetkin jo oman osansa. Äitee siinä katteli ja tokasi "Ei sitä pirä antaa omaansa tuallalaalla. Jokaanen on saanu omansa ja kyllä se äireellekin oma osa kuuluu, se on kasvatusta sekin". Tuota ajattelin ja viisaasti äitini sen sanoi. Niinhän se on. Kyllä kuules Sä saat nyt pitää sen oman ompon pualikkaas. Mä tykkään Susta senverran, etten sitä voi ottaa. Aattele ny, määhän olisin ahne.
- mies_vm56
mutta mieluummin kuitenkin paukkuu kuin lotisee, tähän aikaan vuodesta. Onneksi on toppavaatteet ja pipot keksitty.
Vaan sen kuuman rommin sijaan mieluummin muutama huoneenlämpöinen viski;), mutta makuasioista ei kiistellä, kuuma rommi yhdelle, viski toiselle ja kuuma mustaherukkamehu kolmannelle. Höpistä voidaan silti.paukkuu mut täytyy otta tuos vingerporillinen konjakkia et e vain tuo lunssa pääsisi yllättämään :))
- Kutvnen M
Vihdoin kotia pääsee.Nyt sitten yö myssyksi Vanhaa Tallinnaa desi ja unten maille.
- puskasta
Kutvnen M kirjoitti:
Vihdoin kotia pääsee.Nyt sitten yö myssyksi Vanhaa Tallinnaa desi ja unten maille.
M.Kutvoselle. Meinaatko katsella unia?
Muista sammuttaa valot, vai etkö näe nukkua:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514489Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102462100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51790Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131558Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491444Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341305